Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verdorie (vuurwerk)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Verdorie (vuurwerk)

Ongelezen bericht door lieke »

O ja, en even over die schade die wel mee zou vallen: Oudjaarsdag 2011 heeft alleen al de stad Rotterdam 5 (!!!) ton gekost. Wat zou het in totaal zijn voor heel Nederland?
Maar ach, moet kunnen hè? Als je mensen hun 'plezier' maar niet ontneemt want dan ben je een grote zeur. Maar de zeurkousen mogen wél betalen.

http://www.rijnmond.nl/nieuws/01-01-201 ... kschade-op
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

en daarom ben ik dus tegen vuurwerk. Te veel hebben niet de verantwoordelijkheid om er correct mee om te gaan. Dan maar niet dus.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iones schreef:en daarom ben ik dus tegen vuurwerk. Te veel hebben niet de verantwoordelijkheid om er correct mee om te gaan. Dan maar niet dus.
Dat geldt voor zo veel.
iones
Zeer actief

dagmar88 schreef:
iones schreef:en daarom ben ik dus tegen vuurwerk. Te veel hebben niet de verantwoordelijkheid om er correct mee om te gaan. Dan maar niet dus.
Dat geldt voor zo veel.
Er zijn dingen om minder verboden. En dan is het wel vreemd dat dit wel mag.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

iones schreef:
dagmar88 schreef:
Dat geldt voor zo veel.
Er zijn dingen om minder verboden. En dan is het wel vreemd dat dit wel mag.

Nee, jij vind het vreemd omdat jij er een probleem mee hebt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

dagmar88 schreef: Nee, jij vind het vreemd omdat jij er een probleem mee hebt.
+ Minimaal 19.000 anderen wat overigens als je het mij vraagt het topje van de ijsberg is.
Die hebben volgens mij trouwens geen problemen met het vuurwerk op zich maar wel met degenen die er niet op een normale manier mee kunnen omgaan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iones
Zeer actief

marian* schreef:
+ Minimaal 19.000 anderen wat overigens als je het mij vraagt het topje van de ijsberg is.
Die hebben volgens mij trouwens geen problemen met het vuurwerk op zich maar wel met degenen die er niet op een normale manier mee kunnen omgaan.
Precies!

Daarnaast is vuurwerk echt niet zonder gevaar! Je moet er heel verantwoordelijk mee omgaan.

MAar veel mensen kunnen dat gewoon niet. En dan is het eigenlijk gekkenwerk dat het toch mogelijk is om met vuurwerk te spelen.
dagmar88
Zeer actief

marian* schreef:

Hoe veel mensen hebben er problemen met mensen die niet met hun honden of auto's om kunnen gaan?
marian*
Erelid
Contacteer:

dagmar88 schreef:
marian* schreef:

Hoe veel mensen hebben er problemen met mensen die niet met hun honden of auto's om kunnen gaan?

Ook veel,en daar hebben we wat de honden betreft o.a. de losloopgebieden aan overgehouden.Plus (in mijn woonplaats) parken waar honden niet los mogen bij waterpartijen omdat daar in het verleden een aantal zwanen vermoord zijn door los lopende honden.
Vroeger mochten ze overal los,en nu niet meer :19:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

marian* schreef:
dagmar88 schreef:
marian* schreef:

Ook veel,en daar hebben we wat de honden betreft o.a. de losloopgebieden aan overgehouden.Plus (in mijn woonplaats) parken waar honden niet los mogen bij waterpartijen omdat daar in het verleden een aantal zwanen vermoord zijn door los lopende honden.
Vroeger mochten ze overal los,en nu niet meer :19:

En dat is vervelend voor jou, of voor de mensen die zich nergens wat van aantrekken?
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

En toch...ik geniet uitbundig van het vuurwerk in oudejaars/nieuwjaarsnacht...zo mooi!!
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik woon in een drukke stad (Den Haag) en er is hier helemaal momenteel geen vuurwerkoverlast. Hoor amper knallen. Als we naar buiten moeten met de honden op oudejaarsavond dan houden jongeren in de buurt eigenlijk altijd rekening met de honden en gooien pas als we voorbij zijn. En al helemaal nooit expres naar de honden. Je eigen houding maakt misschien ook wel wat uit, ik groet ze meestal vriendelijk en maak een praatje. Niet alleen op oudejaarsavond maar het hele jaar. Er staat hier in de buurt ook wel vaak zo'n groep, en vaak krijgen de honden een patatje of kipdingetje van ze als we langskomen. Het lijkt wel of die gasten altijd aan het eten zijn :mrgreen: Beer rekent er al helemaal op :mrgreen:

Verder zorg ik dat ze op tijd worden uitgelaten voordat het echte geknal om 24.00 uur losbarst. Ze zijn alle 4 niet bang voor vuurwerk, en nu tien jaar oud dus al genoeg oud en nieuw meegemaakt.

Man en zoons en dochter en aanhang steken ook vuurwerk af trouwens.
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Ri@ schreef:Ik woon in een drukke stad (Den Haag) en er is hier helemaal momenteel geen vuurwerkoverlast. Hoor amper knallen. Als we naar buiten moeten met de honden op oudejaarsavond dan houden jongeren in de buurt eigenlijk altijd rekening met de honden en gooien pas als we voorbij zijn. En al helemaal nooit expres naar de honden. Je eigen houding maakt misschien ook wel wat uit, ik groet ze meestal vriendelijk en maak een praatje. Niet alleen op oudejaarsavond maar het hele jaar. Er staat hier in de buurt ook wel vaak zo'n groep, en vaak krijgen de honden een patatje of kipdingetje van ze als we langskomen. Het lijkt wel of die gasten altijd aan het eten zijn :mrgreen: Beer rekent er al helemaal op :mrgreen:

Verder zorg ik dat ze op tijd worden uitgelaten voordat het echte geknal om 24.00 uur losbarst. Ze zijn alle 4 niet bang voor vuurwerk, en nu tien jaar oud dus al genoeg oud en nieuw meegemaakt.

Man en zoons en dochter en aanhang steken ook vuurwerk af trouwens.
Er is hier tot nu toe ook nog maar weinig vuurwerk, de jongeren van vorig jaar zijn intussen een beetje te groot geworden om de hele dag rotjes af te steken denk ik. Toch heb ik andere jaren ook niet echt last van ze gehad, denk inderdaad dat je eigen houding erg meespeelt, vroeg ze vriendelijk of ze even wilde wachten tot ik weg was met de honden en dat deden ze altijd netjes. Het scheelt denk ik ook wel dat ik vrijwel alle kinderen ken hier in de buurt, en zij mij en de honden ook.
marian*
Erelid
Contacteer:

SimoneV schreef:denk inderdaad dat je eigen houding erg meespeelt, vroeg ze vriendelijk of ze even wilde wachten tot ik weg was met de honden en dat deden ze altijd netjes. Het scheelt denk ik ook wel dat ik vrijwel alle kinderen ken hier in de buurt, en zij mij en de honden ook.

Ja zo ken ik er ook nog een paar.
Ik vraag natuurlijk ook of het knallen even kan wachten maar als je hond dan toch nog een rotje pal achter zich krijgt gegooid houdt mijn vriendelijkheid op.
Net zoals wanneer mensen rotzooi in de brievenbus gegooid krijgen.Of de auto opgeblazen wordt.
Afbeelding
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

marian* schreef:
SimoneV schreef:denk inderdaad dat je eigen houding erg meespeelt, vroeg ze vriendelijk of ze even wilde wachten tot ik weg was met de honden en dat deden ze altijd netjes. Het scheelt denk ik ook wel dat ik vrijwel alle kinderen ken hier in de buurt, en zij mij en de honden ook.

Ja zo ken ik er ook nog een paar.
Ik vraag natuurlijk ook of het knallen even kan wachten maar als je hond dan toch nog een rotje pal achter zich krijgt gegooid houdt mijn vriendelijkheid op.
Net zoals wanneer mensen rotzooi in de brievenbus gegooid krijgen.Of de auto opgeblazen wordt.
Zo bedoelde ik dat natuurlijk niet, en ik zou ook uit mijn vel springen als ze ondanks dat toch wat gooien richting mijn hond. En zoals ik al zei, ik ken vrijwel alle kinderen hier uit de buurt, dat zal zeker meespelen. Maar het helpt ook niet als je bij voorbaat al gaat schelden en tieren. (waarmee ik niet wil suggereren dat jij of iemand anders hier dat doet, maar zou me dat wel kunnen voorstellen na een rot ervaring)
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik denk best dat als je een hekel hebt aan vuurwerk dat je dat een beetje uitstraalt en die leeftijdsgroep reageert toch wat onnadenkend op iets wat zij misschien als aanvallend zien. Je kunt een hoop voorkomen door zelf een beetje op je houding te letten. Maar er zullen inderdaad wel rotzakken zijn die er geen rekening mee houden en toch vlak voor je gooien. ik ben ze alleen nog niet tegen gekomen.
iones
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Wat auto's betreft is er een minimumleeftijd PLUS dat er een rijbewijs gehaald moet worden.

Maar voor vuurwerk? Iedereen, jong en oud mag er mee aanklooien. Daarvoor is het veel te gevaarlijk. Ik ben blij dat ik geen moeder ben want ik denk dat ik geen rustig moment had als mijn kinderen daarbuiten met die rotzooi aan gingen klooien.

en niet met je hond om kunnen gaan heeft denk ik op jaarbasis minder verstrekkende gevolgen. Hoewel ik ook graag zou zien dat er op een of andere manier paal en perk gesteld werd aan mensen die aan een hond begonnen.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

DeDiana schreef:
lieke schreef:Collies zijn notoire angsthazen met vuurwerk, helaas. Zelfs al gaat het een paar jaar goed, op een gegeven moment ontwikkelen ze toch vuurwerkangst. Lyndie heeft het 5 jaar volgehouden en toen werd ze bang en elk jaar wordt het erger. Kyra is altijd doods- en doodsbang geweest. Vuurwerkcd's, vuurwerkcursussen... van alles geprobeerd en niks hielp. Integendeel, het werd er alleen maar erger op.

Ik ben weken geleden begonnen met zylkène, een voedingssupplement en dat werkt heel goed (binnen een paar dagen al) en ik heb alprazolam voor oudjaar zelf.
Ja, ik weet het, en ik was dan ook blij verrast dat het vorig jaar zo goed ging. Dit was natuurlijk precies wat ze niet kon gebruiken.
Ik zal eens naar die Zylkène gaan kijken. Als dat al binnen een paar dagen werkt, is het misschien wel wat.
Ik heb nog wel een pot ProQuiet staan, daar mag je wel het benodigde aantal pillen uit hebben. Bij Catootje hielp dat altijd wel (samen met een zak Frolic en een koekje na elke knal).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
marian*
Erelid
Contacteer:

Intussen zijn er op de site van GL ruim 27.000 meldingen binnen gekomen.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Hier lijkt het wel of ze erop wachten tot ik 's avonds met de honden naar buiten ga. Ik had er nu een bij me die niet gewend is om aan de lijn te lopen. Ik was blij dat ik die aan de flex had, want ze wilde zo wegrennen na een flinke knal :(
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”