Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stress/nervositeit middelen
Moderator: moderatorteam
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
- Aantal honden: 2
Stress/nervositeit middelen
Ik weet niet precies of deze nou bij gedrag, verzorging of medisch moet, maar ik zet hem maar hier neer.
Omdat er de laatste periode nogal veel is voorgevallen, ruzies, drukte, chell die saggo doet, is yuna vreselijk van slag en om alles onrustig en onzeker, en zit ze nu bij het kleinste geluidje waarvan ze denkt dat er iemand boos is maar ook bij hard volume van ed tv, gelach, of andere drukte al ingedoken of probeert ze te verschuilen. Omdat dit natuurlijk voor haar niet leuk is, en ze gewoon echt enorm gestressed is, heb ik zitten kijken naar de verschillende supplementen, zoals puur rust/onrust/nervositeit en soortgelijke producten.
Omdat ik zelf geen ervaring heb met deze middelen vroeg ik me af wat nou de verschillen zijn, wat de ervaringen ermee zijn, en wat nou de beste optie zou zijn voor deze situatie, dat ze zich gewoon weer wat meer kan ontspannen en rust in haar lijfje krijgt en niet zo snel in de stress schiet. En waar ik het beste heen kan gaan voor deze producten. Rescue remedy kan ik in ieder geval ankomen bij mijn drogist.
Omdat er de laatste periode nogal veel is voorgevallen, ruzies, drukte, chell die saggo doet, is yuna vreselijk van slag en om alles onrustig en onzeker, en zit ze nu bij het kleinste geluidje waarvan ze denkt dat er iemand boos is maar ook bij hard volume van ed tv, gelach, of andere drukte al ingedoken of probeert ze te verschuilen. Omdat dit natuurlijk voor haar niet leuk is, en ze gewoon echt enorm gestressed is, heb ik zitten kijken naar de verschillende supplementen, zoals puur rust/onrust/nervositeit en soortgelijke producten.
Omdat ik zelf geen ervaring heb met deze middelen vroeg ik me af wat nou de verschillen zijn, wat de ervaringen ermee zijn, en wat nou de beste optie zou zijn voor deze situatie, dat ze zich gewoon weer wat meer kan ontspannen en rust in haar lijfje krijgt en niet zo snel in de stress schiet. En waar ik het beste heen kan gaan voor deze producten. Rescue remedy kan ik in ieder geval ankomen bij mijn drogist.

- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Re: Stress/nervositeit middelen
Bonnie krijgt daarvoor op het moment Puur nervositeit en bach rescue.
2x pd de puur nervositeit en de back rescue op elk stress moment, en anders gewoon 2-4 x per dag.
Ze krijg wel van alles net iets meer dan ze mag hebben.. Maar het werkt wel.
Van de hele dag op en neer lopen, trillen.. hijgen.. is ze nu veel meer ontspannen. af en toe trilt ze wel nog, maar ze is echt een stuk meer ontspannen!
2x pd de puur nervositeit en de back rescue op elk stress moment, en anders gewoon 2-4 x per dag.
Ze krijg wel van alles net iets meer dan ze mag hebben.. Maar het werkt wel.
Van de hele dag op en neer lopen, trillen.. hijgen.. is ze nu veel meer ontspannen. af en toe trilt ze wel nog, maar ze is echt een stuk meer ontspannen!
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Sanal relax
Jigzy krijgt dat ivm vuurwerk en ze gaat er alleen maar van slapen. Desnoods kan ik haar nog wakker maken en mee uit nemen enzo. Ze is wel gewoon bereikbaar maar slaperig.
- dancingdaydream
- Zeer actief
Dat is juist wat ik niet wil, ik wil gewoon dat ze weer haar vrolijke zelf is, zonder dat ze het gevoel heeft dat ze zo bang moet zijn voor alles, het is voornamelijk onzeker wat ze is geworden, en daardoor slaapt ze juist al heel veel op de momenten dat er geen stress is omdat ze uitgeput raakt van haar onzekerheid, terwijl ze altijd juist heel vrolijk was voor alle gedoe.Valerie schreef:Sanal relaxJigzy krijgt dat ivm vuurwerk en ze gaat er alleen maar van slapen. Desnoods kan ik haar nog wakker maken en mee uit nemen enzo. Ze is wel gewoon bereikbaar maar slaperig.
Ik denk dat ik dan toch de puur nervositeit ga proberen icm bach rescue. Wacht nog even of er meer reacties komen of ervaringen.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Zorgen voor een rustige en stabiele omgeving. Dat is veel beter dan pillen.
Rust Reinheid en Regelmaat.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat ben ik met je eens, maar soms en voor sommige honden is dat niet genoeg.Jaap* schreef:Zorgen voor een rustige en stabiele omgeving. Dat is veel beter dan pillen.
Begin ook te denken aan 'iets' voor Tessa. Ze wordt/is vrij rustig als ze bij mij op schoot kan liggen, maar dat hou ik niet de hele dag vol
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Jaap* schreef:Zorgen voor een rustige en stabiele omgeving. Dat is veel beter dan pillen.
Eens.. maar inderdaad... voor sommige honden even niet genoeg..
Vroeger was dat meer dan genoeg voor Bonnie..
Maar op dit moment is ze soms te zeer in de war om dat op te pikken.
Een beetje hulp in de vorm van de druppeltjes is dan zeer welkom, en ik heb mijn rustige vrolijke meisje weer terug.. !
- hewi
- Zeer actief
Ik heb 2 honden op bachbloesem gehad speciaal op hun afgestemd,daar heb ik aardig goede ervaringen mee.
- dancingdaydream
- Zeer actief
Via waar heb je zoiets laten doen?hewi schreef:Ik heb 2 honden op bachbloesem gehad speciaal op hun afgestemd,daar heb ik aardig goede ervaringen mee.
En Jaap, ja uiteraard is dat de beste oplossing, maar soms gaat dat gewoon niet, en is het inderdaad niet genoeg, dus dan wat natuurlijke ondersteuning om de situatie weer positief te maken. Met chemische zooi zou ik het sowieso niet doen.

- hewi
- Zeer actief
dancingdaydream schreef:Via waar heb je zoiets laten doen?hewi schreef:Ik heb 2 honden op bachbloesem gehad speciaal op hun afgestemd,daar heb ik aardig goede ervaringen mee.
En Jaap, ja uiteraard is dat de beste oplossing, maar soms gaat dat gewoon niet, en is het inderdaad niet genoeg, dus dan wat natuurlijke ondersteuning om de situatie weer positief te maken. Met chemische zooi zou ik het sowieso niet doen.
Via Abrith http://www.doggiespool.nl/
Je kunt een afspraak maken maar het kan ook via de mail,je krijgt dan een enorme vragenlijst die je moet invullen
en aan de hand daarvan maakt ze speciale remedies. Bij Donna heeft het ontzettend geholpen om haar over haar
angst dat ik weg zou gaan te krijgen en bij opa heeft het tegen zijn angstagressie geholpen,het is echt verbazingwekkend
om te zien vond ik hoe ze veranderen met die druppels en ik ben normaal echt niet van dat soort dingen,maar proberen kan altijd
en hier heeft het gewerkt.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik zou een DAP halsband proberen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15