Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen reactie meer nodig.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Reu en teef samen

Ongelezen bericht door Valerie »

nathalie schreef:Is je hond eigenlijk al wel getest?
Daar is ze nog te jong voor..
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Valerie schreef:
nathalie schreef:Is je hond eigenlijk al wel getest?
Daar is ze nog te jong voor..
Dat ze da eerst maar eens gaat doen dan.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat een uitstekend zoekwerk van je :mrgreen:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Over al dan niet fokken zeg ik niets, daar ging je vraag immers niet over :wink: .

Over reu en teef samen kan ik wel wat zeggen. Wij hebben 2 reuen en 6 teven, allemaal intact, dus geregeld loops teven hier. Ik ben blij dat wij heel ruim wonen en dus de mogelijkheid hebben om de honden te scheiden zonder ze op te hoeven sluiten in benches of andere vervelende kleine hokjes. Maar dan nog zijn de reuen enorm gefocust op de teven. Ze piepen heel de dag en de ene eet gewoon een week niet en ondanks dat ze apart zitten, moet je ze toch continue in de gaten houden.
Als ik thuis woonde, zoals jij, zou ik geen reu aanschaffen, dat zou ik mijn ouders niet aan doen.
AfbeeldingAfbeelding
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Ik heb nu ook een intacte reu en teef samen. Konah is nog niet loops geweest (ze is maar 1 keep per jaar loops) maar denk dat ik met haar uit logeren ga, of ik stuur mijn reu uit logeren. Dat lijkt mij toch het minst stressvol voor mijzelf en de honden.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Mijn stuk was niet zo zeer bedoeld op het wel of niet fokken met je hond. Ervaring en of voorbereiding of niet. Het ging om je planning als kennel/fokkerij. Je wilt een pup aanhouden, maar meer dat dát misschien nog niet handig is. Als je alleen mogelijke honden wilt aanhouden als mogelijke fokdieren. Dáár ging het mij om. Je zegt zelf dat je meerdere nesten wilt doen met deze teef. Ik heb toevallig in veel fokkerijen mee gelopen(oke van paarden vooral!) en soms is het gewoon verstandig om een keer niet op dat moment een nakomeling op na te houden.

Ik snap wel dat je uit je eerste nest iets wilt aanhouden, maar bedenkwel dat het sentiment en niet zo zeer al doel voor een kennel/fokkerij. Eventueel zou je een pup uit het nest ook onder fokkersvoorwaarden bij iemand plaatsen misschien? Dan hoef je nu nog niet zelf al meteen een hond aan te houden.

Ik snap ook nog wel je overweging reu/teef omdat dat makkelijker is. Maar fokteef/fokreu dat is weer wat anders dan huis/tuin/keukenhonden die niet mogen fokken. Het zegt niet dat het anders hoeft te zijn, maar logischer wijs is een fokreu naast een loopse teef houden misschien wel moeilijker dan een niet-fokreu naast een loopse teef te houden. Dat was meer de richting die ik op wilde.

Ik ga niks pben, dan had je geen topic moeten openen, maar me moeten pben..... :pffff:
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

moet zeggen dat ik me er ook over verbaast. Je hebt het al behoorlijk veel over (grootschalig) fokken met een teefje die net/amper 1 is :80: Kijk eerst eens hoe ze uitgroeit, hoe haar karakter dan is en hoe ze de testen door komt.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
lila660
Zeer actief

Ongelezen bericht door lila660 »

Zonder me te bemoeien met de rest van de discussie, want ook ik heb er me eigen mening over maar zal hem maar voor me houden, want dat is toch niet wat jij wilt horen.

Maar ook wij hebben een reu en teef beide intact. Teefje is net voor het eerst loops geweest, reu is vier jaar en dekreu die al eens gedekt heeft.
Wij hebben het gelukt dat de reu een enorm makkelijk vent is, die heel netjes is.
Ze hebben samen gezeten met uitzondering van de 3 hoogtepunt dagen. Maar weet ook dat je dat menig andere reu echt niet red. Hij heeft zelfs de hele periode met uitzondering van 2 dagen gegeten.
De drie dagen hebben ze gescheiden gezeten, met een hele hoge ren midden door het huis, maar na 1 dag heb ik hem toch even uit logeren gedaan omdat ik het wel een beetje sneu vond voor hem. Twee dagen is hij uit logeren geweest.

Maar bedenk je dat dit echt niet lukt bij de meeste reuen en dat je van te voren opvang moet regelen voor als het niet gaat.
Wij hadden eigenlijk opvang geregeld voor de teef, maar omdat zij precies met de kerst op der hoogtepunt zat, kon dit niet doorgaan. Gelukkig hadden wij ook voor geval van nood opvang geregeld voor de reu, en dat kon gelukkig wel.
Maar het is dus wel echt zo dat je goed na moet denken of het allemaal kan en ook nog dubbelzijdig opvang regelen want de loopsheid komt wanneer het komt en niet perse wanneer het jou uitkomt.......
Groetjes Linda
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik zou niet voor een reu gaan, of een reu uit compleet andere lijnen mocht er toch een "ongelukje" geboren worden.

Tevens zou ik mij niet laten verleiden tot toekomstige fantasieverhalen, dan doet de werkelijkheid minder zeer als het toch anders loopt dan verwacht.

Ik had ook helemaal mijn toekomst gepland, met dat verschil dat mijn teefje wel fokgeschikt was, toch liep alles anders en heb ik gelukkig wel mijn hond en 5 gezonde nakomelingen van haar. Maar mijn innig gewenste dochter van haar heb ik niet.

Ook schrijf je dat je teefje om de 4/5 maanden loops is? Dat wil je een intakte reu toch niet aandoen?
Ook het idee als dekreu is leuk, maar wie zegt dat hij fokgeschikt is en als hij dat wel is dat andere fokkers ook hem willen gebruiken?

Probeer wat om te denken, je honden zijn er in de eerste plaats toch als familiehond! Mochten ze fokgeschikt zijn is dat geweldig leuk! Maar mocht dat niet het geval zijn zal de hond daar niet van merken. Dat is tenminste mijn insteek hoor.

Ik heb drie teven nu, de oudste moest na de keizersnede worden gecastreerd om haar te redden, mijn middelste is niet fokgeschikt en mijn jongste gaat nu de " malle molen in" in om te kijken of ze wel fokgeschikt is. Zo niet dan houdt het hier op, meer dan drie honden op dit moment wil ik gewoon niet.

Het is geen aanval, maar ik probeer je mijn ervaringen die realiteit zijn te delen met je. Dromen is leuk, heb ik ook jaren gedaan tot ik mijn eigen eerste nestje had twee jaar terug. En dan heb je gewoon niets te plannen ..... omdat alles anders verloopt dan gewenst.
Dat is fokken ook, maar ik geniet intens van mijn bengels. Ik wil er geen een missen, ook niet als ze fokongeschikt zijn. Het gaat mij om de hond zelf ;)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

lila660 schreef: want de loopsheid komt wanneer het komt en niet perse wanneer het jou uitkomt.......
Dat is zeker waar ja, en vaak niet wanneer het jou uitkomt! Als je op vakantie wilt of zo :gvd: dan wordt het alweer wat lastiger om te gaan scheiden vaak.

Loop je ook al shows met je teefje? Je hebt mooie toekomstplannen, maar als ik zie aan andere fokkers hoeveel tijd er in een nestje gaat zitten dan vraag ik me af hoe je dat gaat plannen in combinatie met je werk. Want alleen van fokken kun je niet leven volgens mij.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
lila660 schreef: want de loopsheid komt wanneer het komt en niet perse wanneer het jou uitkomt.......
Dat is zeker waar ja, en vaak niet wanneer het jou uitkomt! Als je op vakantie wilt of zo :gvd: dan wordt het alweer wat lastiger om te gaan scheiden vaak.

Loop je ook al shows met je teefje? Je hebt mooie toekomstplannen, maar als ik zie aan andere fokkers hoeveel tijd er in een nestje gaat zitten dan vraag ik me af hoe je dat gaat plannen in combinatie met je werk. Want alleen van fokken kun je niet leven volgens mij.
Jawel, shows doet ze wel hoor. Er staat hier wel 100x op het forum dat haar hondje clubwinnaar is.
Afbeelding
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

...
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: Geen reactie meer nodig.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Yukusaki Akitas schreef:
Tara schreef: Weet je wat ik denk? Dat TS al lang weg is.
Als Valerie gelijk heeft komt ze binnenkort met een nieuwe account weer terug. :wink:

Jeetje, mensen leren van fouten hoor. Vind het gewoon flauw dat jullie door blijven gaan.

:LOL: Jammer he. Antwoorden veranderen in puntjes en je titel op die manier aanpassen is gelukkig helemaal niet flauw.
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

dagmar88 schreef:
Yukusaki Akitas schreef:
Als Valerie gelijk heeft komt ze binnenkort met een nieuwe account weer terug. :wink:

Jeetje, mensen leren van fouten hoor. Vind het gewoon flauw dat jullie door blijven gaan.

:LOL: Jammer he. Antwoorden veranderen in puntjes en je titel op die manier aanpassen is gelukkig helemaal niet flauw.

Flauw of verstandig?
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Yukusaki Akitas schreef:
dagmar88 schreef:
Yukusaki Akitas schreef:

Flauw of verstandig?
Flauw, je stelt een vraag met daarin vermeld je fokintenties. Je krijgt reacties over combi reu/teef. Je krijgt ook vragen en opmerkingen over je fokintenties.
Flauw dus als je nu dit topic ineens zo veranderd, de titel althans.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Flauw :mrgreen: Als je echt zo achter je fokplannen stond zou je hier wel wat serieuzer mee om gaan, vermoed ik.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat volwassen om er een puntjestopic van te maken :ok:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Tara schreef:
Valerie schreef:Ach straks gaat ze weer weg en komt ze weer terug onder een andere naam :wink: dit is niet de eerste keer dat ze er is...
Verrek! :80:
Och jee, lekker volwassen bezig.

Ik heb een hekel aan puntjestopics, dat helpt ook al niet zo.

Dat je ooit wilt fokken kan ik wel begrijpen. Maar ik heb het idee dat je denkt dat er veel geld te verdienen valt met het fokken en als je het goed doet, valt dat ies tegen. Ervan leven gaat niet.
Ik zou in ieder geval niet fokken zolang je nog bij je ouders woont.
En je hond is nu nog jong, met 1 jaar kun je nog niet zeggen hoe het karakter uitgroeit van je hond. Het is heel goed mogelijk dat je hond bv nu hondvriendelijk is, maar over 1 jaar totaal niet meer.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Stippeltje stippeltje aan de wand......
Goed dat ze zoveel gequote is :LOL:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

vooral grootschalig gaan fokken. BAH!!! bah!!!!
ik haat zulke mensen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Mag ik alle quoters hartelijk bedanken ?! Kan ik er tenminste nog iets van volgen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

D'r toetsenbord doet het nog wel gewoon in letters hoor. Maar dan via pb.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat flauw allemaal zeg. De puntjes èn het pb-en.

Sta je dan niet achter wat je hebt gezegd ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

sirene schreef:Mag ik alle quoters hartelijk bedanken ?! Kan ik er tenminste nog iets van volgen.

Hahhaha dat dacht ik ook. Voor de rest, wens ik je er veel succes mee en zou ik graag horen hoe het gaat als je uiteindelijk op jezelf woont. Ben daar dan wel heel benieuwd naar. Ook of je werkgever je 8 weken of langer vakantie geeft als de puppies zijn geboren, jaar na jaar na jaar na jaar (lijkt die Vileda zeem wel).
Muk

nathalie schreef:D'r toetsenbord doet het nog wel gewoon in letters hoor. Maar dan via pb.
Hahaha
Muk

Als je niks te verbergen hebt, dan hoef je je postings ook niet te verwijderen.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Muk schreef:Als je niks te verbergen hebt, dan hoef je je postings ook niet te verwijderen.
Je bent te laat met rellen! Heb je he als je traag internet heb :mrgreen:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Neeltje schreef:
sirene schreef:Mag ik alle quoters hartelijk bedanken ?! Kan ik er tenminste nog iets van volgen.

Hahhaha dat dacht ik ook. Voor de rest, wens ik je er veel succes mee en zou ik graag horen hoe het gaat als je uiteindelijk op jezelf woont. Ben daar dan wel heel benieuwd naar. Ook of je werkgever je 8 weken of langer vakantie geeft als de puppies zijn geboren, jaar na jaar na jaar na jaar (lijkt die Vileda zeem wel).
Hier ook dankbaar :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Gezellig. Weer een blaag die denkt dat ze volwassen is.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat een gezeik weer, ik haat puntjestopics :boos:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”