Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Proteq verhoogd zijn verzekering door de assurantiebelasting

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Proteq verhoogd zijn verzekering door de assurantiebelasting

Ongelezen bericht door meissielief »

Vandaag de mail binnen gekregen, ook Proteq verhoogd zijn verzekering doordat de assurantieverzekering omhoog gaat van 9,7 % naar 21 % Het zat er aan te komen maar leuk is anders :roll:
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Proteq verhoogd zijn verzekering door de assurantiebelas

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Voor de goede orde; je premie is niet verhoogd, de assurantiebelasting.
An sich geen reden om de polis op te zeggen, tenzij de feitelijke premie verhoogd is of de voorwaarden veranderd.

Er gelden overigens wel veranderde regels in verband met meerjaarscontracten. De maatschappijen die zich conformeren aan de regels van het Verbond van Verzekeraars hanteren geen meerjaarscontracten en andere (voor klanten gunstiger) opzegmogelijkheden.

Deze assurantiebelasting is door de overheid vastgesteld en dit ligt volledig buiten de invloedssfeer van de maatschappij of een eventuele assurantie-tussenpersoon.
Het heeft dus ook geen zin om van maatschappij te veranderen. Voor (vrijwel) alle verzekeringen geldt nu dit hogere tarief aan assurantiebelasting; er zijn verzekeringssoorten waarbij ehlemaal geen assurantiebelasting verschuldigd is, maar daar valt een huisdierverzekering niet onder.

Suzanne
meissielief
Zeer actief

Ja dat weet ik dat het niet aan de verzekering ligt.
Afbeelding

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Niet alleen Proteq maar alle verzekeringen verhogen verplicht de assurantiebelasting.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

marian* schreef:Niet alleen Proteq maar alle verzekeringen verhogen verplicht de assurantiebelasting.
Dit ja. En dat dat zomaar mág een verhoging van 9 naar 21%. Het is nogal niet wat....
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Rosita Compagner schreef:
marian* schreef:Niet alleen Proteq maar alle verzekeringen verhogen verplicht de assurantiebelasting.
Dit ja. En dat dat zomaar mág een verhoging van 9 naar 21%. Het is nogal niet wat....
Dit is niet iets wat verzekeringsmaatschappijen hebben bedacht!
Het is een maatregel van de overheid; de belastingdienst gaat dit bedrag gewoon bij de maatschappijen ophalen en die berekenen dat, zoals ze nu ook doen, door aan de klanten.

Dus, met dank aan de regering, NIET aan de verzekeringsmaatschappijen.

Suzanne
dekruijff-kynologie
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door dekruijff-kynologie »

Idd het is toch eigenlijk van de gekken,,, bedrijven die kaartjes opkopen die geliefd zijn om ze dan duur te verkopen worden criminelen genoemd omdat ze schandalig veel meer vragen voor een kaartje, maar de overheid mag wel ineens een belasting tarief meer als verdubbelen zonder problemen :S

Ik vind dat ook de belasting niet meer dan 50% hoger per jaar mag :p
"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
meissielief
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
Het is een maatregel van de overheid; de belastingdienst gaat dit bedrag gewoon bij de maatschappijen ophalen en die berekenen dat, zoals ze nu ook doen, door aan de klanten.

Suzanne
Hoe vaak ga je dat nog herhalen? :lekkerpuh:
Afbeelding

Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

~Suzanne~ schreef:

Suzanne
Ik zeg toch niet anders, Suzanne? Maar al met al moet het wel uit ónze portemonnee komen en dan maakt het niet zo uit waar naartoe. Ik ben het kwijt.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maar het is toch niet de schuld van de verzekeringsmaatschappijen? Die hebben het niet verzonnen. Als je er iemand de schuld van moet geven is het de regering, daar moet je zijn, niet bij de verzekeringsmaatschappijen. De verzekeringsmaatschappijen hebben hierin geen keuze. Hetzelfde dat de BTW van 19% naar 21% is gegaan. Dan kun je alle winkels en bedrijven en mensen die producten verkopen wel de schuld gaan geven.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Maar het is toch niet de schuld van de verzekeringsmaatschappijen? Die hebben het niet verzonnen. Als je er iemand de schuld van moet geven is het de regering, daar moet je zijn, niet bij de verzekeringsmaatschappijen. De verzekeringsmaatschappijen hebben hierin geen keuze. Hetzelfde dat de BTW van 19% naar 21% is gegaan. Dan kun je alle winkels en bedrijven en mensen die producten verkopen wel de schuld gaan geven.

wie doet dat dan precies? De verzekeringsmaatschappijen de schuld geven? Daarnaast zie ik een aanmerkelijk verschil tussen twee procent verhoging en twáálf procent.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Neeltje schreef:Maar het is toch niet de schuld van de verzekeringsmaatschappijen? Die hebben het niet verzonnen. Als je er iemand de schuld van moet geven is het de regering, daar moet je zijn, niet bij de verzekeringsmaatschappijen. De verzekeringsmaatschappijen hebben hierin geen keuze. Hetzelfde dat de BTW van 19% naar 21% is gegaan. Dan kun je alle winkels en bedrijven en mensen die producten verkopen wel de schuld gaan geven.

wie doet dat dan precies? De verzekeringsmaatschappijen de schuld geven? Daarnaast zie ik een aanmerkelijk verschil tussen twee procent verhoging en twáálf procent.
Je vraagt of dat zo maar mag? De regering mag alles doen. Ze hebben geld nodig, dus verhogen ze belastingen waardoor ze meer geld krijgen. Dus ja dat mag. De BTW verhogen van 19% naar 21% mag toch ook. Komt in principe op hetzelfde neer.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Nee ;-) Ik vráág wie er stelt dat de verzekeringen de verhoging doorvoeren. Daarnaast neem ik waar dat dat zomaar mág, die verhoging.

enne, de overheid 'mag' zoveel als dat wij als kiezer toestaan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”