Dat was inderdaad een paar dagen flink aanpoten. Bloed, zweet en tranen.frank-bobby schreef:mooi hoor![]()
maar wat veel werk lijkt me dat
Dankjewel allemaal voor de super enthousiaste reacties. Echt leuk!!
Moderator: moderatorteam
Dat was inderdaad een paar dagen flink aanpoten. Bloed, zweet en tranen.frank-bobby schreef:mooi hoor![]()
maar wat veel werk lijkt me dat
sjm schreef:Inderdaad, dit is ideaal. Hij past perfect bij de stijl van ons huis nu, veel rustiger!

Het is allemaal hout, gewoon één houten paal waar de plankjes omheen zijn geschoven. Daarboven en onder zitten houten ringen, deze zitten vast zodat de plank zelf kan draaien.Reny schreef:Owhhhhhhhhhhh gaaf
Wel een paar vraagjes over hoe je hem gemaakt hebt,
Wat voor paal is het? hout? pvc?
Hoe heb je die tussenstukken vastgemaakt?
Ik voel namelijk een nieuwe klus aan komen

Reny schreef:Owhhhhhhhhhhh gaaf
Ik voel namelijk een nieuwe klus aan komen

Ik heb geen patroontjes helaas, wij hebben gewoon foto's van de bestaande palen die je kunt bestellen bekeken en opgemeten hoe groot het ongeveer moet zijn en toen gewoon geprobeerd. Alles een beetje op 't oog en op de gok gedaan.Jacky schreef:ohh ik wil hem ook maken of bestellen![]()
Heb je een patroontje??
Ik heb hier zo'n lelijk sta in de weg ding op de grond staan, wil hem eigenlijk ook wel aan de muur, veel beter en hoger. En mooi stevig ook. Kan/wil je niet even beschrijven hoe je het gedaan hebt.
We hebben eerst de hele paal gemaakt, aan de muur gehangen en geschilderd. Als allerlaatste hebben we het touw eromheen gewikkeld. Dat was het rotste werk want dat moet zó strak. Maar omdat de paal al aan de muur zit kan je behoorlijk wat kracht zetten, dat is veel makkelijker.Jacky schreef:Reny schreef:Owhhhhhhhhhhh gaaf
Ik voel namelijk een nieuwe klus aan komenik ook.
probleem zit bij mij meer bij het naaimachine werk geloof ik, ben daar weer geen ster in.
Heb je eerst de hele paal met touw omwikkeld en later de plankjes er om heen geschoven?
Ik heb nog een stuk oude boom hier buiten staan, heb ik ook wel eens over nagedacht maar nog nooit uitgevoerd. Misschien maak ik zoiets wel van deze kronkel boomstam.
Hoe groot heb je de stofjes en waarmee heb je het binnenstuk verstevigd? en houdt dat wel 8 kg.katten?
Ik vind het idee voor aan de muur geniaal bedacht, dan heb je het tenminste van de vloer af. Ik vind dat ding van nu zo lelijk, maar ze gebruiken hem wel heel veel. Kan hem slopen en ook weer hergebruiken. Zit al helemaal in het hoofd.