Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
S@ndr@ schreef:tja, ik hou niet van gestroomde honden, maar dit is al de 2 de, maar wel van de rasgroep- die me aantrekt, en dat is de clou - ik wil best een minpuntje op de koop toenemen, maar niet een hele andere hond nemen dan wat me past en alles in lossen voor 1 eigenschap die nog eens niet 100% zeker ook is
Tsja, da's waar. Ik vind herders gewoon mooi. En dan heb ik dus de minst mooie.....
Maar ik heb al een hondenopvreethond gehad. En dat wilde ik nooit meer.
Opletten is prima, met momenten scherp in de gaten houden is ook nog goed. Maar ik wilde wel een losloophond!
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Tuurlijk is het een combinatie van beide, je kiest je partner toch niet enkel omdat hij/zij zo aardig is maar je het verder eigenlijk een lelijk gedrocht vind? Klinkt heel mooi 'alles draait om het innerlijk' maar gaat voor veel dingen toch niet helemáál op. Bij mij niet in elk geval.
Wat sprak je vriend niet aan in die honden dan? Want je kan natuurlijk een plaatje laten zien, maar binnen een ras kun je best nogal eens verschillende types treffen....
Is er eigenlijk een voorkeur voor reu of teef?
Als een teef geen probleem is, dan passen de gemiddeld wat grotere rassen ook nog redelijk vermoed ik. Denk dan toch weer in de herders groep en een hollandse herder ofzo? Niet altijd super makkelijk, maar zeker niet geheel onmogelijk. Beter te sturen kwa gehoorzaamheid als ze kwa gedrag toch iets minder sociaal uitvallen.
Ik zelf zou graag een dobermann willen, maar ik heb hiervoor ook niet gekozen vanwege mijn partner. Die is niet geschikt voor een dergelijk karaktervolle minder sociaal aangelegde hond. Die wil lekker wegdromen of kleppen tijdens het wandelen en dan moet het verder niet te veel problemen opleveren.
Nou nog een idee van een kleine herder in de groep gooien. Wat zou een corgi dan kunnen zijn? Een herder in miniverpakking. Of ook iets groter dan de jack russel: de parson russel terrier?
S@ndr@ schreef:nee, hoor bij mij ook niet, ik ben heel oppervlakkig t zij dan maar zo
Nou idd! het zou je maar gebeuren; "zeg schat, wat vind jij nou eigenlijk aantrekkelijk aan mij?" "Nou je hebt zo'n goed karakter dat je uiterlijk er echt niet toe doet, echt niet, dat weet je toch schat? Kijk de buurvrouw bijvoorbeeld... Maarja zij zou qua innerlijk gewoon niet bij mij passen schat."
Als je een stafford mooi vindt, zoek dan iets wat er op lijkt: een kruising met een boxer.
Boxers zijn heel lieve honden.
Je moet niet te veel bezig zijn met wat je zelf wil, maar ook bezig zijn met of je als persoon voldoet voor de hond, en ook jouw situatie. Je bent te veel met uiterlijk bezig. Dat doen er meer. Dit zetten hun hond op marktplaats of brengen hem naar het asiel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Misschien een podenco of een podenco mixje..? Ik begrijp uit je posts dat je redelijk wat tijd te besteden hebt aan je hond dus dan kunnen dit heel lieve honden worden!!
Een behaarde peruaanse naakthond? Zoek maar eens op peludo op dit forum
Ik vind zelf terriers en katten vaak geen goede combinatie. Ik zou niet voor klein en fel gaan, kunnen aardige klerelijers zijn met andere huisdieren.
Ik heb een hond gehad vanaf 11 weken oud en tot zijn dood heeft hij de kat des huizes proberen te vermoorden. Het is echt niet zo dat het vanaf pup af aan altijd goed gaat. Was een bull terrier trouwens.
hier drie shiba's in huis en geregeld een logeerkat over de vloer. Ze mogen van mij er niet eens achteraan jagen, dus dat laten ze ook wel uit hun hoofd. Gaat allemaal prima. Ze lopen los en met andere honden kunnen ze ook overweg. Nu wil ik ze niet de hemel in prijzen, ze hebben gewoon een correcte opvoeding nodig.
shibashira schreef:hier drie shiba's in huis en geregeld een logeerkat over de vloer. Ze mogen van mij er niet eens achteraan jagen, dus dat laten ze ook wel uit hun hoofd. Gaat allemaal prima. Ze lopen los en met andere honden kunnen ze ook overweg. Nu wil ik ze niet de hemel in prijzen, ze hebben gewoon een correcte opvoeding nodig.
shibashira schreef:hier drie shiba's in huis en geregeld een logeerkat over de vloer. Ze mogen van mij er niet eens achteraan jagen, dus dat laten ze ook wel uit hun hoofd. Gaat allemaal prima. Ze lopen los en met andere honden kunnen ze ook overweg. Nu wil ik ze niet de hemel in prijzen, ze hebben gewoon een correcte opvoeding nodig.
Nee is NEE.
En zonodig is het: Nee is NEE
Het boze oog geven helpt.
idd consequent zijn. Daarna zijn het best lieve beestjes