Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mensen die in West-Brabant wonen, waar halen jullie grote botten vandaan?
Ik had ze eerder via een clubgenoot maar ja, ik ben daar weg en dus ook geen botten meer. Heb het bij Lotgering geprobeerd maar dat zijn meer knieen enzo .. ik zoek eigenlijk dit:
Safari schreef:Ik haalde die dingen altijd bij de keurslager.
gewoon de slager binnenlopen? en welke botten vraagje dan?
ik kom nooit bij de slager..
ik weet dat ze geen dragende botten mogen hebben..maar voor de rest raak ik de draad steeds kwijt
Laatst gewijzigd door Wolf77 op 23 dec 2012 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hutsje schreef:via herby misschien? of naar een slachterij gaan . ik geef ze niet zo vaak trouwens, het gebit slijt er erg hard van.
meestal hier 1 a 2 x per week en dan een uurtje, soms anderhalf... meer iig niet. Ik zal eens kijken, ook bij de keurslager maar ik vraag me af of die ze heeft.
Hutsje schreef:via herby misschien? of naar een slachterij gaan . ik geef ze niet zo vaak trouwens, het gebit slijt er erg hard van.
meestal hier 1 a 2 x per week en dan een uurtje, soms anderhalf... meer iig niet. Ik zal eens kijken, ook bij de keurslager maar ik vraag me af of die ze heeft.
slagers mogen ze officieel niet verkopen, je moet echt een slachterij hebben.
Wolf77 schreef:welke botten mogen ze wel hebben dan?
dit is een dragend bot... en dat kan dus wel alleen wel met mate... maar dat doe ik met alle botten want anders poepen ze dagenlang krijtjes en met een beetje pech helemaal niet meer... dus welk bot ze ook krijgen... alles is beperkt en laat ik er niet dagen bij liggen.
Naast deze geef ik ze eendennekken maar daar knagen ze niet echt op, dat is een paar keer bijten en weg, runderkraakbeen etc. Vroeger ook ribben gegeven maar die kwam er bij eentje in zn geheel er weer uit aan de achterkant en dat vond ik toch wat eng worden
was ik al bang voor, heb hem een email gestuurd dus ik zie wel. Ik probeer aankomende week nog even naar het Islam Centre te gaan maar geen idee of die ze heeft, zie er niks van op de site staan nl.
was ik al bang voor, heb hem een email gestuurd dus ik zie wel. Ik probeer aankomende week nog even naar het Islam Centre te gaan maar geen idee of die ze heeft, zie er niks van op de site staan nl.
Ik haalde ze altijd in Ossendrecht bij de keurslager. Hij had een vaste dag, ik meen donderdag, als er een halve koe werd aangeleverd en dan vroeg ik een dijbeen...........
Safari schreef:Ik haalde die dingen altijd bij de keurslager.
gewoon de slager binnenlopen? en welke botten vraagje dan?
ik kom nooit bij de slager..
ik weet dat ze geen dragende botten mogen hebben..maar voor de rest raak ik de draad steeds kwijt
Ik zei altijd "slager mag ik een bot voor de hond alstublieft" en kwam dan met zoiets thuis Toen had ik nog nooit gehoord dat honden geen dragende botten mochten hebben. Mijn oma gaf vroeger aan haar honden ook dezelfde botten.
Toevallig heb ik wel gisteren een paardenslagerij opgebeld om te vragen of het mogelijk was om ribben en staarten te bestellen. Dat is gewoon mogelijk.
Laatst gewijzigd door Safari op 23 dec 2012 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga ook gewoon naar de keurslager hier in t winkelcentrum. Dan vraag ik om rest-botten, voor de hond, en dan krijg ik het zo mee, gratisj en voor nietsj!