Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe vaak botten?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Safari

Hoe vaak botten?

Ongelezen bericht door Safari »

De heren hier staan nu al twee uur te genieten van een geitennek. Ze zijn er erg druk mee en poetsen hun tanden ook nog eens. Ze krijgen 1/3e deel van een nek en ik laat er een maaltijd voor vervallen.
Ik geef het nu niet vaker dan 1x in de week omdat ze na het eten van botten het huis blank zetten :hmmm: . Ze gaan er vreselijk veel van drinken en plassen daarna het hele huis onder ondanks dat we ze dan extra uitlaten. Ook kan Rakker er een paar dagen bijna niet van poepen waardoor we s'morgens nog wel eens een verrassing op de deurmat vinden. Nou snap ik dat je wat olie of vet bij het eten kunt geven om het makkelijker te maken maar dit is een 'los' bot. Hoe los ik dit op en hoe vaak mogen ze zo'n maaltijdvervangend bot?
dagmar88
Zeer actief

Re: Hoe vaak botten?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik zie bot zeker niet als maaltijdvervanger, maar als onderdeel van.
Kleinere hoeveelheden geven dus, met orgaan en spiervlees er bij.
:cheer: 'Mag' het iedere dag :F:
Safari

dagmar88 schreef:Ik zie bot zeker niet als maaltijdvervanger, maar als onderdeel van.
Kleinere hoeveelheden geven dus, met orgaan en spiervlees er bij.
:cheer: 'Mag' het iedere dag :F:
Ik heb er 1 aan de Haaksbarf maar dat doet niet echt veel voor zijn tanden. De andere twee hebben brokken, 1 ben ik nu pens compleet aan het voeren. Eerst moest hij daar niets van hebben, inmiddels eet hij het braaf op om het vervolgens even braaf aan mijn voeten uit te kotsen :hmmm: . Als verwende zwerfhond moet je natuurlijk wennen aan vies vers eten :pffff: en 1 heeft brokken vanwege een allergie. Ondertussen wil ik wel dat de heren schone tanden houden/krijgen (2 hebben tandsteen) dus vandaar het grof geschut.
dagmar88
Zeer actief

Je kunt ze ook een stuk nek/knars geven met bijvoorbeeld kipfilet en/of stukjes runderhart van de super er bij.
De meesten vinden dat wel lekker.
Of een flinke penslap.
Safari

dagmar88 schreef:Je kunt ze ook een stuk nek/knars geven met bijvoorbeeld kipfilet en/of stukjes runderhart van de super er bij.
De meesten vinden dat wel lekker.
Of een flinke penslap.
:cry: runder en kippenallergie bij twee hier in huis dus ik zocht iets dat iedere hond mag eten. Voor Bommel is het de 'we gaan geit toevoegen week' dus vandaar de nek. Ook heb ik voor volgende week hertenribben in huis en binnenkort ga ik paarden ribben en staarten bestellen.
Ik ga in ieder geval niet als scheidsrechter twee uur tussen de honden staan om in de gaten te houden dat Piet niet aan de knars van Jaap komt. Gescheiden eten is geen optie.
dagmar88
Zeer actief

Paardensnippers en/of hart gaan er ook vast wel in?
Zou er in ieder geval toch echt iets bij geven.
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Bij het bot zou ik ook wat spiervlees of orgaan geven, je kan ook omdat je kleine hondjes hebt een karkas geven om te kluiven. Pens kan ook maar veroorzaakt vaak weer diarree, dan zou ik pens met een eendenek doen :wink:
Safari

Loek schreef:Bij het bot zou ik ook wat spiervlees of orgaan geven, je kan ook omdat je kleine hondjes hebt een karkas geven om te kluiven. Pens kan ook maar veroorzaakt vaak weer diarree, dan zou ik pens met een eendenek doen :wink:
Pens is toch van rund? Gaat niet met allergie. Ik voer er nu 1 pens compleet en het is even compleet als hij het weer uitkotst. Eendennekken zijn toch ongeveer even groot als kippennekken. Wan die zijn hap slik weg ondanks dat het kleine honden zijn. Ik geef bot voor hun tanden, ik heb liever dit dan een narcose om tandateen weg te halen. Op de hertenribben zit behoorlijk wat vlees heb ik gezien en die geitennek zijn ze uiteindelijk vier uur mee bezig geweest en toen heb ik ze afgenomen. Die zijn niet volledig opgegeten.
Loek
Zeer actief

Safari schreef:
Loek schreef:Bij het bot zou ik ook wat spiervlees of orgaan geven, je kan ook omdat je kleine hondjes hebt een karkas geven om te kluiven. Pens kan ook maar veroorzaakt vaak weer diarree, dan zou ik pens met een eendenek doen :wink:
Pens is toch van rund? Gaat niet met allergie. Ik voer er nu 1 pens compleet en het is even compleet als hij het weer uitkotst. Eendennekken zijn toch ongeveer even groot als kippennekken. Wan die zijn hap slik weg ondanks dat het kleine honden zijn. Ik geef bot voor hun tanden, ik heb liever dit dan een narcose om tandateen weg te halen. Op de hertenribben zit behoorlijk wat vlees heb ik gezien en die geitennek zijn ze uiteindelijk vier uur mee bezig geweest en toen heb ik ze afgenomen. Die zijn niet volledig opgegeten.
Je kan bij een islamitische slager gewoon lamspens kopen.
Eendenekken zijn ongeveer drie keer zo groot als een kippenek
Je honden zijn niet echt gewend aan botten omdat ze verder ook niet barfen en dan geef je dus botten die je ze eigenlijk niet mag geven.
Safari

:oeps: sorry ook lams allergie net als rijst.
Ik zal eens gaan kijken waar ik eendennekken kan kopen en dan misschien ook eend karkassen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier hebben ze net gisteren een geitenpens gehad dus die heb je ook nog :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Safari

malinois schreef:Hier hebben ze net gisteren een geitenpens gehad dus die heb je ook nog :wink:
Ga ik ook voor kijken maar wat doet dat voor hun tanden. Heb er twee met tandsteen waaronder de Mops en die laat ik echt niet onder narcose gaan. Ik heb wel goede hoop dat ik het uiteindelijk weg ga krijgen want bij Timmie is het al minder. Achtergebleven toeristenvoer is niet al te best voor hondentanden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Safari schreef:
malinois schreef:Hier hebben ze net gisteren een geitenpens gehad dus die heb je ook nog :wink:
Ga ik ook voor kijken maar wat doet dat voor hun tanden. Heb er twee met tandsteen waaronder de Mops en die laat ik echt niet onder narcose gaan. Ik heb wel goede hoop dat ik het uiteindelijk weg ga krijgen want bij Timmie is het al minder. Achtergebleven toeristenvoer is niet al te best voor hondentanden.
Je moet vuile pens hebben dat is dus ook met inhoud (hier had ik bij 2 van de 3 gisteren een stuk darm met inhoud er nog aan zitten). Die lap moeten ze scheuren want anders gaat ie niet naar binnen... dat is dus uitstekend voor het gebit (schuurt de tanden dus als het ware).

Hier de filmpjes
viewtopic.php?f=26&t=258133
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Safari schreef:

Als je mops het toelaat kun je dat ook zelf met een krabbertje weghalen.
Safari

Yep kon het hier horen knarsen :schrik: maakt notitie *geitenpens meebestellen volgende keer*
Safari

dagmar88 schreef:
Safari schreef:

Als je mops het toelaat kun je dat ook zelf met een krabbertje weghalen.
Heb al keurig een krabbertje klaarliggen maar eehhh daar is hij niet zo op gesteld, om het maar even zachtjes uit te drukken :mrgreen: Je hebt dan ineens een tank van 10 kilo in je handen. Ook moet je bij die mops uitkijken hoe je hem vast houdt :F: ploppende oogjes zit ik niet op te wachten :LOL:
Loek
Zeer actief

Safari schreef::oeps: sorry ook lams allergie net als rijst.
Ik zal eens gaan kijken waar ik eendennekken kan kopen en dan misschien ook eend karkassen.
je hebt ook geitenpens
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”