Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kreupelend aan meerdere poten?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief

Kreupelend aan meerdere poten?

Ongelezen bericht door Corneliana »

Ik ga donderdag naar de DA en als die dan niet kan vrijdag maar Sky kreupelt regelmatig. dan weer rechts voor, dan weer linksachter. nu al meer dan een dag rechtsvoor. dus we geven hem rust en hij neemt die zelf ook. wat ik me afvraag: duidt dat op spierpijn door minder beweging gewend? (dat denkt mijn man nl) of op een aandoening/ overbelasting met onderliggende oorzaak? (daar ben ik bang voor). ik weet dat alleen de da dat kan bekijken maar missch herkent iemand het? of heeft tips tegen pijnverlichting?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Kreupelend aan meerdere poten?

Ongelezen bericht door lieke »

Ja, dat herken ik van mijn Kyra. Die heeft al jaren ernstige artrose in vrijwel alle gewrichten en de ene keer is het pijnlijker in de ene poot, de andere keer in de schouder van de andere poot.
Ik heb heel lang primeval gegeven en later metacam. Toen dat niet meer werkte, ben ik overgestapt op trocoxil, een pijnstiller die je één keer per maand geeft. De eerste maanden werkte dat geweldig, maar ik merk dat het nu ook zijn werking verliest. Na een paar weken is het al vrijwel uitgewerkt. :ugh:
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

:( oef. dat hoop ik niet hij is nog maar net twee jaar. Ik vind hem sochtends wel stram maar denk dat ie met mij "meesloft" omdat ík zo'n stijve hark ben sochtends. En kan je dan ook geen lange wandelingen etc maken? of met pijnstillers wel en misschien (stel dat het dat of iets dergelijks is) iets van ondersteuning door bandages?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

kan ie van de week zijn poot of schouder niet bezeerd hebben bij die uitbraakpoging?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Corneliana
Zeer actief

renee-uk schreef:kan ie van de week zijn poot of schouder niet bezeerd hebben bij die uitbraakpoging?
ja dat kan. maar dan zou het niet moeten wisselen. en evengoed ga ik extra naar die poot laten kijken want hij zwikt erdoor en houdt hem regelmatig omhoog maar pas sinds vandaag.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

als een hond kreupelt mag je er wel vanuit gaan dat hij pijn heeft.
ze verbergen dat best lang en als ze het tonen kun je het maar beter serieus nemen.
ik zou dus zeker even naar de da gaan, al was het maar voor pijnstillers.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Bij Jolie merkte ik begin van het jaar dat ze wisselend mank was. Beide voorpoten. Niet iedere dag, wisselend van poot, en echt maar 2 stappen per dag. Ik ging aan mezelf twijfelen, omdat het zo 'sporadisch' te zien was.
April foto's gemaakt, ED beide poten en al wat arthrose-vorming.

Ik zou er dus zeker naar laten kijken.
Corneliana
Zeer actief

naar de DA ga ik sowieso. Ik baal er wel van. ik hoop dat we deze vakantie nog wel een keer lekker naar het bos kunnen ofzo maar nu durf ik niet eens een bal te gooien. heb gisteren ook de kinderen gezegd niet teveel aan te raken, hij is heel makkelijk maar als hij niet zo snel weg kan komen (voor zijn idee), kan dat best bedreigend zijn. dus heeel veel aandacht en zomin mogelijk lopen en dan maar hopen dat het snel mrgn is.

btw wat ik me ook ga afvragen is natuurlijk of de vorige eigenaren van deze problemen wisten. en dat dat de onderliggende reden is. ik heb het al een paar keer gezien, dat strompelen. (ja ben best een doemdenker).
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

misschien is het gewoon overbelasting, ik heb geen idee wat de voorgeschiedenis van je hond is. (of hij bijvoorbeeld heel veel in de bench heeft gezeten?)
maar goed, dat zal de DA verder wel kunnen bekijken.

hoe lang heb je deze hond al?

succes van de week bij de DA, ik hoop dat het niks ernstigs is.
Corneliana
Zeer actief

Emma schreef:misschien is het gewoon overbelasting, ik heb geen idee wat de voorgeschiedenis van je hond is. (of hij bijvoorbeeld heel veel in de bench heeft gezeten?)

ruim 2 mnd. ja kan overbelasting zijn missch. maar een gezonde hond moet toch gewoon kunnen rennen?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Corneliana schreef:
Emma schreef:misschien is het gewoon overbelasting, ik heb geen idee wat de voorgeschiedenis van je hond is. (of hij bijvoorbeeld heel veel in de bench heeft gezeten?)

ruim 2 mnd. ja kan overbelasting zijn missch. maar een gezonde hond moet toch gewoon kunnen rennen?
Natuurlijk.
Maar als hij het niet gewend is heeft hij wel flink spierpijn :wink:
Dus als hij veel in de bench heeft gezeten zijn die spieren nog niet veel gewend geweest.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Oude dober heeft het gehad en dat was een zware nekhernia, waarbij een operatie maar een kans van slagen had van 5% dus niet gedaan....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Corneliana
Zeer actief

ranetje schreef:
Corneliana schreef:

Natuurlijk.
Dus als hij veel in de bench heeft gezeten zijn die spieren nog niet veel gewend geweest.
okee. dus rustig aan. en ja dat heeft hij heeeeeeeeeeeeeel veel. (vind ik)
helpt masseren/warmte dan wel?
Laatst gewijzigd door Corneliana op 26 dec 2012 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Corneliana
Zeer actief

malinois schreef:Oude dober heeft het gehad en dat was een zware nekhernia, waarbij een operatie maar een kans van slagen had van 5% dus niet gedaan....
wow! dat is heel erg! wat moet dat naar zijn geweest. :( wel ik liep net met hem en rustig aan wandelen durft hij hem neer te zetten, op de "racestand" tilt hij em op (dat racen mocht toch al niet) en schoonvader heeft even gekeken en zag een snee zitten. dus gaan we vnvnd voorzichtig spoelen met steriel water. da doet daar niks aan zegt mn schoonvader en die heeft zn hele leven honden gehad dus daar vertrouw ik even op.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Corneliana schreef:
malinois schreef:Oude dober heeft het gehad en dat was een zware nekhernia, waarbij een operatie maar een kans van slagen had van 5% dus niet gedaan....
wow! dat is heel erg! wat moet dat naar zijn geweest. :( wel ik liep net met hem en rustig aan wandelen durft hij hem neer te zetten, op de "racestand" tilt hij em op (dat racen mocht toch al niet) en schoonvader heeft even gekeken en zag een snee zitten. dus gaan we vnvnd voorzichtig spoelen met steriel water. da doet daar niks aan zegt mn schoonvader en die heeft zn hele leven honden gehad dus daar vertrouw ik even op.
Bij hem werd r op 5 jarige leeftijd ongeveer ontdekt.... na al zn poten al een gerontgend te hebben. Kwamen bij kranendonk binnen en die zag t gelijk. Is uiteindelijk nog 10 geworden maar de laatste jaren kwam hij amper nog vooruit.
Een snee doet een da idd niks aan, gewoon schoonhouden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Corneliana schreef:
ranetje schreef:
Corneliana schreef:

Natuurlijk.
Ja, dat kan helpen :ok:
Beetje arnica D6 (verkrijgbaar bij drogist en apotheek) geven kan ook helpen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Corneliana
Zeer actief

malinois schreef:
Corneliana schreef:
Bij hem werd r op 5 jarige leeftijd ongeveer ontdekt.... na al zn poten al een gerontgend te hebben. Kwamen bij kranendonk binnen en die zag t gelijk. Is uiteindelijk nog 10 geworden maar de laatste jaren kwam hij amper nog vooruit.
Een snee doet een da idd niks aan, gewoon schoonhouden.
okee. ja dat is logisch. nee daarom en ik heb alles voor mn beesten over hoor maar dan bewaar ik die centen liever voor als het een keer écht nodig is.
Corneliana
Zeer actief

ranetje schreef:
Corneliana schreef:
ranetje schreef:
Corneliana schreef: ruim 2 mnd. ja kan overbelasting zijn missch. maar een gezonde hond moet toch gewoon kunnen rennen?
Natuurlijk.
Ja, dat kan helpen :ok:
Beetje arnica D6 (verkrijgbaar bij drogist en apotheek) geven kan ook helpen :wink:
okee. hij zoekt zelf ook wel warmte op idd. ik zal hem wel xtra vertroetelen ;)
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Mijn Aiko heeft net hetzelfde probleem. Een paar maanden geleden begon hij sporadisch te manken met een willekeurige voorpoot na het frisbeeën. Het kwam steeds vaker voor en het manken werd ernstiger, hij werd kreupel bij alle plotse bewegingen en soms zat hij met 3 poten te manken :ugh: Dan weer een voorpoot, beide achterpoten, achter- en voorpoot, etc.

Zijn schouders, ellebogen, knieën en heupen zijn geröntgend en alles bleek ok :19:
In januari gaat hij onder de CT-scan in de hoop dat ze wat vinden...
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

-Saskia- schreef:Mijn Aiko heeft net hetzelfde probleem. Een paar maanden geleden begon hij sporadisch te manken met een willekeurige voorpoot na het frisbeeën. Het kwam steeds vaker voor en het manken werd ernstiger, hij werd kreupel bij alle plotse bewegingen en soms zat hij met 3 poten te manken :ugh: Dan weer een voorpoot, beide achterpoten, achter- en voorpoot, etc.

Zijn schouders, ellebogen, knieën en heupen zijn geröntgend en alles bleek ok :19:
Wisselende kreupelheid kan ook voorkomen bij hypothyroidie. Ik zou dus ook even het bloed laten testen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Belle schreef:
-Saskia- schreef:Mijn Aiko heeft net hetzelfde probleem. Een paar maanden geleden begon hij sporadisch te manken met een willekeurige voorpoot na het frisbeeën. Het kwam steeds vaker voor en het manken werd ernstiger, hij werd kreupel bij alle plotse bewegingen en soms zat hij met 3 poten te manken :ugh: Dan weer een voorpoot, beide achterpoten, achter- en voorpoot, etc.

Wisselende kreupelheid kan ook voorkomen bij hypothyroidie. Ik zou dus ook even het bloed laten testen.
Of de ziekte van Lyme.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Belle schreef:Wisselende kreupelheid kan ook voorkomen bij hypothyroidie. Ik zou dus ook even het bloed laten testen.
Hij vertoont verder geen enkel symptoom van hypothyreoïdie, maar een bloedtest is inderdaad nog niet afgenomen nu ik eraan denk (wat stom eigenlijk, totaal niet bij nagedacht).
Dat staat nu dus op de planning :ok:
Corneliana
Zeer actief

Met Sky gaat het veel beter hij loopt weer uit te dagen en te pushen. lange wandelingen wachten we nog even mee. rustig aan dan breekt het lijntje niet. als die snee genezen is kan ik pas echt zien of hij idd zoveel kreupelt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”