Tegenwoordig met internet weten ze natuurlijk alles, t verraad slaapt daarnaast ook niet. En je bent de sjaak idd.Selene schreef:Hoe moet ik me dat voorstellen? controleren ze dan daadwerkelijk IPO uitslagen of zo? of ben je de sjaak als ze er later achter komen. Een DA heeft een beroepsgeheim dus die mag niet melden dat het een sportongeval is (en nee, ik ben niet voor het oplichten van een verzekeringmalinois schreef:Geen van mijn honden kunnen verzekerd worden, of te oud of ze sporten... en dat mag niet.Kells schreef:Daar hebben jullie natuurlijk gelijk in, maar als je geen geld hebt is verzekeren evengoed verstandig. Dierenarts kosten kunnen sowieso hoog oplopen en ongeluk zit in een klein hoekje.Selene schreef: Dit dus, een duitser kun je bij mijn weten ook niet verzekeren voor HD en ED ingrepen, erfelijke aandoeningen zijn (zoals bij de hond in dit topic blijkbaar) uitgesloten. Tja dan kun je verzekeren wat je wilt maar dat gaat niet helpen)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weer hond in de opvang
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: weer hond in de opvang

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
Nou ja het is makkelijk praten als het je niet overkomt maar 1800,- in nog geen jaar? Een modaal maand inkomen is netto ook 'maar' iets meer dan dat he? Dat je kosten maakt okee, dat je een zeker risico loopt ook goed maar ik zou dat ook niet verwachten bij zo'n jonge hond.
Ik zou het wel doen maar dat is ook makkelijk praten, er lopen hier geen kinderen en we zitten niet in een dure (koop)woning.
Ik zou het wel doen maar dat is ook makkelijk praten, er lopen hier geen kinderen en we zitten niet in een dure (koop)woning.
'Oooow Lars ik hou van je'

'hahaha jij bent geweldig'

-
tineke
Is ook makkelijk praten als het jezelf niet overkomt dat is ook weer zoQal schreef:Nou ja het is makkelijk praten als het je niet overkomt maar 1800,- in nog geen jaar? Een modaal maand inkomen is netto ook 'maar' iets meer dan dat he? Dat je kosten maakt okee, dat je een zeker risico loopt ook goed maar ik zou dat ook niet verwachten bij zo'n jonge hond.![]()
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Okee, duidelijk!malinois schreef:Tegenwoordig met internet weten ze natuurlijk alles, t verraad slaapt daarnaast ook niet. En je bent de sjaak idd.Selene schreef:Hoe moet ik me dat voorstellen? controleren ze dan daadwerkelijk IPO uitslagen of zo? of ben je de sjaak als ze er later achter komen. Een DA heeft een beroepsgeheim dus die mag niet melden dat het een sportongeval is (en nee, ik ben niet voor het oplichten van een verzekeringmalinois schreef:Geen van mijn honden kunnen verzekerd worden, of te oud of ze sporten... en dat mag niet.Kells schreef: Daar hebben jullie natuurlijk gelijk in, maar als je geen geld hebt is verzekeren evengoed verstandig. Dierenarts kosten kunnen sowieso hoog oplopen en ongeluk zit in een klein hoekje.)
Weet jij toevallig wat de grens is waarboven de hond een sporthond is?
Laatst gewijzigd door Selene op 21 dec 2012 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk alleen hier al, fokkers worden gebeld etc.Selene schreef:Okee, duidelijk!malinois schreef:Tegenwoordig met internet weten ze natuurlijk alles, t verraad slaapt daarnaast ook niet. En je bent de sjaak idd.Selene schreef:Hoe moet ik me dat voorstellen? controleren ze dan daadwerkelijk IPO uitslagen of zo? of ben je de sjaak als ze er later achter komen. Een DA heeft een beroepsgeheim dus die mag niet melden dat het een sportongeval is (en nee, ik ben niet voor het oplichten van een verzekeringmalinois schreef: Geen van mijn honden kunnen verzekerd worden, of te oud of ze sporten... en dat mag niet.)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ja, kansloos gedrag is dat!malinois schreef: Kijk alleen hier al, fokkers worden gebeld etc.
- Selene
- Zeer actief
Hahahaha, tjamalinois schreef:Kijk alleen hier al, fokkers worden gebeld etc.Selene schreef:Okee, duidelijk!malinois schreef:Tegenwoordig met internet weten ze natuurlijk alles, t verraad slaapt daarnaast ook niet. En je bent de sjaak idd.Selene schreef: Hoe moet ik me dat voorstellen? controleren ze dan daadwerkelijk IPO uitslagen of zo? of ben je de sjaak als ze er later achter komen. Een DA heeft een beroepsgeheim dus die mag niet melden dat het een sportongeval is (en nee, ik ben niet voor het oplichten van een verzekering)
Ik had later nog wat toegevoegd: weet jij wat de grens is waarboven een hond een sporthond is?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Zag er laatst een met alle sporten uitgesloten. De rest is er erg vaag over dus kunnen ze imo alle kanten op en niet betalen.Selene schreef:Hahahaha, tjamalinois schreef:Kijk alleen hier al, fokkers worden gebeld etc.Selene schreef:Okee, duidelijk!malinois schreef: Tegenwoordig met internet weten ze natuurlijk alles, t verraad slaapt daarnaast ook niet. En je bent de sjaak idd.![]()
Ik had later nog wat toegevoegd: weet jij wat de grens is waarboven een hond een sporthond is?

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ik heb niet eens hoeven invullen wat ik met de honden doe...
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik snap wel dat dat dan heel moeilijk is of kan zijn. Want, inderdaad, je situatie kan ook veranderen. En dat kan ook op ander gebied dan alleen financieel. Je wordt ziek, je krijgt ander werk (en je honden kunnen niet meer mee naar je werk, bijvoorbeeld) of je komt er alleen voor te staan, terwijl je de honden altijd met zijn tweeën 'deed'.renee-uk schreef:weet je wat het is, als je het niet hebt is 500 euro net zo onoverkomelijk als 2700 euro.
ik vind het fijn voor mensen hier dat ze het zo goed hebben, maar er zijn genoeg anderen die dat niet kunnen missen en bij wie de potjes inmiddels leeg zijn.
kunnen ze inderdaad het beste besluiten geen hond te nemen, maar wat als die hond er nou al is?
En dat zijn ook echt allemaal shit-situaties. En dat daar honden de dupe van worden, dat is heel rot en soms is er weinig aan te doen.
Neemt nog steeds niet weg dat je goed na moet denken voordat je aan een hond (honden) begint. Dat je er verantwoordelijk voor bent, dat het soms (veel) geld kost, dat het moeite en energie kost, dat je er verdriet van kunt hebben. Naast alle plezier, naast dat het een verrijking is (vind ik).
- Selene
- Zeer actief
Speuren bij een KNPV club ook dus?malinois schreef:Zag er laatst een met alle sporten uitgesloten. De rest is er erg vaag over dus kunnen ze imo alle kanten op en niet betalen.Selene schreef:Hahahaha, tjamalinois schreef:Kijk alleen hier al, fokkers worden gebeld etc.Selene schreef: Okee, duidelijk!![]()

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Net als "herplaatsen" als voorwaarde stellen om een regeling te kunnen treffen. Gaan da's zich tegenwoordig ook al bemoeien met wie welke hond mag houden?Machie schreef:Ja, kansloos gedrag is dat!malinois schreef: Kijk alleen hier al, fokkers worden gebeld etc.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh maar dat ben ik wel met je eens, alleen ook als je goed nagedacht hebt kun je voor verrassingen komen te staan.Rami schreef:Ik snap wel dat dat dan heel moeilijk is of kan zijn. Want, inderdaad, je situatie kan ook veranderen. En dat kan ook op ander gebied dan alleen financieel. Je wordt ziek, je krijgt ander werk (en je honden kunnen niet meer mee naar je werk, bijvoorbeeld) of je komt er alleen voor te staan, terwijl je de honden altijd met zijn tweeën 'deed'.renee-uk schreef:weet je wat het is, als je het niet hebt is 500 euro net zo onoverkomelijk als 2700 euro.
ik vind het fijn voor mensen hier dat ze het zo goed hebben, maar er zijn genoeg anderen die dat niet kunnen missen en bij wie de potjes inmiddels leeg zijn.
kunnen ze inderdaad het beste besluiten geen hond te nemen, maar wat als die hond er nou al is?
En dat zijn ook echt allemaal shit-situaties. En dat daar honden de dupe van worden, dat is heel rot en soms is er weinig aan te doen.
Neemt nog steeds niet weg dat je goed na moet denken voordat je aan een hond (honden) begint. Dat je er verantwoordelijk voor bent, dat het soms (veel) geld kost, dat het moeite en energie kost, dat je er verdriet van kunt hebben. Naast alle plezier, naast dat het een verrijking is (vind ik).
uiteindelijk kan niemand in de toekomst kijken en om daar nou geen hond voor te nemen op een moment dat wel verantwoord is, vind ik ook wel een beetje ver gaan.
en verder zullen mensen moeten roeien met de riemen die ze hebben en dat zal inderdaad wel eens ten koste van een hond kunnen gaan.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik heb tot nu toe alle herplaatsers kunnen verzekeren, ongeacht de leeftijd. Volgens mij Kazan ook, die was 10. Maar weet het niet zeker. Zarah, Shendor, Tessa, Tara en Cheeco waren allemaal herplaatsers en allemaal verzekerd, Jade nu ook.Safari schreef:Ik heb er hier al twee die niet in aanmerking komen voor een verzekering. Waarom niet?? Gewoon omdat het verleden niet bekend is.Kells schreef:Even een ding; als je een hond neemt, dan weet je dat je voor hoge medische kosten kunt komen te staan. Als je weinig of geen financiële reserves hebt, dan zorg je er toch voor dat je ziektekostenverzekering hebt?
Van geen van allen (behalve Jade en Tessa) was de achtergrond bekend.
Ik heb ook nooit aan hoeven geven of ik een sport beoefen volgens mij.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- iones
- Zeer actief
Mag ik dan eens vragen bij wélke verzekeringen jullie zitten, of welke verzekeringen jullie om wat voor reden dan ook geweigerd heeft?
Want dat vind ik wel interessant. Al die verschillende geluiden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Het staat in de voorwaarden dus ze vragen er niet om maar betalen niks uitMachie schreef:Ik heb niet eens hoeven invullen wat ik met de honden doe...

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb járen geleden Kyra en Lyndie bij Proteq verzekerd gehad (Lyndie was nog een pup en Kyra was 2). Betaalde een 300 euro per jaar. Toen kreeg Kyra een probleem met haar oog. Twee maanden gedokterd bij de da met de ene kuur na de andere, toen een verwijzing gevraagd naar de Wagenrenk. Die had 10 minuten nodig om vast te stellen wat het probleem was: 1 traanbuis functioneerde niet (goed). Ab voor de inmiddels opgetreden bindweefselontsteking plus een zalfje voor de traanbuis en het advies om 6 weken 3x daags te smeren en dan zou het over zijn. Wat ook zo was.malinois schreef:Het staat in de voorwaarden dus ze vragen er niet om maar betalen niks uitMachie schreef:Ik heb niet eens hoeven invullen wat ik met de honden doe...
Vervolgens stuurde ik alle facturen naar Proteq en kreeg vervolgens te horen dat ze niet gingen uitkeren maar dat het eigen risico was of buiten de polisvoorwaarden viel o.i.d.
Ik was zo woest dat ik per direct de verzekering op heb gezegd en ik leg elke maand iets opzij voor op de spaarrekening. Vang ik nog rente ook.
Maar goed, on topic: de onkosten kunnen aardig oplopen. Eén hond aan de hartmedicatie, twee honden aan de pijnstilling, anderhalve maand zylkène plus 2 dosis alprazolam. En dan in dezelfde maand poes Isis die ziek wordt en diverse bezoekjes aan de da met bijbehorende (dure) onderzoeken. Weer even een 500 euro aftikken. Da's dan boven de 'normale' kosten.
Ja, ik heb een spaarrekening. Maar als, godverhoede het, nu deze maand ook nog een andere ramp gebeurt, dan heb ik wél een probleem. Want zo'n spaarrekening is niet oneindig.
Mijn huis of auto verkopen vind ik van de zotte. Ik heb ook nog mijn kind en mezelf om voor te zorgen. En met z'n allen gezellig bij het Leger des Heils bivakkeren lijkt mij nou ook geen jofel idee.

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
bouvierpoedel schreef:Oh das lekker .Safari schreef:tineke schreef:Vind ik ook ,maar een betalingsregeling ipv inslapen bij een relatief kleine ingreep zou ik zelf wel overwegen als ik het niet zou hebben.Mit schreef:Een dier op afbetaling kopen is ook van de zotte. Maar dat vind ik eigenlijk met alles, behalve een huis.
Ik ben het met je eens hoor, als het potje hier leeg zou zijn zou ik ook openstaan voor een betalingsregeling bij de DA. Het is alleen zo jammer dat nu bij mijn DA aanhangt dat niemand meer een betalingsregeling kan treffen. Dit ivm de wanbetalers.
Bij ons in het asiel vragen ze naar de gezondheids toestand van de hond/kat die afgestaan wordt. Als er medische kosten gemaakt moeten worden (die bekend zijn) dan krijgt de vorige eigenaar alsnog de rekening.
Kun je de hond niet de nodige medische hulp bieden en willen ze hem niet in laten slapen dan breng je hem weg naar het dierenasiel omdat hij daar misschien wel geholpen kan worden.
Krijg je alsnog de rekening gepresenteerd.
Das wrang.
Hier in de regio kun je bij de meeste dierenartsen ook niks meer regelen qua afbetaling vanwege wanbetalers;de goede lijden onder de slechte.
Bij ons in het asiel is het in ieder geval niet zo dat als er iets blijkt te zijn met een dier dat de oude eigenaar de rekening krijgt.
Het dier word gewoon geholpen en de rekening wordt betaald.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
Marion.
Ik heb veel over voor de meisjes. Echt heel erg veel. Maar de auto verkopen... dat is onze broodwinning. Huis verkopen, de allerlaatste optie. Maar wat moet dat moet.
Wel denk ik dat onze beide honden dermate baasjeshonden zijn, dat we ze dan beter kunnen laten inslapen. Dan hebben ze gewoon een heerlijk leven gehad.
Wel denk ik dat onze beide honden dermate baasjeshonden zijn, dat we ze dan beter kunnen laten inslapen. Dan hebben ze gewoon een heerlijk leven gehad.
-
Safari
Molly en Rakker had ik bij petplan. Molly is niet meer nodigiones schreef:Mag ik dan eens vragen bij wélke verzekeringen jullie zitten, of welke verzekeringen jullie om wat voor reden dan ook geweigerd heeft?
Bij verder rondbellen kwam ik uit bij FBTO of OHRA ( welke van de twee weet ik niet meer ) en daar is voor mij speciaal contact geweest met de acceptatie afdeling en aanvragen had sowieso geen zin omdat ik niets van zijn medische verleden wist. Geen idee of er ooit (behalve zijn castratie ) een operstie of iets dergelijks is geweest. Ook voor hem zet ik geld opzij in de pot.
Gewone DA rekeningen voor bv entingen of laatst een rekening van 54 euro voor Bommel ivm abces betaal ik gewoon van mijn huishoudgeld. De pot voor de honden is voor grote noodgevallen.
Timmie is een opvanger dus zijn operaties heeft de stichting betaald maar er zou genoeg in mijn pot zitten om zoiets zelf te kunnen betalen. Gaan er twee honden tegelijk gek doen dan zou ik een beroep moeten doen op familie.
- Rami
- Zeer actief
Ja, natuurlijk, ze hebben een heerlijk, 'hondwaardig' en lang (in de zin van volkomen/volmaakt ) leven gehad.Marion. schreef:Ik heb veel over voor de meisjes. Echt heel erg veel. Maar de auto verkopen... dat is onze broodwinning. Huis verkopen, de allerlaatste optie. Maar wat moet dat moet.
Maar stel jouw Saar en Miep zijn 1 jaar of 1,5 jaar. Dan hebben ze, in principe, toch nog een heel leven voor zich? Of maakt dat niet uit? (Serieuze vraag, probeer het voor mezelf ook helder te krijgen).
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Hier geen verzekering, daar krijg ik Luna niet in met haar huidproblemen, die zijn dus zowiezo uitgesloten hoewel dat op het ogenblik de kostenpost is.
5 weken geleden een AB-kuur voor 6 weken gekregen, nierfunctieonderzoek, uitgebreid bloed/urine onderzoek, pijnstilling voor 2 weken, tikt aardig aan maar we hebben een potje waar we maandelijks iets instorten. Ik hoop dat dat genoeg blijkt te zijn voor de toekomst. Zoniet, we gaan ver, hoe ver weet ik niet, dat zie ik dan wel. Maar ik heb ook 2 kinderen waar ik verantwoordelijk voor ben en die gaan gewoon voor.
5 weken geleden een AB-kuur voor 6 weken gekregen, nierfunctieonderzoek, uitgebreid bloed/urine onderzoek, pijnstilling voor 2 weken, tikt aardig aan maar we hebben een potje waar we maandelijks iets instorten. Ik hoop dat dat genoeg blijkt te zijn voor de toekomst. Zoniet, we gaan ver, hoe ver weet ik niet, dat zie ik dan wel. Maar ik heb ook 2 kinderen waar ik verantwoordelijk voor ben en die gaan gewoon voor.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Machie
- Zeer actief
Ik verkoop geen auto of huis voor mn honden. Dan hebben we geen inkomsten of geen huis meer. Dat lijkt me geen optie 
- Qal
- Zeer actief
Even andere insteek, los van het verkopen van auto of huis om een hond te helpen. Als de keus is hond eruit of partner eruit? Mag icm het eerste overigens wegens een ernstig niet bij te leggen meningsverschil over het eerste.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Rami
- Zeer actief
Voor mij is dit een heel andere vraag/kwestie dan wel of niet zorg kunnen dragen (in welk opzicht dan ook) voor je hond(en).Qal schreef:Even andere insteek, los van het verkopen van auto of huis om een hond te helpen. Als de keus is hond eruit of partner eruit? Mag icm het eerste overigens wegens een ernstig niet bij te leggen meningsverschil over het eerste.![]()
Ik vergelijk mijn honden niet met mijn partner. Dat is toch echt van een andere orde.
- Machie
- Zeer actief
Hmm, mijn honden horen bij me. Mocht mijn relatie ooit uit gaan dan weet een volgende vent dat ik ze heb en gaan ze dus niet weg. Wel ben ik voorstander van alle 2 achter honden staan. Onze 3e hond komt er ook pas nu ook Bart er volledig achter staat. Anders niet.Qal schreef:Even andere insteek, los van het verkopen van auto of huis om een hond te helpen. Als de keus is hond eruit of partner eruit? Mag icm het eerste overigens wegens een ernstig niet bij te leggen meningsverschil over het eerste.![]()
-
Neeltje
Ik zou het met nu kunnen veroorloven als er iets dramatisch met mijn volgende hond zou gebeuren (aub God verhoede, ik heb genoeg meegemaakt), maar hier worden de honden meteen verzekerd als ze gechipt worden bij de fokker. Geen kans op uitsluiting. En zeker bij Yentle ben ik er wat blij om geweest.Ik denk haast dat als je vaste klant bent bij een DA, je het wel voor elkaar kunt krijgen of je mag betalen als je het geld van je verzekering hebt ontvangen.
Maar als het echt echt echt niet zou gaan, tja, dan zou er ook hier een moeilijke beslissing genomen moeten worden.
Maar als het echt echt echt niet zou gaan, tja, dan zou er ook hier een moeilijke beslissing genomen moeten worden.
- Qal
- Zeer actief
Valt mee toch? Jij wil voor de zoveelste keer je hond laten opereren omdat zonder het leven geen kwaliteit meer voor het dier heeft maar je partner is het daar absoluut niet mee eens? Wat dan?Rami schreef:Voor mij is dit een heel andere vraag/kwestie dan wel of niet zorg kunnen dragen (in welk opzicht dan ook) voor je hond(en).
Ik vergelijk mijn honden niet met mijn partner. Dat is toch echt van een andere orde.
Als het zelfs gaat om auto en huis verkopen lijkt me dit nog een milder scenario.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
honden horen bij mij, wij waren samen het hele pakket waar vriendje voor gekozen heeft.
als hij de honden niet had willen hebben was ik nooit hierheen verhuisd, dus als dat een issue wordt mag ie zelf zijn spullen pakken.
over de volgende honden zullen we samen beslissen, maar over deze twee is geen discussie mogelijk.
overigens betaal ik alle kosten -buiten het eten- voor de honden, hondeneten gaat net zoals slangeneten van de gezamelijke huishoudrekening.
als hij de honden niet had willen hebben was ik nooit hierheen verhuisd, dus als dat een issue wordt mag ie zelf zijn spullen pakken.
over de volgende honden zullen we samen beslissen, maar over deze twee is geen discussie mogelijk.
overigens betaal ik alle kosten -buiten het eten- voor de honden, hondeneten gaat net zoals slangeneten van de gezamelijke huishoudrekening.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love