Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan toch nooit goed zijn?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder
Aantal honden: 1

Re: Kan toch nooit goed zijn?

Ongelezen bericht door ayke »

Ja, geen broodfokdieren kopen, dan stopt het vanzelf. Als jij 1 dier koopt komen er meerdere voor in de plaats.
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Ik ben er in 2005 geweest, uit pure nieuwsgierigheid. Verslagje daarvan heb ik toen ook geplaatst op een ander forum.
Met foto's.

Gok niet dat het erg veranderd is daar.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
ralf
Actief

Ongelezen bericht door ralf »

De hokken zijn iets groter nu, denk ik.
Grotere honden hebben ook een ren, ze zitten niet gewoon in een kooi. En het is er heel goed verlucht.
Ik ben er 100 % tegen maar het is echt geen dierenmishandeling.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ralf schreef:De hokken zijn iets groter nu, denk ik.
Grotere honden hebben ook een ren, ze zitten niet gewoon in een kooi. En het is er heel goed verlucht.
Ik ben er 100 % tegen maar het is echt geen dierenmishandeling.

Ja, duh, wat je hier ziet misschien niet.
De fokteven die 1000 km verderop liggen te creperen, de veel te jonge pups die het transport niet overleven en hondjes die bij de fokker allerlei ziekten oplopen en bij de kopers merkbaar ziek worden/overlijden is ook geen mishandeling?
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Een tijdje terug was iemand uit België helemaal trots dat ze daar d'r akita gekocht had, zo kwam het in elk geval op mij over. Ik begrijp gewoon NIET dat het daar niet verboden is (hier in NL gelukkig wel). Het ergste vind ik nog de thuislevering. Kom op, als je de pup zelf al niet op kunt gaan halen, verdien je er helemaal geen! Belachelijk. Ik probeer er maar zo min mogelijk aan te denken, je doet er zelf toch vrij weinig aan en het maakt jezelf helemaal kapot. Mij in elk geval wel. Het maakt me wel gruwelijk verdrietig om het zo te zien! :(
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

In Nederland is dit ook niet verboden hoor. Er zijn winkels waarin pups verkocht worden.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Contacteer:

Echt waar? Ik dacht dat het hier helemaal niet meer toegestaan was, honden in winkels te verkopen! :80:
Yukusaki Akitas
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Yukusaki Akitas schreef:Echt waar? Ik dacht dat het hier helemaal niet meer toegestaan was, honden in winkels te verkopen! :80:
:wink: Hier zijn er ook 'gewoon' puppyschuren.
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Contacteer:

Ja, dat er broodfokkers zijn weet ik, maar toch geen "dierenwinkels" meer waar pups verkocht worden?
Yukusaki Akitas
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Regelrechte broodfokker...
En de Belgische wetgeving zit zo komt in elkaar... ga er maar niet over uitweiden.

Vrienden van ons zitten in een vereniging die wel keihard haar best doet om het aan te kaarten, maar stuit vaak op die stomme wetgeving waarmee geschermd wordt.: www.broodfok.be
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
dagmar88
Zeer actief

Yukusaki Akitas schreef:Ja, dat er broodfokkers zijn weet ik, maar toch geen "dierenwinkels" meer waar pups verkocht worden?

:wink: Jawel hoor.
ralf
Actief

Ongelezen bericht door ralf »

Ik ken 2 dierenwinkels (in de buurt) waar honden verkocht worden.
Gejo en Animals Express
De fokteven die 1000 km verderop liggen te creperen, de veel te jonge pups die het transport niet overleven en hondjes die bij de fokker allerlei ziekten oplopen en bij de kopers merkbaar ziek worden/overlijden is ook geen mishandeling?
Dat wel, maar ik had het alleen over de winkel.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Yukusaki Akitas schreef:Echt waar? Ik dacht dat het hier helemaal niet meer toegestaan was, honden in winkels te verkopen! :80:
Dat mag ook niet meer, behalve als de winkel zichzelf laat erkennen als fokker. Animals Express heeft een kennelnaam aangevraagd voor zowel hun katten als honden en is dus gewoon erkend als fokker. Dan mag het wel :ugh:
ralf schreef:Ik ben er 100 % tegen maar het is echt geen dierenmishandeling.
Ik heb er een paar dagen gewerkt om de werking achter de schermen zelf te ervaren en ik kan je garanderen dat wat je als klant niet ziet stukken erger is dan die pups in glazen bakken.
De infrastructuur is er godzijdank wat op vooruitgegaan maar het blijft een smerige plek.
esther1989
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): yorkie

Ongelezen bericht door esther1989 »

Rentenaar in Zaandam (hoort bij Discus) verkoopt ook helaas pups. Zaagsel en uitwerpselen liggen in de drinkbakken, onbeperkt brokjes met zaagsel, en soms ligt de drinkbak gewoon op de kop. Ik koop niks in die winkel!
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Yukusaki Akitas schreef:Ja, dat er broodfokkers zijn weet ik, maar toch geen "dierenwinkels" meer waar pups verkocht worden?
Ik heb het al meerdere keren uitgelegd, dierenwinkels in België en Nederland mogen geen honden of katten verkopen tenzij in een aparte afgesloten ruimte die voldoet aan verschillende voorwaarden. Er moeten ook kennelnamen en andere lidmaatschappen aangevraagd worden. De meeste dierenwinkels waar vroeger kittens en pups verkocht werden moesten zodanig veel veranderen aan de infrastructuur dat ze ermee gestopt zijn.

Er zijn regels voor de verkoop van honden en katten. Dat heet het Honden en Katten Besluit. Daar staat alles in over huisvesting en verzorging. Als ik morgen op zeer grote schaal pups in een bedrijfspand wil verkopen hoef ik alleen maar aan die voorwaarden te voldoen, een kennelnaam aanvragen en mezelf lid maken bij een vereniging voor beroepsmatige fokkers. En dan mag je zoveel pups verkopen als je wil, in een winkel. Voor de wet is dat ongeveer hetzelfde als iemand die een nest fokt en die dan kopers voor zijn pups zoekt. Maar dan op grote schaal. Dat is perfect wettelijk in zowel Nederland als België.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Eens op de site rond gekeken. En toch hé... als je echt uit een ei komt, je verder totaal NIET verdiept, en ala minuut een hond moet, kan ik me best indenken dat mensen erin trappen.
Absoluut NIET goed te praten, maar het is wél gelikt allemaal zeg. BAH!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”