Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ligt het nou aan mij?
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ligt het nou aan mij?
Of komen de Weimaraners ineens als paddenstoelen uit de grond?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Re: Ligt het nou aan mij?
nee ligt niet aan jou. Ik zie ze ook steeds vaker en op dit moment zijn de weimaraners in het dorp zelfs de saarlooswolfhonden voorbij. (nu was dat ook niet heel moeilijk met voorheen 2 en nu 1 exemplaar
)
Maar inderdaad, ik zie ze ook steeds meer. Veelal, de gladharige, maar hier in het dorp heeft iemand een lang en korthaar. Mooi stel, dat wel
Maar inderdaad, ik zie ze ook steeds meer. Veelal, de gladharige, maar hier in het dorp heeft iemand een lang en korthaar. Mooi stel, dat wel
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik zag er vorige week ook voor het eerst een hier in de buurt.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier op het forum wel ja. Mja, zo hebben we ook een Poedel-periode gehad toch?
Hier in de buurt loopt er een maar die is al een jaar of vier..en volgens haar eigenaar de laatste Weimaraner die hij ooit zal hebben
Hier in de buurt loopt er een maar die is al een jaar of vier..en volgens haar eigenaar de laatste Weimaraner die hij ooit zal hebben
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Ze komen weer op. 15 jaar geleden zag je ze nooit, een vriend van me moest toen 3 uur rijden om zijn pup op te halen. Een paar jaar later zag je ze opeens overal. Daarna zag je ze weer weinig, wel volwassen honden maar geen pups. Vizsla's kwamen toen ook opeens op. Dat waren 'bruine weimaraners'.
En nu zijn ze terug. Ik vind ze niet echt leuk. Die van vroeger waren tenminste altijd nijdige bijters, en weglopers. Niet geschikt als gezinshond, nu zie je ze juist wel veel bij jonge gezinnen.
En nu zijn ze terug. Ik vind ze niet echt leuk. Die van vroeger waren tenminste altijd nijdige bijters, en weglopers. Niet geschikt als gezinshond, nu zie je ze juist wel veel bij jonge gezinnen.
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Ik dacht precies het zelfde.. Ineens zie je ze overal..... Maar denk dat dat met heel veel rassen wel te geval is.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ach ja, ze leveren een aardige cent op dus er komen steeds meer 'het ras verbeterende fokkers' van dit schijnbaar gewilde ras.
Ik had tot vorig jaar nog maar 1 weimaraner in het wild gezien, en tegenwoordig lopen er hier al 3 in het wijkje
Ik had tot vorig jaar nog maar 1 weimaraner in het wild gezien, en tegenwoordig lopen er hier al 3 in het wijkje
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nee, het ligt niet aan jou. Gisteren liep ik in het Hitland en toen liepen er vier en toen ging het ook door mijn hoofd dat ik ze ineens veel zag de laatste tijd, in het Schollebos lopen er ook enkele.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ridgeback, tollers en viszla's zie je steeds meer. Weimeramer zie ik eigenlijk zelden
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ridgebacks inderdaad. Weimpjes zag ik vroeger veel, toen ik in de regio van een vrij grote fokker woonde.
In Friesland zag ik ze (gelukkig!) alleen bij jagers en hier zie ik ze zelden.
In Friesland zag ik ze (gelukkig!) alleen bij jagers en hier zie ik ze zelden.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Hier valt het wel mee met de weimaraners dat blijft redelijk stabiel, het zijn er maar een paar.
Er is wel een gigantische puppyexplosie aan de gang, in de wijk had elke straat wel één of twee honden maar nu struikel je letterlijk over de pups en jonge honden, vnl. witte herders, viszla's, cockers, fr. bulldogjes, ridgebacks, berners, labradoodle, labrador,goldens, chi's en wat onherleidbare mixjes, het bos is nog nooit zo druk geweest
Zo'n jaar of 10 terug kwamen in de buurt ontzettend veel stellen uit Amsterdam die het beter vonden om in een kindvriendelijker omgeving aan de kids te beginnen, deze kinderen zijn ondertussen ook wat groter en blijkbaar is het dan opeens tijd voor een pup (bijna niemand heeft een volwassen herplaatser genomen).
Er is wel een gigantische puppyexplosie aan de gang, in de wijk had elke straat wel één of twee honden maar nu struikel je letterlijk over de pups en jonge honden, vnl. witte herders, viszla's, cockers, fr. bulldogjes, ridgebacks, berners, labradoodle, labrador,goldens, chi's en wat onherleidbare mixjes, het bos is nog nooit zo druk geweest
Zo'n jaar of 10 terug kwamen in de buurt ontzettend veel stellen uit Amsterdam die het beter vonden om in een kindvriendelijker omgeving aan de kids te beginnen, deze kinderen zijn ondertussen ook wat groter en blijkbaar is het dan opeens tijd voor een pup (bijna niemand heeft een volwassen herplaatser genomen).
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
Weimaraners minder opvallend vind ik... Tollers en ridgebacks wel meer inderdaad! Maar ook steeds vaker spaanse rescues!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als dat zo is komen ze van een koude kermis thuis.Nanna schreef:Ik zie ze hier ook meer dan eerst. Raar eigenlijk want ik vind het nou helemaal niet 'your typical' huishondje.moosje schreef:Of komen de Weimaraners ineens als paddenstoelen uit de grond?
Er zitten best lastige lijers tussen, vooral bij de reuen.
Maar ja, zo gaat dat met modeverschijnselen. Hebbehebbehebbe, en of de aard/het karakter nou past boeit niet zo.
Denk dat ze nogal eens naar mensen gaan die 'soon silvere Lab' willen hebben en als blijkt dat daar niet aan te komen is gaan ze voor the next best thing.
Over een paar maanden dan een explosie op marktplaats?
De fokkers die ik ken verkopen volgens mij niet aan iemand die "next best" wil hebben.
En de enige Weim reu die ik op dit moment ken is om op te vreten zo leuk van karakter
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
En Dalmaten, kom ik ook steeds meer tegen hier in de buurt.
Weims vooral op het forum trouwens.
Ridgebacks zie ik daarentegen weer nauwelijks.
Weims vooral op het forum trouwens.
Ridgebacks zie ik daarentegen weer nauwelijks.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Hier lopen er nu vier. Ik vind ze alle vier wel leuk (wel verschillend van karakter) iig vriendelijk tegen mijn honden. Maar goed zijn wel 4 reuen, dus zit ik met mijn teefjes soweiso wel goed.
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Overbuurvrouw heeft er 1, tot die tijd stond het ras op mijn lijstje, van nog eens te willen ras.
Daarna mt een dikke rode pen doorgestreept, op zichzelf gerichte hond, die niet mt andere honden kan, moeilijk te trainen is.
Daarna mt een dikke rode pen doorgestreept, op zichzelf gerichte hond, die niet mt andere honden kan, moeilijk te trainen is.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik zie ze hier amper eigenlijk. Ja, vlak in de buurt woont een langharige maar dat is alles. Hier stikt het werkelijk van de Staffs, opvallend veel sociale ook trouwens.
- ranetje
- Zeer actief
Zonder het ras te willen promoten ............chaos schreef:Overbuurvrouw heeft er 1, tot die tijd stond het ras op mijn lijstje, van nog eens te willen ras.
Dat moeilijk te trainen valt reuze mee.
Niet met andere honden kunnen...... is dat nature of nurture?
Er zijn klieren bij hoor, maar bij welk ras kom je die niet tegen?
In hoeverre heeft de overbuuf invloed op het gedrag van de hond?
De omschrijving die je geeft kom je bij diverse rassen tegen als de baas niet snapt wat de functie van de hond is en hoe je hem dus moet begeleiden.
De vraag bij dergelijke honden is eigenlijk gewoon:
Weet je wat voor ras je in handen hebt?
Wil (kan?) je er veel energie in stoppen om de hond te bieden wat hij nodig heeft en daardoor een hond te krijgen waarmee je fijn kan samenwerken?
Als je nee zegt .............gewoon niet aan beginnen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik heb het idee dat men ze vergelijkt met de Duitse Staande honden en dat de Weimaraners toch wel iets pittiger zijn. Zoals dat stel hier in de buurt, die zijn begonnen met een Duitse Staande korthaar teef. Dat was een heerlijke hond. Trainbaar, sociaal en ook prima als huishond te houden. Toen die hond een jaar of 10 was kwam er een Weimaraner teefje bij..en die was dus wel wat andersranetje schreef:Zonder het ras te willen promoten ............chaos schreef:Overbuurvrouw heeft er 1, tot die tijd stond het ras op mijn lijstje, van nog eens te willen ras.
De omschrijving die je geeft kom je bij diverse rassen tegen als de baas niet snapt wat de functie van de hond is en hoe je hem dus moet begeleiden.
Wil (kan?) je er veel energie in stoppen om de hond te bieden wat hij nodig heeft en daardoor een hond te krijgen waarmee je fijn kan samenwerken?
Als je nee zegt .............gewoon niet aan beginnen.
- ranetje
- Zeer actief
En door dat aan de lijn lopen worden de problemen alleen maar groter........ en groter .....................en groter.Maeve schreef:Ik heb het idee dat men ze vergelijkt met de Duitse Staande honden en dat de Weimaraners toch wel iets pittiger zijn. Zoals dat stel hier in de buurt, die zijn begonnen met een Duitse Staande korthaar teef. Dat was een heerlijke hond. Trainbaar, sociaal en ook prima als huishond te houden. Toen die hond een jaar of 10 was kwam er een Weimaraner teefje bij..en die was dus wel wat andersranetje schreef:Zonder het ras te willen promoten ............chaos schreef:Overbuurvrouw heeft er 1, tot die tijd stond het ras op mijn lijstje, van nog eens te willen ras.
Als je nee zegt .............gewoon niet aan beginnen.Ik heb het idee dat die hond veel meer moet werken waardoor ze nu opgefokt is tijdens de wandelingen en uiteindelijk altijd aangelijnd loopt en sinds een tijdje ook gemuilkorft .
Laten ze naar een deskundig Weimaraner man gaan of de hond onderbrengen bij de fokker.
Een Duitse Staande heeft ook een energie waar je U tegen zegt, daarvan kunnen een paar mensen op dit forum getuigen
Elke hond is anders.
Mijn twee Griffons, beide teven, zijn net zo verschillend als wanneer ze elk een ander staande jachthonden ras waren geweest.
Bij mijn ruwharige staandaard teckels was dat net zo.
Het stel bij jou in de buurt heeft een DSK in huis gehad die goed klikte bij hun levensstijl.
Bij de Weim is dat kennelijk niet het geval.
Het had ook omgekeerd kunnen zijn.
-
29996D
Ik zie ze hier in Groningen ook heel veel, in Friesland juist ontzettend veel Ridgebacks.
Ik ben de afgelopen jaren daarentegen maar 3 andere Vizsla's tegengekomen terwijl ik daar altijd heel erg op let, dus dat valt gelukkig erg mee.
Ik ben de afgelopen jaren daarentegen maar 3 andere Vizsla's tegengekomen terwijl ik daar altijd heel erg op let, dus dat valt gelukkig erg mee.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Hier zie je ze (nog ) niet eigenlijk, (of ik kom ze nooit tegen, dat kan ook
) alleen in de stad weet ik een man die er ook een heeft.
Maar hier is niet echt 1 ras wat er uit springt, er is in het laatste jaar wel veel bij gekomen, maar allemaal heel divers.
Maar hier is niet echt 1 ras wat er uit springt, er is in het laatste jaar wel veel bij gekomen, maar allemaal heel divers.
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Hier idd tollers en ridgebacks.
- *tweety*
- Zeer actief
Ik zie hier wel meer poedels en labjes
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Labjes wordt je hier ook mee dood gegooid. Goldens daarin tegen vallen wel mee.
Hier in de straat wonen al een stuk of 10 labjes. En nee zo'n grote straat is het ook weer niet.
Hier in de straat wonen al een stuk of 10 labjes. En nee zo'n grote straat is het ook weer niet.
- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Contacteer:
-
Laatst gewijzigd door Turrie op 05 jun 2014 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Ridgebacks hier inderdaad. Er loopt hier een reu altijd los door de wijk. Baasjes letten niet erg op.
Wat een klier van een hond. Hij moet altijd ff zijn punt maken bij andere honden. Bah.
Wat een klier van een hond. Hij moet altijd ff zijn punt maken bij andere honden. Bah.