Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond/baas relatie-verwachting persoon

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Naar aanleiding van oa dit topic http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=257764:

Hoe waren je verwachtingen bij het ontmoeten/lopen met hond/baas, bijvoorbeeld; hond heel baasgericht, samen knuffelig, baas streng, veel contact hond/baas met wandelen.

En waren je verwachtingen van de persoon juist? Hoe diegene eruitzag en wat het karakter ongeveer zou zijn?
Safari

Re: Hond/baas relatie-verwachting persoon

Ongelezen bericht door Safari »

Ik ga er bij een wandelafspraak van uit dat er sowieso 1 ding is dat je deelt nl de liefde voor honden. Dus wat mij betreft is er altijd wat om over te praten. Verder stap ik er zonder verwachtingen in.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Nou ben ik écht stikniewsgierig wat mensen van Ska en mij vinden :mrgreen:
Daar had ik voorheen niet eens over nagedacht :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik ben altijd bang dat men vindt dat ik in honden slecht onder controle heb...
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Jeannettebo schreef:Ik ben altijd bang dat men vindt dat ik in honden slecht onder controle heb...

En dat mensen zullen vinden dat ik heel weinig op mijn honden let en ze maar hun goddelijke gang laten gaan. :mrgreen:
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Miranda schreef:Nou ben ik écht stikniewsgierig wat mensen van Ska en mij vinden :mrgreen:
Niet? Ik dacht daar voor de wandelingen altijd al bij na. Gut, ik vond het best spannend die eerste forumwandeling :oeps: ik weet dat lun en ik nog moeten groeien en dat ik met name nog heel veel moet leren, dus ik vond en vind het altijd nog wel wat spannend. Beetje angstig dat mensen vinden dat ik het,verkeerd doe en dat lun voor geen meter luistert. Luna voelt dat natuurlijk en dat zie ik dan ook wel terug in de mate van luisteren :oeps:

Meestal heb ik niet echt een verwachting over de omgang tussen baas en hond. Dacht wel dat Ellen bijvoorbeeld knuffeliger zou zijn. Niet dat ze niet knuffelig is met Narda, overduidelijk dat ze stapelgek is op haar, maar ze is duidelijker en consequenter dan ik op basis van haar berichten had verwacht. Dat zie je ook, dat gaat hartstikke mooi die twee samen.
Minh had ik goed ingeschat, die weet precies wat ze wel en niet van Kaiyou kan verwachten en handelt daar ook naar. Super combi wat mij betreft :ok: Yvonne is net zo relaxed als Morris, dat had ik ook wel een beetje verwacht.

Bij Marije was ik vooraf vooral nieuwsgierig of ik haar zou,herkennen, omdat ze bij mij in het dorp woont, dus daar ben ik helemaal niet bezig geweest met hoe ze met de hond om zou gaan :p

Ik heb er nog wel meer ontmoet, maar dit zijn de eersten die me tebinnen schieten.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Miranda schreef:Nou ben ik écht stikniewsgierig wat mensen van Ska en mij vinden :mrgreen:
Wou dat ik dat een beetje meer had, ben altijd bang wat mensen van mij vinden :oeps: .

Maar Lars ging met Stellar om zoals ik verwacht had. Relaxed.
Ik was nogal gestresst, drukste moment van de dag en de wandeling was nogal een laatste moment-actie :engel:

Bij Moos en Jade vond ik het mooi om te zien hoeveel vertrouwen, toen al, Jade al in Moos had. Moos is een lieve, leuke meid.

Maar beide personen had ik wel van te voren wel redelijk ingeschat, omdat ik niet zo'n afspreker ben met vreemden.
Safari

Ik ben altijd bang dat mensen mijn honden trut hondjes vinden en de enige die dat mag vinden ben ik eigenlijk zelf :LOL: :LOL: Dus roep ik dat ook maar altijd.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik ben reuze benieuwd hoe anderen denken over Barça en mij. :E:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Safari schreef:Ik ben altijd bang dat mensen mijn honden trut hondjes vinden en de enige die dat mag vinden ben ik eigenlijk zelf :LOL: :LOL: Dus roep ik dat ook maar altijd.
truthondjes??
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

lieke schreef:
Jeannettebo schreef:Ik ben altijd bang dat men vindt dat ik in honden slecht onder controle heb...

En dat mensen zullen vinden dat ik heel weinig op mijn honden let en ze maar hun goddelijke gang laten gaan. :mrgreen:
En ik dat ik niet teveel raas, tier en vloek als ze weer eens iets doen wat eigenlijk niet mag :mrgreen:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

lieke schreef:

als jouw honden toch al in- en- in braaf zijn zou ik ook niet weten waarom ze hun goddelijke gang niet mogen gaan.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Lief schreef:
lieke schreef:En dat mensen zullen vinden dat ik heel weinig op mijn honden let en ze maar hun goddelijke gang laten gaan. :mrgreen:
als jouw honden toch al in- en- in braaf zijn zou ik ook niet weten waarom ze hun goddelijke gang niet mogen gaan.
Dat is ook zo Lieke, maar dat is juist zo mooi: jij vertrouwt jouw honden en weet wat je van ze kunt verwachten en vice versa. Waar zou jij op moeten letten dan? Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat als iets negatiefs zou zien... :denken:
Safari

Dee schreef:
Safari schreef:Ik ben altijd bang dat mensen mijn honden trut hondjes vinden en de enige die dat mag vinden ben ik eigenlijk zelf :LOL: :LOL: Dus roep ik dat ook maar altijd.
truthondjes??
Ja! Verder heeft toch bijna iedereen echte honden. Herders en grote en enge en indrukwekkende en en en :mrgreen: Ik heb/had truthondjes maar nu niet meer. Nu heb ik ook een echte, je weet wel 1 die blaft als hij een andere hond ziet en (nog) niet luistert en die kattenkwaad uitvreet enzo. :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Safari schreef:
Dee schreef:
truthondjes??
Ja! Verder heeft toch bijna iedereen echte honden. Herders en grote en enge en indrukwekkende en en en :mrgreen: Ik heb/had truthondjes maar nu niet meer. Nu heb ik ook een echte, je weet wel 1 die blaft als hij een andere hond ziet en (nog) niet luistert en die kattenkwaad uitvreet enzo. :mrgreen:
Haha - nou, een langhaarcollie is in de ogen van velen anders ook een soort Barbiehond ;-) Ik kan me eerlijk gezegd echt niet druk maken over wat mensen denken van mijn raskeuze, zo lang ik haar maar de leukste vind ;-)
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ontopic. Met Patty heb ik wel eens afgesproken, maar dat was erg spontaan dus tijd voor grootse verwachtingen had ik niet.
Ik had verwacht dat Senna iets meer aan Patty zou hangen, terwijl het stiekum toch wel een iets stoerder hondje was dan ik verwachtte. Gelukkig heeft Patty dat wel in de smiezen, dus passen ze goed bij elkaar.
Sonja kom ik vaker tegen met haar nakerds. Ik denk dat de indruk die je van haar krijgt nogal afhangt van de hond waar ze op dat moment mee loopt. Voor Sonja zijn de honden wel stuk voor stuk heel belangrijk en iedere nakerd aanbidt Sonja op de eigen manier.
Met het ene hondje wordt lekker getrut, de andere krijgt wat te doen etc. Ze weet heel goed welke hond wat nodig heeft.
Grover en Ollie kom ik ook regelmatig tegen. Daar had ik totaal geen verwachtingen bij ook. Het is wel een leuke combinatie, vooral het drietal Grover, vriend en Ollie, want met zijn drieën vind Ollie pas echt leuk.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik vind iig dat dat niet bij jouw past, zo i zo ( :engel: ) na een bepaald topic van jouw hand....
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Nou, ik heb je maar 1x gezien en toen had je alleen nog maar Bo. Maar die had je prima onder controle hoor! Ik vind jullie een super team samen, en vermoed dat dit met Layla erbij net zo goed is.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Veronique & Kyra schreef:
Nou, ik heb je maar 1x gezien en toen had je alleen nog maar Bo. Maar die had je prima onder controle hoor! Ik vind jullie een super team samen, en vermoed dat dit met Layla erbij net zo goed is.
Dacht ook niet dat daar echt een reden voor is.
Heb je ook 1x gezien, had je ze allebei bij je en kreeg je een patsende mechelaarreu op je af.
Volgens mij had jij wél je honden onder controle...
Wiel
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Oh wauw, daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik ben echt zo'n bazinnetje met overwicht van lik-me-vestje :LOL:

Ik vind Nathalie in elk geval net een moeder met haar kinderen in een pretpark. Het is leuk maar ze is wel streng.
Veronique zou iets meer mogen ontspannen want het gaat heus allemaal goed met die dames.
Judith is net als Dana, druk :tongue:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit een verwachting heb van mensen waar ik mee wandel... heb nog maar een paar keer met mensen van dit forum gewandeld en moet wel eerlijk zeggen dat er een verschil zit in met veel mensen van een ander forum waar ik wel eens mee wandel... dat is wel grappig, heel andere mentaliteit en omgaan met honden en hun gedrag...
Ik let er ook eigenlijk niet zoveel op aangezien ik mijn ogen en aandacht voornamelijk nodig heb om Bowie in de gaten tehouden , en ik geniet ervan om toe tekijken hoe zij het naar haar zin heeft, en hoe ze me toch bijna elke keer weer kan verbazen in haar omgang met andere honden.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

DeDiana schreef:
Lief schreef:
lieke schreef:En dat mensen zullen vinden dat ik heel weinig op mijn honden let en ze maar hun goddelijke gang laten gaan. :mrgreen:
Dat is ook zo Lieke, maar dat is juist zo mooi: jij vertrouwt jouw honden en weet wat je van ze kunt verwachten en vice versa. Waar zou jij op moeten letten dan? Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat als iets negatiefs zou zien... :denken:

Braaf zijn ze, maar verder heb ik de opvoedkundige kwaliteiten van een winterwortel. Want áls ze al iets ondeugends doen, dan lig ik zelf in een deuk. :oeps:
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

luna2906 schreef:Meestal heb ik niet echt een verwachting over de omgang tussen baas en hond. Dacht wel dat Ellen bijvoorbeeld knuffeliger zou zijn. Niet dat ze niet knuffelig is met Narda, overduidelijk dat ze stapelgek is op haar, maar ze is duidelijker en consequenter dan ik op basis van haar berichten had verwacht. Dat zie je ook, dat gaat hartstikke mooi die twee samen.
Leuk om te lezen Anouk!
Van jou had ik verwacht dat je een tikkeltje onzeker zou zijn. Vooral omdat Luna je eerste hond is en gelijk een pittigig. Dat klopte ook redelijk heb ik het idee, maar je luisterd ontzettend goed, en jullie worden echt wel een superteam samen!
Ik vind jullie een leuk stel, en je wordt vanzelf wel zekerder, ook in groepen.
Van Samantha had ik verwacht dat ze relax was, omdat haar honden/konijn dat ook zo waren. Nou dat klopte ook precies, echt een relax meidje!
Van Marije verwachtte ik dat ze pittig zou zijn, haha, dat omdat ze een herder heeft denk ik? Nou dat viel reuze mee! Wel lekker consequent, en kan met elke hond omgaan, lastig of niet. :)
Kitty had ik verwacht dat ze lekker gek is, dat klopte ook wel :P

Verder kom ik zo snel niet op meer mensen..
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Ja, vaak past het wel bij de verwachting die ik heb inderdaad.
Zo was het ook toen ik jou met Narda zag.
Jullie hadden echt die aandacht voor elkaar die ik ook tussen jullie verwachtte.

En zo ook tussen Sam en Hilly. Ik verwachtte al een rustig iemand en zo was het net, die band tussen haar en Sam is ook heel sterk.

Tussen Mihn en Kayou, ja dat was echt leuk. Die twee snappen elkaar wel en weten elkaar goed aan te vullen.

Dus ja, ik kan wel zeggen dat het vaak klopt inderdaad ;)
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Ellen. schreef:
luna2906 schreef:Meestal heb ik niet echt een verwachting over de omgang tussen baas en hond. Dacht wel dat Ellen bijvoorbeeld knuffeliger zou zijn. Niet dat ze niet knuffelig is met Narda, overduidelijk dat ze stapelgek is op haar, maar ze is duidelijker en consequenter dan ik op basis van haar berichten had verwacht. Dat zie je ook, dat gaat hartstikke mooi die twee samen.
Leuk om te lezen Anouk!
Van jou had ik verwacht dat je een tikkeltje onzeker zou zijn. Vooral omdat Luna je eerste hond is en gelijk een pittigig. Dat klopte ook redelijk heb ik het idee, maar je luisterd ontzettend goed, en jullie worden echt wel een superteam samen!
Ik vind jullie een leuk stel, en je wordt vanzelf wel zekerder, ook in groepen.
Van Samantha had ik verwacht dat ze relax was, omdat haar honden/konijn dat ook zo waren. Nou dat klopte ook precies, echt een relax meidje!
Van Marije verwachtte ik dat ze pittig zou zijn, haha, dat omdat ze een herder heeft denk ik? Nou dat viel reuze mee! Wel lekker consequent, en kan met elke hond omgaan, lastig of niet. :)
Kitty had ik verwacht dat ze lekker gek is, dat klopte ook wel :P

Verder kom ik zo snel niet op meer mensen..
:lol1:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik wandel nooit mee hoef ik ook niet aan verwachtingen te voldoen :pffff:
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Mit schreef:Oh wauw, daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik ben echt zo'n bazinnetje met overwicht van lik-me-vestje :LOL:

Ik vind Nathalie in elk geval net een moeder met haar kinderen in een pretpark. Het is leuk maar ze is wel streng.
Veronique zou iets meer mogen ontspannen want het gaat heus allemaal goed met die dames.
Judith is net als Dana, druk :tongue:
:LOL: Hahahaha, dank je he :mrgreen:
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Mit is als baas naar Tsuki toe gewoon helemaal lief. Maar ja wat wil je nu met zo'n lief ding, oftwel Tsuk is heerlijk verwend :mrgreen:
Lars is streng maar vind het verder ook allemaal wel best. "ze komt vanzelf wel" idee :engel:
Jeannette heeft Bo en Layla prima onder controle, alleen volgens mij wel wennen aan de 2 totaal verschillende rassen.
Suzanne (Longfields) streng maar rechtvaardig, soms iets te voorzichtig, maar wel heel duidelijk naar haar dames.
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Daar ben ik het mee eens Judith wat je zegt over Mit en Lars, dat klopt helemaal.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er van mij gevonden wordt met Loki/Kuda.. ik ben nu volgens mij wel iets minder bezorgd tijdens het wandelen.
Afbeelding
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wilm@ schreef:Ik ben reuze benieuwd hoe anderen denken over Barça en mij. :E:
Barca is een heerlijke hond en jij ben een echt Amsterdams moordwijf. :mrgreen: Kortom, ik mag je graag en Barca vind ik ook erg leuk. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”