Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ging ik even de fout in!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

Re: ging ik even de fout in!

Ongelezen bericht door sonja »

je zegt het goed, zoals ik denk dat ze is, ik weet het niet zeker......
Toen ze hier net was, wist ik zeker dat andere honden geen probleem waren.
Ze heeft altijd met meerdere honden geleeft, en ze zat direct samen met mijn teef in onze auto zonder een grommetje niets toen we haar gingen halen.
Ik had echt niet gedacht dat ze niet sociaal was naar andere honden.
maar na dat akkefietje op het strand weet ik het niet meer zo zeker :scratch:
rothond :tong: :wink:
sonja
Zeer actief

ik denk dat even een duwtje in de goede richting van arno het beste idee is ja.
Ga na de stop gelijk even bellen :ok:
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik snap je gevoel helemaal. Maar probeer zelf toch de rust erin te houden, hoe moeilijk ook. Ik had afgelopen weekend met Floor een incidentje. Floor is een super sociale, goed gehoorzame hond. Geeft nooit problemen, echt nooit. Toch valt ze uit het niets ineens een passerende Duitse Herder aan. Die geeft een snauw terug en dat gaf als reactie dat Floor als een dolle achter die hond aan ging, grommend en blaffend. Die hond ging met de staart tussen de poten achter het baasje aan, die aan het hardlopen was. Ik kon roepen wat ik wilde, het duurde echt even dat ze weer terug kwam. Ik schaamde me kaopt, maar echtm dit was een gevalletje "dat doet ze anders nooit". Ondanks dit incident loopt ze nog steeds los. Wel ben ik weer meer aan het oefenen met hier komen. En natuurlijk hou ik haar scherp in de gaten. Ben alweer een boel honden tegen gekomen, maar er is niks meer aan de hand.

Als Luna altijd gewoon sociaal is geweest heb je best kans dat dit een eenmalige uitspatting is geweest. Luistert ze normaal wel altijd goed?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
sonja
Zeer actief

Ze luistert keurig, kan niet anders zeggen.
Het is een hond die op eigen terrein werd gehouden en was netjes naast lopen, en in een bos lopen niet gewent.
Ze is sinds september bij ons, en ze luistert beter als de hond die we al hadden :LOL:
Nou is dat een omaatje dus die mag lekker sloom reageren....
Maar luna staat na een kort fluiten voor mijn neus, reageert direct op een NEE als ze op het pad moet blijven, wacht keurig in de auto (met deur open) op toestemming om eruit te komen.
Echt super goed van haar.
Ze kende het commando zit en dat was het....
Dus ze doet het echt heel goed.
Ik ben na het strand gedoe ook niemand meer tegengekomen met hond.
En dan maak je het probleem heel groot in je hoofd, terwijl er misschien niets aan de hand is.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

sonja schreef:Ze luistert keurig, kan niet anders zeggen.
Het is een hond die op eigen terrein werd gehouden en was netjes naast lopen, en in een bos lopen niet gewent.
Ze is sinds september bij ons, en ze luistert beter als de hond die we al hadden :LOL:
Maar luna staat na een kort fluiten voor mijn neus, reageert direct op een NEE als ze op het pad moet blijven, wacht keurig in de auto (met deur open) op toestemming om eruit te komen.
En dan maak je het probleem heel groot in je hoofd, terwijl er misschien niets aan de hand is.
Dat laatste wat je zegt is precies wat ik bedoelde met mijn vorige post. Ik was zondag echt ontdaan, Floor ging nooit meer los!!! Maar als ik nu terugdenk aan wat er eigenlijk gebeurde, kan ik niks anders dan concluderen dat ik beter moet opletten en er niet klakkeloos vanuit moet gaan dat Floor toch niks doet. Dan komt het allemaal gewoon goed. Want dat dit niet meer mag gebeuren staat buiten kijf, maar ook ik heb de neiging om dingen erg uit zijn verband te rukken.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Saschesfloor schreef:
sonja schreef:Ze luistert keurig, kan niet anders zeggen.
Dat laatste wat je zegt is precies wat ik bedoelde met mijn vorige post. Ik was zondag echt ontdaan, Floor ging nooit meer los!!! Maar als ik nu terugdenk aan wat er eigenlijk gebeurde, kan ik niks anders dan concluderen dat ik beter moet opletten en er niet klakkeloos vanuit moet gaan dat Floor toch niks doet. Dan komt het allemaal gewoon goed. Want dat dit niet meer mag gebeuren staat buiten kijf, maar ook ik heb de neiging om dingen erg uit zijn verband te rukken.
Soms kan je een speciale situatie na afloop wel eens wat beter snappen.
Zoals dat grommen en blaffen tegen een hond die achter zijn joggende baas aanloopt.
Een van mijn honden vindt dat een hond die achter een rennend of fietsend iemand aan loopt foute boel is, want dat hoort niet, dat mag zij ook niet. :roll:
En ze kan daar soms best fel op reageren.
Dus als ik iemand zie aan komen hollen met zijn hond er achteraan, dan moet de aandacht van mijn hond even bij mij zijn.
Bij me lopen eventueel even bij me gaan zitten en als de zogenaamd "stoute" hond voorbij is lopen we door.

@Sonja, als het lukt wel proberen in niet al te stille gebieden te lopen.
Honden nadrukkelijk gaan ontwijken helpt ook niet :wink:
En veel succes bij Multidog :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sonja
Zeer actief

ga zeker bij multidog langs, maar ga luna ook regelmatig meenemen naar het dorp om aangelijnt te wandelen. als dat goed gaat en ik krijg haar zonder moeite langs andere honden krijg ik vanzelf wat meer vertrouwen denk ik. ga ook maar is naar drukkere gebieden met luna aan 10 meter lijn. even wat goede ervaringen opdoen
ranetje
Zeer actief

sonja schreef:ga zeker bij multidog langs, maar ga luna ook regelmatig meenemen naar het dorp om aangelijnt te wandelen. als dat goed gaat en ik krijg haar zonder moeite langs andere honden krijg ik vanzelf wat meer vertrouwen denk ik. ga ook maar is naar drukkere gebieden met luna aan 10 meter lijn. even wat goede ervaringen opdoen
:ok:
En beloon haar voor goed gedrag :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
sonja
Zeer actief

we gaan aan het werk,met kaas en worst in de aanslag haha . dankjewel! heb er wer zin in
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Wolf77 schreef:maar meneer liep toch in dat losloopgebied?
En dat maakt uit wat precies?
Wolf77 schreef:Dat woest gegrom, was dat van Luna of van de beagle?
En maakt dat nog iets uit? Ik vind het redelijk "normaal" dat als er 1 hond op de andere afgestormd komt de "andere" hond zich zou laten horen.
Wolf77 schreef:Verder heb je ook goed gehandeld zo hoor, altijd balen als ze onder je vandaan denderen maar t gebeurd, en zeker op losloop stukken.
Dat heeft ze zeker :ok:

frank-bobby schreef:ik vindt dat je heel netjes bent gebleven
ik denk als ik die schop beweging had gezien naar mijn hond dat ik opdat moment niet voor rede vatbaar was geweest fout of niet :gvd: :S:
Ok en als er een andere hond op 1 van jouw honden af komt stormen/blaffen doe jij als je je rot schrikt niks :denken:

Kom op zeg. Als jouw buffel op mijn JR afstormt en ik in paniek jouw hond een trap geef is dat toch geheel jouw eigen schuld hoor :ok:

Tis hier verder allemaal goed afgelopen, en kan me van mezelf zo voorstellen dat als mij dat zo overkomen ik 1 óók dergelijke bewegingen zou maken (schop) maar 2 toch niet geheel onbelangrijk het voor mij afgedaan is op het moment dat er (zoals hier het geval is) meerdere malen met enige schaamte sorry wordt gezegd hoor.

Er is verder niks voorgevallen, geen schade niks. Maar wel ff de realiteit niet uit het oog verliezen en ff de dingen die beschreven worden "op jezelf" betrekken :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
ranetje
Zeer actief

sonja schreef:we gaan aan het werk,met kaas en worst in de aanslag haha . dankjewel! heb er wer zin in
Komt vast helemaal goed :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

ranetje schreef:
sonja schreef:we gaan aan het werk,met kaas en worst in de aanslag haha . dankjewel! heb er wer zin in
Komt vast helemaal goed :wink:
Ach natuurlijk wel. En zolang mensen hun eigen fouten erkennen, mensen de fouten van anderen (mede door het erkennen van de tegenpartij) kunnen onderkennen is er (soms achteraf) niks aan de hand :ok:
anders is dat als er wél schade is natuurlijk
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Poeh, dat los je netjes op. Of mijn hond luistert of niet, een ander hoeft mijn hond niet te schoppen, dus ik denk dat ik flink door het lint gegaan was als ik jou was geweest! Oke, mijn hond hoort te komen als ik haar roep, maar schoppen vind ik zooo laag!
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Yukusaki Akitas schreef:Poeh, dat los je netjes op. Of mijn hond luistert of niet, een ander hoeft mijn hond niet te schoppen, dus ik denk dat ik flink door het lint gegaan was als ik jou was geweest! Oke, mijn hond hoort te komen als ik haar roep, maar schoppen vind ik zooo laag!
Ja fijn hoor, maar reageer jij net zo als jij denkt dat jouw hond "gevaar" loopt :19: Gezien jouw reactie hierboven (je zou flink door het lint gaan) heb ik zomaar het vermoeden dat als het jou zou overkomen je toch ook niet zo stoïcijns zou blijven staan :wink:
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Yukusaki Akitas schreef:Poeh, dat los je netjes op. Of mijn hond luistert of niet, een ander hoeft mijn hond niet te schoppen, dus ik denk dat ik flink door het lint gegaan was als ik jou was geweest! Oke, mijn hond hoort te komen als ik haar roep, maar schoppen vind ik zooo laag!
Dat ligt aan de situatie. Bij een vriendelijke hond die alleen een "praatje" komt maken, zal ik nooit schoppen o.i.d., maar zoals hieronder ook aangegeven, als ik het idee heeft dat mijn hond gevaar loopt, jazeker, dan doe ik dat wel.
Gisteren dook er een Beagle reu uit het niks bovenop Focus (pup van 5 maanden), en reken maar dat die een beste trap heeft gehad.
Buurtende hondjes die niet luisteren, geen probleem. Maar als ze daadwerkelijk iets doen, bescherm ik mijn honden.
En ja, dat is zeker sneu voor de hond, maar je moet iets.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Contacteer:

Ja oke, dan is het een ander verhaal. Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dat in dit geval niet zo was. :p
Yukusaki Akitas
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Yukusaki Akitas schreef:Ja oke, dan is het een ander verhaal. Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dat in dit geval niet zo was. :p
Misschien was het ook niet zo dat ze echt iets deed, maar ik lees wel iets over "woest gegrom", dus ik kan me voorstellen dat die eigenaar zich wild schrok. Het nogal een gevaarte dan he.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
smoekie
Zeer actief

Yukusaki Akitas schreef:Ja oke, dan is het een ander verhaal. Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dat in dit geval niet zo was. :p
Misschien toch in het vervolg éérst ff de OP lezen alvorens te reageren :wink:

sonja schreef:Heel verhaal, maar doordat dit mij nu voor het eerst overkomt, kan ik me echt niet voorstellen dat sommige mensen dood kalm komen aanzetten als hun hond een andere hond staat te terroriseren.
Vond het echt zo erg voor die meneer :ugh:
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Contacteer:

Misschien heb ik niet altijd zin om alles te lezen, en reageer ik gewoon met wat ik te zeggen heb op dat moment. Als een topic 32 pagina's heeft ga ik dat ook niet eerst allemaal doorlezen.
Yukusaki Akitas
Afbeelding
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:
Misschien was het ook niet zo dat ze echt iets deed, maar ik lees wel iets over "woest gegrom", dus ik kan me voorstellen dat die eigenaar zich wild schrok. Het nogal een gevaarte dan he.
Ja oke. Kan me er ook wel iets bij voorstellen, al vind ik schoppen dan nog steeds niet de juiste oplossing ;)
Yukusaki Akitas
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Yukusaki Akitas schreef:Misschien heb ik niet altijd zin om alles te lezen, en reageer ik gewoon met wat ik te zeggen heb op dat moment. Als een topic 32 pagina's heeft ga ik dat ook niet eerst allemaal doorlezen.
Dit is pas de 2e pagina en je had alleen maar OP hoeven te lezen hoor. Echt niet "alles" van al die (2) pagina's :wink:
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet niet wat je bedoelt met OP.
Yukusaki Akitas
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Yukusaki Akitas schreef:Ik weet niet wat je bedoelt met OP.
Openingspost, dat wat de topicstarter als eerste heeft geplaatst.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Contacteer:

Thanks. :)

Over de OP gesproken. Daarin staat niet wélke hond woest gromt. Had net zo goed de hond van die man kunnen zijn, en dan is er zeker geen reden om te schoppen. Maar goed, genoeg discussie. Iedereen reageert anders op zo'n moment ;)
Yukusaki Akitas
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”