Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meteen ander voer of langzaam overstappen?
Moderator: moderatorteam
- BaasInOpleiding
- Actief
- Mijn ras(sen): toevallig nu een Fox Terrier
3 a 4 jaar oud
reu
12-12-2012 gaan we samenwonen! - Aantal honden: 1
Re: Meteen ander voer of langzaam overstappen?
Nou mager is ie niet, hij was 10 juli 18,5 kg en aan eind van asieltijd gegroeid naar 19,8 en n tikje aan de chubby kant.
Zoals ie nu is oogt ie perfect op gewicht, en hij zou aan 450 gram Kivo genoeg moeten hebben maar eet nu 500 gram per dag.
Zal eens overleggen met de gedragstherapeut over de hoeveelheid en die olijfolie, zij is in ieder geval van het "voeren op zicht", ipv strak vasthouden aan wat er op verpakking van voer staat hoeveel per kilo lichaamsgewicht.
We wandelen veel kilometers, maar voor hem is dat sjokken, kan me niet voorstellen dat ie nou echt zoveel eraf sport, denk dat ie dan idd een vrij hoge verbranding heeft.
Zoals ie nu is oogt ie perfect op gewicht, en hij zou aan 450 gram Kivo genoeg moeten hebben maar eet nu 500 gram per dag.
Zal eens overleggen met de gedragstherapeut over de hoeveelheid en die olijfolie, zij is in ieder geval van het "voeren op zicht", ipv strak vasthouden aan wat er op verpakking van voer staat hoeveel per kilo lichaamsgewicht.
We wandelen veel kilometers, maar voor hem is dat sjokken, kan me niet voorstellen dat ie nou echt zoveel eraf sport, denk dat ie dan idd een vrij hoge verbranding heeft.
Onderzoek alles en behoud het goede
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Wat heeft een gedragstherapeut te maken met de voeding van je hond? Die link leg ik niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik ben zelf sowieso voorstander van voeren op het oog en dat doe ik ook al heel wat jaren. 

- BaasInOpleiding
- Actief
3 a 4 jaar oud
reu
ladybird zij is gedragstherapeut op holistische basis, en werkt samen met een voedingsdeskundige en een osteopaat, vandaar 
- BaasInOpleiding
- Actief
3 a 4 jaar oud
reu
Ow en ze verkoopt ook diverse soorten KVV, de betere brok, kauwspul, speelgoed, enz.
-
S@ndr@
- Zeer actief
spier opbouw en vet verbranding doe je op laag "anaeroob" niveau dus dat is gewoon goed, een beetje olie over het eten is niet verkeerd hoor, al zou ik zelf liever omega olie of zalm olie nemen en geen plantaardig spul als olijfolie - maar dat is persoonlijk inzicht,
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Duidelijk, maar dan vraag ik me af waarom ze je geen dosering heeft gegeven. Een scheut olie over het eten heen vind ik een beetje een vaag voorschrift. Ik heb niets tegen het gebruik van olie overigens, alleen elke dag is gewoon overdreven voor wat harde poep.BaasInOpleiding schreef:ladybird zij is gedragstherapeut op holistische basis, en werkt samen met een voedingsdeskundige en een osteopaat, vandaar

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Harde ontlasting is alleen maar goed voor de anaalklieren
Geef er een penslap bij, compenseert het wat... pens laxeert. Heb je geen olie nodig.
Geef er een penslap bij, compenseert het wat... pens laxeert. Heb je geen olie nodig.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor het geval dat... maar hij heeft dus niet eens enorm harde ontlasting?BaasInOpleiding schreef:Het scheutje olijfolie is op aanraden van de hondengedragsdeskundige voor het geval de poep erg hard zou zijn en moeilijk uit te persen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- BaasInOpleiding
- Actief
3 a 4 jaar oud
reu
Malinois ja hij ging van 3 a 4 x per dag grote hopen bleek beige zachte drollen (op Prins brok) naar kleine harde knikkers, waar ie langer over deed om ze dr uit te werken, en toen heb ik een piepklein beetje olijfolie door zn eten gedaan, daarna had ie nog steeds kleine harde knikkers, en toen heb ietsje meer olie door zn voer gedaan.
Nu eet ie bijna 2 weken KVV en kan de olie weggelaten worden (heb beetje afgebouwd de laatste dagen)
En ik wist niet dat harde poep goed was voor de anaalklieren, ik zag alleen maar dat ie hard moest werken tijdens het poepen, en aangezien ik zelf wel eens uitscheur als ik geconstipeerd ben, leek me dat olie dr bij geen slecht idee om het poepen net n tikje makkelijker te laten verlopen.
Ik krijg een beetje het idee dat hier regelmatig snel vraagtekens worden gezet bij iemands ideeen/overtuigingen/handelingen/keuzes enz, zeer begrijpelijk, men is zeer begaan met het welzijn van honden in het algemeen, maar de combinatie meer wegen naar Rome en dat wij hebben gekozen om 1 persoon in te schakelen om ons met raad en daad bij te staan om de hond een goede start te geven in zn nieuwe leefgroep maakt dat ik de adviezen hier graag tot mij neem, niet om ze allemaal klakkeloos op te volgen maar om eerst te overleggen met die ene persoon, en ook even verder te googelen/bespreken met mensen IRL, ik hoorde van een kennis bijv. ook over schapenvet als optie om toe te voegen om voer iets vetter te maken.
Ben van goede wil, heb niet voor niets deze nick gekozen, maar er kan maar 1 kapitein op het schip staan en dat is dus de door ons bewust uitgezochte holistische honden gedrags therapeut
Nu eet ie bijna 2 weken KVV en kan de olie weggelaten worden (heb beetje afgebouwd de laatste dagen)
En ik wist niet dat harde poep goed was voor de anaalklieren, ik zag alleen maar dat ie hard moest werken tijdens het poepen, en aangezien ik zelf wel eens uitscheur als ik geconstipeerd ben, leek me dat olie dr bij geen slecht idee om het poepen net n tikje makkelijker te laten verlopen.
Ik krijg een beetje het idee dat hier regelmatig snel vraagtekens worden gezet bij iemands ideeen/overtuigingen/handelingen/keuzes enz, zeer begrijpelijk, men is zeer begaan met het welzijn van honden in het algemeen, maar de combinatie meer wegen naar Rome en dat wij hebben gekozen om 1 persoon in te schakelen om ons met raad en daad bij te staan om de hond een goede start te geven in zn nieuwe leefgroep maakt dat ik de adviezen hier graag tot mij neem, niet om ze allemaal klakkeloos op te volgen maar om eerst te overleggen met die ene persoon, en ook even verder te googelen/bespreken met mensen IRL, ik hoorde van een kennis bijv. ook over schapenvet als optie om toe te voegen om voer iets vetter te maken.
Ben van goede wil, heb niet voor niets deze nick gekozen, maar er kan maar 1 kapitein op het schip staan en dat is dus de door ons bewust uitgezochte holistische honden gedrags therapeut
-
Mojuan
- Zeer actief
Helemaal met je eens, soms moet je gewoon even 1 persoon vertrouwen en diens adviezen opvolgen.BaasInOpleiding schreef:, maar de combinatie meer wegen naar Rome en dat wij hebben gekozen om 1 persoon in te schakelen om ons met raad en daad bij te staan om de hond een goede start te geven in zn nieuwe leefgroep maakt dat ik de adviezen hier graag tot mij neem, niet om ze allemaal klakkeloos op te volgen maar om eerst te overleggen met die ene persoon, en ook even verder te googelen/bespreken met mensen IRL, ik hoorde van een kennis bijv. ook over schapenvet als optie om toe te voegen om voer iets vetter te maken.
Werkt het niet? Dan kun je gaan kijken naar andere adviezen die je gekregen hebt, zoals bijvoorbeeld op een forum.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Met zachte ontlasting legen de anaalklieren zich soms niet vanzelf met als gevolg sleetje rijden en ontstoken anaalklieren. En dat is voor mijn gevoel vele malen minder prettig dan wat hardere ontlasting (en geloof ik me ik weet wat obstipatie isBaasInOpleiding schreef:Malinois ja hij ging van 3 a 4 x per dag grote hopen bleek beige zachte drollen (op Prins brok) naar kleine harde knikkers, waar ie langer over deed om ze dr uit te werken, en toen heb ik een piepklein beetje olijfolie door zn eten gedaan, daarna had ie nog steeds kleine harde knikkers, en toen heb ietsje meer olie door zn voer gedaan.
Dus misschien verstandig en ook interessant om je daar wat meer in te verdiepen, wat doet een bepaald soort voer, wat kan ik ermee proberen te bereiken etc. Dan heb je minder andere middelen nodig en minder DA/gedragstherapeut. En ook hierin geloof me, toen ik hier kwam was ik overtuigd van brok en zou ik nooit vlees als hoofdvoeding voeren

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben het in zoverre met je eens dat je niet alles door elkaar moet gaan proberen, maar ik vind wel dat je adviezen van hier direct voor kunt leggen aan diegene die je helpt. Daar hoef je echt niet mee te wachten tot je uitgeprobeerd bent. Misschien is het wel beter nl.Mojuan schreef:Helemaal met je eens, soms moet je gewoon even 1 persoon vertrouwen en diens adviezen opvolgen.BaasInOpleiding schreef:, maar de combinatie meer wegen naar Rome en dat wij hebben gekozen om 1 persoon in te schakelen om ons met raad en daad bij te staan om de hond een goede start te geven in zn nieuwe leefgroep maakt dat ik de adviezen hier graag tot mij neem, niet om ze allemaal klakkeloos op te volgen maar om eerst te overleggen met die ene persoon, en ook even verder te googelen/bespreken met mensen IRL, ik hoorde van een kennis bijv. ook over schapenvet als optie om toe te voegen om voer iets vetter te maken.
Werkt het niet? Dan kun je gaan kijken naar andere adviezen die je gekregen hebt, zoals bijvoorbeeld op een forum.

- BaasInOpleiding
- Actief
3 a 4 jaar oud
reu
Gisteren was zn ontbijt puur natuur, geen olie toegevoegd, en zn avond drol was vloeibaar! Echt dunne pindasaus achtig.
Malinois 7 honden en ellende gezien van diverse hondengedragstherapeuten, dat is even andere koek dan voor het eerst een hond hebben! Misschien is het zoiets als voor het eerst zwanger zijn en bevallen en een baby hebben, ow help laat ik hem niet vallen als ik m in bad doe, en als je dan jaren later je 7e baby krijgt draai je je hand er niet meer voor om en heb je een schat aan ervaring en lijkt die periode van toen alles nieuw was heel ver weg.
Dank voor je uitgebreide reaktie en ik ga er mn voordeel mee doen, met het lezen van hoe mensen die al jaaaaren honden hebben bepaalde dingen aanpakken/tegen bepaalde dingen aankijken.
Waarschijnlijk in ieder geval een stuk ontspannener dan ik, maar daar wordt aan gewerkt, vooral ervaring opdoen want kennis opdoen is leuk, aan ervaring heb je in de praktijk uiteindelijk veel meer.
Malinois 7 honden en ellende gezien van diverse hondengedragstherapeuten, dat is even andere koek dan voor het eerst een hond hebben! Misschien is het zoiets als voor het eerst zwanger zijn en bevallen en een baby hebben, ow help laat ik hem niet vallen als ik m in bad doe, en als je dan jaren later je 7e baby krijgt draai je je hand er niet meer voor om en heb je een schat aan ervaring en lijkt die periode van toen alles nieuw was heel ver weg.
Dank voor je uitgebreide reaktie en ik ga er mn voordeel mee doen, met het lezen van hoe mensen die al jaaaaren honden hebben bepaalde dingen aanpakken/tegen bepaalde dingen aankijken.
Waarschijnlijk in ieder geval een stuk ontspannener dan ik, maar daar wordt aan gewerkt, vooral ervaring opdoen want kennis opdoen is leuk, aan ervaring heb je in de praktijk uiteindelijk veel meer.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
BaasInOpleiding schreef:Gisteren was zn ontbijt puur natuur, geen olie toegevoegd, en zn avond drol was vloeibaar! Echt dunne pindasaus achtig.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik zou die ontlasting toch in de gaten houden en het laten onderzoeken als het zo blijft wisselen met steeds diarree en dan weer niet.
ook die bleke kleur klinkt niet goed, of begrijp ik dat verkeerd en is dat inmiddels over?
ook die bleke kleur klinkt niet goed, of begrijp ik dat verkeerd en is dat inmiddels over?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- BaasInOpleiding
- Actief
3 a 4 jaar oud
reu
renee ja dat is voorbij hoor! Dat was poep van de Prins brok die hij in het asiel had gegeten, en we kregen een zak mee toen we hem kwamen ophalen, maar op advies van dus die ene ingeschakelde hondentherapeut zijn we nog voor de zak op was overgegaan op van die Kivo KVV worsten.
Heb er nu nog 5 liggen, was rund en kip, vraag me af of ie nu een tijdje iets anders moet, vis of lam of een of ander dier ipv altijd maar koe
Heb er nu nog 5 liggen, was rund en kip, vraag me af of ie nu een tijdje iets anders moet, vis of lam of een of ander dier ipv altijd maar koe
- BaasInOpleiding
- Actief
3 a 4 jaar oud
reu
Ow en hij eet wel eens wat van straat, dat gaat zo vlug, ik kan m nog wel wegtrekken als ik het brood voor de vogeltjes van ver zie liggen, maar een stuk visgraat van laatst in het donker, dat kon ik niet voorkomen.
Vandaag had ie weer iets tussen de herfstbladeren vandaag gehaald, ik dacht dat ie een lekker teefjesplasje aan het belikken was, maar de schooier had alweer wat eetbaars gevonden.... Het commando "los" lukt inmiddels aardig bij speelgoed, maar als het om eten gaat dan luistert ie schijnbaar enkel en alleen nog naar zn overlevingsinstinct. En hij is zo ontzettend snel ook!
Hoop wel daar gauw verandering in te brengen want ik vind het geen prettig idee dat ie van straat eet, teveel krantenberichten gelezen van geschifte types die gehaktballen met rattengif in de buurt verspreiden (niet hier hoor, maar door de jaren heen in het algemeen)
Vandaag had ie weer iets tussen de herfstbladeren vandaag gehaald, ik dacht dat ie een lekker teefjesplasje aan het belikken was, maar de schooier had alweer wat eetbaars gevonden.... Het commando "los" lukt inmiddels aardig bij speelgoed, maar als het om eten gaat dan luistert ie schijnbaar enkel en alleen nog naar zn overlevingsinstinct. En hij is zo ontzettend snel ook!
Hoop wel daar gauw verandering in te brengen want ik vind het geen prettig idee dat ie van straat eet, teveel krantenberichten gelezen van geschifte types die gehaktballen met rattengif in de buurt verspreiden (niet hier hoor, maar door de jaren heen in het algemeen)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt afwisselen, hoeft niet imo. Als je maar complete versies voert. Ik heb het ruim anderhalf jaar niet gedaan, Xavi heeft alleen maar pens vlees compleet gehad van Smuldier tot ie ruim een jaar was,(wel enkelvoudige kip geprobeerd erbij te doen maar dat was geen succes) daarna een paar maanden alleen maar lotgering pens totaal.BaasInOpleiding schreef:
Nu heb ik 3 verschillende kratten Lotgering: lotgering totaal (kip, lam, rund), lotgering pens mix totaal (runderpens, kippen-/runderbotten, schapenvet) en lotgering vis totaal (vis, lam, rund). Verder krijgen ze dus nog eendennekken en geitenpenslappen... Keus te over dus...
Maar dat is meer voor mijn gevoel dan voor het beste voor de hond imo overigens die verschillende smaken. En aangezien ze dezelfde prijs hebben (op de mix totaal na, die is goedkoper) dan doe ik dat maar voor mijn gevoel.

-
Mojuan
- Zeer actief
Ja ook eens.malinois schreef:Ik ben het in zoverre met je eens dat je niet alles door elkaar moet gaan proberen, maar ik vind wel dat je adviezen van hier direct voor kunt leggen aan diegene die je helpt. Daar hoef je echt niet mee te wachten tot je uitgeprobeerd bent. Misschien is het wel beter nl.Mojuan schreef:Helemaal met je eens, soms moet je gewoon even 1 persoon vertrouwen en diens adviezen opvolgen.BaasInOpleiding schreef:, maar de combinatie meer wegen naar Rome en dat wij hebben gekozen om 1 persoon in te schakelen om ons met raad en daad bij te staan om de hond een goede start te geven in zn nieuwe leefgroep maakt dat ik de adviezen hier graag tot mij neem, niet om ze allemaal klakkeloos op te volgen maar om eerst te overleggen met die ene persoon, en ook even verder te googelen/bespreken met mensen IRL, ik hoorde van een kennis bijv. ook over schapenvet als optie om toe te voegen om voer iets vetter te maken.
Wat zoetsappig ineens allemaal

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
eng heMojuan schreef:Ja ook eens.malinois schreef:Ik ben het in zoverre met je eens dat je niet alles door elkaar moet gaan proberen, maar ik vind wel dat je adviezen van hier direct voor kunt leggen aan diegene die je helpt. Daar hoef je echt niet mee te wachten tot je uitgeprobeerd bent. Misschien is het wel beter nl.Mojuan schreef:Helemaal met je eens, soms moet je gewoon even 1 persoon vertrouwen en diens adviezen opvolgen.BaasInOpleiding schreef:, maar de combinatie meer wegen naar Rome en dat wij hebben gekozen om 1 persoon in te schakelen om ons met raad en daad bij te staan om de hond een goede start te geven in zn nieuwe leefgroep maakt dat ik de adviezen hier graag tot mij neem, niet om ze allemaal klakkeloos op te volgen maar om eerst te overleggen met die ene persoon, en ook even verder te googelen/bespreken met mensen IRL, ik hoorde van een kennis bijv. ook over schapenvet als optie om toe te voegen om voer iets vetter te maken.

- BaasInOpleiding
- Actief
3 a 4 jaar oud
reu
eng heJa ook eens.