Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben wel eens benieuwd hoevaak jullie het water verschonen in de waterbak op een dag ?
en hoevaak jullie de waterbak schoonmaken ( "afwassen" )?
ik geef hier ong 2x op een dag een schone bak water ( het is ook geen grote bak hoor voor 4 beesten )
en maak hem denk z'n 3x in de week helemaal schoon..
Iedere ochtend als ik ze eten ga geven gooi ik eerst de waterbakken leeg en doe er vers water in. Schoonmaken doe ik ongeveer 1 keer in de week, dan haal ik er even een schuursponsje doorheen.
De bak in de woonkamer wordt 2 á 3x per dag opnieuw gevuld, die in de keuken minder want daar wordt minder uit gedronken.
Die in de kennel vul ik dagelijks bij als het nodig is (regenwater is ook lekker vindt Numa) en 1x per week ongeveer maak ik die bak goed schoon
Alhoewel ze hier erg weinig binnen drinken, maak ik de bak elke ochtend schoon en vul hem met vers water. 's avond even omspoelen en weer vullen. Tussendoor wanneer nodig.
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15 True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10 Candy, voor altijd in mijn gedachten http://www.greyblessings.nl
Ik vul als de bak leeg is en dat is niet vaak, Zappa drinkt liever buiten.
En schoonmaken? Als de bak zichtbaar vies is. (en dat is zelden met een bescheiden hondje )
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Ik geef ze eerst eten en als ze daarmee bezig zijn dan maak ik ondertussen de waterbak schoon en vul het weer. De bak is zo groot dat ze er met gemak drie dagen van zouden kunnen drinken.
Hier staan 2 bakken die voor 3 honden beschikbaar zijn.
2x Daags met eten geven worden ze geleegd en ververst en 1 van de bakken wordt 's avonds voor het slapen gaan nog een keer gevuld. Echt afwassen doe ik denk ik om de dag.
Iedere ochtend voor de ochtend maaltijd maak ik de waterbak schoon en vul hem bij. Zie ik in de loop van de dag dat de bak bijna leeg is, spoel ik de bak om en gaat er schoon water in. Of zie ik viezigheid in de bak drijven dan spoel ik de bak om en doe er schoon water in. Het is een grote bak waar ze met 6 honden uit drinken. Het wisselt per dag hoeveel er gedronken wordt.
Hier worden de drie waterbakken dagelijks in de afwasmachine gestopt en water verversen gebeurt, afhankelijk van het seizoen en of het water vuil is, 2 à 3 maal per dag. Bij ons drinken ze graag fris water!
De waterbakken van de katten gebeurt gewoon dagelijks om het proper te houden, katten drinken niet zoveel en ze durven ook uit de hondenbakken drinken .
En schoonmaken? Als de bak zichtbaar vies is. (en dat is zelden met een bescheiden hondje )
Een beetje van dit dus.
Dana drinkt echt weinig in haar eentje (ik ben 2 honden waarvan 1 veel drinker gewend) en heeft bij haar etensbak en in de slaapkamer een hele grote bak staan. Ze drinkt er amper uit, ook uit die bij haar etensbak is amper leeg te krijgen. Dana krijgt nu ook Kvv, en toen ze nog samen waren kregen ze beide brokken, dat zal ook wel verschil uit maken.
Af en toe denk ik, zal hem weer even schoonmaken/opnieuw vullen.
'S ochtends krijgt ze na het uitlaten haar eten en daarna drinkt ze altijd iets waardoor de rvs drinkbak niet zo schoon meer is dus spoel ik de bak om en krijgt ze daarna weer vers water waar ze af en toe iets van drinkt.
1-2x per week draait de bak mee in de afwasmachine en is het weer brandschoon, toen ik dat vroeger niet deed kreeg je op een gegeven moment zo'n kalkaanslag in de bak.
_________________________ Boxer Jane 25-07-2014 Boxer Mickey 15-10-2001 *18-05-2015
Ik heb hier een waterfontein die ik alleen vul als die leeg begint te raken.. ( stromend water blijft vers hihi )
En de waterbak vul ik 1 keer per dag en 1 keer per week gaan de bakken de vaatwasser in
Gewoon 1x per dag schoonmaken in de routine; schone handdoek, schone theedoek, schone vaatdoek, schone waterbak............... Dan vul ik de bak met vers water. Ook Sam is geen grote drinker uit de bak, dus overdag vul ik hem maar 1x met water. Ook de bak waarin vlees en/of brokken gaan, maak ik standaard 1x per dag schoon.
En met een baasje die het niet ziet nog minder
Hier hebben ze de nare gewoonte om alleen uit de waterbak van Dumas te drinken en daar gaat maar weinig in
Nouja, heeft puppeding straks ook een bak want de waterbak van Luca gebruiken ze dus niet
Dat minibakje van Dumas vul ik 2x per dag denk ik
Ik vul hem iedere ochtend en tussentijds wanneer leeg. Ik maak hem schoon wanneer ik daar aan denk, geen vast ritme en zeker niet dagelijks. Vrij simpel eigenlijk.