Ik kan niet meer doen dan ik al doe. Probeer op je vragen stuk voor stuk antwoord te geven.blondie schreef:Persoonlijk vind ik het goed dat je de hond in huis opneemt, de manier waarop roept alleen vraagtekens op.
klopt.blondie schreef: In je begintopic staat dat de hond bij die da is geopereerd, dat er nog een operatie moet worden gedaan en dat de eigenaar daar geen geld voor heeft, mede met in zijn achterhoofd dat het geopereerde oog nu ook weer niet lekker loopt dus dat er nog meer kosten aan gaan komen.
Jawel. Ze zijn gaan rondbellen om de hond te herplaatsen. De dierenarts was zich heel bewust van zijn probleem. En het is ze gelukt om de hond in ieder geval opvang te geven. Bij mij dus.blondie schreef: De da wil niet op het verzoek ingaan om in te laten slapen omdat de hond nog geholpen kan worden, maar lijkt niet een andere oplossing aan te dragen.
Zij. Het is een vrouwelijke dierenarts. Het is niet aan haar om tegemoet te komen. Zij wil de hond gewoon niet laten euthanaseren en ze heeft gezorgd voor een andere uitweg. Ze liet hem niet met 0 opties zitten.blondie schreef:Althans, dat lees ik nergens dat hij de eigenaar tegemoet komt.
Verder kan zij de operatie niet doen. Dus kan ze hem niet tegemoet komen.
De dierenarts die de hond behandeld heeft, wilde tenminste 200 euro er af doen. Volgens mijn dierenarts wilde ze behandelen voor 700 euro maar hij zelf vertelde mij voor 400 euro. We zullen het bedrag maar effe in het midden laten.
Voor zover ik het begreep vond de eigenaar dat niet voldoende. En deze kwestie is tussen hen nog gaande.blondie schreef: Fokker wilde ook ergens wel een bijdrage leveren, maar daar is de eigenaar niet op ingegaan?
Ik denk dat de eigenaar de problemen nog niet voldoende heeft aangekaart bij de behandelende arts. Zodat die arts ook niet beseft heeft dat dit verstrekkende gevolgen zou kunnen hebben voor de hond, nl. afmaken. En ik weet ook niet hoe ze dat op zou hebben gevat. Ik sta er buiten, ik doe het niet voor mezelf, het is niet mijn hond en ik hou de hond ook niet. En dan komt het misschien ook weer anders over.blondie schreef: Het leest gewoon raar dat de da die de hond geopereerd heeft niet met de eigenaar naar oplossingen is gaan kijken, maar dat de assistente jou vraagt om hulp. En dat jij vervolgens voor minder de hond kan laten opereren ergens.
Maar dat speelt wel. Hij heeft laten opereren, nu moet het andere oog ook weer en hij vertrouwt het al behandelende oog niet. Ik trouwens ook niet. Ik laat de dierenarts er morgen ook naar kijken.blondie schreef: Kan ook zijn dat de man het gewoon allemaal niet ziet zitten en bang is voor nog meer kosten en eigenlijk niet met zo'n hond verder wil. Dat kan natuurlijk ook, maar dat staat nergens.