Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemde plekken en bultjes rox ( foto )

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

frank1985
Zeer actief

Vreemde plekken en bultjes rox ( foto )

Ongelezen bericht door frank1985 »

Een maand of 3 geleden heeft Rox een bacterie-infectie gehad. Ze heeft AB gekregenen met eenweek was het weg. Zojuist bekeek ik haar omdat ze wat aan het krabben was.

Nu heeft ze onder haar oksels bij haar voorpoten een vreemde plek van ong 5 cm. Deze plek is ook wat klam. Dus warm en het lijkt wat zweterig. Totaal anders uitziende plekken dan de vorige keer overigens.

Afbeelding

Naast haar tepels zitten wat korstjes. Tepels zijn ook een stuk groter dan normaal. ( zit is net loops geweest. Geen idee of het daarmee te maken kan hebben ? ) en er zit een behoorlijk knobbeltje naast haar tepel waarvan ik eigenlijk niet weet of die er al zat. Deze zit naast haar achterste tepel en is bijna net zo groot als de tepel zelf. Aan de achterste tepel aan de andere kant zit ook een heel klein knobbeltje.

Afbeelding

Iemand een idee? Zou eea iets met de loopsheid te maken kunnen hebben ? Ze is verder qua gedrag niet anders dan anders.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Vreemde plekken en bultjes rox ( foto )

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

De opgezwollen tepels kan wat te maken hebben met de loopsheid. De rest weet ik niet zo goed, misschien toch maar even langs de DA gaan?
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Die bultjes bij tepels heeft Stellar ook, is een hormonaal iets en kan geen kwaad volgens onze DA.
Die plek ziet er akelig uit. Misschien met talkpoeder deppen zodat het vochtige weggaat? Als dat niet werkt zou ik zeker even langs de DA gaan.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Mit schreef:Die bultjes bij tepels heeft Stellar ook, is een hormonaal iets en kan geen kwaad volgens onze DA.
Die plek ziet er akelig uit. Misschien met talkpoeder deppen zodat het vochtige weggaat? Als dat niet werkt zou ik zeker even langs de DA gaan.
Dat is een goede. Ga ik proberen.
Afbeelding
droesje3
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): bouvier /bull terrier/ boomers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door droesje3 »

Als ik zo naar de foto kijk lijkt het op wat mijn boefke izzy altijd op haar buik en oksels had.
In het begin ook wat kuurtjes gehad daarna homeopatie geprobeert , lange tijd gedoktert we kwamen er maar niet uit .
Wel hadden we het idee dat het toch met de weerstand te maken had het leek net zo`n cirkeltje waar we inzaten , idd dachten we ook dat het met de loopsheid te maken had.
Ook had ik het idee als ze lang in de vacht zat en ze lang nat bleef dat het erger werd.
Allergie test gedaan kwam niks uit , test voor gisten en schimmels gedaan en daar werd wat gevonden, dus regelmatig gewassen met malaseb en dat hielp eventjes.
Na zoveel jaar tobben ben ik er grotendeels uit.
Pas gemaaid gras daar geeft ze een reaktie op.
Ik houd haar vacht kort, en ik ben overgegaan op alleen vers te voeren.
Als ze weer een beetje begint met likken dan was ik dr even met een shampo met zeezout en dan is het weer goed, maar het is lange tijd een gezoek geweest , zelfs de dierenarts wist het niet meer op een gegeven moment.
Maar zoals gezegd als ik me maar aan de regels houd met dr dan valt het binnen de perken te houden.
SanBoy
Actief
Mijn ras(sen): Cane Corso!!

Ongelezen bericht door SanBoy »

De tepels en het bultje er naast zou ik ook zeggen dat dat een hormonaal iets is.. Onze dame heeft dat ook gehad na loopsheden en trek ook weer weg na een aantal dagen! (als dat niet zo is zou ik toch even langs de DA gaan)

De plek in haar oksel ziet er heel vervelend uit en zou ik in eerste instantie misschien ook wel met zwitsal talkpoeder insmeren.. Vind het alleen zo'n grote plek :( Zou er dan ook niet te lang zelf mee gaan 'dokteren'.

Succes!!
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat ziet die grote plek er akelig uit zeg...
En op haar buik zie ik heel veel kleine rode vlekjes, kan dat er nog iets mee te maken hebben?
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik zou de haren om de plek heen even wegknippen, dan kan het niet zo makkelijk gaan smetten. En proberen het droog te houden. Maandag even naar de DA.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

frank1985 schreef:
Mit schreef:Die bultjes bij tepels heeft Stellar ook, is een hormonaal iets en kan geen kwaad volgens onze DA.
Persoonlijk zou ik er liever maïzena op doen dan talkpoeder. Ik heb supergoede ervaringen met maïzena of gewone bloem bij natte, oppervlakkige wonden. Talkpoeder heb ik minder goede ervaringen mee.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
frank1985
Zeer actief

Liesbeth schreef:
frank1985 schreef:
Persoonlijk zou ik er liever maïzena op doen dan talkpoeder. Ik heb supergoede ervaringen met maïzena of gewone bloem bij natte, oppervlakkige wonden. Talkpoeder heb ik minder goede ervaringen mee.
Maïzena? Gewoon het poeder om saus dik mee te maken?
En dan dep je het op die plek?
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Nel schreef:Wat ziet die grote plek er akelig uit zeg...
En op haar buik zie ik heel veel kleine rode vlekjes, kan dat er nog iets mee te maken hebben?
Geen idee? Een paar maanden geleden had ze ook van die rode plekjes. Na een ab kuur was dat weg. :(
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Die plek ziet er wel naar uit ja.

Geen advies verder. Heb je wat aan he? :tongue:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Die eerste plek is een hotspot, met zwart vuil gekoekt. Bruno had er net zo eentje, op dezelfde plek. Bruno heeft ze wel vaker, ik maak het goed schoon, alle zwarte troep moet eraf. Voorzichtig reinigen, ik doe dat met babydoekjes en olie. Anders krijg je het niet tussen de haren uit, het is erg hardnekkige troep. En eigenlijk moet je met zo'n grote hotspot even langs de da, om hydrocortiderm te halen, vind ik dan. Ik denk dat het anders lang kan duren voor het over is, en door te krabben wordt het erger. Ze krabben dan met de achterpoot in hun oksel. Ik had het bij Bruno ook niet echt opgemerkt, dat hij meer krabte daar. Bij hem kwam het eerst door vlooien en daarna door stress. Ik denk dat het zou kunnen dat je meer kans hebt op een hotspot na een antibioticakuur omdat het de weerstand tijdelijk verlaagt. Maar goed, het kan allerlei oorzaken hebben.

Maar je kunt ook talkpoeder gebruiken, maïzena, zinkzalf, (nadat je goed hebt schoongemaakt dus) want allemaal zorgen ze ervoor dat de plek droog wordt en kan herstellen. Dat is de huis- tuin- en keuken manier. Je hebt ook nog dat gele poedertje, hoe heet het ook alweer, butimon? Goed spul ook, kun je bij de apotheek kopen. Ik vind zelf de hydrocortiderm wel heel goed werken en Bruno blijft likken of krabben, dus gebruik ik die liever. Dan is het in een dag of 2 genezen.

De tweede foto, het zou wat wild vlees kunnen zijn, hebben wij mensen ook. Maar het kan ook wat anders zijn, een ingegroeide haar, een folikkelontsteking, een stukje glas wat eruit groeit of een tumor. Bruno had laatst een bultje in zijn nek, wat groter werd. Op een gegeven moment voelden we 'iets hards' erin. En wat bleek, er zat gewoon een stukje glas in wat eruit groeide. Hoe hij daar nou aan gekomen is, geen idee, maar zoiets kan dus ook nog. Even laten bekijken door je dierenarts, als je het meteen wilt weten.
frank1985
Zeer actief

Weet je zeker dat het een hotspot is? Rox heeft die wel vaker gehad maar die zagen er anders uit. Beetje zoals een schaafwond.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

frank1985 schreef:
Liesbeth schreef:
frank1985 schreef:
Maïzena? Gewoon het poeder om saus dik mee te maken?
En dan dep je het op die plek?
Ja, ja en ja :ok: .

Toen mijn oudste zoon nog in de luiers liep was hij supergevoelig voor vers eten (fruit, groente). Als hij dat (per ongeluk) kreeg, kreeg hij zo'n zure diarree dat hij brandblaren op zijn billetjes kreeg.
Het enige wat goed hielp was maïzena of ook wel bloem. Sindsdien gebruik ik het geregeld bij (schaaf)wonden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

frank1985 schreef:Weet je zeker dat het een hotspot is? Rox heeft die wel vaker gehad maar die zagen er anders uit. Beetje zoals een schaafwond.
Klopt, maar hier zit vuil in/op volgens mij. De plek is typisch hotspot, want ze hebben dan jeuk en krabben de oksel met de acherpoot. En dat geeft zwarte meuk. Jeuk kan ook meerdere oorzaken hebben. Het ziet er iig net zo uit als de plek die Bruno onder zijn oksel had. De huid is daar ook nogal los en je krijgt het moeilijk schoon.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Fizgig schreef:
frank1985 schreef:Weet je zeker dat het een hotspot is? Rox heeft die wel vaker gehad maar die zagen er anders uit. Beetje zoals een schaafwond.
Klopt, maar hier zit vuil in/op volgens mij. De plek is typisch hotspot, want ze hebben dan jeuk en krabben de oksel met de acherpoot. En dat geeft zwarte meuk. Jeuk kan ook meerdere oorzaken hebben. Het ziet er iig net zo uit als de plek die Bruno onder zijn oksel had. De huid is daar ook nogal los en je krijgt het moeilijk schoon.
Is het vuil? Of is de huid zwart?
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ik vind het niet een typische hotspot hoor.
Maar wat het wel is..
Afbeelding
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Onze Nanu had ook zo'n plek, in zijn oksel en later in zijn lies.
Nog weer later bleek dit te komen door dat hij zichzelf kapot krabte en beet door pijn.
Oorzaak was een dikke darm ontsteking, deze is behandeld en de plekken zijn weg!

Ik zeg niet dat jou hond zoiets heeft, maar onze Nanu gaf geen pijn aan, röntgen foto's hebben de oorzaak aangetoond!
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

ZaZa schreef:
Fizgig schreef:
Is het vuil? Of is de huid zwart?
Huid is zwart
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Volgens mij is dat "olifantshuid". Senna heeft er ook last van. Bij hem heeft het te maken met allergieën die chronisch zijn geworden. Hij heeft ook zo'n grijze knobbel.
Google er maar eens op dan zie je de foto's erbij :ok: .
Groetjes Belinda
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

senna en odin schreef:Volgens mij is dat "olifantshuid". Senna heeft er ook last van. Bij hem heeft het te maken met allergieën die chronisch zijn geworden. Hij heeft ook zo'n grijze knobbel.
Google er maar eens op dan zie je de foto's erbij :ok: .
Dat lijkt er op. Maar wat er aan te doen?
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Naar je da gaan en vragen wat er aan de hand is?

Wij zijn leken,en kunnen soms helpen, maar nu vraag je ècht medisch advies en aan het begin van dit topic staat:
Medisch
Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”