Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bloeddruppels/prostaat? *Update, toch vergroot.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Bloeddruppels/prostaat? *Update, toch vergroot.

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik heb nu al een tijdje bij Enzi gespoeld met Kamillethee ivm het druppelen en dit hielp ontzettend goed.
Nu zag ik vanmorgen een aantal druppeltjes bloed liggen. Ik dacht al oh shit dat is toch niet van Enzi.. Dus gelijk even gekeken en ik zag niets.
En dus toch, ik zit net met hem op de bank en zie bloed op het topje van zijn piemel zitten.
Dus ik zijn voorhuid wat naar achteren geschoven en er zat toch best wat bloed. :ugh:
Ben gelijk weer begonnen met spoelen of is dat nu juist niet goed?
Ik lees overal dat dit mijn zijn prostaat te maken kan hebben en geen fikse voorhuidontsteking?
Ik moet zeggen heb hem ook niet overdreven zien wassen oid.

Zit me wel een beetje zorgen te maken. De DA heeft pauze dus nemen nog niet op maar ze zijn wel los tot 16:00.
Die zullen hem wel willen zien neem ik aan, hij is er afgelopen donderdag nog geweest voor controle. :(:
Laatst gewijzigd door Nerazi op 02 jan 2013 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
timokyana
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog en de boxer

Re: Bloeddruppels/prostaat?

Ongelezen bericht door timokyana »

Mijn hond met een vergroot prostaat verloor ook druppeltjes bloed.Het zou best kunnen dat het dus door zijn prostaat komt.
Sterkte!
Nerazi
Zeer actief

Ik kan woensdag bij de DA terecht. Vandaag hadden ze natuurlijk geen plek meer.
Net tijdens de wandeling even goed in de gaten gehouden of hij ook bloed in zijn urine heeft zitten (wie weet is het gewoon een blaasontsteking) maar dit heeft hij niet.
Dus ik blijf het maar goed schoonhouden tot woensdag en dan zullen we het dan wel zien.
Hij heeft verder geen koorts en is huppelde nog vrolijk rond tussen de knalletjes :ok:

Ik ga maar eens even de zoekfunctie gebruiken, wil wel een beetje voorbereid zijn en er iets meer vanaf weten.
Ik voorzie al hele rampscenario's dat hij gecastreerd moet worden en dat zou ik zó zonde vinden.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Klinkt inderdaad als prostaat.
En geen rampscenario's gaan bedenken hoor! er zijn gelukkig andere opties dan definitieve castratie die eerst geprobeerd kunnen worden!
Succes woensdag :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Nerazi
Zeer actief

samantha! schreef:Klinkt inderdaad als prostaat.
En geen rampscenario's gaan bedenken hoor! er zijn gelukkig andere opties dan definitieve castratie die eerst geprobeerd kunnen worden!
Succes woensdag :ok:
Ja ik heb mezelf al even streng toegesproken ;-)
Maar wat ik me afvraag, als hij bloed heeft gedruppeld, blijft dit dan ook de hele tijd zo?
Want nu heeft hij nog een knalrode piemel met vieze smurrie.
Ik maak het 3x per dag schoon, wat hij echt niet fijn vindt en voorheen maakte hem het niets als ik even wilde spoelen.
Het is toch duidelijk allemaal wat gevoeliger.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

jan heeft een vergrote prostaat, die ook nog ontstoken was, en verloor (eenmalig) ook wat bloed, maar die had/heeft daar geen vieze of overgevoelige pielemoos aan overgehouden.
hij heeft ab gekregen vanwege de ontsteking en een kuur ypozane.
de ontsteking lijkt weg, hij heeft geen buikpijn meer zo te zien maar of de ypozane zijn werk doet is nog even afwachten.
er loopt een topic over, misschien heb je er wat aan.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Klinkt als prostaatproblemen én een voorhuidontsteking. Ik zou het spoelen even achterwege laten tot je bij de da bent geweest.
Inge O schreef:
die gevoeligheid kan niet echt van zijn ontstoken prostaat komen - waar spoel je mee?
Meghan schreef:Ik heb nu al een tijdje bij Enzi gespoeld met Kamillethee ivm het druppelen en dit hielp ontzettend goed.
:wink:
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief

alm@ schreef:Klinkt als prostaatproblemen én een voorhuidontsteking. Ik zou het spoelen even achterwege laten tot je bij de da bent geweest.
Inge O schreef:
die gevoeligheid kan niet echt van zijn ontstoken prostaat komen - waar spoel je mee?
Meghan schreef:Ik heb nu al een tijdje bij Enzi gespoeld met Kamillethee ivm het druppelen en dit hielp ontzettend goed.
:wink:
Ik heb ook niet meer gespoeld, ik kan nml niet plaatsen of hij nu echt last heeft als ik wil spoelen of dat hij 't gewoon vervelend vindt worden. Hij begint al zielig te kijken als ik er naar wijs :mrgreen:
Hij likt er iig niet overdreven veel aan.
Inge O schreef: ah, niet gezien.

op zich niet verkeerd maar blijkbaar ontoereikend en misschien ook wat te vaak gespoeld.
Ik heb denk ik een week of anderhalf niet meer gespoeld omdat het juist weer 'normaal' was. Het is dus redelijk onverwacht gekomen.
Maar misschien dat dat toch teveel is geweest..
renee-uk schreef:jan heeft een vergrote prostaat, die ook nog ontstoken was, en verloor (eenmalig) ook wat bloed, maar die had/heeft daar geen vieze of overgevoelige pielemoos aan overgehouden.
hij heeft ab gekregen vanwege de ontsteking en een kuur ypozane.
de ontsteking lijkt weg, hij heeft geen buikpijn meer zo te zien maar of de ypozane zijn werk doet is nog even afwachten.
er loopt een topic over, misschien heb je er wat aan.
Bij Enzi is het tot nu toe ook eenmalig geweest. Ik heb geen bloed meer gezien sinds gisteren.
Dankje, ik ga het topic even doorlezen :ok:
En toch vind ik het stom als het zijn prostaat is, ik dacht dat dit niet snel voor kwam bij jonge reuen?
Het ventje is nog geen anderhalf...
Nerazi
Zeer actief

Inge O schreef:zitten er soms loopse teefjes in de omgeving?
Waarvan ik het weet is alweer dik een maand geleden.
En ben de hond daarna ook niet meer tegen gekomen..
Merk verder ook niks aan hem dat hij staat te drammen om naar buiten te gaan, dat wilt hij dan nog wel eens doen.
Nerazi
Zeer actief

Er moet morgen maar eens even goed naar gekeken worden.
Maar kan het ermee te maken hebben dat hij altijd al best wel wat gedruppeld heeft?
Nerazi
Zeer actief

Inge O schreef:
Meghan schreef:Er moet morgen maar eens even goed naar gekeken worden.
Maar kan het ermee te maken hebben dat hij altijd al best wel wat gedruppeld heeft?
met zijn prostaat bedoel je? nee, dat komt normaal alleen van de voorhuidklieren.
Oke :ok: Nou, ik moet het DA bezoekje maar afwachten..
Bedankt voor het meedenken!
Nerazi
Zeer actief

Vanmorgen met Enzi bij de DA geweest en mijn vermoeden is bevestigd: Enzi heeft een vergrote prostaat.
Hij voelde het direct en stond er eigenlijk een beetje van te kijken omdat Enz nog zo jong is.
Opties besproken en om een lang verhaal kort te maken raadde de DA mij aan om te (chemisch) castreren.
Hij begon ook gelijk over de Ypozane maar heeft hier niet altijd goede ervaringen mee gehad en hij begon ook over het kostenplaatje wat behoorlijk zou kunnen oplopen omdat hij dan elk half jaar een kuur zou moeten krijgen.
Mijn DA is trouwens absoluut niet van het castreren maar in Enzi's geval en omdat de prostaat echt flink vergroot was hebben we toch gekozen voor een chemische castratie :ugh:
Het is niet mijn eerste keuze natuurlijk, maar ik vind een blij en gezond hondje toch iets belangrijker dan zijn ballen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

een chemische castratie moet je ook herhalen ;)
fijn dat je weet wat het is, maar jammer dat ie nu al prostaatproblemen heeft :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Nerazi
Zeer actief

renee-uk schreef:een chemische castratie moet je ook herhalen ;)
fijn dat je weet wat het is, maar jammer dat ie nu al prostaatproblemen heeft :(
Klopt, maar ik wilde hem nog niet definitief castreren. Misschien dat dat meer in mijn hoofd zit hoor.
Maar ik wil graag weten hoe hij daarop reageert (qua gedrag/ontwikkeling) voordat ik gelijk alles laat verwijderen.
Mocht dit goed uitpakken wordt hij einde van het jaar gewoon definitief gecastreerd.
Het is inderdaad erg jammer.
Nerazi
Zeer actief

Re: Bloeddruppels/prostaat? *Update, toch vergroot.

Inge O schreef:het moest bijna zo zijn maar inderdaad wel raar.

maar ik begrijp ook niet waarom chemische castratie, daar kan je toch niet mee blijven doorgaan?
Nee dat kan ook niet.
Maar mocht de chemische castratie echt tegenvallen qua gedrag dan er dan verder gekeken kan worden en ik er niet aan vast zit.
De prostaat is in die tijd dan geslonken en zou de Ypozane wel een optie zijn.
Ik moet zeggen dat ik niet veel verder gevraagd heb omdat ik het allemaal al zo naar vindt.
Anders wordt hij hierna gewoon definitief gecastreerd.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Meghan schreef:

maar ik begrijp ook niet waarom chemische castratie, daar kan je toch niet mee blijven doorgaan?
Nee dat kan ook niet.
Maar mocht de chemische castratie echt tegenvallen qua gedrag dan er dan verder gekeken kan worden en ik er niet aan vast zit.
Ik moet zeggen dat ik niet veel verder gevraagd heb omdat ik het allemaal al zo naar vindt.
Balen zeg. :(: Je hoort het steeds vaker bij jongere reuen voor mijn gevoel.
Weet jij de precieze werking van Ypozane en de bijwerkingen? Als je zo op internet leest lijkt het redelijk onschuldig en het proberen waard, maar ik heb ook meerdere keren gehoorde dat neurologische problemen een bijwerking kunnen zijn, tot epileptische aanvallen aan toe. Maar dat is weer van horen zeggen, heb er geen bewijzen van.
Anders zou Ypozane zeker een optie zijn om te proberen. Zelf zou ik niet elk half jaar gaan herhalen. 1x doen en dan kijken of de klachten terug komen. Als dat zo is, kom je denk ik niet onder castratie uit, hoe zonde ook. :ugh:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Balen zeg :(:

Ik heb bij Macho destijds wel gekozen voor ypozane.
Hij was denk ik net zo oud als Enzi nu is.
Hij heeft toen een eenmalig kuurtje gehad en totaal geen last van welke bijwerking dan ook gehad.
En de klachten verdwenen gelukkig ook helemaal, en gelukkig is het ook nooit meer terug gekomen (hij is nu 6).
Hopelijk heeft het effect :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Nerazi
Zeer actief

Irisz schreef:
Meghan schreef:

Nee dat kan ook niet.
Balen zeg. :(: Je hoort het steeds vaker bij jongere reuen voor mijn gevoel.
Weet jij de precieze werking van Ypozane en de bijwerkingen? Als je zo op internet leest lijkt het redelijk onschuldig en het proberen waard, maar ik heb ook meerdere keren gehoorde dat neurologische problemen een bijwerking kunnen zijn, tot epileptische aanvallen aan toe. Maar dat is weer van horen zeggen, heb er geen bewijzen van.
Anders zou Ypozane zeker een optie zijn om te proberen. Zelf zou ik niet elk half jaar gaan herhalen. 1x doen en dan kijken of de klachten terug komen. Als dat zo is, kom je denk ik niet onder castratie uit, hoe zonde ook. :ugh:
Ik heb ook het een en ander op internet erover gelezen goede verhalen en ook inderdaad negatieve verhalen.
Mijn DA heeft het zelf wel een keer meegemaakt na gebruik dat een hond een flinke koortsaanval heeft gekregen en daarbij heeft de Ypozane ook niet geholpen. Maar ook honden gehad waarbij het wel heeft geholpen.
Ik wil dus ook niet elk half jaar gaan herhalen en mijn DA was daar toch wel bang voor.
Hij had het ook niet over 1x een kuur en dan was Enzi er klaar mee..
Verder is hij ook helemaal niet van de castratie dus dat hij dit opperde zei mij ook eigenlijk wel genoeg.

Meneer is nu eindelijk na 2 dagen klaar met mopperen en heeft zich 3u uitgeleefd in het bos.
Hij is weer vrolijk :lief:
Nerazi
Zeer actief

Jion schreef:Hee dit topic had ik helemaal gemist. :o

Wat naar dat Enzi een vergrote prostaat heeft, ik duim dat er linksom of rechtsom iets aan gedaan kan worden. Sterkte!

Fijn dat hij nu weer vrolijk is! :ok:
Dankje!

Ik merk nu verder weinig aan hem, behalve dat hij de hele dag door geknuffeld moet worden.
Maar dat kan er ook aan hebben gelegen dat ik vakantie heb gehad en het vrouwtje de hele dag thuis is wel heel gezellig natuurlijk ;-)
Hij heeft de chip nu bijna een week en is ook nog niet klaar met de antibioticakuur.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”