Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HELP, alle advies is welkom!
Moderator: moderatorteam
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
- Aantal honden: 2
HELP, alle advies is welkom!
Hallo,
Sinds 3 jaar gaan mijn honden naar een honden hotel.
Ze zitten bij deze mensen in huis, en gaan overdag heerlijk naar buiten op een groot stuk land.
De mensen wonen vrijstaand, met direct naast hen geen buren. Deze wonen op circa 100 meter afstand, en geven aan hoe dan ook geen last te hebben van de honden.
Aan de overkant (lees, schuin voordeuren liggen circa 25 meter van elkaar verwijderd!) woont meneer klaag graag.
Hij is sinds een paar maanden met pensioen en klaagt over van alles en nog wat.
Het begon met geluidsoverlast. De honden krijgen nu in overleg met eigenaren een blafband om, en de eigenaresse van het hotel is altijd buiten bij de honden, of in de woonkeuken met uitzicht op de tuin en met de deuren open, zodat zij alles hoort. De honden blaffen amper tot niet!
Hierna klaagde hij over stank overlast.
Dit vind ik sowieso al erg bijzonder, op zon afstand maar ok.
De eigenaresse heeft er sinds dien even extra op gelet dat alle drollen opgeruimd worden.
Hierna vond hij dat zijn uitzicht bederft vanwege de hekken die om het veld heen staan.
Zoals ik zei, meneer vind altijd wel wat.
De gemeente heeft nu besloten dat het hotel zijn werkzaamheden moet staken naar aanleiding van klachten.
Er is in deze gemeente geen vergunning nodig, en toen deze mensen begonnen met hun werkzaamheden omtrent het hotel hebben zij mondelinge toestemming gehad van de gemeente.
Er is NOOIT iemand komen kijken hoe de situatie bij het hotel is, en er is nooit overleg geweest met de eigenaren.
Wanneer hebben de eigenaren zich genoeg aangepast, en moeten al deze klachten wel serieus genomen worden?
(meneer schijnt zelfs geklaagd te hebben over de hond van de "naaste" buren, dus 100 meter verderop. Deze mensen hebben helemaal geen hond!!)
De zaak word ook steeds behandeld door een en dezelfde persoon van de gemeente, en ook deze persoon is nog nooit langs geweest bij het hotel.
Graag zo veel mogelijk info waar we eventueel iets mee kunnen! Ik moet er niet aan denken dat ik mijn honden niet meer ergens heen kan brengen waar ze in een roedel leven. Of nog erger, ze dagenlang in hokjes moet stoppen!!
NB: De buurman was in het begin zelfs laaiend enthousiast! Geweldig dat de mensen zo'n opvang begonnen. Toen hij nog werkte was er niets aan de hand, heeft ie nooit geklaagd.
Er zijn onderlinge afspraken, alleen niet zwart op wit, want dit wilde de buurman niet.
Nu blijkt dus wel waarom niet....
Sinds 3 jaar gaan mijn honden naar een honden hotel.
Ze zitten bij deze mensen in huis, en gaan overdag heerlijk naar buiten op een groot stuk land.
De mensen wonen vrijstaand, met direct naast hen geen buren. Deze wonen op circa 100 meter afstand, en geven aan hoe dan ook geen last te hebben van de honden.
Aan de overkant (lees, schuin voordeuren liggen circa 25 meter van elkaar verwijderd!) woont meneer klaag graag.
Hij is sinds een paar maanden met pensioen en klaagt over van alles en nog wat.
Het begon met geluidsoverlast. De honden krijgen nu in overleg met eigenaren een blafband om, en de eigenaresse van het hotel is altijd buiten bij de honden, of in de woonkeuken met uitzicht op de tuin en met de deuren open, zodat zij alles hoort. De honden blaffen amper tot niet!
Hierna klaagde hij over stank overlast.
Dit vind ik sowieso al erg bijzonder, op zon afstand maar ok.
De eigenaresse heeft er sinds dien even extra op gelet dat alle drollen opgeruimd worden.
Hierna vond hij dat zijn uitzicht bederft vanwege de hekken die om het veld heen staan.
Zoals ik zei, meneer vind altijd wel wat.
De gemeente heeft nu besloten dat het hotel zijn werkzaamheden moet staken naar aanleiding van klachten.
Er is in deze gemeente geen vergunning nodig, en toen deze mensen begonnen met hun werkzaamheden omtrent het hotel hebben zij mondelinge toestemming gehad van de gemeente.
Er is NOOIT iemand komen kijken hoe de situatie bij het hotel is, en er is nooit overleg geweest met de eigenaren.
Wanneer hebben de eigenaren zich genoeg aangepast, en moeten al deze klachten wel serieus genomen worden?
(meneer schijnt zelfs geklaagd te hebben over de hond van de "naaste" buren, dus 100 meter verderop. Deze mensen hebben helemaal geen hond!!)
De zaak word ook steeds behandeld door een en dezelfde persoon van de gemeente, en ook deze persoon is nog nooit langs geweest bij het hotel.
Graag zo veel mogelijk info waar we eventueel iets mee kunnen! Ik moet er niet aan denken dat ik mijn honden niet meer ergens heen kan brengen waar ze in een roedel leven. Of nog erger, ze dagenlang in hokjes moet stoppen!!
NB: De buurman was in het begin zelfs laaiend enthousiast! Geweldig dat de mensen zo'n opvang begonnen. Toen hij nog werkte was er niets aan de hand, heeft ie nooit geklaagd.
Er zijn onderlinge afspraken, alleen niet zwart op wit, want dit wilde de buurman niet.
Nu blijkt dus wel waarom niet....
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: HELP, alle advies is welkom!
een blafband om, serieus??
Dat gaat wel ver hoor, voor een buurman klaaggraag die een eind verderop woont... Ik zou als Hondenhotel een vergunning gaan regelen en anders bij de gemeente goed navragen hoeveel honden toegestaan zijn op eigen grond. Wellicht dat dat vastgelegd staat? Als ze dat aantal niet overschrijden moet er geen probleem zijn volgens mij.
En misschien bij de overbuurman een brochure van een leuk seniorenhuis in de bus doen?
En misschien bij de overbuurman een brochure van een leuk seniorenhuis in de bus doen?
RIP Cena
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik zou mijn honden niet eens in pension wíllen hebben bij mensen die standaard de gasthonden een blafband om (willen) doen 
Groetjes, Marjan
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Een blafband?
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Dit dus!Nawosh schreef:Ik zou mijn honden niet eens in pension wíllen hebben bij mensen die standaard de gasthonden een blafband om (willen) doen
-
blondie
- Zeer actief
Vind ik ook een beetje raar, en dan de honden bij elkaar buiten? Een grommetje of een blaf uit speelsigheid en de hond krijgt een correctie, met het risico dat de honden op elkaar klappenZaZa schreef:Dit dus!Nawosh schreef:Ik zou mijn honden niet eens in pension wíllen hebben bij mensen die standaard de gasthonden een blafband om (willen) doen
Tips, tsja contact opnemen met de gemeente en e.e.a. wel vast laten leggen. Hebben ze wel een geregistreerd pension, dus vastgelegd bij de Kamer van Koophandel of hoeft dat niet?
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
De eigenaren van het hondenhotel kunnen het beste een advocaat/jurist inschakelen die veel ervaring heeft met bestemmingsplannen/bouwen ofte wel administratief recht. Informeer eens bij een andere gemeente wie die gemeente daarbij inschakelt. Ook organisaties als Vereniging Eigen Huis kunnen waarschijnlijk wel een geschikte advocaat/jurist adviseren.
Het is maar de vraag of ze het op een rechtzaak moeten laten aankomen, maar zo'n advocaat kan door zijn kennis heel veel betekenen. Hij/zij kan ook beoordelen hoe groot de kans op slagen is.
Honden hebben al heel snel een slechte naam, ook als het probleem bij de andere kant ligt, dus het is heel belangrijk niet zelf te gaan rommelen, maar goed advies te vragen.
Succes!
Het is maar de vraag of ze het op een rechtzaak moeten laten aankomen, maar zo'n advocaat kan door zijn kennis heel veel betekenen. Hij/zij kan ook beoordelen hoe groot de kans op slagen is.
Honden hebben al heel snel een slechte naam, ook als het probleem bij de andere kant ligt, dus het is heel belangrijk niet zelf te gaan rommelen, maar goed advies te vragen.
Succes!
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
de logerie honden die veel blaffen krijgen er een met trilling. haar eigen honden hebben banden met schok.
de honden vinden het er heerlijk en juist omdat ze in een roedel leven.
ik zelf vind dit een groot pluspunt maar dat is natuurlijk persoonlijk.
mijn honden blaffen bijna niet, alleen in t spelen dus die hoeven sowieso geen band
hier moet toch iets tegen te doen zijn.
er ligt zomaar een brief op tafel dat ze moeten stoppen??!!
de honden vinden het er heerlijk en juist omdat ze in een roedel leven.
ik zelf vind dit een groot pluspunt maar dat is natuurlijk persoonlijk.
mijn honden blaffen bijna niet, alleen in t spelen dus die hoeven sowieso geen band
hier moet toch iets tegen te doen zijn.
er ligt zomaar een brief op tafel dat ze moeten stoppen??!!
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Vreselijk zo'n buurman....Ik zou als eigenaar van het hotel een goede advocaat inschakelen. Neem aan dat ze al wel bezwaar hebben ingediend?
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
er is bezwaar ingediend, logischerwijs.
De mensen zijn er hobby matig mee begonnen, en langzamerhand groter gegroeid.
Ze hoefde geen vergunning dus ook geen kvk registratie.
Is er een beperkt aantal honden op eigen grond?
Bedankt voor alle reacties!
De mensen zijn er hobby matig mee begonnen, en langzamerhand groter gegroeid.
Ze hoefde geen vergunning dus ook geen kvk registratie.
Is er een beperkt aantal honden op eigen grond?
Bedankt voor alle reacties!
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
De mensen hebben zelf een sterke roedel, met 4 honden.
Deze honden zorgen voor de nodige correcties, indien nodig.
In de drie jaar dat mijn honden er komen, en geloof me, mijn mechel is geen makkelijke tante, is er nog nooit iets noemenswaardig gebeurt!
Deze honden zorgen voor de nodige correcties, indien nodig.
In de drie jaar dat mijn honden er komen, en geloof me, mijn mechel is geen makkelijke tante, is er nog nooit iets noemenswaardig gebeurt!
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
De buurman heeft achter hun rug om geklaagd.
Is nooit aan de deur geweest, en de eerste twee jaar vond hij alles alleen maar geweldig.
Ik zie niet in hoe ze dit hadden kunnen voorkomen!
Is nooit aan de deur geweest, en de eerste twee jaar vond hij alles alleen maar geweldig.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Tja deze meneer is met pensioen en zal alle wantoestanden even de wereld uit helpen.
Net als die mensen die een woning kopen bij een vliegveld en dan gaan klagen over het lawaai.
Ik denk ook dat de hotelhouders het beste hun licht kunnen opsteken bij een rechtswinkel en evt een advocaat in de arm nemen.
Net als die mensen die een woning kopen bij een vliegveld en dan gaan klagen over het lawaai.
Ik denk ook dat de hotelhouders het beste hun licht kunnen opsteken bij een rechtswinkel en evt een advocaat in de arm nemen.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Bruce-Roxy
- Zeer actief
En de honden blaffen echt amper.
Ik kom daar regelmatig gewoon een dagje met mijn honden samen, en het verbaasd mij hoe stil het daar is!
Er word naar mijn mening niet meer geblaft als bij een "normaal" gezin met een aantal honden...
Ik kom daar regelmatig gewoon een dagje met mijn honden samen, en het verbaasd mij hoe stil het daar is!
Er word naar mijn mening niet meer geblaft als bij een "normaal" gezin met een aantal honden...
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Dat snap ik, om die reden waren er ook afspraken gemaakt met de buren.
De buurman wilde alleen niet dingen zwart op wit hebben.
Nu blijkt dus waarom...
Dus er is wel degelijk overleg geweest met de buurman. hij was razend enthousiast!
De buurman wilde alleen niet dingen zwart op wit hebben.
Nu blijkt dus waarom...
Dus er is wel degelijk overleg geweest met de buurman. hij was razend enthousiast!
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Hihi, ik moest wel lachen om je opmerking!DjockPuck schreef:Tja deze meneer is met pensioen en zal alle wantoestanden even de wereld uit helpen.
Deze man heeft het voor elkaar gekregen dat de helikopters, die 1x per week opstijgen 2km bij hem vandaan voor een oefening, een uur later opstijgen omdat hij dan kan uitslapen!!
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
In het bestemmingsplan van de gemeente staat, dat er in deze woonbestemming een bedrijf aan huis gevestigd mag worden. in welke hoedanigheid dan ook, als er maar niet uitgebouwd hoeft te worden groter dan 50m2. dat hebben de mensen niet gedaan.Cleva schreef:DjockPuck schreef:Tja deze meneer is met pensioen en zal alle wantoestanden even de wereld uit helpen.
Die kan ook niets doen.
Je mag nu eenmaal niet overal zomaar een bedrijf beginnen.
Doe je dat toch, dan ben je kwetsbaar.
Als er een woonbestemming is mag je er wonen. Meer niet.
Wel mogen ze gratis honden laten logeren en die mogen dan ook stinken en blaffen. Maar als je er geld voor gaat vragen is het geen wonen meer.
ze hebben toentertijd mondelijke toestemming gehad van de gemeente. Een vergunning was niet nodig werd er gezegd..
-
DjockPuck
- Zeer actief
Cleva schreef:DjockPuck schreef:Tja deze meneer is met pensioen en zal alle wantoestanden even de wereld uit helpen.
Die kan ook niets doen.
Wel mogen ze gratis honden laten logeren en die mogen dan ook stinken en blaffen. Maar als je er geld voor gaat vragen is het geen wonen meer.
Maar dan zeg je toch dat je er niet voorbetaald word(t?)

- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Jep...Heavy schreef:Is hij de enige die klaagt ?Bruce-Roxy schreef:De buurman heeft achter hun rug om geklaagd.
De andere buren hebben aangegeven nooit last te hebben van de honden.
Deze wonen wel iets verder weg..
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Dus honden laten "logeren" moet mogen?
Maar als ik het goed begrijp mag ik ze dan ook een envelop met geld "schenken"?
Of niet?
Maar als ik het goed begrijp mag ik ze dan ook een envelop met geld "schenken"?
Of niet?
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Mijn idee!DjockPuck schreef:Cleva schreef:DjockPuck schreef:Tja deze meneer is met pensioen en zal alle wantoestanden even de wereld uit helpen.
Die kan ook niets doen.
Maar dan zeg je toch dat je er niet voorbetaald word(t?)
Naar mijn mening is die man gewoon aan t klagen omdat ie zich verveeld.
De honden zitten achter het huis bij de familie, dus nog eens dik 30 meter verwijderd van zijn huis.
Hij heeft dubbele beglazing (vrij nieuw huis, kan volgens mij niet anders!)
En dan klaagt ie over stank?! Hoe dan?!
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Je hebt van die mensen...Cleva schreef:Ik heb trouwens ook zo'n buurvrouw.
Ik woon 100 meter verderop en had een vuur van wat rommel gemaakt op mijn eigen erf.
Die kwam meteen aanfietsen om te zeggen dat ik dat niet mág.
Sindsdien gooi ik er een frikandel op en heet het een bbq.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Bij mijn vroegere dierenpension, de mensen daar zijn met pensioen gegaan, kwamen er steeds meer huizen in de omgeving.
Het enige wat de klagers hebben bereikt is dat de honden tussen 11 uur 's avonds en 7 uur 's morgens binnen moesten zijn...Ze hebben er heel wat advocaatkosten tegenaan gegooid om hun pension draaiende te houden .
Maar om de honden een blafband om te doen vind ik niet reeel en niet nodig ook.
Hij wist toch dat er een hotel was toen hij daar kwam wonen? Dan moet ie al helemaal niet zeuren...
Het enige wat de klagers hebben bereikt is dat de honden tussen 11 uur 's avonds en 7 uur 's morgens binnen moesten zijn...Ze hebben er heel wat advocaatkosten tegenaan gegooid om hun pension draaiende te houden .
Hij wist toch dat er een hotel was toen hij daar kwam wonen? Dan moet ie al helemaal niet zeuren...
-
DjockPuck
- Zeer actief
Ja precies... en die verdienen het om voor de gek gehouden te worden.Bruce-Roxy schreef:Je hebt van die mensen...Cleva schreef:Ik heb trouwens ook zo'n buurvrouw.
Ik woon 100 meter verderop en had een vuur van wat rommel gemaakt op mijn eigen erf.
Die kwam meteen aanfietsen om te zeggen dat ik dat niet mág.
Sindsdien gooi ik er een frikandel op en heet het een bbq.

- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Helaas, niet helemaal waar..Nel schreef:Bij mijn vroegere dierenpension, de mensen daar zijn met pensioen gegaan, kwamen er steeds meer huizen in de omgeving.
De eigenaren zijn het hotel later begonnen, toen hij er al woonde.
MAAR! Hij heeft zijn toestemming gegeven, en de gemeente ook.
hij was zelfs razend enthousiast, en heeft de eerste 2 jaar ook geen klachten gehad niks.
Pas sinds meneer met pensioen is, de helikopters een uur later opstijgen en de windmolens er voorlopig niet komen, klaagt hij over het hotel...
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
De mensen verdienen er ook niet veel aan, er komen geen 10 tallen honden per dag, en ze vragen maar een kleine vergoeding. Die advocaat kosten kunnen ze helaas niet betalen.
De rechtsbijstand kan niets doen omdat zij het onder "bedrijven" plaatsen. Ondanks dat het geen geregistreerd bedrijf is.
Als zij het zo zien, heb jij pech..
vandaar dat ik zoveel mogelijk informatie probeer in te winnen!
De rechtsbijstand kan niets doen omdat zij het onder "bedrijven" plaatsen. Ondanks dat het geen geregistreerd bedrijf is.
Als zij het zo zien, heb jij pech..
vandaar dat ik zoveel mogelijk informatie probeer in te winnen!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Laat ze die man uitnodigen op de koffie en kijk of ze hem ergens "advies" over kunnen vragen, of misschien vindt hij het leuk om foto's te maken of een filmpje van de honden.
Heeft die man weer een baantje (weer gevoel van eigenwaarde) en is hij weer blij.
Heeft die man weer een baantje (weer gevoel van eigenwaarde) en is hij weer blij.
-
Mojuan
- Zeer actief
Pfff hoe irritant kunnen mensen soms zijn zeg.
En wat heb ik dan toch een fijne buren!
Ik heb hier een paar opvang konijnen binnen zitten, en 1 daarvan (is inmiddels geplaatst) was in de nacht aan het stampen.
En dat was in de kamer pal náást de slaapkamer van mijn buren.
Dus na een week of twee vroeg ik aan de buren of ze eigenlijk geen last hadden van dat gestamp in de nacht?
Kreeg ik als reactie dat ze dachten dat ik tegenwoordig in de nacht de wasmachine aan had staan, en zich er niet aan stoorden.
Hele fijne mensen!
Ik heb toch maar de konijnen naar de andere kant van het huis verplaatst (hoekwoning, dus geen buren daar)
Ik heb hier een paar opvang konijnen binnen zitten, en 1 daarvan (is inmiddels geplaatst) was in de nacht aan het stampen.
Dus na een week of twee vroeg ik aan de buren of ze eigenlijk geen last hadden van dat gestamp in de nacht?
Kreeg ik als reactie dat ze dachten dat ik tegenwoordig in de nacht de wasmachine aan had staan, en zich er niet aan stoorden.
Hele fijne mensen!
Ik heb toch maar de konijnen naar de andere kant van het huis verplaatst (hoekwoning, dus geen buren daar)

- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Ik vrees dat dit geen optie meer is..ranetje schreef:Laat ze die man uitnodigen op de koffie en kijk of ze hem ergens "advies" over kunnen vragen, of misschien vindt hij het leuk om foto's te maken of een filmpje van de honden.
Meneer is echt niet aanspreekbaar, als de mensen proberen te bellen gooit hij de haak erop.
Als ze aanbellen word er niet open gedaan.
Hij bezorgt de post in het dorp en zet hun pakketjes gewoon voor de deur..
Er is geen woord met die man te wisselen.
Meneer heeft foto's staan maken op de dijk naast het veld van de honden, en heeft een schriftje bijgehouden waarin hij per dag het aantal honden opschreef. Natuurlijk kwam dit elke dag op 5 honden meer uit dan dat er waren, erg knap.
We hebben nu zelfs contact gehad met bonje met de buren. Deze wilde graag bemiddelen, belde de buurman, en wederom... de hoorn erop gegooit.
Hij weet zelf natuurlijk ook dat ie zeurt om niets!
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Ideaal!!Mojuan schreef:Pfff hoe irritant kunnen mensen soms zijn zeg.
Hele fijne mensen!
Onze buren kunnen zelf gelukkig ook veel hebben!
Onze jongste hond heeft een tijdje moeite gehad met alleen thuis zijn.
en kon soms 2 uur aaneengesloten blaffen.
Ze kwamen rustig naar ons toe, met de mededeling dat ze het zielig vonden voor de hond.
Nu sturen ze een berichtje als ze weer blaft.
Gelukkig gaat het de laatste tijd helemaal goed, en hebben wij gewoon een goede verstandhouding met de buren!