Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Logboek Vovo

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

BaasInOpleiding
Actief
Mijn ras(sen): toevallig nu een Fox Terrier
3 a 4 jaar oud
reu
12-12-2012 gaan we samenwonen!
Aantal honden: 1

Logboek Vovo

Ongelezen bericht door BaasInOpleiding »

Toevoeging 9 januari: Heb zn naam even veranderd in de titel, het is een Koreaanse artiestennaam van de gitarist van een van de de beste rockbands uit Zuid-Korea (vinden vriend en ik dan), uitgesproken als Boh-Boh, en de B is zacht, beetje richting V, de Koreanen zelf schrijven het 부부, en in abc letters schrijven ze Vovo, vandaar!
---(18 januari: ik zie nu pas dat ik de oe en oo door elkaar heb gehaald, volgens mij staat er nu Boe boe ipv Bo bo, naja mn Koreaans is nog niet al te best ;) ---

Nu schrijf ik nog Bobo en Vovo door elkaar, maar hij heet gewoon Vovo :)

Om meteen met de deur in huis te vallen: De tweede dag dat Bobo bij ons was heb ik een uur met het asiel aan de telefoon gezeten want ik had n grote bek gekregen en was daardoor nogal geintimideerd geraakt (NB ik ben dus niets gewend qua omgang met honden, tis allemaal nieuw voor mij)
De volgende dag had ie van mij wel weer weg gemogen, maar aangezien dat de absoluut allerlaatste optie is heb ik bij vriend aangedrongen op het zo spoedig mogelijk laten komen van een honden gedrags deskundige.

Die is bij ons thuis geweest, veel van opgestoken, en over ruim een week komt ze nog een keer langs om te kijken hoe het ons vergaat.

Verder vonden wij dat ie wel erg poepte van de Prins brokken van het asiel, dus toen de gedragsdeskundige opperde om hem twee weken te laten "kuren" dmv een vers vlees dieet, en daarbij uitlegde dat daar veel meer van wordt opgenomen in het lichaam en er dus niet 4x per dag van die enorme bergen poep uit hoeven, hebben we een lade in de diepvriezer vrijgemaakt voor een doos van die vleesworsten van Kivo.

In het begin had ie bijna keutels, heb er toen wat olijfolie aan toegevoegd, en vandaag had ie behoorlijk dunne, dus de hoeveelheid olijfolie maar weer wat teruggeschroefd.

Of zijn plaats binnen de roedel hem al helemaal duidelijk is vraag ik me af, hij gedraagt zich iedere dag weer wat netter en gehoorzamer, maar af en toe springt ie nog wel tegen me op, of legt een poot op mij, of duwt zn kop tegen me aan op een wat dwingende manier zo van "aaien, NU". En tijdens het eten zit ie, weliswaar op een ruime afstand, constant te loeren, en zodra er iets op de grond valt dan is ie er als de kippen bij.

De pensbrokjes als beloning voor goed gedrag bij het oefenen heb ik even gelaten voor wat ze waren, zodra er wat lekkers in was gegaan kreeg hij niet lang daarna wat praatjes, dus even geen lekkere snacks van mij. Ja goed verstopt achterin een oude pantoffel, en niet al te lekkere dingen, dan moet ie er eerst maar wat moeite voor doen om het te pakken te krijgen :)

Spelen doet ie pas sinds een paar dagen.
De tuin is ook nog steeds niet helemaal ontdekt, hij blijft overal snuffelen als ie daar even vrij rondloopt (onder supervisie)
Zn eerste speel moment was toen ie op zn rug ging liggen kronkelen in het gras, dat zag er heel genietend en blij uit, een mooi moment!

Hij reageert vrij fel op gillend langsrennende kinderen, dan vliegt ie naar het tuinhek en gaat flink blaffen, verder zijn er bepaalde mannen die iets in hem oproepen op de een of andere manier, en ook de vele buurtkatten zijn bron van schrik, opwinding en jacht drang. Dus onze oude kat woont nu nog eventjes in de zogenaamde alfa zone :)

Hond heeft woonkamer en keuken, kat heeft gang, voordeur, trap, eerste etage en zolder. En mist de tuin en woonkamer niet echt, wel mijn aandacht. Ik probeer dus zo vaak mogelijk even bij m op bed te gaan liggen, en verwen hem met wat fliebertjes van dat Kivo vlees, en hij krijgt nu ook wat meer nierdieetsnoepjes dan voor de hond er was.
Heb ook geprobeerd met m te spelen maar daar geeft ie niet om, hij wil het liefst onder de dekens tegen mn buik en dan keihard knorren en kwijlen :)

Vandaag deed Bobo weer een poging om zn grenzen te verleggen, wij zaten op 1 bank en hij maakte aanstalten om op de andere bank te gaan liggen. Een simpel UH volstond. Dat was anderhalve week geleden wel anders, toen kwam ik terug van boodschappen doen, en toen lag ie prinsheerlijk op de bank (waar mn vriend meestal zit), en hij ging er pas vanaf toen ik vlakbij hem was en qua armlengte hem bij zn halsband had kunnen pakken. Toen moest ik mn commando nog n keertje ferm herhalen, en toen ging hij van de bank en liep weg, en ik meende een soort beledigd onderdrukt bromblafje te horen (ligt zo enorm op de loer, om hond menselijke eigenschappen toe te dichten!!!)

De omgang met mensen verloopt ook steeds beter, de eerste keer dat ik langs een paar bekenden uit de buurt liep stonden zn rugharen meteen rechtop, maar een op een met een vrouwelijke kennis even op een bankje zitten en een sigaretje roken ging al stukken beter.

Wij waren zo in gesprek dat we geen aandacht aan hem schonken, en toen zag ik hem voorzichtig en nieuwsgierig haar schoenen besnuffelen (zij heeft zelf twee honden)

Omgang met andere honden varieert, soms wordt er zo gekeft vanaf de overkant van de straat dat ik er zelf geirriteerd van raak, maar dat doet m dan niets, en soms hoeft ie maar een vleug van een hond in de verte op te vangen of hij gaat aan de lijn trekken om maar zo snel mogelijk die kant op te kunnen.

Wat dat trekken betreft heeft ie de afgelopen dagen van mij een stoomcursus niet trekken gekregen, verplicht, uit lijfsbehoud, want op Kerstavond was ik zn poepzakje aan het dichtknopen en hij gaf me toch een ruk, dat ik een spier in mn rug verrekte en de eerste kerstdag stijf heb gestaan van de paracetamol, en tweede kerstdag savonds verrekte ik nog eens iets bij het gaan verzitten op de bank, dat ik 27 december smorgens vroeg aan de telefoon hing met de huisarts en hem tijdens het consult heb gevraagd om een paardenmiddel tegen de pijn.

De dag daarna ging het alweer beter, mede dankzij een bezoek aan de fysiotherapeut.

Een van de leukste momenten met Bobo was gisteren, toen kwamen we een nogal klein uitgevallen Border Collie teefje tegen, heel onderdanig, liep los met dr baasje, en Bobo leek wel verliefd!! Kon geen genoeg krijgen van snuiven aan dr kontje, bleef maar achter haar aan hobbelen, en toen wel duidelijk was dat hij daar nog wel even mee door kon gaan en er voorlopig geen genoeg van zou krijgen ben ik doorgelopen, en hij bleef een halve kilometer lang continu achterom kijken, vond ik zo leuk om die kant van hem te zien!

Nou dit was wel weer genoeg geleuter voor dit moment, opbouwende kritiek, vragen, verhalen van anderen over de eerste tijd met hun asielhond, ik lees t graag!
Laatst gewijzigd door BaasInOpleiding op 18 jan 2013 14:39, 4 keer totaal gewijzigd.
Onderzoek alles en behoud het goede
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Re: Logboek Bobo

Ongelezen bericht door madred »

Leuk om te lezen dat je zulke goede vorderingen maakt! :ok:
We zijn allemaal als onervaren hondenbezitters begonnen en er valt inderdaad héél veel te leren, maar ook héél veel te genieten.

Ik ben zelf wel een beetje bang voor het probleem met de kat.... een terrier en een kat... ik weet niet of dat ooit een goede combinatie gaat worden.

Succes!!!
Afbeelding

Happy en Lemmi
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

madred ja dat heb ik vaker gehoord en gelezen, we pakken het hier dan ook stap voor stap aan.
Zojuist even de kat zn medicijn, beloningssnoepje en avondeten gegeven bij de deur in de gang, deur op een kier en hond aan de andere kant van de deur met vriend, die m aan de riem hield. Poging tot kontje snuffelen verliep goed, hond was wat terughoudend, vond het wel interessant maar wilde ook wel weer weg van die plek. Morgen weer een door de kier van de deur kont snuif sessie!

Kat is inmiddels wel nieuwsgierig, en gaat bovenop de servieskast zitten als vriend met hond aan de wandel is. Dan kijkt kat naar de keukendeur zo van "nou ben benieuwd wie dr nou weer in mn huis rondloopt, die gaan we eens even uitchecken".
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Ow en kat aan hond zn kont snuffelen lukte niet zo, hond ging steeds zitten ipv blijven staan, heel netjes maar voor n sessie kontje snuffelen niet echt handig ;)
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb je verhaal ook gelezen, maar ik mis een beetje een inleiding.

Waarom mocht de hond na 1 dag al weg van jou? Hoe bedoel je dat je onbeschoft was aangesproken?
Hoe lang is de hond nu bij jullie?
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Hoi Dee,

Het verhaal van hoe de hond er uberhaupt is gekomen staat bij het welkomsttopic, het is heeft een aanloop van 5 maanden gehad dus beetje lang verhaal :)
Dee
Zeer actief

BaasInOpleiding schreef:Hoi Dee,

Het verhaal van hoe de hond er uberhaupt is gekomen staat bij het welkomsttopic, het is heeft een aanloop van 5 maanden gehad dus beetje lang verhaal :)
Heb het inmiddels gelezen :wink:

In het begin las ik iedere aanmelding, maar dat is niet bij te houden.
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

De grote bek kwam omdat ik veel te snel ging en hem waarschijnlijk te dicht op de huid zat, en ik had iets superlekkers voor hem, een kauwstaaf van een of andere huid, en hij zat in de bench, dus was gecornered, en ik had dat lekkere ding in mn hand en zat recht voor zn neus en wilde dan ook nog dat ie eerst mooi af ging, daar werd ie erg ongeduldig van en toen ging hij grommen en ik stond niet stevig genoeg in mn schoenen om geen vin te verroeren maar deinsde dus een stukje achteruit, en toen sprong ie op de bank, ging blaffen, stuurde ik m eraf (met intussen trillende benen... echt n beginner dus haha) en toen sprong ie op de andere bank.

Rest van de dag met een kleerhanger in mn hand door het huis gelopen, zeker niet om mee te slaan, dat zit totaal niet in me, maar wel om me steviger te voelen want ik was behoorlijk geschrokken!

Gesprek met vrouw van asiel heeft me wel weer gekalmeerd, maar volgende dag dacht ik echt even "bang in mn eigen huis? No way!!"

Net nog even leuk gespeeld met hond, vriend en balletje, een soort lummelen. Het commando "los" begint er nu ook goed in te komen.
Nu nog het commando "kom nou hier met die bal en laat m los zodat ik m makkelijk weer kan pakken" ;)
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

ow haha crosspost, ja kan me voorstellen, het gaat hard, en je weet nooit wie dr blijft hangen en wie dr uiteindelijk geen aktieve meeschrijver is/wordt.

Funky heeft nu ook een topic in de welkom pijler, das dus mn vriend :)
Dee
Zeer actief

Je vat heel veel samen in een voor jouw logische post, voor mij is het niet logisch om te lezen.
Hond in de bench, jij houd lekkers voor, springt op de bank? Voor jou logisch verhaal, voor mij niet.

Je kan op dit forum, ondanks de 'gezelligheid' er om heen, heel veel leren, door veel te lezen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dee schreef:Je vat heel veel samen in een voor jouw logische post, voor mij is het niet logisch om te lezen.
Hond in de bench, jij houd lekkers voor, springt op de bank? Voor jou logisch verhaal, voor mij niet.

Je kan op dit forum, ondanks de 'gezelligheid' er om heen, heel veel leren, door veel te lezen.
laat me raden, deurtje van de bench was open, vrouwtje deinst achteruit en hondje ziet zijn kans schooon, rent uit de bench en springt op de bank ;)

goed dat je je laat adviseren en het niet meteen al opgeeft b-i-o :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dee
Zeer actief

Ja dat dacht ik ook, maar dacht laat het open.
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Oeps ja iets te enthousiast denk ik ;)

De bench staat altijd open, is meer een rustig hol (doeken erom en erover heen, staat in hoek van kamer)

Hij is nog niet getraind op rustig blijven zitten in de bench terwijl het deurtje dicht zit.

Hij heeft zn vaste plaats en die is in midden van de doorlopende woonkamermuur, voor de boekenkast. Zo kan ie overal een beetje van op de hoogte blijven, keuken (heeft n open toog en bar) eettafel en zithoek.

Door het lezen van een aantal minder sympathieke posts heb ik gekozen om het meeste leeswerk op andere sites en fora te doen. Ik heb nl. zo'n hekel aan een gebrek aan netiquette, gaat soms zo kort door de bocht ongenuanceerd meteen al conclusies trekken en op de man spelen enz. dat de lust tot lezen me her en der op dit forum soms even vergaat.
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Dank voor de heads up renee UK!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

BaasInOpleiding schreef:om het meeste leeswerk op andere sites en fora te doen. Ik heb nl. zo'n hekel aan een gebrek aan netiquette, gaat soms zo kort door de bocht ongenuanceerd meteen al conclusies trekken en op de man spelen enz. dat de lust tot lezen me her en der op dit forum soms even vergaat.
als ik jou was zou ik toch proberen daar doorheen te kijken, er zit een enorme hoop hondenkennis op dit forum en het zou zonde zijn als je dat niet meekreeg doordat je je laat afschrikken.
verder wordt de soep meestal niet zo heet gegeten als ie opgediend wordt en staan diezelfde kemphanen wel voor elkaar klaar als de nood aan de man is ;)

oh en graag gedaan hoor en nog gemeend ook ;)
Laatst gewijzigd door renee-uk op 31 dec 2012 03:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dee
Zeer actief

BaasInOpleiding schreef:Oeps ja iets te enthousiast denk ik ;)

De bench staat altijd open, is meer een rustig hol (doeken erom en erover heen, staat in hoek van kamer)

Hij is nog niet getraind op rustig blijven zitten in de bench terwijl het deurtje dicht zit.

Hij heeft zn vaste plaats en die is in midden van de doorlopende woonkamermuur, voor de boekenkast. Zo kan ie overal een beetje van op de hoogte blijven, keuken (heeft n open toog en bar) eettafel en zithoek.

Door het lezen van een aantal minder sympathieke posts heb ik gekozen om het meeste leeswerk op andere sites en fora te doen. Ik heb nl. zo'n hekel aan een gebrek aan netiquette, gaat soms zo kort door de bocht ongenuanceerd meteen al conclusies trekken en op de man spelen enz. dat de lust tot lezen me her en der op dit forum soms even vergaat.

Nou ik lees jullie verhaal nu vanavond voor het eerst, en dan mist er een hoop info.
Vandaar mijn vragen.

Dit forum heeft echt wel een hoop hulp in petto hoor.
Okay, het gaat soms wat hard.

Maar met zoeken kom je ook een end :wink:
Er zit hier wel een hoop wijsheid hoor.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Leuke verhalen,
Inderdaad kan het hier soms best hard er aan toe gaan maar het kan ook andersom, heel veel mensen staan er hier ook voor elkaar en met raad en daad terzijde.'
Wat je met adviezen doet is altijd de keuze van jezelf maar als je er voor open staat en er voor gaat om een goed baasje of vrouwtje te zijn voor je hond dan kom je al een héél eind.
Foto's doen het hier ook goed hoor (hint hint).
Ach jullie hebben beide tijd nodig om elkaar te leren kennen en iedereen is eens een keer begonnen, komt wel goed, je hebt in ieder geval de goede voornemens om er iets van te maken en je bent niet te eigenwijs om raad aan te nemen en er iets mee te doen :ok:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Goed dat je hulp hebt ingeschakeld. Terriers zijn niet altijd de meest makkelijke types, maar als je de juiste gebruiksaanwijzing hebt gevonden, dan heb je er wereldhonden aan. Ik vind het fijn te lezen dat je niet na je eerste negatieve ervaring de handdoek ik de ring hebt gegooid, maar nog vastberadener bent geworden om er wat van te maken.
Hoe ik het hier lees, is het meeste gedrag wat hij vertoond, dat van een terrier die niet of nauwelijks grenzen heeft geleerd (mijn jongste Cairn probeert dat soort dingen ook nog weleens, al gromt ze er niet bij, maar toch weer even je grenzen opzoeken). Maar als ik lees hoe snel bobo het allemaal oppakt, kan ik me niet voorstellen dat dit niet goed gaat komen.
Ik las ook dat je het zo leuk vindt dat hij zo'n werklust heeft, heb je al een idee wat je met hem wilt gaan doen op dat gebied? Ik doe behendigheid met Chester en Floor en heb nu een les praktijkspeuren gedaan met Penny. voor mij is het echt genieten om iets met ze te ondernemen. Vooral het speuren met Penny was zo ontzettend leuk, ze deed het echt super goed! Succes verder met Bobo en geniet van elkaar!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ha dat dwingen in je verhaal herken ik. na een week (en het zal na de vakantie wel weer beginnen nu is er overvloed aan aandacht) is het alleen nog met de kop duwen als hij moet plassen. :P en bang herken ik ook wel een btje ik heb de 1e paar dagen ook een btje "niet-thuis in eigen huis" rondgelopen, niet perse bang maar wel wat onwennig. Wat betreft dit forum... het hoeft niet alleen als jij dat wil, je zit er niet aan vast ;) jij bent verantwoordelijk voor jouw posts en wat de rest er op reageert moet je je niet aan storen. ik ben blij met de meeste tips en opmerkingen. en als iets me niet aanstaat negeer ik het. gewoon dóórscrollen :)
Corneliana
Zeer actief

btw wat de bench betreft zou ik Bobo in de bench doen. met iets lekkers. af en toe ssjjt roepen en pas het deurtje opendoen áls hij rustig gelegen heeft.
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Dee dat was totaal niet naar jou hoor!
Maar bijv. draadje over Cesar Millan, en een ander topic waarin iemand het had over "je bent gewoon jaloers op hoe mijn honden eruit zien/zich gedragen"

Heb geen namen erbij, maar gaf me in het algemeen niet zo'n prettig gevoel, en het was toch mn eerste kennismaking met dit forum en zn mores.

Daarbij heb ik als beginner nogal wat vragen, en ik neem de antwoorden vrij serieus. Echter als mensen antwoorden met een zekere stelligheid terwijl ze (volgens mij) maar 1 post van mij hebben gelezen en niet de achtergrond kennen van hoe het uberhaupt ooit zo is gekomen dat er nu een hond in ons gezin is opgenomen, dan mail ik liever even met de honden gedragsdeskundige, zij heeft ons samen gezien, uitgebreid geobserveerd, geoefend, enz.

Dit ook ivm de meer wegen naar Rome. Moet bij karakter van hond en baasje passen, ik zal altijd n beetje koetsjie koetsjie blijven en vriend net wat strikter/autoritairder.

En visuele info vind ik ook erg fijn, vandaar dat ik ook dagelijks Youtube afstruin naar handige tips en weetjes.
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Saschesfloor wat mij echt supertof lijkt is Earthworks, maar dan niet in houten vierkante tunnels met een rattenkooi aan het eind, maar echt speuren, graven, en dan iets in het hol vinden.

Samen hardlopen, maar dat zal voor hond meer sjokken zijn haha, hij gaat HARD!!

Veel oefenen aan lange lijn (hebben we nog niet)

Lange fietstochten maken met hier en daar n stukkie sprinten,

geocaching (geen idee wat t is maar vriend had het erover dat dat m leuk leek om met zn drieen te doen

spelletjes en oefeningen in de tuin

Leren om zich te laten borstelen, oren en andere lichaamsdelen onderzoeken,
hem iets nuttigs leren, zoals n klein boodschapje naar huis dragen of mn pantoffels aangeven :D

en vooral heel veel oefenen met omgaan met vreemde mensen en vreemde honden, en op nummer 1 staat oefenen met leren dat kat eigen is, roedelgenoot, en dat met roedelgenoten rustig wordt omgegaan.

Het zou te gek zijn als ie tzt op een groot stuk veld los kan rennen, en dan spelen met een bal, frisbee, stok, zoiets.

Dit is allemaal nog wel een beetje toekomstmuziek aangezien hij nog steeds aan het wennen is en het inmiddels wel fijn vindt om aangehaald te worden maar niet te lang te ruig te dichtbij enz.
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Corneliana ja benchtraining lijkt me ook handig voor als er bezoek komt die bang is (een van mn zussen)

Toen er laatst n wasmachine monteur kwam heb ik m even gevraagd hoe hij met honden is, dat was geen probleem, ik merkte echter dat ik wat zenuwachtig was (was eerste vreemde over de vloer, na de hondengedragsdeskundige, dus vriend en ik zijn afwisselend met hond in de tuin gebleven.
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Ptje ik wil dolgraag n foto van m plaatsen, staan al een boel foto's op mn mobieltje maar die heeft kuren. Zal vriend eens vragen of ie een plaatje kan plakken hier :)
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Kan ik meteen vragen of jullie er pure fox terrier inzien of wat boerenfox of wat n man uit de buurt meende te zien een vleugje stafford.
Corneliana
Zeer actief

BaasInOpleiding schreef:Corneliana ja benchtraining lijkt me ook handig voor als er bezoek komt die bang is (een van mn zussen)

Toen er laatst n wasmachine monteur kwam heb ik m even gevraagd hoe hij met honden is, dat was geen probleem, ik merkte echter dat ik wat zenuwachtig was (was eerste vreemde over de vloer, na de hondengedragsdeskundige, dus vriend en ik zijn afwisselend met hond in de tuin gebleven.
nou ik zou hem er gewoon in doen. hier staat de bench in de kamer. dus hij is er wel bij. dat is voor mijn hond heel belangrijk. ik kan hem niet afsluiten ;) gister waren we op bezoek mocht hij in de bijkeuken liggen. is hij heel stilletjes (hij bleef braaf liggen hoor) naar de kamer gekropen. ik heb hem wel teruggestuurd, hij moet toch luisteren maar ben daarna wel meer heen en weer gaan lopen :P misschien vlgnd x hond gewoon in huis laten ;) Sky besprong de verwarmingsmonteur. dat liep goed af maar was niet de bedoeling natuurlijk. ik krijg hier ook bange kinderen over de vloer etc. Nou is mijn hond inmiddels wel gewend aan drukke kinderen ;)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als ik het zo lees heb je er onwijs de sokken in en vraag ik me af of je wel geniet van de hond zoals hij is- als wezen :wink:
verder wens ik je heel veel succes en doe af en toe eens een paar stapjes achteruit om jezelf te beschouwen :ok:
enjoy
BaasInOpleiding
Actief
3 a 4 jaar oud
reu

Sandra dat zei de hondengedragstherapeut ook al: Jee wat DENK jij veel!!

Dus nu is mediteren en rustgevende kruidenthee drinken niet meer genoeg maar moet ik vooral rustig leren DOEN ipv alleen maar denken.

Handig hoor zo'n gratis Zen meester in huis ;)
Of ik van m geniet? Ja iedere dag weer meer, zou m niet meer willen missen, heb nog wel een weg te gaan, ook ivm sluimerend schuldgevoel naar kat toe die nu toch minder aandacht van me krijgt dan voorheen.

Vriend is veel van huis en aangezien kat toch ligt te maffen boven ga ik m regelmatig even knuffelen maar dan weer hop dr uit en op stap met hond. Exercise, discipline, affection, (kreet van Cesar Milan als ik het goed onthouden heb...?) nou met dat eerste zit het qua afstanden en frequentie van erop uit gaan wel goed, nu nog wat potjes flink rennen dr bij, hond heeft de conditie al en ik nog lang niet! :)
Corneliana
Zeer actief

BaasInOpleiding schreef:Sandra dat zei de hondengedragstherapeut ook al: Jee wat DENK jij veel!!

Dus nu is mediteren en rustgevende kruidenthee drinken niet meer genoeg maar moet ik vooral rustig leren DOEN ipv alleen maar denken.

Handig hoor zo'n gratis Zen meester in huis ;)
Of ik van m geniet? Ja iedere dag weer meer, zou m niet meer willen missen, heb nog wel een weg te gaan, ook ivm sluimerend schuldgevoel naar kat toe die nu toch minder aandacht van me krijgt dan voorheen.

Vriend is veel van huis en aangezien kat toch ligt te maffen boven ga ik m regelmatig even knuffelen maar dan weer hop dr uit en op stap met hond. Exercise, discipline, affection, (kreet van Cesar Milan als ik het goed onthouden heb...?) nou met dat eerste zit het qua afstanden en frequentie van erop uit gaan wel goed, nu nog wat potjes flink rennen dr bij, hond heeft de conditie al en ik nog lang niet! :)
;) dat klopt allemaal wel. misschien zou je ook gewoon jouw ding doen en hij moet zich op jou aanpassen? iets minder aandacht mag ook wel. is misschien moeilijk maar moet hij niet leren op jou te letten ipv andersom.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik ben geen CM fan, maar ik geloof wel in ontspanning als het gaat over de omgang met dieren :mrgreen:
lekker ( rustiig aan beginnen, anders verlies je de moed) joggen met de hond is altijd een goed plan :ok: doe ik ook en t is echt een aanrader ook voor jou zelf :engel: t brengt ook wat ontspanning - als je kalm aan begint
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”