Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voer voor Moodjo

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Daantjuhh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vlinderhondje
Aantal honden: 1

Voer voor Moodjo

Ongelezen bericht door Daantjuhh »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb dinsdag mijn pup opgehaald en hij is nu bijna 8 weken, waar ik hem gekocht heb gaf bonzo junior als voer, maar ik wil geen bonzo kopen omdat ik gehoord hebt dat dit erg zout is en niet zo goed voer. Nu heb ik Royal canin gekocht. Maar ze hebben 100 soorten nu hoop ik dat ik de goede gekocht hebt want een Vlinderhondje stond niet op de verpakking. Wel allemaal andere kleine hondjes. Wie heeft e een Vlinderhondje en wat geef jij die te eten?
Afbeelding
Daantjuhh
Vaste gebruiker

Re: Voer voor Moodjo

Het wat leuk!
Ik wil dolgraag foto's plaatsen maar weet niet hoe hahaha.

Ik heb hem in Limburg gekocht bij mensen die een nestje wilde proberen. Vader en moeder waren aanwezig toen ik hem ophaalden. Hij heeft geen stamboom. Maar wel een gezondheidsverklaring. Deze mensen deden dit voor 1 keertje. En moet zeggen ik heb de mooiste uit het nest hahaha.
Zodra ik weet hoe ik de foto moet plaatsen komen er zeker foto's
Heb je ook foto's van jou hondjes? Ben erg nieuwsgierig.

Ik ken dat merk helemaal niet. Iemand zei me dat Royal canin het beste was. Dus ik mix het nu met die bonzo.

Groetjes
Afbeelding
Daantjuhh
Vaste gebruiker

Wauwe heel mooi, zoals die rechter zo was de vader van Moodjo en de linker lijkt op zijn moeder alleen die was helemaal zwart.
Afbeelding
Daantjuhh
Vaste gebruiker

Dipsy20 schreef:Weet je ook of die ouders eens stamboom hadden
En wat leuk dat ze op mijn hondjes lijken Athos het reutje is nu 5 jr oud
En cheyenne word 3
Vond het wel leuk de verschillende vlinders te nemen kwa kleur dan hihihihi
Athos zelf komt uit Enschede en cheyenne uit Helmond
Denk niet dat ze een stamboom hebben, anders had ze dat wel gezegd. Ik kan het na vragen.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Dipsy20 schreef:Weet je ook of die ouders eens stamboom hadden
Daantjuhh schreef:
Ik heb hem in Limburg gekocht bij mensen die een nestje wilde proberen. Vader en moeder waren aanwezig toen ik hem ophaalden. Hij heeft geen stamboom.

Groetjes
Ik zou hem gewoon op Smuldier oid zetten. En geen brokken meer voeren
Fenneke en Baloe
Afbeelding
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Welkom Daantjuh,
Even een korte les voeding. We hebben 4 soorten voer, brok, blik, KVV (kant en klaar vers voer, ofwel gemalen rauw vlees, bot en orgaan) en samengesteld rauw voer (NRV, Barf, hierbij voer je zelf bot, spiervlees, orgaan en eventueel groente)

Smuldier is een goedkope KVV die in de supermarkt ligt. Is natuurlijker dan blik of brok en er zitten meer natuurlijke voedingstoffen in omdat het niet gekookt is.

Hondjes hoeven niet voor elk ras een andere brok te hebben.

Wat je het beste kan voeren hangt van je eigen mening af. Ik zelf voer het liefst zo veel mogelijk NRV en KVV. Mijn hond en katten doen het er goed op, en het scheelt een hoop gedoe met brokken waar niet al mijn katten even goed tegen kunnen.
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door P-tt »

Daantjuhh schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb dinsdag mijn pup opgehaald en hij is nu bijna 8 weken, waar ik hem gekocht heb gaf bonzo junior als voer, maar ik wil geen bonzo kopen omdat ik gehoord hebt dat dit erg zout is en niet zo goed voer. Nu heb ik Royal canin gekocht. Maar ze hebben 100 soorten nu hoop ik dat ik de goede gekocht hebt want een Vlinderhondje stond niet op de verpakking. Wel allemaal andere kleine hondjes. Wie heeft e een Vlinderhondje en wat geef jij die te eten?
Gefeliciteerd met je pup :cheer:

Ik heb dan geen vlinderhondje maar een teckeltje en gaf hem toen hij pup was Proplan kip/rijst (is van Purina). Daarna ben ik overgestapt naar Proplan Lam/rijst in de ochtend (dat is puur omdat ik dat fijn vind) en 's avonds KVV, meestal smuldier maar ik geef Goof de laatste tijd ook Tinlo Barfmenu.
Afbeelding
Daantjuhh
Vaste gebruiker

KVV? Heb ik net een nieuwe zak Royal canin gekocht! Maak ik eerst deze zak even op. Maar moet je dat ook langzaam opbouwen? Of gewoon zo geven? Gaat hij daar niet van aan de race?
Sorry ben daarin echt een leek!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”