Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat te doen met poepzakje?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief

Re: Wat te doen met poepzakje?

Ongelezen bericht door Corneliana »

semmyboy schreef:Bij ons ook, nergens een prullebak te bekkennen.
Ik ruim de poep ook dan alleen op als ik weet dat er een prullebak in de buurt is.
Anders niet, dan moeten ze maar prullebakken plaatsen.
Gemeente heeft toch niks te doen hier, zitten altijd te kletsen en leunend tegen hun schoffel aan.
Bovendien doet mijn hond het keurig netjes verweg in de bosjes waar toch niemand komt
eh jij weet niet dat kinderen voornamelijk graag in bosjes spelen? mijn kinderen komen regelmatig thuis met zo'n leuke plak onder hun schoen. en nee, ik ga ze niet verbieden zichzelf te ontwikkelen in die schaarse stukjes natuur die we hier nog hebben.
omdat ik ook schijtziek word van het opruimen krijgt Sky achter het schuurtje een heus hondentoilet. dat ik gewoon elke dag op mn gemakje kan uitscheppen. niemand last van, ik hoef niet met zo'n vies warm zakje te lopen of ook nog een schep mee te sjouwen etc. hij poept nu weleens op de stoep, ook vies maar ik kan niet elke keer zomaar met hem weglopen als hij moet.
BaasInOpleiding
Actief
Mijn ras(sen): toevallig nu een Fox Terrier
3 a 4 jaar oud
reu
12-12-2012 gaan we samenwonen!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BaasInOpleiding »

Waaaah er moet iets gemeens worden gedaan met mensen die met een poepzakje lopen, wtf??

Hoe kun je nou weten of iemand daar loopt trots te wezen met zn zakkie stront, hopend dat iedereen het ziet en denkt "respect man!"

Misschien vindt ie het gewoon zn burgerplicht om de woonwijk niet op te zadelen met de uitwerpselen van zijn/haar huisdier...?

Ik sta hier af en toe echt te kijken van sommige reakties. Verder zeer informatief forum en heb al een hoop gelachen om sommige draadjes, maar af en toe raken mn wenkbrauwen zowat mn haargrens van verbazing over zoveel voor mij totaal onbegrijpelijke felheid.

Ach ik ben gewoon n ouwe hippie ;)

Peace love and happiness :D
Onderzoek alles en behoud het goede
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nerazi »

runninggirl schreef:
malinois schreef:
Cleva schreef: De voorlopers ervan, van die types die het zakje vast aan de riem binden zodat de buren kunnen zien dat je heus wel van plan bent om....ik vind iets van die mensen.
Griebels die lopen hier ook... kijk eens wat goed ik ben... en dan het liefst het hele lijntje vol met zakjes voor de show, wat je dan weer niet ziet maar pas als je er goed op gaat letten (vooral als het donker is) dat ze de stront lekker laten liggen... want dan ziet niemand het he... (behalve ik dan en ik ben dan ook zo aardig om ze daar even op te wijzen) terwijl het me het normaal gesproken een worst zal zijn zolang het niet voor mijn deur is. :LOL: :LOL:
Hier in de stad wordt dat vooral gedaan om de controleurs te laten zien dat er niet gecontroleerd hoeft te worden. (want geen zakje bij je = 85 euro boete).
Een agent die bij mij in de buurt woont vertelde me dat dat onzin en dat je daar geen boete voor kan krijgen omdat je het ook met je blote handjes op mag ruimen, dat is je eigen keuze natuurlijk :F:
Het zakje is niet verplicht maar het opruimen wel.
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik stopte laatst een zakje met inhoud in mijn jaszak omdat ik geen prullenbak kon vinden....
Een week die jas niet gedragen en toen vond ik dat poepzakje weer terug :LOL:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
BaasInOpleiding
Actief
Mijn ras(sen): toevallig nu een Fox Terrier
3 a 4 jaar oud
reu
12-12-2012 gaan we samenwonen!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BaasInOpleiding »

Welke gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb van de supermarkt drie rolletjes zwarte zakjes met op ieder zakje een paar witte pootafdrukjes, mer "My best friend"ofzo, maar die vind ik best dun, hou mn hart vast als ik aan het paaseieren zoeken ben in een struikje met vrij harde takjes (laat staan stekels, argh!) Hond is echt een op begroeiing poepen, flinke glaspol, lage struikjes, als ie zn kont maar boven de begroeiing kan hangen.

Hoorde van een kennis over geparfumeerde zakjes van de Action, leek me wat overdreven maar als die lekker stevig zijn dan ga ik het zakje misschien ook wel gewoon in mn zak stoppen ipv er mee te blijven lopen tot ik een hondenpoepkliko tegenkom (die staan hier in het dorp wel veel maar bij lange wandelingen kom ik soms heel lang geen prullenbak tegen en dan heb ik toch graag mn handen vrij)
Onderzoek alles en behoud het goede
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”