Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vuurwerkpetitie tekenen!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix
Aantal honden: 1

Re: vuurwerkpetitie tekenen!

Ongelezen bericht door Canidae »

Budkes schreef:....Geweldig hoe dat spul elk jaar weer met elkaar naar oud en nieuw toeleeft en dan samen de straten door trekt....
Afbeelding
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Als het vuurwerk weer terug ging naar de oorspronkelijke tijden (0.00 - 2.00) en daarbuiten serieus werd gehandhaafd, dan had ik lang niet zo'n grote hekel aan vuurwerk als tegenwoordig. Het terreur is nu alweer volop bezig, en de legale verkoop is nog niet eens gestart!
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Door de straten lopen deed ik ook vroeger :cheer: Nu is het toch ook verboden om nu al vuurwerk af te steken en toch wordt het gedaan.Dat gaat ook gebeuren als er een totaalverbod komt,denk ik en meer gebruik van illegaal vuurwerk.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

marian* schreef:
dagmar88 schreef: Dat is nu ook verboden. Waarom zou een algeheel verbod verschil uitmaken wanneer er nu ook al niet gehandhaafd wordt?

Nou,misschien dat dan mettertijd de lol van de illegale rotzooi er ook af gaat mits er dan jarenlang veel strenger gehandhaafd wordt dan nu.Daar hangt succes natuurlijk wel vanaf.
En heel misschien zien mensen die de overlast,schade enz bagatelliseren aan de hand van het aantal meldingen dan eens in dat die overlast er werkelijk is.
Heb je er wel eens over nagedacht dat sommige mensen het niet bagetaliseren, maar dat die schade gewoon heel erg meevalt in bepaalde regionen?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marjoleine schreef:Valt me weer tegen :80:

Frankrijk, Engeland, zuidelijke landen, die hebben allemaal georganiseerd vuurwerk en voor particulieren mag het voor zover ik weet niet.
Scandinavië ook niet dacht ik.
Wij zijn uitzonderlijk hoor, volgens mij.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig, waar zou je dat kunnen vinden?
wel hoor, guy fawkesday wordt echt wel gevierd met particulier vuurwerk en dat is ook gewoon te koop.
wel net zoals in nederland alleen tijdelijk en op speciale verkooppunten, maar zelfs de lidl verkoopt het.
en er is een hindoefeest waarbij ook vuurwerk wordt afgestoken en ook dan is het op dezelfde manier verkrijgbaar.
met oud en nieuw is er nauwelijk vuurwerk en ik heb ook niet gezien dat dat dan verkocht mag worden, maar denk dat mensen wat overhouden van 5 november en ik heb nog nooit iemand door de politie weggesleept zien worden die om 12 uur vuurwerk afstak ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

luna2906 schreef:
marian* schreef:
dagmar88 schreef: Dat is nu ook verboden. Waarom zou een algeheel verbod verschil uitmaken wanneer er nu ook al niet gehandhaafd wordt?

Nou,misschien dat dan mettertijd de lol van de illegale rotzooi er ook af gaat mits er dan jarenlang veel strenger gehandhaafd wordt dan nu.Daar hangt succes natuurlijk wel vanaf.
En heel misschien zien mensen die de overlast,schade enz bagatelliseren aan de hand van het aantal meldingen dan eens in dat die overlast er werkelijk is.
Heb je er wel eens over nagedacht dat sommige mensen het niet bagetaliseren, maar dat die schade gewoon heel erg meevalt in bepaalde regionen?
Schade meevallen?? er hoort geen schade te zijn toch?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Pepie schreef:Door de straten lopen deed ik ook vroeger :cheer:

Ik (en ik denk heel veel anderen ook) niet.Was toen ook nog niet zo de gewoonte,en het "ergste" vuurwerk waren toen volgens mij voetzoekers en gillende keukenmeiden.
Die meestal gewoon in de toegestane tijd werden afgestoken omdat het niet eerder verkrijgbaar was.Tenzij iemand nog iets over had van het vorige jaar.
Maar zo erg als het nu is was het toen echt niet.
En ja,het huidige vuurwerk geeft veel overlast en schade.
Maar ja,agge maor leut hèt :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

marian* schreef: Maar zo erg als het nu is was het toen echt niet.

:wink: Ligt er denk ook aan aan waar je woont. 15-20 jaar geleden was het daar vele malen erger dan wat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt.
Hier wordt gewoon nauwelijks wat afgestoken, ook met oud op nieuw niets overdrevens.
Nu is de controle hier standaard heel goed.
Heerlen was weer een ander verhaal...
Heb daar wel de politie gebeld omdat er jeugd constant vuurwerk naar ouderen en honden gooiden, dingen vernielden.
Maar geen reactie.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

malinois schreef:
luna2906 schreef:
marian* schreef:

En hoezo valt de 'schade' mee? Elk jaar opnieuw worden in heel Nederland brievenbussen gebarricadeerd omdat ze anders door 'lolbroeken' worden opgeblazen. Elk jaar worden door de hele stad prullebakken opgeblazen. Elk jaar moet je je containers achter slot en grendel houden omdat er anders vuurwerk in wordt gegooid. Er worden banken in parken in de fik gestoken. Bomen beschadigd. Vuurwerk tegen huizen aangegooid (zoals mijn keukenraam een paar jaar geleden sneuvelde). De rellen in diverse steden tijdens oudjaarsnacht. Wat de gemeenschap tonnen per jaar kost.
Enorme ladingen illegaal vuurwerk in beslag genomen, wat echt niet bestaat uit wat strijkers of rotjes. Nee, vuurwerk dat complete explosies veroorzaakt.
En heus alleen niet tijdens oudjaarsnacht, nee, de politie is al vanaf november bezig met het in beslag nemen en bekeuren.
Vanavond hier weer: de ruiten denderen van de explosies.

Maar o wat hébben we een lol.
En wat ben ik dan een enorme zeurkous als ik me daar over erger. Ik moet natuurlijk ook niet zeuren als er een rotje door de brievenbus naar binnen wordt gegooid en mijn kat bijna wordt opgeblazen. Of dat de vacht van hond in de fik staat omdat iemand een lolletje wil uithalen door een rotje tussen haar poten te gooien. :roll:
Afbeelding
Rafael 75
Actief
Mijn ras(sen): Oud Engelse bulldog

Ongelezen bericht door Rafael 75 »

Ik ga zeker niet tekenen,zal het netjes houden,alles wordt zo maar aangenomen,is er werkelijk nou iemand die denkt dat het uitmaakt te tekenen voor zoiets,dat geloof je toch zeker zelf niet?
Het hoort erbij....
Afbeelding

Een hond vind je niet...Je hond vindt jou!
marian*
Erelid
Contacteer:

Ja het valt allemaal erg mee hoor.
Het zal alleen jou of je huisdier maar treffen.En dan hebben we het geloof ik nog niet eens over de ziektekostenrekeningen waar we in feite ook allemaal aan meebetalen.
Vuurwerkschade

Hondenpoepbakken dicht om schade te beperken
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rafael 75 schreef:Ik ga zeker niet tekenen,zal het netjes houden,alles wordt zo maar aangenomen,is er werkelijk nou iemand die denkt dat het uitmaakt te tekenen voor zoiets,dat geloof je toch zeker zelf niet?
Het hoort erbij....
Tekenen doe ik niet maar ik hoop van harte dat de klachtenregen op de door gl opgezette site voldoende is voor een verbod. 19000 klachten in amper een week!
En t hoort erbij? Juist door deze denkwijze krijg je deze excessen die bijna normaal worden.
Ik ben normaal absoluut niet voor verboden maar t blijkt simpelweg elk jaar maar weer dat alke goede bedoelingen ter spijt niks uitrichten. T wordt alleen maar erger zelfs met geweld tegen hulpverleners aan toe. Wat moet je als normaal burger dan wel niet....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Contacteer:

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rafael 75 schreef:Ik ga zeker niet tekenen,zal het netjes houden,alles wordt zo maar aangenomen,is er werkelijk nou iemand die denkt dat het uitmaakt te tekenen voor zoiets,dat geloof je toch zeker zelf niet?
Het hoort erbij....
Overigens woon jij op een berg in italie als ik me niet vergis. Nee daar heb je er geen last van idd maar wij wel!
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik vind vuurwerk in consumentenhanden niet fijn. Liever zie ik een mooie professionele show ergens.
Maar ik twijfel of een verbod werkt. Er zijn altijd lui die toch.

Ik sprak laatst met iemand die zijn hand verloor door vuurwerk. Die heeft nu een biomechanische prothese, die hij aanstuurt met de spieren in wat resteert van zijn arm. Kreeg hij kramp, precies toen hij een winkelwagentje vast had met zijn prothese. Echt, lachen, vuurwerk.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ja, excessen hou je overal. Zeikerds en klagers ook. Het gros van de jongelui heeft gewoon veel plezier. Die hoeven van mij niet onder de kwaden te lijden.ik houd daar nu eenmaal niet van.
Hoeveel mensen raken niet gewond door overmatig alcoholgebruik. Hoeveel schade is er niet weekend na weekend door jeugd die niet met alcohol om kan gaan. Vele echt vele malen groter dan vuurwerk ooit zal berokkenen. Verbieden dan maar? Omdat er een klein percentage is die er rotzooi door gaat trappen.
T zal wel. Het is niet mijn ding iig. Terwijl ik jaar in jaar uit met oud en nieuw de excessen tegen kom, al 27 jaar lang sta ik 's nachts oog in oog met die overlastgevers. En wordt er op ons gegooid. 95% van de jongelui hebben echter geweldig veel plezier en wensen ons met veel plezier gelukkig nieuwjaar.
Ik loop trouwens ook al 27 jaar om t weekend in de horeca te trekken met dronken volk wat niet tegen de drank kan. Zelfde verhaal echter, 95% van de jongelui hebben een feestelijke dronk over zich en met hen is het prima toeven.
De excessen moet je aanpakken, de goeien hoeven echter wat mij betreft nooit onder de kwaden te lijden.
Gr. Aniek

Afbeelding
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Nou ja materiele schade meevallen, volgens mij valt dat vies tegen, bushokken, prullenbakken, vuilnisbakken, straatborden, palen voor bebording het liefst moet alles de lucht in. Naast alle persoonlijke eigendommen zoals auto's etc.

Zelf vind ik vuurwerk leuk hoor, vooral siervuurwerk. Maar vorig jaar heb ik op een vriendelijke toon tegen een lieve puber die van plan was vuurwerk naar asta te gooien gezegd dat als hij het deed hij toch wel even een probleempje had :piew: die had trouwens pech, want ik ben direct naar pa en ma gelopen en even uitgelegd wat zoonlief met vrienden aan het doen was. Waarop zoon en vriendjes het vuurwerk konden iinleveren en naar huis mochten.
En mijn hond was nooit bang van vuurwerk hoor, maar als er iemand een strijker naar haar gooit van achter en ze schrikt zich de tyfus en niet eenmalig he. Maar hee de lieve jeugd moet zichzelf mogen vermaken :cheer: jammer alleen dat de lieve jeugd steeds asocialer is geworden.

Maar ja een verbod ergens op, kijk naar alcohol. Voorheen werd er niet zo moeilijk over gedaan en werd je keihard uitgelachen als je ergens met je dronken harses stond te kotsen. Nu mag het niet, dus ben je stoer als je drank binnensmokkelt en jezelf in een alcohol coma zuipt.

Hoe meer je iets verbied, hoe meer excessen je krijgt heb ik weleens het idee.
Wat mij een veel beter iets lijkt, is diegene die schade veroorzaken, de schade 100% te verhalen. Een schuld van tig duizend lijkt me effectiever dan een paar uur werkstraf bij bureau halt.
En dat gun ik ze ook hoor, wie wil slopen mag betalen klaar.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

lieke schreef:
malinois schreef:
luna2906 schreef:
marian* schreef:

En hoezo valt de 'schade' mee? Elk jaar opnieuw worden in heel Nederland brievenbussen gebarricadeerd omdat ze anders door 'lolbroeken' worden opgeblazen. Elk jaar worden door de hele stad prullebakken opgeblazen. Elk jaar moet je je containers achter slot en grendel houden omdat er anders vuurwerk in wordt gegooid. Er worden banken in parken in de fik gestoken. Bomen beschadigd. Vuurwerk tegen huizen aangegooid (zoals mijn keukenraam een paar jaar geleden sneuvelde). De rellen in diverse steden tijdens oudjaarsnacht. Wat de gemeenschap tonnen per jaar kost.
Enorme ladingen illegaal vuurwerk in beslag genomen, wat echt niet bestaat uit wat strijkers of rotjes. Nee, vuurwerk dat complete explosies veroorzaakt.
En heus alleen niet tijdens oudjaarsnacht, nee, de politie is al vanaf november bezig met het in beslag nemen en bekeuren.
Vanavond hier weer: de ruiten denderen van de explosies.

Maar o wat hébben we een lol.
En wat ben ik dan een enorme zeurkous als ik me daar over erger. Ik moet natuurlijk ook niet zeuren als er een rotje door de brievenbus naar binnen wordt gegooid en mijn kat bijna wordt opgeblazen. Of dat de vacht van hond in de fik staat omdat iemand een lolletje wil uithalen door een rotje tussen haar poten te gooien. :roll:
Hier is die schade er niet, dat is wat ik aangeef. Ik geloof gelijk dat het in andere plaatsen anders is, maar hier in het dorp heb ik vorig jaar niets over schade gehoord en bij mijn ouders evenmin. Zo hoort het natuurlijk ook
marian*
Erelid
Contacteer:

luna2906 schreef:
Hier is die schade er niet, dat is wat ik aangeef. Ik geloof gelijk dat het in andere plaatsen anders is, maar hier in het dorp heb ik vorig jaar niets over schade gehoord en bij mijn ouders evenmin. Zo hoort het natuurlijk ook
In mijn directe omgeving is die schade er ook niet.Maar wel moeten alle brievenbussen worden gebarricadeerd enz enz.Plus dat ik mijn eigen brievenbus dicht maak om niet de kans te lopen dat er vuurwerk op Kiki terecht komt als ze toevallig bij de voordeur ligt,want er is wél bij diverse mensen hier rotzooi in de brievenbus gegooid.Net zoals er vuurwerk is gegooid naar Max die al bang was.
En nee,dat zijn geen excessen maar schijnt erbij te horen.
Dat is toch eigenlijk belachelijk?
Als mensen dan niet met die vrijheid om kunnen gaan moet hij maar beknot worden :19:
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Natuurlijk gun ik mensen hun pleziertjes, maar op dit moment is het zo dat het pleziertje van een minderheid de rest een heleboel overlast en schade bezorgd. Op een gegeven moment komt dan de vraag of het nog wel verantwoord en verdedigbaar is om het toe te laten. En zoals het nu gaat vind ik het waanzin, sorry. Dan maar een zeikerd.

Als het ooit tot een verbod komt mogen die goedbedoelende mensen de 'excessen' bedanken, en niet de 'zeikerds'. Maar zelf geloof ik niet dat het excessen zijn, want voor een paar excessen kan het niet uit om alles preventief te barricaderen. Ik denk dat een bepaalde mannelijke leeftijdsgroep onder invloed van hormonen en een...wat was het?...onontwikkelde cortex niet in staat is om verantwoord met vuurwerk om te gaan, en dat die groep 90% van de overlast veroorzaakt. En dat het onverstandig is om ze legaal een soort van wapens in handen te geven waarvan de gevolgen bij misbruik nogal groot kunnen zijn. Dat het niet eerlijk is voor de goeden is waar. Misschien moet er dan maar een leeftijdsgrens op vuurwerk, net als bij alcohol, drugs en een rijbewijs. Maar het zal wel geen doen zijn om dat te handhaven.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

http://www.nu.nl/binnenland/2991591/con ... rlijk.html

Nog een reden om professionele vuurwerkshows te organiseren.
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Het hoort erbij....
Ik ook niet. Denk je nou echt dat het helpt? WIj mensen zijn slim genoeg om het overal tussen door de sjoemelen.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ondanks dat Mowgli als de dood voor vuurwerk is teken ik hier niet voor. Wel mogen ze van mij overlast door vuurwerk aanpakken, in november beginnen ze hier al met afsteken, dit word te gek. De laatste dagen van het jaar word ik er ook niet echt blij van, zeker niet wanneer ik naar de doodsbange Mowgli kijk, maar inderdaad zij is mijn probleem. Ik heb enigszins begrip voor de traditie, wel is vuurwerk door de jaren zeker zwaarder geworden. Van rotjes en astronauten naar strijkers en vlinders, waar je vroeger even omkeek schrik je je nu een ongeluk, waar je vroeger brandwonden opliep ben je tegenwoordig minstens je hand kwijt. Ik ben blij als het weer voorbij is voor de huisdieren maar ook voor de vogels.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb getekend. Het is onverantwoordelijk om alle mensen met vuurwerk los te laten. Het moest verboden worden. Zou een hoop ongelukken en ellende schelen. Ik denk dat mensen die erdoor verminkt zijn geraakt achteraf wel gewild hadden dat er voor die tijd een verbod op gekomen was.

Verder is het krankzinnig omdat er bij alles gezeurd wordt over het milieu, behalve als het om vuurwerk gaat.

En het schaadt dieren en kinderen. Dat vind ik eigenlijk nog de voornaamste reden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Verboden is dan toch alleen voor mensen die er open voor staan en zich aan de wet houden.
De rest van de debielen en mongolen die zo graag met vuurwerk willen spelen die gaan gewoon door met hun zelfgemaakte bommetjes of illegaal gekochte zooi.
Je moet ook niet iedereen willen beschermen ,zo dan gaan er een paar jouw van je paarden redden omdat er jaarlijks zoveel gewonden en dode vallen.

Niet teveel voor een ander denken en beslissen, we blijven ook lekker in de auto rondkarren ondanks de vele doden en gewonden en viese uitstoot.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik denk niet voor anderen en beslis niet voor anderen. Het zijn anderen die mij iets door mijn strot drukken: namelijk ergernis.
Als het verboden is, dan kunnen de debielen en mongolen tenminste aangepakt worden. Nu gebeurt dat niet.
Nu kan er met vuurwerk worden gegooid naar elkaar, naar dieren, naar mensen, want dat gebeurt elk jaar weer. En dat moet gewoon niet kunnen. Het is te gevaarlijk. Het veroorzaakt teveel leed.

Overigens, mijn paarden zitten dus ECHT totaal niet met vuurwerk he! Die laat ik gewoon buiten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Xena98
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xena98 »

Jion schreef:Het gaat mij niet eens om mij of mijn honden, hoewel ik een pesthekel heb aan die vuurwerkterreur rond oud en nieuw en hoewel Duende panisch is voor vuurwerk. Het gaat mij om alle dieren, en dan niet eens zozeer de huisdieren die veilig binnen zitten, maar vooral de vogels, zwerfdieren en andere dieren die gewoon buiten leven en die met oud&nieuw volledig in paniek raken en geen kant opkunnen omdat er letterlijk overal vuurwerk is.
Ik vind vuurwerk prima, het is een manier om het nieuwe jaar in te luiden die veel mensen mooi vinden. Maar laat elke stad en elk dorp gewoon één of meerdere vuurwerkshows geven, inplaats van dat iedereen voor zijn eigen deur lallend en zwalkend zijn best doet om in korte tijd zoveel mogelijk overlast te veroorzaken.
Mede om deze redenen heb ik een tijdje geleden de petitie ondertekend!
Pipra is trouwens erg bang, panisch, al dagen lang. Poepen en plassen wordt in een sneltreinvaart afgehandeld als ze het echt niet meer kan ophouden en desnoods doet ze het binnenshuis. En die sneltreinvaart valt niet mee, nu ze pas geopereerd is aan een achterpoot. :(: Salina is stabieler maar als de herrie en de stank naar haar gevoel te erg worden, gaat ze ook over naar de paniekstand. Zeker nadat een paar jaar geleden iemand zo leuk was een heel zwaar stuk vuurwerk pal achter haar in een portiek af te steken. En ikzelf ben ook niet bepaald vuurwerkproof ...
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

dagmar88 schreef:
marian* schreef: Maar zo erg als het nu is was het toen echt niet.

:wink: Ligt er denk ook aan aan waar je woont. 15-20 jaar geleden was het daar vele malen erger dan wat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt.
Hier wordt gewoon nauwelijks wat afgestoken, ook met oud op nieuw niets overdrevens.
Nu is de controle hier standaard heel goed.
Heerlen was weer een ander verhaal...
Heb daar wel de politie gebeld omdat er jeugd constant vuurwerk naar ouderen en honden gooiden, dingen vernielden.
Maar geen reactie.
Hier was het in de jaren 70 ook erger dan nu,ik ben in een toen beruchte straat opgegroeit in Delft.
De politie en brandweer durfde niet eens te komen, als kind vond ik het best wel eng al dat vechten voor de deur en vuur tot je slaapkamer raam boven,al de ruiten die er aan gingen kerstbomenjacht enz enz het is lang zo erg niet meer hier
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Jion schreef:Gelukkig blijft het tot en met 1 januari regenachtig weer. :wink:
Wat dat betreft ben ik daar erg blij mee!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ariane schreef:
Jion schreef:Gelukkig blijft het tot en met 1 januari regenachtig weer. :wink:
Wat dat betreft ben ik daar erg blij mee!
helaas blijven veel mensen dan met vuurwerk zitten dus heb je d ehele maand januari er last van.
Kwam net op Facebook een foto tegen van een eend die vuurwerk was gevoerd, arme beest zijn onderste snavel was helemaal los, moest ingeslapen worden... alleen daarom mag het wat mij betreft al verboden worden... mensen zijn te stom om op een verantwoordelijk manier hiermee omtegaan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”