Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zou jij doen in deze situatie?
Moderator: moderatorteam
- aliceh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Een heerlijk HTK hondje uit Spanje
- Aantal honden: 1
Wat zou jij doen in deze situatie?
In een straat achter ons woont een man en vrouw die een soort Cairn Terrier achtig hondje hebben.
De eerste x dat ik 'm tegenkwam was toen mijn hond loops was en ik ineens 2 honden achter me had.
Waar het andere hondje vandaan was gekomen, wist ik niet maar ik moest ze wel uit elkaar houden want het was een reutje. Kort na de ontmoeting stopte er een auto bij me en de man stapte uit, met de vermelding dat de hond uit de auto was gesprongen. Een 2 weken erna kwan ik het zelfde hondje bij zijn huis tegen en liep vervolgens een heel stuk mee. Ik heb 'm toen zelf terug gestuurt, maar zag niemand buiten staat bij het huis. Nu kom ik net thuis van boodschappen doen en zie ik verderop auto's stil staan op de weg en een hele horde kinderen bezig zijn om dat zelfde hondje proberen te vangen. Ik ben er op afgelopen, en heb het hondje meegenomen naar de eigenaar, en gevraagd; dit hondje is toch van u? Ja, zegt de man; die loopt steeds weg,..Waarop ik zeg; Ja, en hij was net bijna aangereden! Nou zegt de man; dan leert ie het misschien een keer, om niet weg te lopen,...En ik stond me werkelijk in te houden om niet boos te worden, omdat ik al snel bedacht had; Als meneer er zo makkelijk over denkt, is deze de volgende x voor mij en breng ik 'm naar een huis waar mensen 'm wél willen hebben!! Hoe zouden jullie hiermee omgaan?? Ik heb al zoveel honden terug gebracht naar huidige eigenaren, en begin soms te denken dat ik ze maar beter gelijk mee kan nemen en er een andere eigenaar voor kan zoeken! Zo kwaad wordt ik hiervan!!
De eerste x dat ik 'm tegenkwam was toen mijn hond loops was en ik ineens 2 honden achter me had.
Waar het andere hondje vandaan was gekomen, wist ik niet maar ik moest ze wel uit elkaar houden want het was een reutje. Kort na de ontmoeting stopte er een auto bij me en de man stapte uit, met de vermelding dat de hond uit de auto was gesprongen. Een 2 weken erna kwan ik het zelfde hondje bij zijn huis tegen en liep vervolgens een heel stuk mee. Ik heb 'm toen zelf terug gestuurt, maar zag niemand buiten staat bij het huis. Nu kom ik net thuis van boodschappen doen en zie ik verderop auto's stil staan op de weg en een hele horde kinderen bezig zijn om dat zelfde hondje proberen te vangen. Ik ben er op afgelopen, en heb het hondje meegenomen naar de eigenaar, en gevraagd; dit hondje is toch van u? Ja, zegt de man; die loopt steeds weg,..Waarop ik zeg; Ja, en hij was net bijna aangereden! Nou zegt de man; dan leert ie het misschien een keer, om niet weg te lopen,...En ik stond me werkelijk in te houden om niet boos te worden, omdat ik al snel bedacht had; Als meneer er zo makkelijk over denkt, is deze de volgende x voor mij en breng ik 'm naar een huis waar mensen 'm wél willen hebben!! Hoe zouden jullie hiermee omgaan?? Ik heb al zoveel honden terug gebracht naar huidige eigenaren, en begin soms te denken dat ik ze maar beter gelijk mee kan nemen en er een andere eigenaar voor kan zoeken! Zo kwaad wordt ik hiervan!!
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Wat zou jij doen in deze situatie?
Laten ophalen door de dierenambulance naar het asiel. Kan meneer betalen voor zijn hond en leert hij het misschien wel af. 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Pfff, je bent toch bijna in staat de hond even een dag te "verstoppen" zodat die eigenaar even in de stress zit?!
"hij loopt steeds weg" Hoe dan? Een cairn terrier achtig hondje kan echt niet de deur open maken, en ik ken tot nog toe nog geen een hond die een slot kan openen.
En dan die opmerking ook dat ie er misschien van leert..
Vind het heel vreemd, maar meer dan dat je doet; de hond terugbrengen, kun je denk ik niet doen...
"hij loopt steeds weg" Hoe dan? Een cairn terrier achtig hondje kan echt niet de deur open maken, en ik ken tot nog toe nog geen een hond die een slot kan openen.
En dan die opmerking ook dat ie er misschien van leert..
Vind het heel vreemd, maar meer dan dat je doet; de hond terugbrengen, kun je denk ik niet doen...
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Als ie dan uberhaupt nog zn hondje ophaalt..Eline* schreef:Laten ophalen door de dierenambulance naar het asiel. Kan meneer betalen voor zijn hond en leert hij het misschien wel af.
Het klinkt niet echt alsof ie heel veel om het hondje geeft..
Zo sneu voor zulke dieren!
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
- aliceh
- Vaste gebruiker
Ik denk dat ze niet eens gaan zoeken of hij in een dierenasiel zit,...Eline* schreef:Laten ophalen door de dierenambulance naar het asiel. Kan meneer betalen voor zijn hond en leert hij het misschien wel af.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Dat is dan ook duidelijk toch? Dan zit het hondje waarschijnlijk ook beter bij een ander baasje. Ieder geval beter dan onder een auto..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Eline* schreef:Dat is dan ook duidelijk toch? Dan zit het hondje waarschijnlijk ook beter bij een ander baasje. Ieder geval beter dan onder een auto..
Precies.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Eline* schreef:Laten ophalen door de dierenambulance naar het asiel. Kan meneer betalen voor zijn hond en leert hij het misschien wel af.
dit dus

- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Precies, ik zou precies hetzelfde doen!Eline* schreef:Laten ophalen door de dierenambulance naar het asiel. Kan meneer betalen voor zijn hond en leert hij het misschien wel af.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dit dusEline* schreef:Laten ophalen door de dierenambulance naar het asiel. Kan meneer betalen voor zijn hond en leert hij het misschien wel af.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ja dierenambulance, laat hem maar betalen, dat helpt misschien.

- aliceh
- Vaste gebruiker
Ja, dat is wat ik ga doen,..nog 1 x die hond tegen komen en ik bel ze weer op. Ben onderhand vaste klant bij hun haha.
Ik hou jullie op de hoogte!
Ik hou jullie op de hoogte!
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
nooit zelf herplaatsen als de eigenaar er niks van weet want dat is diefstal en verraders slapen niet.
oppakken en naar het asiel brengen en vooral niet zeggen dat je weet van wie dat hondje is.
ellen
oppakken en naar het asiel brengen en vooral niet zeggen dat je weet van wie dat hondje is.
ellen
- aliceh
- Vaste gebruiker
Gistermiddag stapte ik de voordeur uit om naar m'n werk te gaan en zag ik de hond uit onze voortuin schieten, ik heb 'm eerst terug gestuurd en toen die de hoek om was omgedraaid. Maar toen ik daarna achterom keek stond ie er weer. En het is zo'n schatje, nog zo jong en onschuldig! Dus heb ik 'm bij me geroepen om 'm er uiteindelijk zelf naartoe te brengen. Maar op dat moment kwam de eigenaar weer aanrijden,..deed de portier open..en ik vroeg; Is ie gechipt? Ja, zegt ie. Waarop ik antwoord; 'Mooi!, zetten de hond op z'n schoot en zei daarna; dan kunnen ze u in iedergeval vinden als ie dood is!!' En sloeg zijn portier dicht. Pfff Woest was ik!!
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Zelfde soort verhaal hier,
in Drenthe regelmatig de berner Guus naar huus gebracht.
Die niet altijd even makkelijk reageerde op mijn pak pogingen.
Kwam van een grote boerderij af die nogal afgelegen was.
Dochter had hem ook een keer bijna onder de wielen van haar scooter.
Boer probeerde weleens eens iets, met schrikdraad of zo, maar niets hielp.
Deze man ook verteld en misschien is dat een tip, dat zijn hond een gevaar vormde voor andere verkeersdeelnemers
en hij daarvoor aansprakelijk was.
Dochter ging bijna onderuit op haar scooter.
Laatste keer vertelde ik hem dat ik een volgende keer de hond naar het asiel zou brengen.
Heb hem toen niet meer gezien en ben kort erna verhuisd.
in Drenthe regelmatig de berner Guus naar huus gebracht.
Die niet altijd even makkelijk reageerde op mijn pak pogingen.
Kwam van een grote boerderij af die nogal afgelegen was.
Dochter had hem ook een keer bijna onder de wielen van haar scooter.
Boer probeerde weleens eens iets, met schrikdraad of zo, maar niets hielp.
Deze man ook verteld en misschien is dat een tip, dat zijn hond een gevaar vormde voor andere verkeersdeelnemers
en hij daarvoor aansprakelijk was.
Dochter ging bijna onderuit op haar scooter.
Laatste keer vertelde ik hem dat ik een volgende keer de hond naar het asiel zou brengen.
Heb hem toen niet meer gezien en ben kort erna verhuisd.
- aliceh
- Vaste gebruiker
Ik zal 'm zelf niet vertellen dat ik 'm naar het asiel breng,..laat 'm er zelf maar achterkomen! Maar die tip over verantwoording zal ik zeker onthouden! Dat kan nog wel een keer van pas komen,..
-
Muk
Dat dus. Werkt vaak verrassend efficiënt.Eline* schreef:Laten ophalen door de dierenambulance naar het asiel. Kan meneer betalen voor zijn hond en leert hij het misschien wel af.

[/url]