Het is niet dat ik wil beslissen voor anderen wat ze wel en niet mogen want dat past niet bij mij.Yblokdijk schreef:
Sorry maar ik heb zelf geen vuurwerk , al jaren niet meer. Waar het mij gewoon om gaat is dat iedereen maar voor anderen wil beslissen wat wel en niet mag!? Natuurlijk is er nu een piek met overlast. Maar dat is ook omdat het alleen in deze tijd te koop is en iedereen dus los gaat want nu "mag" het en de rest van het jaar niet. Mijn vergelijkingen haan er alleen maar om dat er meer dingen Zijn waar mensen overlast van hebben. Van de 50 000 meldingen op vuurwerk overlast zijn er ook geen 50 000 benen , ogen of armen verloren gegaan! Maar gaat het om overlast. Stel dat bier maar 1 week per jaar verkocht mag worden?! Moet je kijken wat je dan een overlast krijgt?! En wat dacht je van roken!
Het is alleen maar dat ik gevaar zie voor anderen, ook voor degenen die daar niet om vragen. En ik wil veiligheid. Dat is het enige.
Ik zit niet op de eerste plaats met de overlast, maar met het gevaar.
zoals ik al zei, als iedereen er verantwoordelijk mee omging, dan hoefde dat verbod niet. Maar dat doen ze niet. Mensen dragen sowieso tegenwoordig minder verantwoordelijkheid naar anderen toe, willen minder rekening houden met anderen. WAnt dat wordt ze niet meer geleerd. Men hangt zoveel aan individuele vrijheid (nieuwe opvoedkundige trend, ontstaan in de jaren 70) dat rekening houden met anderen al te veel is gevraagd. En dat leidt er toe dat mensen niet meer allemaal correct met vuurwerk om moeten gaan.
Mateloze vrijheid heeft een prijs zie je.
En dan hebben we het nog niet gehad over het vernielen van andermans bezittingen met vuurwerk, door bijvoorbeeld naar auto's en in brievenbussen vuurwerk te gooien.