Ik heb eenzelfde soort deken maar dan van een soort "automat-materiaal". Daarin zitten openingen voor een gordel.
Ook heb ik een oud wasrekje gesloopt

en het deel wat daarvan horizontaal is, vastgeknoopt aan die deken. En wel op zo'n manier dat dat afhangt vanaf de hoofdsteunen. Die heb ik vastgezet met de banden die aan die deken zitten door die er een paar keer rond te draaien. Alsnog zit alles strak om de hoofdsteunen natuurlijk
Mijn honden zitten niet in de gordel (daar draaien ze zichelf met 3 op de bank in klem) en ik heb een oud 2-persoons dekbed-overtrek er nog overheen liggen, van hoofdsteun tot hoofdsteun. Vastgeklemd om de achterhoofdsteunen en met knijpers aan het "wasrekje". Daarop ligt op de zitting nog een fleecedeken. Dus; als het te vies wordt was ik die deken en dekbedovertrek.
Als je hond wel in de gordel zit kun je makkelijk ook een fleece over de achterleuning leggen en een andere fleece op de zitting. Dan hou je nog steeds de uitsparing voor de gordel.
Je zou zelfs de fleece die op de zitting ligt kunnen laten "doorlopen" richting de voorstoelen en die vastzetten ook met knijpers.
De honden zitten dan, door de fleece en overtrek ook nog wat zachter.
Ik ben er zo heel tevreden over.
Hoe dan ook wil ik nooit honden in een kofferbak. De meeste aanrijdingen zijn "kop-staart" en als er dus iemand achterop klapt zitten meteen de honden in het gedrang.
Natuurlijk kan er ook nu van alles misgaan maar voor mij is dit nu de veiligste manier om ze te vervoeren.
Het liefst heb ik nog een afscheiding ter hoogte van de hoofdsteunen op de voorstoen "naar het dakje" maar dat zit er nu gewoon niet in. Als ze willen kunnen ze dus nu rechtop staan en de voorstoelen als steuntje gebruiken en als ze ECHT willen kunnen ze eroverheen. Dat wil ik nog afschermen.
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd, anders maak ik wel foto's binnenkort
Suzanne