Ja, 't is niet gemakkelijk om er begrip voor op te brengen, maar vind ik het wel knap dat mijn nichtje het toch probeert. Anders maak je de situatie alleen maar lastiger. Die mensen zijn haar rechtstreekse buren uiteindelijk. Ze moet er nog naast leven.
Ik kán me ook ergens wel voorstellen dat je, maanden na zo'n bijtincident en in de overtuiging dat ze echt de tuin niet meer uitkunnen, je je aandacht wel even kan verliezen als eigenaar van die honden. Blijkbaar is het hek waar ze langs zijn geraakt echt gigantisch en loodzwaar. Mijn nicht zei dat ze zelf NOOIT had ingeschat dat die honden dat opzij zouden kunnen duwen. Het is niet goed te praten, maar goed. Heeft het dan meer zin om die eigenaren de huid vol te schelden en gelijk de politie te bellen? Waarschijnlijk niet...
Mijn nicht was van plan er met hen over te praten in de hoop dat ze spontaan gingen besluiten de honden af te laten maken. Indien ze dit weigerden zou ze wel overwegen de politie in te schakelen en aangifte te doen in de hoop dat de honden dan alsnog worden in beslag genomen en geëuthanaseerd.
Ik vind wel dat dat de correcte manier is om hier mee om te gaan. Zo laat ze die eigenaars toch in hun waarde. Ik zou er zelf niet zo beheerst onder kunnen blijven denk ik.