Maar woensdagnacht begon hij bloed te plassen. Nou ja, dat zag ik in de ochtend natuurlijk pas, dus onmiddelijk naar de dierenarts.
En die concludeerde een vergrote prostaat. Nu had ik door het ontlastingsverhaal al een beetje het vermoeden dat die aan het opspelen was.
Maar de dierenarts kon de prostaat dus helemaal niet voelen. Hij gaf als reden dat hij zodanig vergroot was dat hij verder naar het voren is geschoven. Nou klonk me dat eerst wel logisch, maar na het lezen van het verhaal van Jan van Renee-uk http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=257789 begin ik toch te twijfelen.
De dierenarts begon namelijk gelijk over castratie en als het medisch moet is het niet anders. Maar ik wil wel zeker weten dat de prostaat inderdaad vergroot is en dat het nodig is.
Hij is donderdag in ieder geval chemisch gecastreerd d.m.v injectie. Dus ik kan in ieder geval kijken of de klachten minder worden. Ook heeft hij antibiotica want er waren best wel wat onstekingscellen in zijn urine te vinden.
Het bloed plassen is in ieder geval over
Dus is het inderdaad mogelijk dat de prostaat door vergroting verder naar voren schuift en daardoor niet meer te voelen is?
En is er misschien nog een andere manier om te kijken of hij vergroot is, misschien foto of echo?