Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Smuldier voor pup
Moderator: moderatorteam
-
Ήυs
Smuldier voor pup
Ik geef Sem en Fay Smuldier. En nu wilde ik dit Kaz ook gaan geven, alleen werd dit ons sterk afgeraden. Nu hoorde ik van iemand dat zij haar pup wel gewoon smuldier voert.
Ik wil het liever voeren dan Duck (wat hij nu krijgt) dus weten jullie wat goed is? Smuldier kan toch gewoon voor een pup?
Ik wil het liever voeren dan Duck (wat hij nu krijgt) dus weten jullie wat goed is? Smuldier kan toch gewoon voor een pup?
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Re: Smuldier voor pup
Mijn pup is groot geworden op Smuldier, hij is nu 1 jaar oud en doet het prima!
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Vedette is ook opgegroeid op smuldier en krijgt het nog steeds. Het gaat prima met haar 
-
Ήυs
Oke
Nou dan krijgt Kaz morgen lekker smuldier!
-
Loek
- Zeer actief
Ik ben benieuwd waarom het afgeraden is om smuldier te voeren ?Fafo schreef:Oke![]()
-
Ήυs
Omdat het slecht voer zou zijn, te weinig voedingsstoffen. Er werd carnibest geadviseerd, maar dat kon ik bij deze dierenwinkels hier niet krijgen, dus werd het duck. Maar ik voer zelf gewoon liever smuldier, alleen ik dacht echt dat het voor pups niet goed zou gaan. Een medewerkster van de dierenwinkel zei ook dat het niet goed was.Loek schreef:Ik ben benieuwd waarom het afgeraden is om smuldier te voeren ?Fafo schreef:Oke![]()
Maar ik ga het vanaf nu gewoon lekker er bij voeren
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nee die verdienen meer als jij daar carnibest of duck kooptFafo schreef:Omdat het slecht voer zou zijn, te weinig voedingsstoffen. Er werd carnibest geadviseerd, maar dat kon ik bij deze dierenwinkels hier niet krijgen, dus werd het duck. Maar ik voer zelf gewoon liever smuldier, alleen ik dacht echt dat het voor pups niet goed zou gaan. Een medewerkster van de dierenwinkel zei ook dat het niet goed was.Loek schreef:Ik ben benieuwd waarom het afgeraden is om smuldier te voeren ?Fafo schreef:Oke![]()
Maar ik ga het vanaf nu gewoon lekker er bij voeren
Ik heb Gol gecombineerd gevoerd als pup, smuldier, duck, carnibest, barfdingen zoals hele sardines en kippennekken etc. Ze is perfect opgegroeid
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ik heb Nanne brokken en smuldier gevoerd, ze is nu 8 mnd en glanst als een spiegel en weegt 35 kg.
Dus denk ik dat het wel gezond en lekker moet zijn.
Dus denk ik dat het wel gezond en lekker moet zijn.

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Xavi is er groot op geworden, niks anders gehad het eerste jaar. HD en ED vrij en ik kan niet zeggen dat ie er nu slecht uitzietFafo schreef:Ik geef Sem en Fay Smuldier. En nu wilde ik dit Kaz ook gaan geven, alleen werd dit ons sterk afgeraden. Nu hoorde ik van iemand dat zij haar pup wel gewoon smuldier voert.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat er een preparaat in zit als calciumbron en geen botten.Loek schreef:Ik ben benieuwd waarom het afgeraden is om smuldier te voeren ?Fafo schreef:Oke![]()
Maar dat heeft mij er nooit van weerhouden om dit te voeren, overigens is het hele nest ook bij de andere pupkopers opgegroeid op Smuldier en allemaal doen ze het uitstekend!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Terre heeft in zijn puppentijd ook op smuldier gestaan, maar dan wel gecombineerd met brok.
En hij is toch een flinke kerel geworden, geen problemen mee gehad.
Ook hij heeft HDA en ED0.
En hij is toch een flinke kerel geworden, geen problemen mee gehad.
Ook hij heeft HDA en ED0.
-
Ήυs
Nou hij heeft net zijn eerste Smuldier op. Alsof zijn leven er vanaf hing 
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Ja hoor, hier ook smuldier gevoerd in de puppentijd. Wel afgewisseld met bijv. carnibest en tinlo, maar ook gewoon smuldier.

- dagmar88
- Zeer actief
Fafo schreef:Nou hij heeft net zijn eerste Smuldier op. Alsof zijn leven er vanaf hing
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Fafo schreef:Nou hij heeft net zijn eerste Smuldier op. Alsof zijn leven er vanaf hing

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Geen enkel punt, zolang je maar de compete versie geeft!Fafo schreef:Ik geef Sem en Fay Smuldier. En nu wilde ik dit Kaz ook gaan geven, alleen werd dit ons sterk afgeraden. Nu hoorde ik van iemand dat zij haar pup wel gewoon smuldier voert.
WAt wel is... mensen die overtuigd barfen hebben 1 punt: in Smuldier zit geen natuurlijke calciumbron. Wat dat betreft hebben andere merken waar dat wil inzit, zoals Carnibest, een streepje voor. Maar, het is meteen zoveel duurder. Wellicht kun je afwisselen? Of af en toe iets als kipnekken / kipkarkas voeren?
Suzanne
-
Ήυs
Ja dat was ik wel van plan! Heb nu een leverancier gevonden voor carnibest. Verzending is gratis in Zeeland. Dus ga daar het een en ander bestellen en dan geeft ik steeds wat anders tussendoor.~Suzanne~ schreef:Geen enkel punt, zolang je maar de compete versie geeft!Fafo schreef:Ik geef Sem en Fay Smuldier. En nu wilde ik dit Kaz ook gaan geven, alleen werd dit ons sterk afgeraden. Nu hoorde ik van iemand dat zij haar pup wel gewoon smuldier voert.
WAt wel is... mensen die overtuigd barfen hebben 1 punt: in Smuldier zit geen natuurlijke calciumbron. Wat dat betreft hebben andere merken waar dat wil inzit, zoals Carnibest, een streepje voor. Maar, het is meteen zoveel duurder. Wellicht kun je afwisselen? Of af en toe iets als kipnekken / kipkarkas voeren?
Suzanne
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier ook smuldier voor Ninthe (15week) is ze op afgespeend in het nest en ik ben het gewoon door blijven voeren.
Er zijn nu zusjes te logeren, en je kan heel duidelijk het verschil tussen brokken pup en vleespups zien.
Er zijn nu zusjes te logeren, en je kan heel duidelijk het verschil tussen brokken pup en vleespups zien.

- dagmar88
- Zeer actief
Over een maand of twee moet ik weer bestellen bij naturis.nu (was degomeat.nl); dus als je daar wat ziet aan mixen dat je bevalt roep je maar.Fafo schreef: Ja dat was ik wel van plan! Heb nu een leverancier gevonden voor carnibest. Verzending is gratis in Zeeland. Dus ga daar het een en ander bestellen en dan geeft ik steeds wat anders tussendoor.
Dobey heeft ook prins kvv liggen en in middelburg tegenover pet's place verkopen ze ook vers, ben het merk alleen even kwijt. Carnivoer denk ik...
- Hylos
- Zeer actief
Xavi heeft ook net voor het eerst smuldier gehad ( pens) hij vond het heerlijk! Snap je toch niet... Allemachtig wat stinkt dat spul zeg!!

-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hier worden alle pups afgespeend op Smuldier. En als wij zelf een pup houden, krijgt die sowieso het eerste jaar alleen maar smuldier. Nog nooit problemen mee gehad.