Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo bang.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Clausje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Beagle en Friese Stabij
Aantal honden: 2
Contacteer:

Zo bang.

Ongelezen bericht door Clausje »

Ik weet niet of dit de juiste rubriek is,maar ik doe een poging.
Mijn,o zo stoere beagle Laika, is sinds gisteren zo bang voor de knallen,flitsen etc van het vuurwerk. Vorig jaar was dat ook wel,maar nu is het zoveel erger. Hoort ze buiten een knal,al is het heel ver weg,dan trekt ze me in 1 rechte streep naar huis. En loopt ze los in het bos(jawel,een beagle die luistert;-), dan springt ze bijna op mijn schouder.
In huis zit ze onder mijn stoel en als ik even de kamer uit ga,wordt ze gek.
Door haar angst,wordt mijn nog stoerdere, Stabij ook wat bangig.
Ik lees hier over advokaat enzo,maar hoeveel geef je dan? Wil ook geen dronker beagle hier.
Tips zijn welkom.
En wees gerust,ze gaat niet meer los voorlopig!
Ons puppy-avontuur: www.famba.nl/beagle
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Zo bang.

Ongelezen bericht door runninggirl »

Zelf kalmerende signalen geven helpt hier goed als de hond wat onzeker of gespannen is. Ik weet niet of dat helpt bij echte angst maar ik zou het zeker uitproberen.
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Julisca »

Hier ook zo'n bange hond voor vuurwerk. Ik ga naar een bos verderop en dan durft ie zijn poot wel op te tillen.
Vuurwerk via de pc laten horen......hielp geen drol, was niet echt, had ie zo door.

Wij doen ook net alsof er niets aan de hand is wanneer er weer wat knalt, kalmerende signalen.
Ben bang dat het zal blijven. Gelukkig maar eens per jaar.

Heb nog nooit iets kalmerende gegeven, ben ik nooit zo'n voorstander van geweest. Iemand daar ervaring mee?
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Clausje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik ben de rust zelve;-)
De prul zit nu naast mijn stoelen te trillen. Ik aai ze een beetje achteloos,wil haar angst ook niet bevestigen. Heb de top 2000 wat harder gezet,de gordijnen dicht.
Ben absoluut niet van medicijnen,maar mischien moet ik dat toch overwegen. Het geknal wordt komende dagen nog veel heviger natuurlijk.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Als je medicijnen gaat overwegen pas er dan op met welke, want er zijn medicijnen die de spieren wel slap maken maar het geluid alleen maar harder!
Ik geef Kay wel medicatie, maar hij gaat er vaak dwars doorheen. Dit jaar heb ik voor t eerst iets anders dus ben benieuwd.

Verder is het wel verstandig om als je dat niet geprobeerd hebt nog toch met een vuurwerk cd in combinatie met gedragstherapie aan de gang te gaan in januari/februari al voor het volgende jaar...

Advocaat weet ik niet zo goed, maar lees idd dat mensen dat wel geven.

Ik doe verder idd gordijnen dicht, muziekje aan en zelf zo normaal mogelijk... Ik ga niet aaien, ben eigenlijk bang dat ik hem daarmee troost. Kay reageert niet echt op knallen, maar wel op de vuurpijlen en dat gesis/geknetter van siervuurwerk.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Een beetje laat ervoor, maar zylkène werkt geweldig voor mijn doodsbange hysterische collies. Je begint er een maand van te voren mee. Voor oudjaarsdag zelf heb ik alprazolam.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Volgens mij geven ze op ouwejaarsdag een half eierdopje advocaat met slagroom elke paar uur, vanaf 's middags. Tegen middernacht is fikkie dan in dromeland als het goed is :Q:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Ik heb hier ook een enorm bange hond, heb het vorig jaar geprobeerd met advocaat maar dat hielp bij haar helemaal niet. Dit jaar dus de DA gebeld om toch maar een kalmerend pilletje te gaan geven, heb gevraagd naar een middel waar ze niet verlamd van raken maar echt daadwerkelijk minder angstig van worden. De assistente raadde calmivet aan dus deze heb ik gauw opgehaald voor de praktijk dicht gaat tot 2 januari. Nu lees ik op internet dat dit nu juist het totaal verkeerde middel is.. klopt dit?
Ze heeft ook een DAP band om, maar ik denk niet dat dit afdoende is voor oudejaarsnacht zelf.

Foutje, het gaat om calmex. Iemand daar ervaring mee?
Laatst gewijzigd door SimoneV op 28 dec 2012 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Clausje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Alprazolam is toch sanax? Heftig spul.
Ik ga morgen eens informeren naar bach rescue druppels. En dat evt in combi met een beetje advokaat.
Normaal is het zo'n bikkel en voor de duvel niet bang,ook al is t een klein slank mormel. En nu is het een hoopje ellende. Ze ligt nu te slapen bovenop Boyke,de stabij;-)
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Een vriendin van me heeft voor het eerst een halsband met hormoonafgifte (van de moederhond?) en na 1 dag nu reageert hij bijna niet meer op knallen en slaapt veel.

Weet er het fijne niet van, maar zij zijn er heel blij mee.
Clausje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik ga even googlen op zo'n band.
Heb ook even gezocht op calmivet. Waarom is dat volgens jou niet geschikt? Lijkt toch het meest gegeven middel te zijn.
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Clausje schreef:Ik ga even googlen op zo'n band.
Heb ook even gezocht op calmivet. Waarom is dat volgens jou niet geschikt? Lijkt toch het meest gegeven middel te zijn.
Zo'n band is een DAP band, Donna heeft er ook één om. Ze lijkt wel iets rustiger te reageren op vuurwerk ver weg maar als het te dichtbij komt vlucht ze evengoed nog weg. Vandaar dat ik niet denk dat het gaat helpen op oudejaarsnacht zelf.
Wanneer je googled op calmivet lijkt het inderdaad het meest gegeven middel, maar de eerste de beste link die ik opende was meteen een waarschuwing dat het om een narcose middel gaat, wat wel verlamd maar geen enkele angst wegneemt. Nu blijk ik calmex te hebben gekregen, maar kan daar geen enkele ervaring over vinden op internet.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik heb Dushi vorig jaar advocaat met slagroom gegeven, die was echt veeeeeeeeeel rustiger. Ze heeft oudjaarsdag zelfs geslapen en dat was voor het eerst sinds ik haar had (en ze is nu bijna 10), misschien was ze wel aangeschoten, maar goed o erg is dat niet....
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wij doen nu koekjes training. Pakken ze lomp snel op. Knal = koekje. Nu horen ze een knal en ipv als gekken te blaffen vliegen ze nu naar mij voor een koekje.
Clausje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Maar ik ben zo bang,dat ik teveel geef. Een dronken en daardoor zieke hond,lijkt me ook niet alles.
Clausje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ohhh,die koekjestip is goed. Laika is normaal verslaafd aan eten,dus wie weet.....
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

ik ben gewoon s middags begonnen met een paar lepeltjes, dan ieder uur een klein beetje erbij tot ze relaxed was, daarna iedere 2 uur een beetje erbij, ging eigenlijk prima. je geeft uiteraard niet alles tegelijk. Ik heb verder ook niets gemerkt van een kater de volgende dag ;-)
Afbeelding
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)

Ongelezen bericht door Julisca »

Het is bij ons niet alleen de avond zelf. Zelfs nu al vindt ie het eng om naar buiten te gaan. Hij gaat het op de dag zelf presteren om een hele dag niet te plassen, vandaar 3x naar een bos een eind verderop.

Ben nou ook niet van plan om met een half zatte hond de komende week te gaan wandelen.

Er schijnt ook een soort van bakervest te zijn. Maar of dat nou echt werkt. Denk dat we het maar gewoon moeten laten gebeuren allemaal en hem goed in de gaten houden.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Voor oudjaarsdag hebben we voor Joe nu alprazolam (Xanax), de nieuwere versie van de diazepam die we vorig jaar gaven.
Onderdrukt echt de angst zelf, maar is vrij kortdurend en ook redelijk sterk.
Joey gaat ook echt alleen maar gedurende de uren om oud & nieuw over de rooie, dus dan is dit perfect.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Hier werkte echt helemaal niets. Ze vrat van angst door de deuren en ik moest haar bijna een alcoholvergiftiging voeren aan de advocaat voor dat maar iets deed en met een lichte dosis alprazolam geen probleem meer hier. Na twee jaar is zelfs haar angst in de dagen ervoor en bij onweer verminderd :cheer:
Clausje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Clausje schreef:
Ik ben de rust zelve;-)
De prul zit nu naast mijn stoelen te trillen. Ik aai ze een beetje achteloos,wil haar angst ook niet bevestigen. Heb de top 2000 wat harder gezet,de gordijnen dicht.
Ben absoluut niet van medicijnen,maar mischien moet ik dat toch overwegen. Het geknal wordt komende dagen nog veel heviger natuurlijk.

Maar dat doe je op deze manier dus wel.

Klopt wel,maar tis zo aandoenlijk,die grote bange ogen,en die tuttebel die helemaal in me kruipt. Maar ik brabbel geen rare woordjes en doe verder niet anders dan anders.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Gewoon steunen kan geen kwaad vind ik. Doe ik hier ook. Luca kruipt bij veel knallen ongeveer in me en dat mag ook. Liever bij mij komen dan wegvluchten :)
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli krijgt bach rescue en bach rock rose, op oudejaarsdag/avond krijgt ze er nog advocaat bij. De tip van trainen met koekjes ga ik proberen, zeker met Balou die er niet bang van is maar alleen maar even opkijkt.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik zou dan nog even zylkene halen, helpt wel degelijk vanaf dag een hoor.
Kun je ook lichtjes overdoseren.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Mijn mannen zijn niet bang (buiten trekken ze nog net geen wenkbrauw op) maar binnen moet (ik herhaal MOET) alles weg geblaft worden, ze zijn super waaks :ugh: Tot nu toe wel hanteerbaar maar zou met oudjaar de alprazolam helpen? Vorig jaar heb ik ze de zylkene gegeven maar dat hielp niet echt hier tegen (kan ook wel kloppen want angstig zijn ze dus niet)
En de groeten van de mannen :zwaai
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Reny schreef:Mijn mannen zijn niet bang (buiten trekken ze nog net geen wenkbrauw op) maar binnen moet (ik herhaal MOET) alles weg geblaft worden, ze zijn super waaks :ugh: Tot nu toe wel hanteerbaar maar zou met oudjaar de alprazolam helpen? Vorig jaar heb ik ze de zylkene gegeven maar dat hielp niet echt hier tegen (kan ook wel kloppen want angstig zijn ze dus niet)
Alprazolam neemt ook de angst weg, maar ook de opwinding, bij Joe in ieder geval.
Hij blaft ook om het leven bij veel vuurwerk, na inname van diazepam/alprazolam helemaal niet meer, dan ligt hij er relaxt bij.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Nani hier is echt heel bang. Die ga ik niet troosten, maar wel geruststellen.
Ga niet zielig tegen haar praten van 'oh wat is er dan? Vind je het eng? Gossie..' Maar ze kan wel veilig bij me komen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Kruimel53 schreef:Er is een verschil tussen steunen bij angst en angst erin aaien/troosten. Als je zelf kalm blijft en niet meegaat in de angst maar wel letterlijk (tegen je benen laten zitten/schouderbladen vasthouden) en figuurlijk door er in alle rust voor haar te zijn steun geeft maak je het alleen maar beter. Een doodsbange hond negeren heeft geen enkele zin, die wordt daar echt helemaal niet minder bang van maar eerder banger, omdat 'ie er ook nog eens helemaal alleen voor staat in zijn beleving.

Hier staat het nog eens goed uitgelegd http://www.patriciamcconnell.com/theoth ... nderstorms
Dit doe ik ook bij Mika, niet bij knallen want daar is miss hysterica nou weer net niet bang voor maar wel bij andere angsten. Zo heeft ze in ieder geval steun van de baas en durft ze daarna soms over haar angst heen te stappen.

Sterkte met de knallen, verder heb ik niet zoveel tips aangezien mijn honden niet bang voor knallen zijn..
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Machie schreef:Wij doen nu koekjes training. Pakken ze lomp snel op. Knal = koekje. Nu horen ze een knal en ipv als gekken te blaffen vliegen ze nu naar mij voor een koekje.
Ik doe dit ook, maar dan met dummy's : knal = dummy ( + koekje als extra beloning omdat ze de dummy is gaan halen ) .
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Jion schreef:
Kells schreef:
Clausje schreef:Ik ben de rust zelve;-)
Maar dat doe je op deze manier dus wel.
Hoe weet jij dat?

Zolang je zelf kalm blijft en je hond zoekt steun en geruststelling bij je, zie ik het probleem niet om je hond dan ook te steunen en gerust te stellen. Zolang je eigen houding er niet één is van 'o god laten we allemaal samen kruipen onder een tafel want de wereld vergaat' aai je de angst er echt niet in hoor.
Mijn honden mogen bij mij komen als ze bang zijn. Ik merk dat dat veel beter werkt dan ze te negeren.
Mijn Jace is doodsbang voor vuurwerk en knallen. Eerder negeerde ik het (zoals mij toen werd verteld). Maar sinds een jaar of 3 troost ik. Niet overdreven, maar hij mag bij mij komen zitten of liggen en ik leg meestal alleen mijn hand ergens op hem.
Ik merk dat het trillen en bibberen dan een stuk minder wordt.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”