Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Argh, zelfs het aanrecht is niet meer veilig ....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Argh, zelfs het aanrecht is niet meer veilig ....

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

.... Voor Sari.

Ik ben nu boven aan het werk en wilde proberen om Sari gewoon los in de woonkamer te laten. Alle spullen op de tafels weggeruimd, dus er lag niets wat ze kom slopen en eten. (Op de meubels na)

Na een uurtje kom ik beneden, zie ik ineens iets van zilverpapier op de mat liggen. Raar, dus ik kijk wat het is, zie ik omepr staan. Toen meteen alarmbellen, shit mijn medicijnen die op het aanrecht liggen.
Ik kijken, en ja hoor, de aangebroken strip is spoorloos.

Hele huis op zijn kop gezet, maar buiten wat kleine stukjes zilverpapier niets te vinden.
Meteen de dierenarts gebeld uiteraard, die heeft nog gebeld met het toxisch centrum maar gezien haar gewicht en de hoeveelheid pillen die er nog inzaten kan het gelukkig geen kwaad.
Ze kan hooguit iets van diarree krijgen of braken, ook van de verpakking die dus ook op is.

Het kan ook zijn dat ze met Kyra gedeeld heeft, dus dan hebben ze beiden iets binnen gekregen.
Ik weet dat Kyra normaal nooit iets pakt, maar als het dan op de grond ligt zal ze best kunnen meedoen.

Vanaf nu dus ook het aanrecht maar helemaal leegmaken. En dit lag ook nog helemaal aan de muurkant zeg maart dus hoe ze het te pakken heeft gekregen ...... Daar heb ik dus ook totaal niet bij stilgestaan dat ze op het aanrecht klimt :ugh:

Ondertussen weer een paar grijze haren erbij, maar wat ben ik blij dat het geen kwaad kan. :oeps:
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger
Aantal honden: 1

Re: Argh, zelfs het aanrecht is niet meer veilig ....

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Soms zou je ze toch hè, die monsters! :boos: Gelukkig kan het verder geen kwaad en nog maar beter opruimen dan.
Moeten wij ook weer sinds een maandje :oeps: Dus zelfs als je denkt nu gaat het goed... ;)
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje

Ongelezen bericht door sonja »

De weimaraner die wij hadden kon schuin hangend tegen het aanrecht op haar tenen de gootsteen uitlikken..., oja en een zak rimadyl van het aanrecht afgejat. hmmm zou het aan het ras liggen :denken: :mrgreen:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Jeetje dat is inderdaad even flink schrikken!
Dan voel ik me toch weer gezegend met een pup die dat nooit gedaan heeft en nog steeds niet doet. Inmiddels 15 maanden dus geen pup meer ;-)
Laatst wafels vergeten op te ruimen voordat ik naar bed toe ging. Kom in de ochtend beneden en Enzi staat maar hyper om de tafel heen te springen en vroeg me al af waarom hij zo deed. Heeft hij dus de hele tijd netjes zitten wachten op een wafel :LOL: de poedersuiker was er wel vanaf gelikt, dat dan weer wel. Maar hij laat 't wel mooi liggen :mrgreen:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Inderdaad voortaan nog beter opruimen en die pillen maar ín de kast doen.

Voel me wel enorm lullig, ruim je extra alles op (denk je dus) kan ze blijkbaar op het aanrecht komen. :ugh:
Al ben ik blij dat ze die strip gepakt heeft en niet die andere pillen, die waren wel schadelijk geweest waarschijnlijk.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Meghan schreef:Jeetje dat is inderdaad even flink schrikken!
Dan voel ik me toch weer gezegend met een pup die dat nooit gedaan heeft en nog steeds niet doet. Inmiddels 15 maanden dus geen pup meer ;-)
Laatst wafels vergeten op te ruimen voordat ik naar bed toe ging. Kom in de ochtend beneden en Enzi staat maar hyper om de tafel heen te springen en vroeg me al af waarom hij zo deed. Heeft hij dus de hele tijd netjes zitten wachten op een wafel :LOL: de poedersuiker was er wel vanaf gelikt, dat dan weer wel. Maar hij laat 't wel mooi liggen :mrgreen:

Ach jee, wat een sulletje :I:

Nee, iets eetbaars hoef ik voor Kyra ook niet te laten liggen, dat is ook op. Maar andere spullen kan ik bij Kyra gewoon laten liggen.

Bij sari weet ik dat afstandsbedieningen, post etc etc allemaal weggelegd moeten worden want dat trekt ze dus gewoon van tafel af om dit op te gaan eten. Maar dat was dus allemaal weggelegd, ik had er alleen absoluut niet bij stil gestaan dat ze op het aanrecht kon.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Veronique & Kyra schreef:

Ach jee, wat een sulletje :I:

Nee, iets eetbaars hoef ik voor Kyra ook niet te laten liggen, dat is ook op. Maar andere spullen kan ik bij Kyra gewoon laten liggen.

Bij sari weet ik dat afstandsbedieningen, post etc etc allemaal weggelegd moeten worden want dat trekt ze dus gewoon van tafel af om dit op te gaan eten. Maar dat was dus allemaal weggelegd, ik had er alleen absoluut niet bij stil gestaan dat ze op het aanrecht kon.
Begrijpelijk, daar zou ik denk ik ook niet aan gedacht hebben. Ooit gaat het over, als het goed is :engel:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Wat schrikken zeg! Gelukkig kan het geen kwaad :flower:
Dat doet Tessa ook, wij zijn ooit vergeten ons bord met korstjes op te ruimen en kwamen een paar uur later thuis. Helemaal hyper op ons afkomen, vervolgens naast de tafel gaan zitten en afwisselend naar ons en het bord kijken :D
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Jeetje zeg, wat een klimgeit!!
Heb je boven je aanrecht ook kastjes hangen waar eetbare of voor je hond lekkere/kauwbare spullen inzitten, want als ze op het aanrecht kan komen gaat ze dus vast ook proberen om de kastjes te openen...

Sterkte met je doerak!!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Herkenbaar, Zinzi is een pikkert, het is hier nog nooit zo opgeruimd geweest :F:

Gelukkig dat het geen kwaad kon, je zal goed geschrokken zijn zeg :ugh:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Hoe krijgen ze het voor elkaar, wij hebben een bastaardhondje gehad middenslag, die heeft eens een volledige versgebakken roombotercake van het aanrecht gejat, en ik mijn kinderen op hun donder geven, niet zozeer om de cake, maar om het liegen.
Tot ik ons slanke hondje bekeek, vreselijk, arm dier.
Ze zag eruit of de cake in zijn geheel was doorgeslikt, we hebben dagen met haar gelopen voor ze het kwijt was!
Afbeelding
Monique140970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky

Ongelezen bericht door Monique140970 »

Een van mijn twee Husky's (Skimo) springt op de aanrecht. Dus alles wat maar enigszins eetbaar is ligt hier al niet meer. De rest blijft hij vanaf. Vuile borden, pannen, bestek, etc hoef ik niet in de gootsteen te zetten in afwachting van de afwas want als ik niet op let wordt die vakkundig door Skimo afgewassen!
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Niet herkenbaar :engel:
Ik zou ook maar het gas elke keer als je het niet gebruikt dichtdraaien.........
Met zo'n electrische ontsteker schrik je je anders elke keer een hoedje als
daar weer eens tegenaan geleund word :LOL:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Mijn teefje die niet meer leeft, ras:golden stal ook alles wat los en vast zat, van het aanrecht van de eettafel, je kon ook niets op de salontafel zetten want voor je het wist was het weg.
Chinees, kruidenboter, vlees, brood enz enz
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Hoe oud is Sari nu? Ik zou haar toch nog even wegsluiten als je er niet bij bent, tot ze wat ouder is (echt de puppypuberteit voorbij zegmaar).
Afbeelding
Iedere dag feest!
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Nel schreef:Jeetje zeg, wat een klimgeit!!
Heb je boven je aanrecht ook kastjes hangen waar eetbare of voor je hond lekkere/kauwbare spullen inzitten, want als ze op het aanrecht kan komen gaat ze dus vast ook proberen om de kastjes te openen...

Sterkte met je doerak!!
Nee, of ze moet servies ook als eetbaar gaan zien, maar dat verwacht ik niet :wink:
Magic schreef:Hoe oud is Sari nu? Ik zou haar toch nog even wegsluiten als je er niet bij bent, tot ze wat ouder is (echt de puppypuberteit voorbij zegmaar).
5 maanden.

En dat doe ik dus ook altijd, maar ik dacht dat een uurtje wel moest kunnen omdat er verder niks meer lag, en ik was toch boven.
Maar normaal is ze inderdaad nog niet los in de woonkamer als ik weg ben, en dat blijft ook nog wel even zo :wink:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Jeetje , dan ben je ook gelijk 10 jaar ouder he

Ziva kan ook op het aanrecht komen, dat deed ze trouwens binnen 2 dagen nadat ze hier gearriveerd was en toen was ze net 10 wkn en nog heel klein.

Vraag me niet hoe ze het voor elkaar kreeg, maar ze deed het.

Ditch jat ook altijd van het aanrecht.
Zo heeft hij eens 3 rollen Kivo gejat , en ook die stonden helemaal tegen de muur aan.

Gevolg ; Kenji en Kyto die toen nog een klein Kyto'tje was hadden geen eten.
Dus maar snel een kennis gebeld die dat ook geeft want natuurlijk waren de winkels al dicht.

Hij had wel netjes t plastic laten liggen,gelukkig

Kenji heeft dat nog nooit gedaan , behalve dan 1 keer een korstje van de piza van een bord gepakt dat nog op de salontafel stond
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb wel eens gelezen dat je bij honden die van het aanrecht snaaien een keer een ijzeren dienblad moet voorzien van rammelend materiaal (theelepeltjes bijvoorbeeld, kiezeltjes of glazen knikkers en dan het dienblad iets over het aanrecht heen laten uitsteken. Iets erop leggen waarvan je weet dat ze het graag wil pakken (stukje kaas o.i.d.) en dan wel in de buurt blijven maar niet in het directe zicht. Als ze het stukje kaas wil pakken van het dienblad op het aanrecht zal dat omkiepen en op de grond kletteren, met een hoop kabaal en waarschijnlijk een schrikreactie tot gevolg. Dan moet jij als baas je hond extreem gaan troosten op die schrikreactie, zodat de hond van jou doorkrijgt dat het ook echt wel doodeng moet zijn geweest wat er gebeurde. Als het goed is, zou het jatten van het aanrecht dan over moeten zijn.

Ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd moet ik zeggen hoor, kwam het alleen ooit eens ergens tegen en heb het onthouden.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Welkom bij de groep! :goeie:

mijn hond eet ook alles wat NIET eetbaar is als we even niet opletten.

Het summum was toch wel die kilo suikerklontjes van de zomer waarvan ze aan de race was gegaan en het huis
een paar weken lang naar suikerpoep bleef ruiken.
Muren, meubels, alles zat er onder.
En we hebben een onbehandelde houten vloer, dus zo'n geurtje blijft wel even hangen.

En hier is het ook groot door samenwerking:
de katten mikken spullen van te hoge hoogtes af en de kooiker haalt wel eens wat op van boven.
een voordeel: een papierversnipperaar hebben we niet nodig, nee, zelfs de grof vuil ophaaldienst kan weg blijven! :mrgreen:

En let op mijn woorden: ze worden er steeds slimmer in...
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Oef, wat een deugniet.
Ik zie het al voor me: Kyra voor het aanrecht en Sari die haar als trapje gebruikt :LOL:
Hou ze maar even allebei goed in de gaten.

Ik kan hier ze ontbijttafel helemaal vol laten staan en dan weggaan, er zal er geen een iets pakken.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

LongFields schreef:Ik heb wel eens gelezen dat je bij honden die van het aanrecht snaaien een keer een ijzeren dienblad moet voorzien van rammelend materiaal (theelepeltjes bijvoorbeeld, kiezeltjes of glazen knikkers en dan het dienblad iets over het aanrecht heen laten uitsteken. Iets erop leggen waarvan je weet dat ze het graag wil pakken (stukje kaas o.i.d.) en dan wel in de buurt blijven maar niet in het directe zicht. Als ze het stukje kaas wil pakken van het dienblad op het aanrecht zal dat omkiepen en op de grond kletteren, met een hoop kabaal en waarschijnlijk een schrikreactie tot gevolg. Dan moet jij als baas je hond extreem gaan troosten op die schrikreactie, zodat de hond van jou doorkrijgt dat het ook echt wel doodeng moet zijn geweest wat er gebeurde. Als het goed is, zou het jatten van het aanrecht dan over moeten zijn.

Ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd moet ik zeggen hoor, kwam het alleen ooit eens ergens tegen en heb het onthouden.

:mrgreen: Hoe doe je dat met een hond die niet aan het schrikken te krijgen is?

Charlie is net een berggeitje. Die komt écht overal. Natuurlijk bijgestaan door der Niko die zeer kunstig deuren en kasten open kan maken.
:F: Hier zit er niets anders op dan afsluiten en opruimen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”