Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Carnibest drogen of een alternatief voor buiten de koelkast

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 2

Carnibest drogen of een alternatief voor buiten de koelkast

Ongelezen bericht door Frouke »

Het is nog ver weg, maar ik ben al volop met de voorpret bezig :D. Aankomende zomer ga ik weer wandelen in Oostenrijk met mijn Border. Het enige punt is het voer, ze heeft een glutenallergie en krijgt Carnibest. Voor deze vakantie is dat wat lastig omdat er in de hut geen eigen vriezer is, dus ik ben aan het kijken wat alternatieven zijn die buiten de vriezer te bewaren zijn. Ik ben al op internet aan het speuren geweest, maar tot nu toe nog niet echt iets kunnen vinden, iemand een idee?

Een andere optie zou zijn om Carnibest gedroogd mee te nemen. Normaal gebruik ik de voedseldroger alleen om snacks mee te maken, maar ik kan hier natuurlijk ook prima Carnibest mee drogen. Heeft iemand hier ervaring mee, is dat een volwaardige vervanger?
dagmar88
Zeer actief

Re: Carnibest drogen of een alternatief voor buiten de koelk

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Renske?

http://www.renske.com/renske-vers

Weet niet hoe lang je vakantie duurt, maar met voor meerdere dagen drogen ben je wel even bezig.

Er bestaat ook nog (vreselijk duur) gevriesdroogd spul.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ZiwiPeak ;)
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

->Chanty<- schreef:ZiwiPeak ;)
Dat inderdaad. Luchtgedroogd vlees verkrijgbaar in drie verschillende varianten t.w. Lam, Hert en Hert/Vis. Allemaal graanvrij.

Gevriesdroogd vlees zoals K9 Natural is ook een optie. Daar kun je het beste wel nog wat water aan toevoegen.

Zowel K9 Natural als Ziwipeak zijn behoorlijk prijzig, maar voor een korte vakantieperiode is dat meestal nog wel te overzien. Voor Cyntha, border collie teef van ca. 15 kilo, zou ik per maand 70 euro aan K9Natural kwijt zijn of 77 euro voor Ziwipeak. Ziwipeak is het meest praktisch.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 02 jan 2013 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Frouke
Zeer actief

dagmar88 schreef:Renske?

http://www.renske.com/renske-vers
Renske zou inderdaad kunnen en dat is ook glutenvrij. Vraag me alleen wel altijd af hoe ´vers´ dit is, maar geloof dat dit kwalitatief nog wel goed is.
dagmar88 schreef:Weet niet hoe lang je vakantie duurt, maar met voor meerdere dagen drogen ben je wel even bezig.
Het is maar voor een week, ben inderdaad wel even bezig met drogen, maar als alles er eenmaal in zit hoef je er ook niet meer naar om te kijken. Soms ook wel een ondankbaar klusje, de kippennekken die úren in de droger hebben gezeten zijn binnen vijf minuten weggewerkt. Maar waar het me meer omgaat is of dat het wel een volwaardig alternatief is ten opzichte van vers.
dagmar88 schreef:Er bestaat ook nog (vreselijk duur) gevriesdroogd spul.
Van gevriesdroogd spul heb ik nog nooit gehoord, is dat ook gewoon gedroogd vlees?
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Voor een week maar? Dan zou ik het mezelf makkelijk maken en Ziwipeak kiezen. Wel eerst even uitproberen of je hond er geen dunne ontlasting van krijgt ofzo.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Frouke
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
->Chanty<- schreef:ZiwiPeak ;)
Dat inderdaad. Luchtgedroogd vlees verkrijgbaar in drie verschillende varianten t.w. Lam, Hert en Hert/Vis. Allemaal graanvrij.

Gevriesdroogd vlees zoals K9 Natural is ook een optie. Daar kun je het beste wel nog wat water aan toevoegen.

Zowel K9 Natural als Ziwipeak zijn behoorlijk prijzig, maar voor een korte vakantieperiode gaat dat nog wel. Ziwipeak is het meest praktisch.
Had hier nog nooit van gehoord, ik ga eens even kijken, bedankt voor de tip!
Tamara/Bayko schreef:Voor een week maar? Dan zou ik het mezelf makkelijk maken en Ziwipeak kiezen. Wel eerst even uitproberen of je hond er geen dunne ontlasting van krijgt ofzo.
En ook bedankt voor deze tip! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”