Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben het zat.
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Ik ben het zat.
Ik ben het echt zat en heb het lang uitgesteld maar nu moet Spikey er echt aan geloven.
Na 2x een implantaat waarbij de 1e goed werkte en we een super hondje kregen en bij de 2e Spikey Laika niet echt meer leuk vond hadden we besloten om niet te castreren. Alleen ging hij erg rijden op Laika speelde niet meer met haar maar werd alleen maar opgewonden van haar we zien de frustratie bij Laika dat zij graag wil spelen en hij alleen maar haar wil berijden.
En sinds 4 maand markeert hij weer in huis. Alles waar hij opgewonden van wordt gaat hij van plassen in huis. We hebben hem op heterdaad betrapt en gestraft maar het helpt niets.
Omdat Spikey door zijn hartruisje niet meer ingezet kan worden voor de fok en ik het lopen van shows met hem ook niet meer zie zitten wordt hij donderdag gecastreerd.
Zenuwen gieren hier wel door mijn keel want er is best een risico niet alleen de operatie maar hoe zal hij straks naar Laika zijn? Hij is nu 5 jaar oud en ik heb niet het idee dat er nog iets gaat veranderen aan zijn gedrag en voor ons is dit nog de enige oplossing.
Na 2x een implantaat waarbij de 1e goed werkte en we een super hondje kregen en bij de 2e Spikey Laika niet echt meer leuk vond hadden we besloten om niet te castreren. Alleen ging hij erg rijden op Laika speelde niet meer met haar maar werd alleen maar opgewonden van haar we zien de frustratie bij Laika dat zij graag wil spelen en hij alleen maar haar wil berijden.
En sinds 4 maand markeert hij weer in huis. Alles waar hij opgewonden van wordt gaat hij van plassen in huis. We hebben hem op heterdaad betrapt en gestraft maar het helpt niets.
Omdat Spikey door zijn hartruisje niet meer ingezet kan worden voor de fok en ik het lopen van shows met hem ook niet meer zie zitten wordt hij donderdag gecastreerd.
Zenuwen gieren hier wel door mijn keel want er is best een risico niet alleen de operatie maar hoe zal hij straks naar Laika zijn? Hij is nu 5 jaar oud en ik heb niet het idee dat er nog iets gaat veranderen aan zijn gedrag en voor ons is dit nog de enige oplossing.
-
Charlotte*
- Zeer actief
Re: Ik ben het zat.
Soms kan castratie enorme rust brengen. Ik heb veel honden gezien die compleet gefrustreerd zijn en overal op rijden maar na castratie een heel stuk rust hebben gekregen. De scherpe kantjes gaan eraf en ze worden niet zo heel veel meer geleid door hun hormonen.blacky schreef: Zenuwen gieren hier wel door mijn keel want er is best een risico niet alleen de operatie maar hoe zal hij straks naar Laika zijn? Hij is nu 5 jaar oud en ik heb niet het idee dat er nog iets gaat veranderen aan zijn gedrag en voor ons is dit nog de enige oplossing.
Veel sterkte ermee en het komt wel goed.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
- Aantal honden: 1
Hier alleen maar positief nieuws over de castraties van mijn reuen...dat oversexte ging helemaal weg en ze werden een stuk liever en speelser...
Dus ik denk dat het voor jouw Spikey ook goed gaat worden...
Dus ik denk dat het voor jouw Spikey ook goed gaat worden...
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
storm is gecastereerd toen ie 4,5 was zijn gedrag is 180 graden omgedraaid,
hij was altijd heel aggresief en nu een stuk minder.
hij was altijd heel aggresief en nu een stuk minder.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- blacky
- Zeer actief
ik hoop ook dat wij de goede beslissing nemen.
Buiten is hij al minder agressief naar andere honden dat wil zeggen hij begint nu pas als de hond op 1 meter genaderd is en dat is goed te doen.
vooral binnen is het nu een probleem.
Buiten is hij al minder agressief naar andere honden dat wil zeggen hij begint nu pas als de hond op 1 meter genaderd is en dat is goed te doen.
vooral binnen is het nu een probleem.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Dat markeren lijkt me inderdaad het meest vervelende.
Ging dat trouwens over met het implantaat? Dan is de kans inderdaad groot als dat ook over gaat met castreren.
En die sex-drift. Ja, dat is wel vervelend, maar deels wel op te vangen door te werken aan appèl. Mijn Billy had dat ook (en heb ook wel met mijn handen in het haar gezeten als 'ie weer achter een loopse teef aanging) hoewel het op latere leeftijd wel minder werd.
Sam heeft dat allemaal niet. Daar ben ik wel blij mee. Mag 'ie zijn ballen houden.
Ging dat trouwens over met het implantaat? Dan is de kans inderdaad groot als dat ook over gaat met castreren.
En die sex-drift. Ja, dat is wel vervelend, maar deels wel op te vangen door te werken aan appèl. Mijn Billy had dat ook (en heb ook wel met mijn handen in het haar gezeten als 'ie weer achter een loopse teef aanging) hoewel het op latere leeftijd wel minder werd.
Sam heeft dat allemaal niet. Daar ben ik wel blij mee. Mag 'ie zijn ballen houden.
- iones
- Zeer actief
Verwacht maar niet direct resultaat. Die hormoontjes kunnen er nog 6 weken aanwezig zijn, zelfs in staat nog om te bevruchten! Dus de gedragsverandering zal nog wel even uit blijven. Het zal geleidelijk aan veranderen. Ik denk ook dat je pas verschil ziet als je er op terug kunt kijken. Maar veel succes met alles.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- dagmar88
- Zeer actief
iones schreef:Verwacht maar niet direct resultaat. Die hormoontjes kunnen er nog 6 weken aanwezig zijn, zelfs in staat nog om te bevruchten! Dus de gedragsverandering zal nog wel even uit blijven. Het zal geleidelijk aan veranderen. Ik denk ook dat je pas verschil ziet als je er op terug kunt kijken. Maar veel succes met alles.
- iones
- Zeer actief
Ik weet dat het lang niet altijd iets verandert. Maar vaak wel.dagmar88 schreef:
En ook castraatjes kunnen heel goed in huis plassen, rijden en zich agressief gedragen.
Ik hoop maar van wel in dit geval.
Ik heb ooit een gekke hengst gekend die overal rondbokte en spektakel aanrichtte met zijn gedrag. Met zijn 12 is hij gecastreerd en waarachtig.... hij werd er wel een stuk minder spectaculair van...
Ik vind dat markeren gruwelijk irritant en ik ken een gecastreerde reu die het ook doet.
Voor mij een reden om me te beperken tot teefjes. De enige reden overigens hoor.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- blacky
- Zeer actief
onze Laika is niet loops he. Die is gecastreerd. Wel is zij het haasje als er loopse honden in de buurt zijn.Rami schreef:Dat markeren lijkt me inderdaad het meest vervelende.
Hij staat eigenlijk in huis redelijk onder appél bij mij dan. Ben ik in de kamer dan laat hij Laike iets meer met rust, dwz hij is met de stem bij haar weg te sturen en plast hij niet. Ben ik weg en is hij alleen in de kamer of de andere gezinsleden zijn er dan doet hij het wel. Zij hebben hem dan ook betrapt en gestraft zonder resultaat.
Spikey kan gewoon los ook als er loopse teven zijn hij blijft wel bij zijn eigen roedeltje al duurt de ronde 2x zo lang vanwege al zijn gesnuffel en gelebber. Maar dat vind ik dan weer niet erg, wel vies overigens.
- blacky
- Zeer actief
hij heeft implantaten gehad dus ik weet een beetje hoe het zit al verwacht ik niet dat hij eerst 3 weken verergerd. (dat gebeurt wel bij een implantaat)iones schreef:Verwacht maar niet direct resultaat. Die hormoontjes kunnen er nog 6 weken aanwezig zijn, zelfs in staat nog om te bevruchten! Dus de gedragsverandering zal nog wel even uit blijven. Het zal geleidelijk aan veranderen. Ik denk ook dat je pas verschil ziet als je er op terug kunt kijken. Maar veel succes met alles.
De eerste keer dat hij een implantaat had werd hij echt super. De tweede keer echter reageerde hij "anders" . Dit maakte het zo moeilijk om toch voor castratie te kiezen maar nu ben ik zijn gedrag echt zat en neem voor lief dat hij soms Laika dus niet zo leuk zal vinden.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Oh, nou dat valt dan weer mee.blacky schreef: Spikey kan gewoon los ook als er loopse teven zijn hij blijft wel bij zijn eigen roedeltje al duurt de ronde 2x zo lang vanwege al zijn gesnuffel en gelebber. Maar dat vind ik dan weer niet erg, wel vies overigens.
Hij at ook slecht en was erg pieperig. Het is dat ik ging verhuizen anders was het voor mij wel een reden geweest om hem te castreren. Hij had geen leven.
Vind het wel opvallend hoe de ene reu kan verschillen met de ander. Sam markeert niet, rijdt niet, loopt niet weg. Het is een watje.
- blacky
- Zeer actief
ja idd. zo verschillend of dat is. Bij mijn ouders hadden we een drentsepatrijs reu die altijd zijn ballen heeft gehouden en nooit rare dingen deed. Hij was dominant dat wel maar in huis geen enkel reuen gedrag zeg maar gewoon honden gedrag.Rami schreef:Oh, nou dat valt dan weer mee.blacky schreef: Spikey kan gewoon los ook als er loopse teven zijn hij blijft wel bij zijn eigen roedeltje al duurt de ronde 2x zo lang vanwege al zijn gesnuffel en gelebber. Maar dat vind ik dan weer niet erg, wel vies overigens.Ik heb Bill wel eens uit iemands huis moeten halen (was het spoor van een loopse teef gevolgd, helemaal naar binnen). Ik woonde aan een losloopgebied/parkje en daar stikte het natuurlijk van de loopse teven.
Hij at ook slecht en was erg pieperig. Het is dat ik ging verhuizen anders was het voor mij wel een reden geweest om hem te castreren. Hij had geen leven.![]()
Vind het wel opvallend hoe de ene reu kan verschillen met de ander. Sam markeert niet, rijdt niet, loopt niet weg. Het is een watje.
Spikey huilt niet, eet gewoon alleen laat hij Laika niet met rust en dat laatste moet je zien en meemaken om te zien hoe vervelend dat is voor je andere hond.
-
Loek
- Zeer actief
Laat die ballen er toch aan en ga gewoon het beessie opvoeden 
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Je weet niet wat je zegt. Ik heb het bij Diesel geprobeerd tot hij 3 was en toen is hij gecastreerd. Je kan opvoeden wat je wil maar een oversekste reu die geen rust in zijn kop heeft gaat niet opeens lekker relaxed zijn. Je moet het meegemaakt hebben voor je het begrijpt. Diesel is hier de allereerste hond ooit die gecastreerd is. En dat vind ik jammer, maar voor hem was het wel de beste oplossing.Loek schreef:Laat die ballen er toch aan en ga gewoon het beessie opvoeden
Hij was ook zo'n overdreven rijder op alles. Andere honden waren altijd de pineut. Ik heb alles geprobeerd, 1000x plukte ik hem er af en lijnde hem aan, ik ben kwaad geworden, ik heb het genegeerd, niks hielp. Uiteindelijk heb ik het zover gekregen dat hij al zijn frustratie opkropte en dan thuis een uur of twee op een kussen reed. Elke dag, zonder overdrijven.
Er komt een punt waarop je niet meer kan opvoeden, negeren of corrigeren. Het beest kan er niks aan doen. Het is net zoals erge jeuk, je kan het wel verbieden dat ze krabben maar ofwel schuren ze dan stiekem ergens tegenaan ofwel worden ze vanbinnen gek. En dan is castreren echt de beste oplossing. Diesel heeft sinds de dag van zijn castratie niet meer gereden en hij is een heerlijke hond geworden die rustig is in zijn kop. Zijn karakter is hetzelfde maar hij word niet meer overheerst door hormonen.
-
Loek
- Zeer actief
Ik weet prima waar ik het over heb hoorsTefaniA schreef:Je weet niet wat je zegt. Ik heb het bij Diesel geprobeerd tot hij 3 was en toen is hij gecastreerd. Je kan opvoeden wat je wil maar een oversekste reu die geen rust in zijn kop heeft gaat niet opeens lekker relaxed zijn. Je moet het meegemaakt hebben voor je het begrijpt. Diesel is hier de allereerste hond ooit die gecastreerd is. En dat vind ik jammer, maar voor hem was het wel de beste oplossing.Loek schreef:Laat die ballen er toch aan en ga gewoon het beessie opvoeden
Hij was ook zo'n overdreven rijder op alles. Andere honden waren altijd de pineut. Ik heb alles geprobeerd, 1000x plukte ik hem er af en lijnde hem aan, ik ben kwaad geworden, ik heb het genegeerd, niks hielp. Uiteindelijk heb ik het zover gekregen dat hij al zijn frustratie opkropte en dan thuis een uur of twee op een kussen reed. Elke dag, zonder overdrijven.
Er komt een punt waarop je niet meer kan opvoeden, negeren of corrigeren. Het beest kan er niks aan doen. Het is net zoals erge jeuk, je kan het wel verbieden dat ze krabben maar ofwel schuren ze dan stiekem ergens tegenaan ofwel worden ze vanbinnen gek. En dan is castreren echt de beste oplossing. Diesel heeft sinds de dag van zijn castratie niet meer gereden en hij is een heerlijke hond geworden die rustig is in zijn kop. Zijn karakter is hetzelfde maar hij word niet meer overheerst door hormonen.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Loek schreef:Ik weet prima waar ik het over heb hoorsTefaniA schreef:Je weet niet wat je zegt. Ik heb het bij Diesel geprobeerd tot hij 3 was en toen is hij gecastreerd. Je kan opvoeden wat je wil maar een oversekste reu die geen rust in zijn kop heeft gaat niet opeens lekker relaxed zijn. Je moet het meegemaakt hebben voor je het begrijpt. Diesel is hier de allereerste hond ooit die gecastreerd is. En dat vind ik jammer, maar voor hem was het wel de beste oplossing.Loek schreef:Laat die ballen er toch aan en ga gewoon het beessie opvoeden
Ja dat zal wel. Ik kan je op een blaadje geven dat iedereen hier die hetzelfde meegemaakt heeft weet dat gewoon 'het beessie opvoeden' niet werkt.
Als mensen zoiets zeggen dan steekt dat bij mij. Ik weet dat ik er alles aan gedaan heb om er een fijne hond van te maken. Een hond die zich tijdens iedere wandeling op een passerende hond vastklemt en die thuis ook nog eens de hele dag bovenop zijn kussen zit is niet normaal. Die voelt zich niet prima. Dat train je er niet uit en dat beest is ongelukkig. En dan krijg je van de eerste de beste het idee dat je 'het beessie eens moet opvoeden'. Alsof ik dat niet geprobeerd heb. Alsof ik bij één puspiemel en wat gekwijl op een grasspriet direct naar de DA gerend ben om die ballen er maar af te halen.
Je weet echt niet wat je zegt.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Als Banjer er nog zou zijn had ik hem ook laten helpen.Ik vond het gewoon een vorm van dierenmishandeling zoals hij op dol haar loopsheid reageerde 

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn hond is ook 180 graden veranderd door zijn castratie. Die reed dan nergens op maar die had gewoon geen rust in zijn kop. Veranderde buiten in een hond die onbereikbaar was. Nog geen week naar zijn castratie bleef hij al bereikbaar en nu heb ik een hond waar ik agility mee kan trainen. Kon toen niet, hij kon niet los in een groep met de spanning van de hindernissen erbij 
Trouwens, pas toen Dumas kwam zag ik het verschil tussen die 2 reuen. Dumas is gewoon normaal. Zo horen reuen naar mijn idee. Hij heeft amper last van zijn hormonen. Is zelfs nog agility mee te trainen als er een loopse teef op hetzelfde terrein loopt. In alles anders dan Luca was als volle reu. En wat een ander er van vind boeit me weinig. Ons pupje wordt tzt ook gecastreerd. Maar dan uit eigen luiheid. Ik heb geen zin in een volle reu en een loopse teef. Ze mag 2x loops worden en dan gaat de boel eruit. 2x honden scheiden vind ik voldoende
(en jaaa, ik had een reu kunnen nemen en dat was in de 1e plaats ook de bedoeling, ware het niet dat ze er pas vorige week achter kwamen dat het geen reu maar een teef is
)
Trouwens, pas toen Dumas kwam zag ik het verschil tussen die 2 reuen. Dumas is gewoon normaal. Zo horen reuen naar mijn idee. Hij heeft amper last van zijn hormonen. Is zelfs nog agility mee te trainen als er een loopse teef op hetzelfde terrein loopt. In alles anders dan Luca was als volle reu. En wat een ander er van vind boeit me weinig. Ons pupje wordt tzt ook gecastreerd. Maar dan uit eigen luiheid. Ik heb geen zin in een volle reu en een loopse teef. Ze mag 2x loops worden en dan gaat de boel eruit. 2x honden scheiden vind ik voldoende
(en jaaa, ik had een reu kunnen nemen en dat was in de 1e plaats ook de bedoeling, ware het niet dat ze er pas vorige week achter kwamen dat het geen reu maar een teef is
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
grappig hoe verhalen en redenen tot castratie veranderen zo in de loop van de tijd 
stefania, jij hoeft je zeker niet aangesproken te voelen.
jij bent in mijn ogen een van de weinigen van wie ik de keuze tot castreren begrijp en bij wie ik ook denk dat het beter was voor je hond.
stefania, jij hoeft je zeker niet aangesproken te voelen.
jij bent in mijn ogen een van de weinigen van wie ik de keuze tot castreren begrijp en bij wie ik ook denk dat het beter was voor je hond.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik kan de frustratie best begrijpen. Dino reageerde op elke teef, loops, niet loops, gecastreerd, door elke teef werd hij opgewonden. Hij heeft ondertussen 2 implantaten gehad die hun werk 100% deden. Maar er zaten ook negatieve kanten aan. Het is nu uitgewerkt of deels uitgewerkt tot nu toe valt het nog mee, daarom ook denk ik deels uitgewerkt.
En als ik gewoon kijk naar mijn beide reuen hoe ze soms reageren door de hormonen of geen rust in het kopje vinden (als er weer eens een teef loops staat in de buurt merk ik dat enorm aan Kai), dan vraag ik mij af wat nu beter is en ik doel dan niet op gehoorzaamheid, maar op constant onder stress staan door de hormonen.
Ik denk dat het voor Spikey heel veel rust zal geven.
En als ik gewoon kijk naar mijn beide reuen hoe ze soms reageren door de hormonen of geen rust in het kopje vinden (als er weer eens een teef loops staat in de buurt merk ik dat enorm aan Kai), dan vraag ik mij af wat nu beter is en ik doel dan niet op gehoorzaamheid, maar op constant onder stress staan door de hormonen.
Ik denk dat het voor Spikey heel veel rust zal geven.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ditrenee-uk schreef:grappig hoe verhalen en redenen tot castratie veranderen zo in de loop van de tijd
Ik snap blacky wel degelijk en ik ben geen voorstander van castratie.
Maar ik ken haar en haar honden en ik denk dat dit veel rust zal geven.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik ben ook niet in alle gevallen voorstander van castratie maar als mijn hond in huis ging markeren en dat was niet te corrigeren liet ik hem ook castreren hoor. Ik wil me best een heel eind inleven in de hond maar dat gaat gewoon te ver. En dat gedrag richting Laika..ik herken dat wel van Nilo. Het is dat hij aanzienlijk rustiger is geworden maar anders was er hier geen teef bij gekomen of meneer was gecastreerd hoor. Op zo'n moment zijn ze niet bereikbaar en is het ook echt niet leuk voor hun zelf, ze maken zichzelf volkomen gek en voelen zich daar heus niet prettig bij. Dan kun je opvoeden wat je wil maar als je de aandacht van je hond niet eens kan vasthouden op dat soort moment kun je een eind weg opvoeden maar verandert er niets. Iets met de beste stuurlui
Ik hoop dat de operatie goed verloopt en hij wat rustiger wordt in zijn koppie!
Ik hoop dat de operatie goed verloopt en hij wat rustiger wordt in zijn koppie!
- blacky
- Zeer actief
bedankt voor jullie opmerkingen er ervaringen.
Ik hoop ook dat het goed gaat. Hij is inmiddels 5 jaar oud en ik denk dat mijn opvoedkundige kapasiteiten zijn opgebruikt.
Wel wil ik nog even aangeven dat ik een jonge hond nogsteeds niet zomaar zou castreren dat is ook de reden dat we tot 2x toe voor een implantaat hebben gekozen. Ik vind echter dat 2x genoeg is en nu met dat markeren in huis is het klaar.
@ linsey: jou verhaal is heel erg herkenbaar. Vooral het rijden op alle teven en dat maakt het niet uit of ze loops zijn of niet er wordt niet gespeeld maar gereden. Hij doet dit overigens ook bij sommige reuen en dan maakt het ook niet uit of ze gecastreerd zijn of niet, hier is een border terrier die ook altijd de sjaak is. (met ballen overigens).
@renee-uk: bedoel je mij? dan heb je wel voor een bepaald gedeelte gelijk hoor. Maar als je mijn berichten over het rij gedrag van Spikey leest dan heb ik dat wel vaker genoemd. Het markeren niet, dat heb ik voor me gehouden tot duidelijk werd dat we het echt niet konden stoppen.
Ik hoop ook dat het goed gaat. Hij is inmiddels 5 jaar oud en ik denk dat mijn opvoedkundige kapasiteiten zijn opgebruikt.
Wel wil ik nog even aangeven dat ik een jonge hond nogsteeds niet zomaar zou castreren dat is ook de reden dat we tot 2x toe voor een implantaat hebben gekozen. Ik vind echter dat 2x genoeg is en nu met dat markeren in huis is het klaar.
@ linsey: jou verhaal is heel erg herkenbaar. Vooral het rijden op alle teven en dat maakt het niet uit of ze loops zijn of niet er wordt niet gespeeld maar gereden. Hij doet dit overigens ook bij sommige reuen en dan maakt het ook niet uit of ze gecastreerd zijn of niet, hier is een border terrier die ook altijd de sjaak is. (met ballen overigens).
@renee-uk: bedoel je mij? dan heb je wel voor een bepaald gedeelte gelijk hoor. Maar als je mijn berichten over het rij gedrag van Spikey leest dan heb ik dat wel vaker genoemd. Het markeren niet, dat heb ik voor me gehouden tot duidelijk werd dat we het echt niet konden stoppen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
neeblacky schreef: @renee-uk: bedoel je mij?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Nee, ze bedoelt mij 
Maar reden 1 was toch echt die voorhuidsontsteking. Maar daar ging het in dit topic niet over
Maar reden 1 was toch echt die voorhuidsontsteking. Maar daar ging het in dit topic niet over
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik ben absoluut geen voorstander van zomaar castreren, maar ook ik heb het meegemaakt dat een reu volkomen onbereikbaar
en getikt buitenshuis werd. Binnen een fijne, lieve en gehoorzame hond (dus nee, aan de opvoeding lag het niet) en zodra de deur openging veranderde hij in één bonk testosteron. Compleet gespannen, tot het punt dat hij niet kon lopen vanwege de kramp, tuurde hij om zich heen.
Veel markeren buiten? Vergeet het maar, daar had hij niet eens tijd voor, want er werd alleen maar als een waanzinnige gekeken of er reuen waren. Na bijna 5 jaar trainen, bloed, zweet en tranen, vonden wij het ook mooi geweest en hebben Puchu gecastreerd (na eerst de gevolgen van een implantaat bekeken te hebben).
Hij is nog steeds een galletje, maar nu een gallie die wel in de hand te houden is én die bovendien weer plezier heeft buiten: rennen, spelen en snuffelen.
Er wordt echt niet op hem gereden door andere reuen hoor
en hij is ook nog steeds geen vrienden met andere reuen, maar hij doet wel redelijk normaal en is bovendien te bereiken nu en dus te trainen.
Dus soms zeg ik ook 'het is helaas niet anders'. Niet te vroeg, haal niet zomaar die mooie ballen eraf (
) maar soms is het beter voor mens en hond.
en getikt buitenshuis werd. Binnen een fijne, lieve en gehoorzame hond (dus nee, aan de opvoeding lag het niet) en zodra de deur openging veranderde hij in één bonk testosteron. Compleet gespannen, tot het punt dat hij niet kon lopen vanwege de kramp, tuurde hij om zich heen.
Veel markeren buiten? Vergeet het maar, daar had hij niet eens tijd voor, want er werd alleen maar als een waanzinnige gekeken of er reuen waren. Na bijna 5 jaar trainen, bloed, zweet en tranen, vonden wij het ook mooi geweest en hebben Puchu gecastreerd (na eerst de gevolgen van een implantaat bekeken te hebben).
Hij is nog steeds een galletje, maar nu een gallie die wel in de hand te houden is én die bovendien weer plezier heeft buiten: rennen, spelen en snuffelen.
Er wordt echt niet op hem gereden door andere reuen hoor
Dus soms zeg ik ook 'het is helaas niet anders'. Niet te vroeg, haal niet zomaar die mooie ballen eraf (
- blacky
- Zeer actief
het is gebeurt en alles is goed gegaan tot nu toe.
Ook heeft ze nog naar zijn anaalklieren gekeken. daar is hij vorigjaar aan geopereerd en 1 kant blijft toch ontstoken. Dit heeft ze nu ook goed schoon kunnen maken en ik heb daar speciale zalf voor gekregen.
Hier blijft het wel spannend hoe gaan za straks op elkaar reageren?
Voor nu ben ik blij dat alles is goed gegaan en ook was ik blij om te horen dat zijn hartruisje niet erger is geworden.
Ook heeft ze nog naar zijn anaalklieren gekeken. daar is hij vorigjaar aan geopereerd en 1 kant blijft toch ontstoken. Dit heeft ze nu ook goed schoon kunnen maken en ik heb daar speciale zalf voor gekregen.
Hier blijft het wel spannend hoe gaan za straks op elkaar reageren?
Voor nu ben ik blij dat alles is goed gegaan en ook was ik blij om te horen dat zijn hartruisje niet erger is geworden.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Spoedige beterschap gewenst, gelukkig is het achter de rug!!