Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blijven krabben (hotspot??)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Blijven krabben (hotspot??)

Ongelezen bericht door Ήυs »

Waarschijnlijk heeft Kaz een klein wondje gehad wat gejeukt heeft. Hij heeft veel gekrabt met het aanwennen van zijn halsbandje. We zagen hem we steeds op dezelfde plek krabben (waar het halsbandje ook zit) maar ik kon niets geks vinden.

Nu pak ik hem net vast en voel ik een kale plek. Smetplek eigenlijk. Ik heb het ontsmet, maar het jeukt natuurlijk gigantisch. Is een kraag nu de enige oplossing? Ik zou niet weten hoe ik hem niet moet laten krabben eigenlijk :ugh: op 'nee' reageert hij wel, dan stopt hij. Maar ik ben natuurlijk niet 24/7 bij hem.

Misschien een prik tegen de jeuk?
Laatst gewijzigd door Ήυs op 14 dec 2012 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Re: Blijven krabben

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Is het geen hotspot?
Ήυs

dagmar88 schreef:Is het geen hotspot?
Dat dacht ik maar het is niet heel rood. Een hotspot is meestal rood toch? Of hoeft dat niet?

Ik zal m eens tempen.
Ήυs

Kells schreef:Een kraag zal weinig helpen, die zit immers aan de halsband vast. Smeren met Hydrocortiderm zal helpen tegen de jeuk en het krabben.

Heeft hij de halsband in huis ook om?
Nee hij heeft hem alleen om als hij uit logeren gaat. En tijdens training.

Het zou best eens een hotspot kunnen zijn, hij krabt nu weer en het wordt (natuurlijk) wel roder. Beetje eczeem achtig.

Maar heeft geen koorts en gewoon actief en een goede eetlust. Kan een hotspot 'zomaar' verschijnen? Want twee dagen geleden zat dit echt niet in zijn nek :80:
Ήυs

Kells schreef:
Fafo schreef:
Kells schreef:Een kraag zal weinig helpen, die zit immers aan de halsband vast. Smeren met Hydrocortiderm zal helpen tegen de jeuk en het krabben.

Heeft hij de halsband in huis ook om?
Nee hij heeft hem alleen om als hij uit logeren gaat. En tijdens training.

Het zou best eens een hotspot kunnen zijn, hij krabt nu weer en het wordt (natuurlijk) wel roder. Beetje eczeem achtig.

Maar heeft geen koorts en gewoon actief en een goede eetlust. Kan een hotspot 'zomaar' verschijnen? Want twee dagen geleden zat dit echt niet in zijn nek :80:
Ja, dat kan er heel snel zijn.
Oke. Ik heb nu hier niets in huis. Wel nog bij mijn ex. Heleboel zalfjes voor fodor zijn huid. Maar ik kan misschien beter niet zelf dokteren en morgen gewoon even naar de DA gaan?

Of is het wel zelf op te lossen? Ik heb nog nooit een hotspot gehad bij 1 van mijn honden. Geen idee wat je het beste kunt doen.

Zal ik even een foto maken?
Ήυs

Afbeelding
Ήυs

Re: Blijven krabben (hotspot??)

Ik had nog hydrocortiderm dus heb dat erop gesmeerd. 2-3 keer per dag. De plek is niet groter geworden en is nu droog, niet meer zo nat.

Maar ik kan er wel rekening mee houden dat Kaz het vaker gaat krijgen? Dat begreep ik uit meerdere ervaringen? Dat het vaak ook terug komt?
Ήυs

Kells schreef:
Fafo schreef:Ik had nog hydrocortiderm dus heb dat erop gesmeerd. 2-3 keer per dag. De plek is niet groter geworden en is nu droog, niet meer zo nat.

Maar ik kan er wel rekening mee houden dat Kaz het vaker gaat krijgen? Dat begreep ik uit meerdere ervaringen? Dat het vaak ook terug komt?
Mooi dat de plek nu droog blijft. Zelf heb ik alleen ervaring met hotspots bij mijn katten. Die waren eenmalig. Oorzaak waren kleine wondjes door een mep van een soort/huisgenoot. Het eindeloos krabben/likken aan zo'n wondje veroorzaakt zo'n hotspot.
Oke dat hoop ik dan maar! ;) bedankt voor je advies :)
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

je kan er ook tea tree olie op doen. voordeel hier van is dat het zo stinkt dat de andere honden er van af blijven. het kan zijn dat ze jeuk heeft omdat ze haar puppyvacht gaat verliezen.
ellen
Afbeelding
Ήυs

tollerlover schreef:je kan er ook tea tree olie op doen. voordeel hier van is dat het zo stinkt dat de andere honden er van af blijven. het kan zijn dat ze jeuk heeft omdat ze haar puppyvacht gaat verliezen.
ellen
De andere honden zitten er gelukkig niet aan :)
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

En de plek een beetje kaal scheren zodat je niet met al die haren zit die dan vast gaan plakken enzo.

En inderdaad kan snel uitbreiden.

Beterschap met het kleine ding.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Ήυs

Nog even een update

We zijn naar de DA geweest paar dagen geleden. Want zijn buik zat ook erg onder de plekken, etterpukkels. De DA vermoedde voor 98% dat hij jongehonden schurft zou hebben.

Nu hebben we pipetjes meegekregen tegen demodex, maar ook tegen vlooien en andere enge dieren die op je hond kunnen leven.

Nu heb ik zelf ook even ingelezen.. Maar ik smeer al een week hydrocortiderm, en zijn huid wordt aanzienlijk minder.. Als het jongehonden schurft zou zijn, zou het toch niet minder worden van de hydrocortiderm? Ook zou jongehonden schurft bij zijn neus en ogen moeten beginnen?

Naja. Het gaat een stuk beter. Heb hem even een week op alleen vlees gezet, en hem elke dag ingesmeerd. Hij krijgt AB pillen en dat pipetje moet over 4 weken herhaald worden (kon sowieso niet echt kwaad om te geven)

Zijn huid is nu wel echt veel minder, de plek in zijn nek ook. En hij voelt zich ook weer helemaal super.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Ik zou niet weten hoe ik hem niet moet laten krabben eigenlijk op 'nee' reageert hij wel, dan stopt hij. Maar ik ben natuurlijk niet 24/7 bij hem.
Oei! :O:
Ήυs

kooi schreef:
Ik zou niet weten hoe ik hem niet moet laten krabben eigenlijk op 'nee' reageert hij wel, dan stopt hij. Maar ik ben natuurlijk niet 24/7 bij hem.
Oei! :O:
:hmmm:
Ήυs

Kells schreef:
Fafo schreef:Nog even een update

We zijn naar de DA geweest paar dagen geleden. Want zijn buik zat ook erg onder de plekken, etterpukkels. De DA vermoedde voor 98% dat hij jongehonden schurft zou hebben.

Nu hebben we pipetjes meegekregen tegen demodex, maar ook tegen vlooien en andere enge dieren die op je hond kunnen leven.

Nu heb ik zelf ook even ingelezen.. Maar ik smeer al een week hydrocortiderm, en zijn huid wordt aanzienlijk minder.. Als het jongehonden schurft zou zijn, zou het toch niet minder worden van de hydrocortiderm? Ook zou jongehonden schurft bij zijn neus en ogen moeten beginnen?

Naja. Het gaat een stuk beter. Heb hem even een week op alleen vlees gezet, en hem elke dag ingesmeerd. Hij krijgt AB pillen en dat pipetje moet over 4 weken herhaald worden (kon sowieso niet echt kwaad om te geven)

Zijn huid is nu wel echt veel minder, de plek in zijn nek ook. En hij voelt zich ook weer helemaal super.
Vermoedde hij dat of heeft hij wat afschraapsel onder de microscoop bekeken? :denken: Hydrocortiderm zou ik niet langer gebruiken dan een week. De huid wordt er dunner van.
Ze heeft wat afgeschraapt. Maar vond er maar 1. En ze zitten standaard op de hond, dus dat er 1 te zien is kan heel goed. Bij demodex zou je er veel meer moeten zien. Heb ik mij laten vertellen.

Hydrocortiderm gebruik ik nooit langer dan een week :)
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Donna heeft vaker een hotspot gehad en die behandel ik altijd met een beetje honingzalf en dan teatree olie eromheen
werkt perfect bij haar,het stinkt alleen gruwelijk :mrgreen:
Groetjes Heidi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”