Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Carnibest
Moderator: moderatorteam
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Carnibest
Ik heb vandaag een rol carnibest gekocht kip/rijst.500gr.
Nu staat erop dat het in de koeling moet ontdooien,hoelang duurt dat voordat die rol is ontdooit?
Bros heeft over het algemeen altijd energique gekregen,en heel soms farmfood of rodi.
Ben benieuwd wat hij ervan vind,ik wil hem nu toch wat meer variaties geven (hij is een hele goede eter).
Ik denk dat de kip/rijst versie voor Big ook wel goed is (die nu met een paar brokjes erbij het vlees goed binnenhoud).
Ze zijn beide zeker niet te dik,Bros heeft een hele dikke vacht,Big is eigenlijk een beetje te mager.
Hoeveel zouden ze ongeveer mogen hebben?
Nu staat erop dat het in de koeling moet ontdooien,hoelang duurt dat voordat die rol is ontdooit?
Bros heeft over het algemeen altijd energique gekregen,en heel soms farmfood of rodi.
Ben benieuwd wat hij ervan vind,ik wil hem nu toch wat meer variaties geven (hij is een hele goede eter).
Ik denk dat de kip/rijst versie voor Big ook wel goed is (die nu met een paar brokjes erbij het vlees goed binnenhoud).
Ze zijn beide zeker niet te dik,Bros heeft een hele dikke vacht,Big is eigenlijk een beetje te mager.
Hoeveel zouden ze ongeveer mogen hebben?
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Drazic
- Zeer actief
Re: Carnibest
Ik heb nu het omhulsel eraf gehaald en in 2en gedeeld.
1 in de koeling nog en de andere staat buiten de koeling.
Ben benieuwd ziet er goed uit en aan de reactie van de honden te zien ruikt het overheerlijk.
Maar waarom niet in de verpakking laten ontdooien?
Ben benieuwd ziet er goed uit en aan de reactie van de honden te zien ruikt het overheerlijk.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Een hele Carnibest-rol heeft toch wel zo'n 24 uur nodig om te ontdooien in de koelkast. Ik legde direct een nieuwe rol uit als de honden hun eten kregen, zodat die de volgende dag rond dezelfde tijd ver genoeg ontdooid was. Oh wacht, ik zie dat je de kleine rolletjes van 500 gram gebruikt. Dan gaat het wat sneller, maar het systeem van ontdooide rol voeren en dan meteen de nieuwe rol vanuit de vriezer in de koeling blijft handig. Wel inderdaad even het plastic verwijderen voordat je de boel laat ontdooien, anders kan het een knoeiboel worden.
Bij een volwassen hond ga je, afhankelijk van hoe actief de hond is, uit van 20-30 gram per kg ideaal lichaamsgewicht. Na een tijdje merk je vanzelf of de hond goed op gewicht blijft of wellicht wat meer of minder moet hebben. Bijvoorbeeld: een hond van 15 kg krijgt tussen de (20x15=) 300 en (30 x 15=) 450 gram per dag.
Bij een volwassen hond ga je, afhankelijk van hoe actief de hond is, uit van 20-30 gram per kg ideaal lichaamsgewicht. Na een tijdje merk je vanzelf of de hond goed op gewicht blijft of wellicht wat meer of minder moet hebben. Bijvoorbeeld: een hond van 15 kg krijgt tussen de (20x15=) 300 en (30 x 15=) 450 gram per dag.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 23 dec 2012 11:36, 3 keer totaal gewijzigd.
- Drazic
- Zeer actief
Nou bij Big ging het erin als koek,maar die kijkt niet wat er in de bak zit volgens mij die valt gewoon aan.
Bros daar in tegen die at heel voorzichtig en die heb ik geholpen die vond het wel lekker maar moeilijker om te eten.
Nu kijken hoe het verder verteert en doet,anders gewoon weer terug op energique en farmfood.
Persoonlijk vind ik het er wel goed uitzien.
Bros daar in tegen die at heel voorzichtig en die heb ik geholpen die vond het wel lekker maar moeilijker om te eten.
Nu kijken hoe het verder verteert en doet,anders gewoon weer terug op energique en farmfood.
Persoonlijk vind ik het er wel goed uitzien.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tara schreef:Google er maar eens op, hier op dit forum.Drazic schreef:Ik heb nu het omhulsel eraf gehaald en in 2en gedeeld.
Of stuur Inge even een berichtje.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... d#p5648562
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Pepie
- Zeer actief
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Kivo kan je ook beter niet in de verpakking laten ontdooien.
Ik heb geen foto's, maar wel bloed en vlees aan m'n gezicht
Ik heb geen foto's, maar wel bloed en vlees aan m'n gezicht

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Zelfde geld voor Tinlo, zit ook in zo'n rol. Ik laat het trouwens gewoon buiten de koelkast ontdooien hoor...

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ik ook, en zelfs in de verpakkingdancingdaydream schreef:Zelfde geld voor Tinlo, zit ook in zo'n rol. Ik laat het trouwens gewoon buiten de koelkast ontdooien hoor...
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Wacht maargrover schreef:Ik ook, en zelfs in de verpakkingdancingdaydream schreef:Zelfde geld voor Tinlo, zit ook in zo'n rol. Ik laat het trouwens gewoon buiten de koelkast ontdooien hoor...Ik word een beetje onpasselijk van de lucht die er vanaf komt haha, en openen doen we gewoon met beleid, ofzo
tis nog niet voorgekomen dat de hele keuken onderzat, goddank
Groetjes Inge

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Hahahaha ja ik ben wel een beetje bang geworden nu hoorInge schreef:Wacht maargrover schreef:Ik ook, en zelfs in de verpakkingdancingdaydream schreef:Zelfde geld voor Tinlo, zit ook in zo'n rol. Ik laat het trouwens gewoon buiten de koelkast ontdooien hoor...Ik word een beetje onpasselijk van de lucht die er vanaf komt haha, en openen doen we gewoon met beleid, ofzo
tis nog niet voorgekomen dat de hele keuken onderzat, goddank
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik laat al het kvv al jaren gewoon in de verpakking in een ton in de huiskamer ontdooien. Een losse rol laat ik ook gewoon buiten de koelkast ontooien. Anders duurt het eeuwen. Plus met 6 honden ligt de koelkast een beetje vol als ik dat zou doen 
- Drazic
- Zeer actief
Ohhh Bah dat had ik met een farmfood worst heel die pens zooi in mijn gezicht.Inge schreef:Tara schreef:Google er maar eens op, hier op dit forum.Drazic schreef:Ik heb nu het omhulsel eraf gehaald en in 2en gedeeld.
Of stuur Inge even een berichtje.![]()
![]()
![]()
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... d#p5648562
Bedankt voor de tip
Vanavond hebben ze allebei heerlijk gegeten,en Bros is nu even aan het uit kuren
Ook Big heeft nog niet gekucht of overgegeven dus ik denk dat deze worst er meer komt.
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Ik heb het nog nooit eerder gehad en ontdooi altijd buiten de koelkast in de rol... mss toch maar vortaan klein sneetje in de folie maken dan haha

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Op de dagen dat ze hier Kivo krijgen halen we smorgens gewoon de benodigde rollen eruit, die gaan in een bak.
Met een mesje maken we een heel klein sneetje in de verpakking , en dan heb je nooit last van rondvliegend vlees en bloed ( door ervaring geleerd
)
Andere dagen krijgen ze gewoon vlees,pens of kip , dat halen we smorgens er ook uit.
Gewoon in de bak , op het aanrecht en savonds is t wel een keer ontdooit
Met een mesje maken we een heel klein sneetje in de verpakking , en dan heb je nooit last van rondvliegend vlees en bloed ( door ervaring geleerd
Andere dagen krijgen ze gewoon vlees,pens of kip , dat halen we smorgens er ook uit.
Gewoon in de bak , op het aanrecht en savonds is t wel een keer ontdooit
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik ontdooi niks in de koelkast duurt me veel en veel te lang... ik haal het er een dag vantevoren uit, dus max 24 uur.
En dan ontdooit het rustig in een curverbox in de kamer.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Muk
Hier ook, in de verpakking.malinois schreef:Ik ontdooi niks in de koelkast duurt me veel en veel te lang... ik haal het er een dag vantevoren uit, dus max 24 uur.
-
Melanie 74
Hier ook gewoon in de verpakking buiten de koelkast.
De avond van te voren haal ik uit de vriezer wat ik nodig heb voor de hele dag, laat uit de koelkast voor de ochtend en de rest in de koelkast.
Na het ontbijt komt de rest uit de koelkast en staat op het aanredht te ontdooien verder.
De avond van te voren haal ik uit de vriezer wat ik nodig heb voor de hele dag, laat uit de koelkast voor de ochtend en de rest in de koelkast.
Na het ontbijt komt de rest uit de koelkast en staat op het aanredht te ontdooien verder.
- BaasInOpleiding
- Actief
- Mijn ras(sen): toevallig nu een Fox Terrier
3 a 4 jaar oud
reu
12-12-2012 gaan we samenwonen! - Aantal honden: 1
Kivo rollen van 500 gram zijn in 24 uur in koelkast ontdooit. Voor het wandelen leg ik de rol of het bakje met een halve worst bovenop de koelkast, om de ergste kou eraf te halen, en terwijl wij zitten te eten ligt het vlees in zn voerbak op kamertemperatuur te komen.
Het bulkt er wel een beetje uit als je de ontdooide rol doormidden snijdt, maar echt spetters heb ik nog niet gehad.
Het bulkt er wel een beetje uit als je de ontdooide rol doormidden snijdt, maar echt spetters heb ik nog niet gehad.
Onderzoek alles en behoud het goede
-
Harlekijn poedel
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Poedels
- Aantal honden: 4
Nog even een vraagje over Carnibest:
Ik heb de rol ongeveer een uurtje op het aanrecht gehad om te ontdooien, zodat ik 'm in stukjes kan snijden. Maar dit is nog een hele klus: lees erg zwaar om te snijden.
Hoe doen jullie dit? Ik heb hier 4 honden dit per keer ongeveer 100 gram moeten. Het is wel handig om dit dan in stukken te snijden en dan deze ringen weer in te vriezen.
Wisselen jullie ook met Carnibest, of geven jullie altijd hetzelfde?
Ik heb de rol ongeveer een uurtje op het aanrecht gehad om te ontdooien, zodat ik 'm in stukjes kan snijden. Maar dit is nog een hele klus: lees erg zwaar om te snijden.
Hoe doen jullie dit? Ik heb hier 4 honden dit per keer ongeveer 100 gram moeten. Het is wel handig om dit dan in stukken te snijden en dan deze ringen weer in te vriezen.
Wisselen jullie ook met Carnibest, of geven jullie altijd hetzelfde?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
helemaal ontdooien, snijden en weer invriezenHarlekijn poedel schreef:Nog even een vraagje over Carnibest:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Drazic
- Zeer actief
Misschien een hele stomme vraag hoor,maar kan dat ontdooien en dan weer invriezen?malinois schreef:helemaal ontdooien, snijden en weer invriezenHarlekijn poedel schreef:Nog even een vraagje over Carnibest:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hoorDrazic schreef:Misschien een hele stomme vraag hoor,maar kan dat ontdooien en dan weer invriezen?malinois schreef:helemaal ontdooien, snijden en weer invriezenHarlekijn poedel schreef:Nog even een vraagje over Carnibest:

-
Harlekijn poedel
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Poedels
- Aantal honden: 4
Ik dacht ook dat dit niet mocht.
Jullie halen dan zeker wel eerst de verpakking eraf (gezien bovenstaande berichten over bloed enzo
), en dan snijden?
Jullie halen dan zeker wel eerst de verpakking eraf (gezien bovenstaande berichten over bloed enzo
- Pepie
- Zeer actief
Wij hakken hem in vier stukken,en in de dierenzaak waar ik kom,knippen ze hem met een lange tang.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb geen carnibest maar Lotgering. Ontdooien doe ik gewoon in de verpakking, en daarna verdeel ik het (en vries eventueel een deel weer in, meestal zomers, want nu laat ik het er gewoon buiten liggen dan krijgen ze dat eventueel de volgende dag wel)Harlekijn poedel schreef:Ik dacht ook dat dit niet mocht.
Jullie halen dan zeker wel eerst de verpakking eraf (gezien bovenstaande berichten over bloed enzo), en dan snijden?
Dat idee dat ontdooien en daarna weer invriezen niet zou kunnen is voor vlees bestemd voor menselijke consumptie.
Als je vlees ontdooit en daarna weer invriest gaat er vocht verloren wat het vlees droger maakt. Daarnaast kunnen er bacterien ontstaan... wij kunnen daar met onze maagjes die bijna niks meer gewend zijn slecht tegen, maar dat is dus bij honden niet van toepassing

-
ayke
- Actief
- Mijn ras(sen): xherder
- Aantal honden: 1
Maar je voert 400 gram ongeveer per keer? Hoe vaak per dag voer je. Ik zou in ieder geval niet de porties maken als alles nog bevroren is, gewoon meten wat ze per dag ongeveer nodig hebben en dat door midden hakken.
Alleen toen ik 2 katten had die carnibest aten sneed ik de rollen in 5 stukken. Stukje ontdooien rol door midden snijden en weer in vriezen.
Alleen toen ik 2 katten had die carnibest aten sneed ik de rollen in 5 stukken. Stukje ontdooien rol door midden snijden en weer in vriezen.