Ik liep net met Mila en Ama en één of andere imbeciel gooide zo een rotje vanachter een muurtje vandaan vlák voor Mila.
Die schrok zich te pletter en raakte ook echt in paniek, ze wilde zo ongeveer in mij kruipen. Ik wilde eigenlijk meteen achter dat muurtje duiken om de rotjesgooier de huid vol te schelden (ik denk dat ik me had moeten inhouden om hem geen draai om zijn oren te geven), maar die was natuurlijk gevlogen toen ik eenmaal daar was.
Volgde daarna ook nog de ene knal na de andere een eind verderop, dus madam bleef onrustig en tegen mijn been geplakt zitten. Uiteindelijk kreeg ik haar met wat apporteren wel weer uit die onrust, maar bij iedere knal kwam ze opnieuw naar me toe gesneld om aan mijn voeten te gaan zitten.
Vorig jaar ging het met het vuurwerk hartstikke goed. Alleen om 12:00 uur was ze even wat onrustig toen het vuurwerk ineens echt losbarstte, maar de knallen van tevoren negeerde ze compleet. Nu reageert ze al heftiger op die paar knallen in de verte dan vorig jaar op het hoogtepunt van 12:00 uur.
Dus als iemand nog een vuurwerk-cd heeft liggen die ik kan kopiëren ...
Ama reageert tot nu toe niet op de knallen, maar die liep aan de andere kant van mij en kreeg dat rotje niet vlak voor haar neus. Dat is dan weer een meevaller, gelukkig niet twee honden totaal in paniek.