Ik heb opgevangen voor Mirtos, 17 keer. Eerst 15 keer met succes: hondjes vonden een ander baasje, of gingen naar hun opvanggezin terug (tijdelijke vakantieopvang). De 16e opvanger was Henk... En die kwam, zag en overwon eeeh bleef! Toen hebben we nog 1 keer vakantieopvang gedaan maar daarna zijn we gestopt. 2 honden was voor mij echt genoeg.
Ik vind MAP wel enorm uit de kluwen gegroeid. Weinig overzichtelijk meer. Erg zonde! Dus ik zou in de toekomst voor een kleinere organisatie gaan. Dan is het contact makkelijker en persoonlijker en heb je als gastgezin nog wel iets in te brengen.
Afgelopen jaar hebben we 1 keer opgevangen voor mn eigen Projectgroep (is geen stichting

) Help4Strays, omdat de hond naar een vriendin van ons ging. Maar 2 honden in huis is écht genoeg voor mij.
Waar je zeker rekening mee moet houden is mogelijke verlatingsangst (zeker bij puppies), onzindelijkheid (al valt dat vaak enorm mee vind ik) en wegloopgedrag. Alle andere dingen vind ik te overzien (eten jatten, angsten, onbekend met alles wat wij normaal vinden enz) Het is elke keer weer energie steken in een hondje dat toch weer weg gaat, dus daar moet je wel open voor staan.
Als je vanaf dag 1 jezelf blijft inprenten dat het hondje weer weggaat, en dat je er alles aan zal doen om hét geschikte baasje te vinden, dan valt afscheid nemen best mee. Ik heb van de 19 keer dat we opgevangen hebben, 1 keer gejankt toen de hond weer weg ging. Dat was de opvanger voor Henk: ruwharige witte teckel Jess

Verder is het drie keer slikken en snel de deur dicht doen