Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

importeren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

importeren

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Kun je een hond uit de miscellaneous groep naar Nederland importeren en krijg je dan een nederlandse stamboom?

http://www.akc.org/breeds/miscellaneous_class.cfm
Neeltje

Re: importeren

Ongelezen bericht door Neeltje »

Deze zal op z'n minst in Nederland erkend zijn. Niet in ieder land zijn dezelfde rassen erkend.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

ik heb even bij de coton gekeken maar de rasstandaard is anders dan bij ons. :scratch: Dat is toch gek? Want uit Frankrijk komt de officiële standaard volgens mij. Verder weet ik geen antwoord op je vraag sorry.
Afbeelding
gevni havanezers
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:
Rosita Compagner schreef:Kun je een hond uit de miscellaneous groep naar Nederland importeren en krijg je dan een nederlandse stamboom?

http://www.akc.org/breeds/miscellaneous_class.cfm
Als het een FCI erkend ras is met een AKC stamboom, waarom niet?
Ja, dat dus.
Waarom zou je niet?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Het hangt mss van de rv in Nl af. Of ze een convenant hebben met de RvB.
Ik heb een hond met Foundation Stock stamboom. Volledige stamboom (met allemaal honden uit FCI landen geïmporteerd nota bene) maar moest hier aangekeurd worden en kreeg bijlage G0.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Een convenant? Ik snap niet wat je bedoelt eigenlijk.
Als een hond een AKC-stamboom heeft wordt die toch geaccepteerd?
Ik kan gewoon een Azawakh of noem maar op hierheen halen volgens mij, FCI-erkend en dus krijgt ie een stamboom.
Mits die stamboom AKC is, als het Foundation Stock is, is het UKC als ik het goed heb? En dat is dus iets anders.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Zal de vraag anders stellen. Krijgt een hond in de Miscellaneous class een stamboom die door de FCI erkend wordt?
The breeds currently eligible to participate in the Miscellaneous Class are still enrolled in the AKC Foundation Stock Service®. FSS® enrollment is maintained until the AKC Board of Directors accepts the breed for regular status.

Authorities acknowledge that throughout the world there are several hundred distinct breeds of purebred dogs, not all of which are AKC recognized breeds. Those officially recognized for AKC registration appear in the Stud Book of the American Kennel Club. The AKC provides for a regular path of development for a new breed, which may result in that breed’s full recognition and appearance in the official Stud Book as an AKC recognized breed.

Briefly stated, the requirement for admission to the Stud Book is clear and categorical proof that a substantial, sustained nationwide interest and activity in the breed exists. This includes an active parent club, with serious and expanding breeding activity over a wide geographic area.

When in the judgment of the Board of Directors such interest and activity exists, a breed is admitted to the Miscellaneous Class. Breeds in the Miscellaneous Class may compete and earn titles in Companion Events and also select Performance Events. Miscellaneous breeds are also eligible to compete in Junior Showmanship. They may also compete at conformation shows, but here are limited to competition in the Miscellaneous Class and are not eligible for championship points.

When the Board of Directors is satisfied that a breed is continuing a healthy, dynamic growth in the Miscellaneous Class, it may be admitted to registration in the Stud Book and the opportunity to compete in regular classes.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Marjoleine schreef:Een convenant? Ik snap niet wat je bedoelt eigenlijk.
Ik kan gewoon een Azawakh of noem maar op hierheen halen volgens mij, FCI-erkend en dus krijgt ie een stamboom.
Mits die stamboom AKC is, als het Foundation Stock is, is het UKC als ik het goed heb? En dat is dus iets anders.
Ze krijgen geen normale AKC stamboom. Al deze rassen zijn Foundation Stock.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

sirene schreef:
Marjoleine schreef:Een convenant? Ik snap niet wat je bedoelt eigenlijk.
Ze krijgen geen normale AKC stamboom. Al deze rassen zijn Foundation Stock.
De coton is nog niet erkend door de AKC daar zijn ze nog mee bezig zeg maar, maar hij staat wel bij de honden die onder dit vallen. (er is veel te doen in Amerika om de rasstandaard en de rasvereniging die door de AKC is benaderd om het hele proces te begeleiden.) De honden die ik ken die uit Amerika komen hebben dus gewoon een FCI stamboom omdat de fokkers hun kennel in andere landen hebben ingeschreven.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”