annemick schreef:Ik heb net op facebook gekeken, klopt, de eigenaren hebben de hond gelukkig terugblijkt gedumpt te zijn op de plek waar die is gestolen. Het lijkt alsof het iemand te heet onder de voeten werd.
Dus waarschijnlijk toch gestolen.
Moderator: moderatorteam
annemick schreef:Ik heb net op facebook gekeken, klopt, de eigenaren hebben de hond gelukkig terugblijkt gedumpt te zijn op de plek waar die is gestolen. Het lijkt alsof het iemand te heet onder de voeten werd.

Zowat 15 j geleden, hebben ze bij vrienden 3 Labradorteefjes uit hun kennels gestolen . De kennels waren goed afgesloten met een degelijk slot . Normaal gezien, zaten die honden nooit in de kennel, maar de eigenaars waren die dag te lang van huis weg . 1 van de teven is een paar maanden later bij particulieren gevonden dankzij de tatoeage in haar oor en de goede opmerkingsgave van een DA . Het 2de teefje is later bij een "fokker" gevonden ( door mensen bij wie ze geplaatst zou worden NA haar nestje : het was toch haar laatste nest volgens de "eigenaar" ) : was gedekt geweest en zou 4 weken na haar vondst 5 pups ter wereld brengen bij haar oorspronkelijke eigenaar . Van het 3de teefje hebben ze niks meer gehoord . Het stelen van honden bij particulieren uit de tuin ( of tijdens het wandelen ) is spijtig genoeg dus echt niets nieuws .Antonetta schreef:Vrienden van mij hadden hun twee hondjes (chichu) los in hun voortuin, alleen het teefje hebben ze meegenomen. Gewoon gestolen uit de voortuin, dit is een aantal jaren geleden gebeurd. Na ongeveer twee jaar werden ze gebeld, bij een inval door de dierenbescherming in een schuur van een broodfokker is ook hun hondje terug gevonden. Ze was verwaarloost en had pups gehad volgens de DA. Gelukkig is het voor haar goed afgelopen en is ze uiteindelijk bij haar eigenaren teruggekomen. Je moet er niet aan denken wat er met deze honden gebeurd wanneer ze geen geld meer opleveren maar gaan kosten.
Oefenmatriaal/bijthondenmarian* schreef:Broodfok?Rosita Compagner schreef:Ik vind het raar. Wat gaan ze doen met die honden dan?
Doorverkopen?