Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"moeilijke"eter?
Moderator: moderatorteam
- happy girl
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer
- Aantal honden: 1
"moeilijke"eter?
Ik vraag het me af he? ik hoor zeer regelmatig dat honden elke dag hetzelfde krijgen , dat leek mij op zich ook handig maar nu eet onze pup bijv dag 1 orijenbrok en gaat het er grif in, dag 2 orijenbrok met lange tanden te eten en slappe ontlasting, dag 3 meneer eet die orijen brok niet en speelt er alleen mee. en eet dus vrijwel niks , dag 4 smuldier , gaat er prima in , dag 5 smuldier gaat prima , dag 6 smuldier nouja meneer eet niet , dag erna orijenbrok gaat er prima in , dag later weer met lange tanden , dag later weer niet eten enz...
Is het gewoon een hondje wat afwisseling nodig heeft of moet ik toch volhouden met bijv Orijen en dat steevast voor blijven zetten en niks anders geven?
Is het gewoon een hondje wat afwisseling nodig heeft of moet ik toch volhouden met bijv Orijen en dat steevast voor blijven zetten en niks anders geven?
groetjes tanja
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Re: "moeilijke"eter?
Oow jeej wat een zeikerd.. Kan je niet afwisselen zoals bijvoorbeeld vandaag brok en dan morgen vlees..?

- dagmar88
- Zeer actief
wenmart20 schreef:Oow jeej wat een zeikerd.. Kan je niet afwisselen zoals bijvoorbeeld vandaag brok en dan morgen vlees..?
Ze krijgt barf en kvv, iedere dag wat anders. En dan weer eens wat blik er door, handje brok, yoghurt, ei, soep etc.
- wenmart20
- Zeer actief
Oow gelukkig hebben die van mij daar geen last van.. Al zet ik ze elke dag hetzelfde voor..

- dagmar88
- Zeer actief
wenmart20 schreef:Oow gelukkig hebben die van mij daar geen last van.. Al zet ik ze elke dag hetzelfde voor..
Ze zijn ook gewoon verwend hoor. Met afwisseling hebben ze allebei meer plezier in hun eten en dat zie ik graag.
En zo'n moeite is het niet; heb gewoon verschillende smaken per portie verpakt gesorteerd in de vriezer liggen.
Ben ook heus wel streng geweest met Charlie, wat er staat moet op.
Behalve de dingen die ze écht niet lust; konijn met de darm er in en platvis. Dat krijgt ze dan ook niet meer.
Niko had altijd een bak brokken staan in zijn vorige huisje en pikte daar af en toe eens wat uit.
Hier zit hij vol enthousiasme te wachten wat er vandaag weer voor verrassing in zijn bakje zit
- wenmart20
- Zeer actief
hahaha kei leuk.. Hier krijgen ze ook wel redelijk vaak afwisseling..
Maar al zou ik ze hetzelfde voor schotelen gaat het er net zo goed heeeel smakelijk in hihi
Maar al zou ik ze hetzelfde voor schotelen gaat het er net zo goed heeeel smakelijk in hihi

- happy girl
- Vaste gebruiker
ik ben dan dus wel blij dat Mike niet de enige is die niet elke dag hetzelfde wil eten want volgens vele moet ik gewoon elke dag hetzelfde zetten en hem dus zo leren dat dit het is ....maarja ik weiger zelf ook om elke dag hetzelfde te eten....
groetjes tanja
- dagmar88
- Zeer actief
Dat weet ze en het gaat dan ook gewoon schoon op, ook als het eens niet bijzonder lekker is.
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Ik kan me zó niets voorstellen bij moeilijke eters met een hond die alles eet wat eetbaar is, eetbaar was of iets eetbaars in gezeten heeft (of nooit eetbaar is geweest, rubber..
)
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Krijgt ie niet gewoon teveel waardoor hij simpelweg geen honger heeft?
Hoeveel voer je en hoe oud is je pup?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik heb net zulke honden, als ik ze drie dagen hetzelfde voor zet, eten ze de derde dag niet meer. Ik wissel dus ook veel af. Ik voer ook brokken, die geef ik vaak 's ochtends. En 's avonds de ene dag alleen wat runderknars of een mergpijp oid en de andere dag vlees, kvv, smuldier, kippenekken, etc. Ze houden ook erg van gedroogde lever en long, dat zieik ook als maaltijd. Ik vind het wel leuk zelf om steeds iets anders aan te bieden, ik zie dat ze dat waarderen. En ik vind het niks als ze even aan hun eten ruiken en dan weer weglopen. Ik wil dat ze er lekker op aanvallen. En dat lukt hier alleen als ik ze steeds blijf verrassen dus dat doe ik graag. Af en toe bestel ik een hele bubs diepvriesbarf bij lotgering, penslappen, sprot, van alles en dan heb je echt zoveel afwisseling. Ik hou zelf ook niet van elke dag hetzelfde eten dus waarom de honden dan wel.
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Hier ook zo'n moeilijke eter... bijna alle merken kvv geprobeerd, maar niks is lekker.
smuldier gaat dan nog wel, maar echt met lange tanden.
Nu heb ik eindelijk een merk gevonden wat hij met smaak eet.
Namelijk runner, en dan van die kleine blokjes van 25 gram, op zich wel handig voor een chihuahua.
Bumba die vreet wel gewoon alles, lekker makkelijk!
smuldier gaat dan nog wel, maar echt met lange tanden.
Nu heb ik eindelijk een merk gevonden wat hij met smaak eet.
Namelijk runner, en dan van die kleine blokjes van 25 gram, op zich wel handig voor een chihuahua.
Bumba die vreet wel gewoon alles, lekker makkelijk!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
-
Mojuan
- Zeer actief
Hier wordt ook afgewisseld, en vooral Anders heeft dat hard nodig anders eet ze niet meer.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
dit is mijn idee. Een Maltezer is gauw vol natuurlijk.Inge schreef:Krijgt ie niet gewoon teveel waardoor hij simpelweg geen honger heeft?
- happy girl
- Vaste gebruiker
Mike is van 10-9-2012 dus nu 3 en halve maand hij krijgt bijv Cavom , hij krijgt 2 keer per dag eten , hij mag kwa kiloos ( hij weegt 3,6 kilo) rond de 120 gram per dag hebben dus 2 keer 60 gram. Meestal krijgt ie maar 50 gram en de eerste dag gaat dat prima , dag 2 meer spelen en dag 3 gewoon niet eten ,dus tja
groetjes tanja
-
Pauline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
maar geef je hem dan bij iedere maaltijd weer hetzelfde, of is het 's morgens en 's avonds verschillend?
Hoe doet hij het als je brokjes voor ontbijt geeft en 's avonds een vleesmaaltijd? Of doe je dat nu al?
Hoe doet hij het als je brokjes voor ontbijt geeft en 's avonds een vleesmaaltijd? Of doe je dat nu al?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat is van de brok?happy girl schreef:Mike is van 10-9-2012 dus nu 3 en halve maand hij krijgt bijv Cavom , hij krijgt 2 keer per dag eten , hij mag kwa kiloos ( hij weegt 3,6 kilo) rond de 120 gram per dag hebben dus 2 keer 60 gram. Meestal krijgt ie maar 50 gram en de eerste dag gaat dat prima , dag 2 meer spelen en dag 3 gewoon niet eten ,dus tja
Dat vind ik wel veel hoor.
Ik voer alleen vers (en wissel ook smaken af trouwens), maar onze Fien (Havanezer) weegt 5,5 kilo en krijgt maximaal 120 gram per dag.
En van vlees geef je gauw tweemaal zoveel in gewicht als van brok.
Ik geef verschillende soorten vlees, dus bv een kippennekje en wat kvv, en die kvv dan in verschillende smaken.
- happy girl
- Vaste gebruiker
ik doe inmiddels wel smorgens brok en savonds kvv en dan eet hij dus wel een paar dagen dezelfde brok achter elkaar
groetjes tanja
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar hoeveel krijgt ie dan?happy girl schreef:ik doe inmiddels wel smorgens brok en savonds kvv en dan eet hij dus wel een paar dagen dezelfde brok achter elkaar
Ik denk dat hij aan de ruime kant krijgt eerlijk gezegd. 120 gram brok is echt veel.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Voedingsadvies bij een pup is bij Cavom 30-40g per kilo bij 3 maanden... Als je 30g aanhoudt zit je dus op 108g per dag (vanaf 4 maanden is het advies 25-35g per kilo)
Cavom is erg vet dus vaak moet je al minder voeren om de hond op gewicht te houden, als je een gemiddeld actief hondje hebt zou ik er dus nog onder gaan zitten en bv. 90 á 100g per dag gaan voeren.
Ik denk dat je gewoon iets teveel geeft.
Cavom is erg vet dus vaak moet je al minder voeren om de hond op gewicht te houden, als je een gemiddeld actief hondje hebt zou ik er dus nog onder gaan zitten en bv. 90 á 100g per dag gaan voeren.
Groetjes Inge

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat denk ik ook en dat niet alleen, maar een hond van dit type en formaat is veel eerder op volwassen formaat dan een newfoundlander.Inge schreef:Voedingsadvies bij een pup is bij Cavom 30-40g per kilo bij 3 maanden... Als je 30g aanhoudt zit je dus op 108g per dag (vanaf 4 maanden is het advies 25-35g per kilo)
Je moet dus veel sneller dan gemiddeld terug naar een lager gewicht per kilo.
- happy girl
- Vaste gebruiker
ok dus iets van 40/45 gram cavom per keer? en taste of the wild die met vis smaak?? hoeveel zou je daar van doen? en hoeveel kvv zou je geven dan? ( neem bijv smuldier compleet)
het zou gewoon zo fijn zijn als ie lekker enthousiast begint te eten en het dan ook opeet dus als ik dan minder moet voeren prima
het zou gewoon zo fijn zijn als ie lekker enthousiast begint te eten en het dan ook opeet dus als ik dan minder moet voeren prima
groetjes tanja