Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vuurwerkpetitie tekenen!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

vuurwerkpetitie tekenen!

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Yblokdijk
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Weimaraner

Re: vuurwerkpetitie tekenen!

Ongelezen bericht door Yblokdijk »

Sorry maar daar teken ik niet voor. Ik heb ook nog nooit honden gehad die bang voor vuurwerk waren.
Nog ff en Nederland is helemaal verpest met alle regeltjes. Vuurwerk hoort bij de viering van het nieuwe jaar .
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik krijg dezelfde melding als Jion. Gaat het om een petitie om vuurwerk helemaal te verbieden? Want in dat geval maakt het niet uit, dan teken ik niet. Gaat het om strengere controles etc buiten de toegestane tijden, dan wel.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb wel getekend, al ben ik bang dat het geen fluit gaat uitmaken want zoals gezegd, vorig jaar is er ook zo'n enquete geweest en er werd niks mee gedaan.
Maar goed, wat mij betreft mag het per direct verboden worden. Maandenlang dat achterlijke geknal van vuurwerk dat meer op een bomontploffing lijkt dan een simpel rotje. Kinderen die al vanaf november met vuurwerk lopen te klieren, bomen en containers die in de hens worden gestoken... bah!
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Wees voorzichtig
Om veiligheids- en privacyredenen moet je je wachtwoord alleen op de echte website van Facebook invoeren. Download alleen software van websites die je vertrouwt. Voor meer informatie over veilig onlinewerken ga je naar de pagina over beveiliging op Facebook. Raadpleeg ook de Wikipedia-artikelen over malware en phishing.

http://petities.nl/petitie/vuurwerkverbod

Dat krijg ik als melding.

En nee, ik ga niet tekenen denk ik ;-) jaren lang met een bange hond geleefd, en nog steeds zijn sommige hier er geen fan van, maar ook ik vond het als kind geweldig om vuurpijlen af te steken of ander soortig vuurwerk, en ik denk niet dat dat verboden moet worden. Maar goed, ik kan natuurlijk niet lezen of het om het geheel verbieden gaat, of alleen strengere controles
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Yblokdijk schreef:Sorry maar daar teken ik niet voor. Ik heb ook nog nooit honden gehad die bang voor vuurwerk waren.
Nog ff en Nederland is helemaal verpest met alle regeltjes. Vuurwerk hoort bij de viering van het nieuwe jaar .
Dit dus :ok:

Je leert je hond maar "gewoon" niet bang te zijn voor vuurwerk. En in het geval dat dat niet lukt, ja sorry, dan misschien iets van medicatie waarbij de hond wat "rustiger" wordt, maar vuurwerk gaan verbieden vanwege bange honden? Kom zeg :piew:

Als ze vuurwerk zouden willen gaan verbieden vanwege de vele ongevallen die elk jaar weer terugkomen zou ik ook niet tekenen. Ik zou wel tekenen voor strengere controle en naleving van de al bestaande regels. Maar verbieden? Nee hoor, dat gaat me veel te ver. Ze zijn naar mijn idee al veel te ver doorgeschoten in het "verbieden" van het een of ander. Moet dan ook niet veel gekker meer worden :S:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik teken eigenlijk geen een petitie hoe sneu soms ook.
Heb ook een schurft hekel aan vuurwerk en het geld wat je zo maar de lucht in schiet.
maar mensen halen daar lol uit ,net als ik uit mijn honden .
Het zou van mij wel beperkt mogen worden tot alleen oud en nieuw ,maar ach je mag ook niet door rood licht rijden en je hond op de stoep laten schijten ,maar dat gebeurt ook en hopelijk is er ook niemand die een petitie gaat starten voor het verbod op honden houden.
Dat gezeik om dingen te verbieden leid/lijd alleen maar dat er ook weer andere groepen op staan om die ander weer wat te verbieden zodat we uiteindelijk alles en iedereen elkaar hebben verboden om nog ergens lol uit te halen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ik vind het nogal ver gaan om het vuurwerk te verbieden, omdat honden bang zijn. Komop...
Die 14 uur is het vervelend, maar dan is het weer voor een jaar klaar.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Sanne&Bo schreef:Ik vind het nogal ver gaan om het vuurwerk te verbieden, omdat honden bang zijn. Komop...
Die 14 uur is het vervelend, maar dan is het weer voor een jaar klaar.
Als dat zo was had ik er ook geen moeite mee.
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ik teken ook niet voor een verbod. Vind het zelf veel te mooi om naar te kijken.

Strengere controles teken ik, zoals al eerder gezegd, wél voor. Die anderhalve maand dat het nu al buiten knalt is echt te veel. Oudjaarsdag houd ik daar bij vergeleken nog wel vol.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Ik heb getekend, want wat mij betreft mag het per direct afgeschaft worden.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik teken niet, ondanks dat een van mijn dames bang is, dat was ze niet maar de overbuurman vond het nodig om op een zwoele zomeravond even te knallen terwijl ze rustig op het balkon lag te slapen.
Buurman weet nu ook dat wij dat niet waarderen ....

Maar goed, volgens mij is Nederland al verzadigd van de regeltjes, laten we elkaar ook wat gunnen. Net wat Kees schrijft.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Icecold81 schreef:Ik heb getekend, want wat mij betreft mag het per direct afgeschaft worden.
Van mij ook hoor, alleen heb ik niet de illusie dat tekenen iets helpt.
Het gaat me trouwens niet alleen om de honden (die bij mij gelukkig niet bang zijn) maar ook om de andere dieren die gewoonlijk buiten leven. De enorme puinbak die achtergelaten word, vaak moet ik nog weken opletten of Gol er niet met een verdwaalde vuurpijl vandoor gaat.

Maar goed, ik hoop gewoon net zoals voorgaande jaren dat er weer een hoop handjes afgeknalt worden en het tuig zichzelf uitroeit.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Gollum schreef:
Icecold81 schreef:Ik heb getekend, want wat mij betreft mag het per direct afgeschaft worden.
Van mij ook hoor, alleen heb ik niet de illusie dat tekenen iets helpt.
Het gaat me trouwens niet alleen om de honden (die bij mij gelukkig niet bang zijn) maar ook om de andere dieren die gewoonlijk buiten leven. De enorme puinbak die achtergelaten word, vaak moet ik nog weken opletten of Gol er niet met een verdwaalde vuurpijl vandoor gaat.

Maar goed, ik hoop gewoon net zoals voorgaande jaren dat er weer een hoop handjes afgeknalt worden en het tuig zichzelf uitroeit.
Dat vind ik altijd zo'n nare opmerking, ik heb op plastische chirurgie gezeten tijdens de jaarwisseling en het zijn gewoon pubers met hun nog niet volgroeide cortex die (alhoewel ze het ergens wel weten maar hen overkomt het niet) in een onbewaakt ogenblik hun hele toekomst naar de klote blazen. Je moest eens weten wat een enorm verdrietige toestanden dat oplevert.
Ken je die poster nog van die hand met nog maar een paar vingers? bij deze jongen heb ik de hechtingen verwijderd, ruim 100 :schrik:

Vuurwerk hoeft wat mij betreft niet verboden te worden, strenger toezicht en voorlichting blijven geven werkt beter denk ik. Anders komen ze er illegaal toch wel aan.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik teken ook niet en hoewel het dit jaar tot nog toe verbazingwekkend goed gaat, wat Izzy voorgaande jaren panisch van vuurwerk. Vorig jaar is ze 3 maanden angstig geweest buiten en 's nachts binnen ook.

Maar ook ik vind vuurwerk bij oud en nieuw horen, ik vond het vroeger ook leuk om een rotje af te steken of tolletjes oid. Strengere controles op die achterlijk bommen die af en toe afgaan dat mag van mij wel..
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Mijn mannetje was ook niet bang, maar klootzakken kunnen het ook voor jou verpesten.
Een aantal jaren terug hebben ze hier vuurwerk tegen de ramen gegooid, nou dan schrik je jezelf ook lam en de hond ook, en toen was het gebeurd,
Ze zijn hier met mate het hele jaar aan het knallen, en ik zit met een hyserische hond die naar boven vlucht,
Nooit getroost met ach liefje kom maar :L:

Dus van mij mogen ze die rotzooi afschaffen
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Jaa laten we gewoon alles verbieden wat gevaarlijk is, overlast kan veroorzaken, mensen bang maakt en lawaai maakt. Is er al een petitie voor verbod op honden?? :roll:
Afbeelding
luna2906
Zeer actief

Nou, zo te lezen mag ik heel blij zijn dat het er bij ons in het dorp normaal aan toe gaat. Ik hoor nu zelden al vuurwerk, mensen gooien hier niets naar mijn dieren of naar ons huis en de straten worden de volgende dag alweer redelijk schoongemaakt. Natuurlijk zie je hier en daar nog wel iets liggen, maar de puinhoop en overlast die sommigen hier,beschrijven, heb ik hier nog niet gezien en evenmin bij mijn oude huis of in de straat van mijn ouders. :19:

Edit: te vroeg op enter gedrukt
Zilla
Zeer actief

luna2906 schreef:Nou, zo te lezen mag ik heel blij zijn dat het er bij ons in het dorp normaal aan toe gaat. Ik hoor nu zelden al vuurwerk, mensen gooien hier niets naar mijn dieren of naar ons huis en de straten wordnp
Zelfs in Almere(!) maak ik nauwelijks vervelende dingen mbt vuurwerk mee hoor...
Afbeelding
luna2906
Zeer actief

Zilla schreef:Jaa laten we gewoon alles verbieden wat gevaarlijk is, overlast kan veroorzaken, mensen bang maakt en lawaai maakt. Is er al een petitie voor verbod op honden?? :roll:
Misschien een verbod op loslopend rotvolk? Denk dat je daar de meeste winst behaald :mrgreen:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Wij voeren Stellar gewoon advocaat, is ze ook rustig. Het is 1 dag in het jaar en het hoort er wel bij hoor. Dat er ook op andere dagen geknald wordt is de 'schuld' van die mensen, niet van het vuurwerk ansich. Dus nee, ook ik vind dat men te ver kan gaan met regels.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Oh en aanvulling: Ik ben zelf pánisch voor vuurwerk. Echt, vreselijk. Maar ik blijf gewoon binnen.
Afbeelding
Zilla
Zeer actief

luna2906 schreef:
Zilla schreef:Jaa laten we gewoon alles verbieden wat gevaarlijk is, overlast kan veroorzaken, mensen bang maakt en lawaai maakt. Is er al een petitie voor verbod op honden?? :roll:
Misschien een verbod op loslopend rotvolk? Denk dat je daar de meeste winst behaald :mrgreen:
:zweep: Waar kan ik tekenen?
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik ben wel tegen vuurwerk, maar weet ook dat zo'n onbenullige petitie 0,0 waarde heeft.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Hier geen bange honden of mensen, maar ik opteer voor lokaal georganiseerde shows. Iedereen een tientje lappen bij de gemeentebelasting, en dan de verkoop afschaffen. Ik heb er nog nooit iets aan gevonden.
Carbidschieten mag dan wel weer van mij. Dan heb je een echte knál tenminste :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Neeltje schreef:Ik ben wel tegen vuurwerk, maar weet ook dat zo'n onbenullige petitie 0,0 waarde heeft.
dit dus.... anders had ik het getekend.
Afbeelding
Martijn,
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Martijn, »

ik snap eigenlijk niet waarom legaal vuurwerk verbieden zou gaan helpen om knallen vanaf november met illegaal vuurwerk te voorkomen? ik houdt zelf van vuurwerk en zou normaal nooit illegaal vuurwerk gaan halen maar als het niet meer legaal te krijgen is zou het voor mij ook gaan jeuken hoor. Snap de gedachte wel maar dit lijkt me averechts gaan werken. Illegale-Vuurwerkhandelaren zullen gouden jaren gaan beleven.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Net alsof 'bange honden' het enige argument zou zijn waarom mensen voor een vuurwerkverbod zijn. Ik vind het van de zotte dat iedereen zomaar met dergelijke explosieven mag spelen. Het zorgt voor ontzettend veel geluidsoverlast, ongelukken, milieuvervuiling, stress bij mens en dier. Elk jaar moeten alle prullenbakken door de gemeente afgesloten worden om te voorkomen dat ze opgeblazen worden. De brievenbussen ook. Vorig jaar is hiernaast een raam gesneuveld door vuurwerk, en dat was ook nog per ongeluk.
Ik heb er trouwens altijd al een hekel aan gehad. Nu ik honden heb valt het me alleen nog meer op hoeveel er vroegtijdig wordt afgestoken.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

saffie schreef:Net alsof 'bange honden' het enige argument zou zijn waarom mensen voor een vuurwerkverbod zijn. Ik vind het van de zotte dat iedereen zomaar met dergelijke explosieven mag spelen. Het zorgt voor ontzettend veel geluidsoverlast, ongelukken, milieuvervuiling, stress bij mens en dier. Elk jaar moeten alle prullenbakken door de gemeente afgesloten worden om te voorkomen dat ze opgeblazen worden. De brievenbussen ook. Vorig jaar is hiernaast een raam gesneuveld door vuurwerk, en dat was ook nog per ongeluk.
Ik heb er trouwens altijd al een hekel aan gehad. Nu ik honden heb valt het me alleen nog meer op hoeveel er vroegtijdig wordt afgestoken.

Idd. Ik heb, ook zonder bange honden, altijd een gruwelijke hekel aan dat achterlijke geschiet en geknal gehad. Kinderen die met gevaarlijk vuurwerk spelen en volwassenen die zich als volslagen imbecielen gedragen.
Op het grasveld voor mijn huis hebben ze een paar jaar geleden één van de bomen in de fik gestoken door er allemaal vuurwerk in te hangen en dat aan te steken. En ja, dat waren volwassen kerels die dat deden.
En ik moet al jaren mijn brievenbus afplakken omdat een jaar of 5 geleden een stel onverlaten vuuwerk door de brievenbus heen gooiden. Bijna op mijn bejaarde kat. Een grote brandvlek achterlatend.

O jongens, wat is vuurwerk toch léuk! :roll:
Afbeelding
Yblokdijk
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Weimaraner

Ongelezen bericht door Yblokdijk »

lieke schreef:
saffie schreef:Net alsof 'bange honden' het enige argument zou zijn waarom mensen voor een vuurwerkverbod zijn. Ik vind het van de zotte dat iedereen zomaar met dergelijke explosieven mag spelen. Het zorgt voor ontzettend veel geluidsoverlast, ongelukken, milieuvervuiling, stress bij mens en dier. Elk jaar moeten alle prullenbakken door de gemeente afgesloten worden om te voorkomen dat ze opgeblazen worden. De brievenbussen ook. Vorig jaar is hiernaast een raam gesneuveld door vuurwerk, en dat was ook nog per ongeluk.

Idd. Ik heb, ook zonder bange honden, altijd een gruwelijke hekel aan dat achterlijke geschiet en geknal gehad. Kinderen die met gevaarlijk vuurwerk spelen en volwassenen die zich als volslagen imbecielen gedragen.
Op het grasveld voor mijn huis hebben ze een paar jaar geleden één van de bomen in de fik gestoken door er allemaal vuurwerk in te hangen en dat aan te steken. En ja, dat waren volwassen kerels die dat deden.
En ik moet al jaren mijn brievenbus afplakken omdat een jaar of 5 geleden een stel onverlaten vuuwerk door de brievenbus heen gooiden. Bijna op mijn bejaarde kat. Een grote brandvlek achterlatend.

O jongens, wat is vuurwerk toch léuk! :roll:

Dat vuurwerk waar jullie allemaal moord en brand over schreeuwen is allemaal illegaal vuurwerk! Daarmee zal een vuurwerk verbod op LEGAAL vuurwerk natuurlijk niks oplossen aangezien het illegale vuurwerk dan gewoon nog net zoveel afgestoken zal worden!
Vroeger zijn we allemaal jong geweest en vonden we het allemaal mooi om het vuurwerk te bekijken met oud en nieuw. Dat onze interesse er minder in is geworden omdat wij ouder geworden zijn hoeven we natuurlijk nog geen verbod op te leggen voor de rest van NL die het wel leuk vind!
Stel nou dat iedereen een petitie gaat teken tegen honden omdat ze op de stoep schijten en blaffen. Vinden wij toch ook niet leuk???!!!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”