Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waterbak verschonen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Aantal honden: 2

Re: Waterbak verschonen

Ongelezen bericht door Wolf77 »

malinois schreef:
crutz schreef:
Nanna schreef:
malinois schreef: Ik ook hoor zit echt :shock: zo te lezen... paar keer per dag, afwasmachines...
Dat vind ik ook hysterisch en zwaar overdreven hoor. Moet je nagaan wat een water dat kost :80:
Het valt me nog mee dat niemand schrijft alleen het allerduurste bronwater te geven :tongue:
Die van dat bronwater heb ik wel eens gelezen hoor, was een fanatiek vers voerder (voor wie hem kennen, Ordell), zijn honden kregen Bar-le-Duc ;-)

Hier worden ze bijgevuld indien nodig (drinken meer buiten, op de uitlaat weide staat een grote waterbak (vleeskrat/grote teil), die is veel meer favoriet.
Die ken ik wel (van fora dan)... is die hier ook niet nog lid geweest een hele tijd geleden?

Als ik de dorpsgenoten mag geloven..dan geef ik mijn hond ook bar-le duc water :pffff:
die fabriek stond namelijk hier in ons durpke en t schijnt dat ons drinkwater van dezelfde bron komt.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Nanna schreef:Ik gooi dus wel iedere dag die bak leeg en doe er vers water in, maar dat is meer voor mijn eigen idee. Ze staan inderdaad toch liever buiten uit de meest onzegbaar smerige plassen te drinken :80:
Nou, dit dus.

Ik heb het idee, zowel bij de hond als de katten, dat het óf verschrikkelijk oud vies goor water moet zijn. Hoe meer alg/modder hoe beter. Óf zo vers mogelijk. Een middenweg drinken ze wel als het moet, maar niet erg gretig. Het zijn rare beesten.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miranda schreef:
Nanna schreef:Ik gooi dus wel iedere dag die bak leeg en doe er vers water in, maar dat is meer voor mijn eigen idee. Ze staan inderdaad toch liever buiten uit de meest onzegbaar smerige plassen te drinken :80:
Nou, dit dus.

Ik heb het idee, zowel bij de hond als de katten, dat het óf verschrikkelijk oud vies goor water moet zijn. Hoe meer alg/modder hoe beter. Óf zo vers mogelijk. Een middenweg drinken ze wel als het moet, maar niet erg gretig. Het zijn rare beesten.

:mrgreen: Dat dus.
Mijn katten willen helemaal geen eigen water, die drinken staand uit de hondenstandaard.
Alleen Poezeke drinkt niet uit een bak; die gaat met watervragende oogjes naast de kraan zitten.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik ververs het water 2x per dag (met eten) 1 keer per week gaat de waterbak in de vaatwasser.
Afbeelding
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Als Noah heeft gedronken, drijft er meestal kwijl op het water en dan ververs ik het gewoon. Ik maak dan ook meteen even de bak schoon.

Als het niet vriest, staat er ook een bak met water buiten, maar hij lebbert dan liever uit de vogel-drinkbak, of van dat lekkere stink-water uit een boom in het bos. :mrgreen:
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Elke dag wordt de waterbak even verschoond, al drinken ze niet veel eigenlijk. Waterbak zelf wordt dan echt goed omgespoeld of afgewassen. Soms vaker als Olijfje het op haar heupen heeft, die vertikt namelijk het om water te drinken waar vieze dingen in drijven. :roll: En als we dan niet reageren gooit ze gewoon de hele waterbak om of verhuist ze die door de hele kamer heen, een spoor van water achterlatend over het laminaat heen. Maar sowieso dus één maal per dag, puur omdat de honden met baard ook water drinken en na een dag die waterbak vreselijk ruikt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”