Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe zouden jullie enten?
Moderator: moderatorteam
- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hoe zouden jullie enten?
Dag allemaal,
Mijn beide honden hadden in juli geent(kid kleine enting, billy grote enting) moeten worden. Financieel was het voor mij even niet haalbaar op dat moment. En DA zei dat het geen wereldramp was om later te enten.
Maar nou zit ik een beetje in dubio of ik nog wel voor alles wil laten enten.
Rabiës krijgen ze sowieso elke 3 jaar.
Nou zag ik ergens een entschema.
Elke 3 jaar grote enting. Weil en kennelhoest elk jaar.
Kennelhoest vind ik eigenlijk niet zo nodig. Weil lijkt mij niet zo verkeerd.
Even wat info over mijn honden.
Billy: 8 jaar, redelijk gezond op zijn allergieën en galspugen na. Heeft smetvrees. Zwemt nooit, en rolt zelden in dooie beesten. Gaat alleen van verharde pad af om zijn behoeften te doen.
Kid: 3,5 jaar. Goed gezond. Zwemt zelden, rolt zo nu in dan in dooie dieren en zit meer in het gras/sloten dan dat ze op het pad loopt.
Hoe zouden jullie deze honden enten?
Mijn beide honden hadden in juli geent(kid kleine enting, billy grote enting) moeten worden. Financieel was het voor mij even niet haalbaar op dat moment. En DA zei dat het geen wereldramp was om later te enten.
Maar nou zit ik een beetje in dubio of ik nog wel voor alles wil laten enten.
Rabiës krijgen ze sowieso elke 3 jaar.
Nou zag ik ergens een entschema.
Elke 3 jaar grote enting. Weil en kennelhoest elk jaar.
Kennelhoest vind ik eigenlijk niet zo nodig. Weil lijkt mij niet zo verkeerd.
Even wat info over mijn honden.
Billy: 8 jaar, redelijk gezond op zijn allergieën en galspugen na. Heeft smetvrees. Zwemt nooit, en rolt zelden in dooie beesten. Gaat alleen van verharde pad af om zijn behoeften te doen.
Kid: 3,5 jaar. Goed gezond. Zwemt zelden, rolt zo nu in dan in dooie dieren en zit meer in het gras/sloten dan dat ze op het pad loopt.
Hoe zouden jullie deze honden enten?
-
Safari
Re: Hoe enten julie??
Ik laat ieder jaar enten al kijk ik niet op een maand. Het ene jaar de kleine, het andere de grote. Nooit kennelhoest. Ik laat altijd enten bij Dr Woof. Die reist rond en heeft ent spreekuur in dierenspeciaalzaken. Kost 25 euro per hond of kat en geen consult kosten.
-
Sanner
- Zeer actief
Ik ent helemaal niet meer. Wil ze wel een keer laten titeren maar dat is er nog niet van gekomen..
Ieder jaar enten is sowieso onzin, vind ik.
Ieder jaar enten is sowieso onzin, vind ik.
- billyboy2
- Zeer actief
Safari schreef:Ik laat ieder jaar enten al kijk ik niet op een maand. Het ene jaar de kleine, het andere de grote. Nooit kennelhoest. Ik laat altijd enten bij Dr Woof. Die reist rond en heeft ent spreekuur in dierenspeciaalzaken. Kost 25 euro per hond of kat en geen consult kosten.
O dat is leuk
Maar het maakt voor mij niet zoveel uit. Mijn da rekent ook 25 euro per enting.
-
Ήυs
Re: Hoe zouden jullie enten?
Ik ent ieder jaar wel maar kan ook echt wel eens 1,5 jaar zijn. Zitten soms echt wel maanden tussen. Behalve bij een pup natuurlijk.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- billyboy2
- Zeer actief
Hutsje schreef:niet![]()
waarom laat je niet titeren om te kijken of het nodig is?
Omdat ik werkzoekende ben, en ook buiten de NL grenzen kijk. En uiteraard gaan woeffies mee, en moeten ze rabiës geënt zijn.
Maar jij ent helemaal nergens voor?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ent jaarlijks Weil en driejaarlijks rabies en coctail.
Maar mijn honden zijn enorme zwemmers en drinken meer buiten uit plassen en sloten dan uit hun waterbakken.
Als jouw honden dat niet doen zou ik alleen maar de 3 jaarlijkse coctail en rabies doen.
Maar mijn honden zijn enorme zwemmers en drinken meer buiten uit plassen en sloten dan uit hun waterbakken.
Als jouw honden dat niet doen zou ik alleen maar de 3 jaarlijkse coctail en rabies doen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hutsje
- Zeer actief
mijn reu alleen rabies eens in de drie jaar maar dat is alleen omdat hij naar zweden moet.billyboy2 schreef:Hutsje schreef:niet![]()
Omdat ik werkzoekende ben, en ook buiten de NL grenzen kijk. En uiteraard gaan woeffies mee, en moeten ze rabiës geënt zijn.
verder hoeft hij niet geent, hij heeft voldoende antistoffen tot zijn 12e (is nu 6). dat kun je dus bepalen als je titert. hij heeft op 1 jarige leeftijd de coctail gehad en zijn puppy entingen, verder niet.

- billyboy2
- Zeer actief
Hutsje schreef:mijn reu alleen rabies eens in de drie jaar maar dat is alleen omdat hij naar zweden moet.billyboy2 schreef:Hutsje schreef:niet![]()
verder hoeft hij niet geent, hij heeft voldoende antistoffen tot zijn 12e (is nu 6). dat kun je dus bepalen als je titert. hij heeft op 1 jarige leeftijd de coctail gehad en zijn puppy entingen, verder niet.
Dus je kan ook titeren op andere ziektes antistoffen? Meende alleen rabies.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat het in houdt, omdat ik altijd braaf ente wat mijn oude da's zeiden dat moest.
- billyboy2
- Zeer actief
Zwemmen doen ze nooit uit zichzelf...ze zwemmen alleen als vrouwtje ook te water gaat. En dat is alleen in de zomer een enkele keer.malinois schreef:Ik ent jaarlijks Weil en driejaarlijks rabies en coctail.
Ze drinken wel eens uit plassen op straat, en bij hele hoge dorst een keer uit de sloot. Maar dat is ook zelden.
- Hutsje
- Zeer actief
ja hoorbillyboy2 schreef:Hutsje schreef:mijn reu alleen rabies eens in de drie jaar maar dat is alleen omdat hij naar zweden moet.billyboy2 schreef:Hutsje schreef:niet![]()
Dus je kan ook titeren op andere ziektes antistoffen? Meende alleen rabies.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat het in houdt, omdat ik altijd braaf ente wat mijn oude da's zeiden dat moest.

- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
Ik laat Luna niet vaccineren.
Ik laat haar titeren.
Ik laat haar titeren.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Liesbeth
- Zeer actief
Ik laat mijn honden zo min mogelijk enten.
Vorig jaar heb ik ze laten titeren en de titers waren prima, dit jaar alleen laten enten tegen Weil (ratten lopen hier soms in mijn tuin).
Luuk en Tessa zijn 7 en 5 jaar en als de titers volgend jaar goed zijn (waar ik uit van ga) laat ik ze verder niet meer enten, behalve tegen Weil.
Kennelhoest komt er bij mijn honden al jaren niet meer in, ook niet toen ze nog de cocktail kregen. Gewoon cocktail zonder Pi laten geven.
Rabiës is in ons geval niet van toepassing, maar als ik wel met de honden naar het buitenland zou gaan, dan denk ik dat ik de gok zou nemen met bepaalde grenzen.
Waar ik wel vrij sterk op let is dat ze in het 'goede' seizoen hun enting krijgen en dat ze goed gezond zijn op dat moment.
Vorig jaar heb ik ze laten titeren en de titers waren prima, dit jaar alleen laten enten tegen Weil (ratten lopen hier soms in mijn tuin).
Luuk en Tessa zijn 7 en 5 jaar en als de titers volgend jaar goed zijn (waar ik uit van ga) laat ik ze verder niet meer enten, behalve tegen Weil.
Kennelhoest komt er bij mijn honden al jaren niet meer in, ook niet toen ze nog de cocktail kregen. Gewoon cocktail zonder Pi laten geven.
Rabiës is in ons geval niet van toepassing, maar als ik wel met de honden naar het buitenland zou gaan, dan denk ik dat ik de gok zou nemen met bepaalde grenzen.
Waar ik wel vrij sterk op let is dat ze in het 'goede' seizoen hun enting krijgen en dat ze goed gezond zijn op dat moment.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- billyboy2
- Zeer actief
Ik heb de DA even gemaild om te vragen of zij die titertesten heeft.
Gaan we aan de hand van de uitslagen maar even verder kijken hoe we gaan enten.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik ent ook niet meer, alleen maar slecht voor ze.
Kost meer als ze een ziekte krijgen door het enten.
Kost meer als ze een ziekte krijgen door het enten.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Mijn honden gingen regelmatig in pension, en dan waren entingen ieder jaar verplicht, en tegen kennelhoest ook.
Daarom sprak het voor mij vanzelf om ze te laten enten. 40 jaar gedaan...
Pas hier gekomen hoor ik andere geluiden...
Mijn 2 ouwetjes gaan niet meer in pension, dus krijgen ze vanaf nu ook geen enting meer...en mocht het ooit nodig zijn dan past mijn buuf op ze, net zoals ik nu op haar kat pas...
Met dank aan dit forum!!
Daarom sprak het voor mij vanzelf om ze te laten enten. 40 jaar gedaan...
Pas hier gekomen hoor ik andere geluiden...
Mijn 2 ouwetjes gaan niet meer in pension, dus krijgen ze vanaf nu ook geen enting meer...en mocht het ooit nodig zijn dan past mijn buuf op ze, net zoals ik nu op haar kat pas...
Met dank aan dit forum!!
- billyboy2
- Zeer actief
Wat kost zo'n titertest ongeveer?Jion schreef:Het loont de moeite om even de prijzen te vergelijken. Toen ik mijn honden wilde laten titeren bleek dat bij mijn DA 3 x zoveel te kosten als bij een andere DA (Tannetje Koning). Deze laatste kan het in haar eigen praktijk bepalen (in een half uurtje gepiept) en hoeft de samples niet op te sturen naar een lab, en dat scheelt aanzienlijk in de kosten.billyboy2 schreef:Ik heb de DA even gemaild om te vragen of zij die titertesten heeft.
Zag dat Tannetje Koning in Otterlo zit. Dat is 3,5 uur enkele reis, en kost slechts 30 euro enkele reis
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Er worden ook vaak titerdagen georganiseerd, dan is het vaak goedkoper ook en soms centraler qua locatie

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Zijn daar schema's van?dancingdaydream schreef:Er worden ook vaak titerdagen georganiseerd, dan is het vaak goedkoper ook en soms centraler qua locatie
- Liesbeth
- Zeer actief
http://www.nmlhealth.com/c,5779,,/Verko ... Check.aspx
Wellicht zijn er nog DA'en die niet op deze lijst staan. Gewoon even rondbellen bij DA'en in de buurt.
Wellicht zijn er nog DA'en die niet op deze lijst staan. Gewoon even rondbellen bij DA'en in de buurt.
- billyboy2
- Zeer actief
Als mijn DA het kan doen, mag zij het doen.
Zij heeft mij al erg veel geld bespaard(ze is erg goedkoop). Dus gun ik haar dit.
Zij heeft mij al erg veel geld bespaard(ze is erg goedkoop). Dus gun ik haar dit.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb de indruk dat er verschillende methodes bestaan. Een DA die de VacciCheck gebruikt kan zelf de uitslag zien. Kost inderdaad ongeveer een half uur.Jion schreef:Het loont de moeite om even de prijzen te vergelijken. Toen ik mijn honden wilde laten titeren bleek dat bij mijn DA 3 x zoveel te kosten als bij een andere DA (Tannetje Koning). Deze laatste kan het in haar eigen praktijk bepalen (in een half uurtje gepiept) en hoeft de samples niet op te sturen naar een lab, en dat scheelt aanzienlijk in de kosten.billyboy2 schreef:Ik heb de DA even gemaild om te vragen of zij die titertesten heeft.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik ga Jade laten titeren volgend jaar.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ieder jaar krijgen ze Weil, 1x per 3 jaar de volledige cocktail.
Jaarlijks kennelhoest omdat dat helaas verplicht is in het pension waar ze af en toe een dag en nacht naartoe gaan. Anders deed ik dat niet.
Jaarlijks kennelhoest omdat dat helaas verplicht is in het pension waar ze af en toe een dag en nacht naartoe gaan. Anders deed ik dat niet.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Liesbeth
- Zeer actief
You're rightKells schreef:Weil zou ik evengoed laten doen. Ratten pissen niet alleen in de sloot, maar ook op de kant. Een titer voor Weil is er volgens mij niet. Correct me if I am wrong.billyboy2 schreef:Zwemmen doen ze nooit uit zichzelf...ze zwemmen alleen als vrouwtje ook te water gaat. En dat is alleen in de zomer een enkele keer.malinois schreef:Ik ent jaarlijks Weil en driejaarlijks rabies en coctail.
Ze drinken wel eens uit plassen op straat, en bij hele hoge dorst een keer uit de sloot. Maar dat is ook zelden.
Daarom laat ik mijn honden nog wel tegen Weil enten. Er is geen titerbepaling voor Weil en ratten komen overal voor, niet alleen in water. Hier in de buurt vrij veel, zoals ik al zei heb ik ze regelmatig in mijn tuin gezien.
- billyboy2
- Zeer actief
Hmmm dus weil is niet te titeren....en laat ik dat met rabies samen het belangrijkst vinden....
- Liesbeth
- Zeer actief
Kevin, mijn vorige baardje heb ik zijn laatste jaren niet tegen Weil laten enten. Hij werd opeens accuut ziek, nierfalen, maar als ik alles op een rijtje zet zou het heel goed de ziekte van Weil geweest kunnen zijn.
Dat, mede met het gegeven dat de ratten hier door de tuin lopen, maakt dat ik mijn honden wel tegen Weil laat enten.
Ik weet dat het een niet zo'n fijne enting is, maar het is de enige die ze krijgen (vooralsnog).
Dat, mede met het gegeven dat de ratten hier door de tuin lopen, maakt dat ik mijn honden wel tegen Weil laat enten.
Ik weet dat het een niet zo'n fijne enting is, maar het is de enige die ze krijgen (vooralsnog).
- Hutsje
- Zeer actief
en dat zijn net de naarste entingen... ik doe het alvast niet, en ik had toch op de boerderij ook wel ratten.billyboy2 schreef:Hmmm dus weil is niet te titeren....en laat ik dat met rabies samen het belangrijkst vinden....

- Wolf77
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Hier had ik dus nog niet eerder van gehoord..titeren..
Ik ben niet zo voor enten, dus ik vind dit heel interessant.
Mo-yi heeft tot nu toe wel alle "nodige"entingen gehad, en in juli is ze pas weer aan de beurt, maar ik ga me eerst even goed inlezen hierop. Wat ik me nog afvraag, ik train wel met Mo-yi, en daar zijn die entingen verplicht, ook de kennelhoest.. hoe doen jullie dat?
Ik ben niet zo voor enten, dus ik vind dit heel interessant.
Mo-yi heeft tot nu toe wel alle "nodige"entingen gehad, en in juli is ze pas weer aan de beurt, maar ik ga me eerst even goed inlezen hierop. Wat ik me nog afvraag, ik train wel met Mo-yi, en daar zijn die entingen verplicht, ook de kennelhoest.. hoe doen jullie dat?

[/url]