en pups mogen geen pens? waarom niet?Kells schreef:Waarom gekookt?nel-joey schreef:Mijn pupje doet het goed op Royal Canin Junior ( Pupjes), af en toe een schijf rodi compleet hart of de vlees versie ( gekookte kipfilet of gekookte witvis als extra kan ook) , geen pens, want pens mogen pupjes nog niet...( zei mijn D-a en fokster).
Mijn vorige hondje is 13 en half geworden met Royal Canin en af en toe vleesschijven van Rodi hetzij de pens, hart of vleesversie totaal.....
Gefeliciteerd met het pupje
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke voeding
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: Welke voeding

-
nel-joey
- Actief
- Mijn ras(sen): havanezer
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
tuurlijk maar moet meneertje op dit moment ook niet meer....maar ik schreef het er bij, hij kreeg het nl wel ...en mijn vorige hondjes ook, meneertje is nogal kieskeurig denk ik, vandaar dan maar gekookt witvis en kipfilet want ik wil toch iets van vlees voor hem erbij....over een tijdje zal ik het weer eens aanbieden de rodi... 

-
nel-joey
- Actief
- Contacteer:
Geen idee eigenlijk...., zei de fokster en mijn DA, tja ze zullen het wel weten denk ik....
en pups mogen geen pens? waarom niet?

-
nel-joey
- Actief
- Contacteer:
tja...ik weet het echt nietKruimel53 schreef:Tja ...nel-joey schreef:Geen idee eigenlijk...., zei de fokster en mijn DA, tja ze zullen het wel weten denk ik....
en pups mogen geen pens? waarom niet?dan zouden mijn honden al lang dood moeten zijn. Die eten nl gewoon van pup af rauw, inclusief pens. Ik denk zomaar dat die da en die fokster de ballen verstand van voeding hebben.
Nam het gewoon aan dat het zo is..
en ik heb niet gevraagd eigenlijk waarom dat niet mag, dus goeie vraag.....lol

- Hutsje
- Zeer actief
misschien zou je je er zelf eens in kunnen verdiepen?nel-joey schreef:tja...ik weet het echt nietKruimel53 schreef:Tja ...nel-joey schreef:Geen idee eigenlijk...., zei de fokster en mijn DA, tja ze zullen het wel weten denk ik....
en pups mogen geen pens? waarom niet?dan zouden mijn honden al lang dood moeten zijn. Die eten nl gewoon van pup af rauw, inclusief pens. Ik denk zomaar dat die da en die fokster de ballen verstand van voeding hebben.
...de dierenwinkel waar ik vandaag was zei dat dus ook al dat pupjes geen pens nog mochten hebben...dus ik hoor het meer..
Nam het gewoon aan dat het zo is..
en ik heb niet gevraagd eigenlijk waarom dat niet mag, dus goeie vraag.....lol

-
nel-joey
- Actief
- Contacteer:
- dagmar88
- Zeer actief
nel-joey schreef:tja...zal het eens vragen de volgende keer...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En waarom mogen pupsels geen pens dan? De mijne heeft vanaf 3 weken oud smuldier pens compleet gehad en een penslap elke week ging uitstekend hoornel-joey schreef:Mijn pupje doet het goed op Royal Canin Junior ( Pupjes), af en toe een schijf rodi compleet hart of de vlees versie ( gekookte kipfilet of gekookte witvis als extra kan ook) , geen pens, want pens mogen pupjes nog niet...( zei mijn D-a en fokster).
Mijn vorige hondje is 13 en half geworden met Royal Canin en af en toe vleesschijven van Rodi hetzij de pens, hart of vleesversie totaal.....
Gefeliciteerd met het pupje

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ow leg dat xavi ff uitnel-joey schreef:Omdat ie het rauw niet mag, zei de Da...
en daarbij....pupseltje lust het niet rauw....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
nel-joey
- Actief
- Contacteer:
Oh jawel hoor, is 1 van de beste dierenspeciaalzaken in de omgeving, en verkopen pens ook, en vele andere producten, kom er al 18 jaar voor mijn honden...lolIk vermoed dat die dierenwinkel geen pens verkoopt. Tsja, dan kun je zo'n advies verwachten.

-
nel-joey
- Actief
- Contacteer:
Heb ik net al uitgelegd, zou het niet weten..... als zowel Da dierenspeciaalzaak ( en een goede ook) enzv dat zegt dan neem je dat gewoon aan....zal het eens vragen....weten we dat ook weer ..kan er nu geen antwoord op geven, heb helaas niet gevraagd waarom het niet mag, maar goed, het maakt mij niet zo uit, maak me er ook niet druk om...malinois schreef:Ow leg dat xavi ff uitnel-joey schreef:Omdat ie het rauw niet mag, zei de Da...
Het kleine ventje moet sinds kort toch geen rauw vlees, wat het ook is hij trekt zijn neus op
en tot dan geef ik hem wel gekookt kip en witvis, want dat vind ie wel heerlijk ( en zijn brokjes)...

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik heb nu toch al een aantal Cairns gehad, ik ken en trim er echt heel veel, maar ik ken geen Cairns met een voedselallergie (wat niet wil zeggen dat ze er niet zijn natuurlijk). Wel 2 met een mijtenallergie, maar dat heeft niks met voeding te maken. Ik ben juist overgestapt naar de Cairn vanwege de verminderde kans op allergie tegenover de Westie. Verder is het mij niet bekend dat ze sneller dik worden dan een andere hond. Als je een hond teveel voer geeft wordt hij dik, dat geldt voor iedere hond lijkt mij. Gewoon goed opletten wat je je Cairn geeft qua hoeveelheid.Canis Sapiens schreef: Wat je eventueel rasspecifiek mee zou kunnen nemen, is dat Cairns wel eens allergisch reageren. En ze zijn iets sneller dik te krijgen, maa daarbij zijn het ook weer kleine energiebommetjes, dus een beetje het evenwicht vinden tussen de hoeveelheid voer, of de hoeveelheid eiwitten en vetten. En ook natuurlijk heel belangrijk is de beweging voor een cairn.
Als je hem ook laat castreren, dan kunnen ze nog sneller wat dikker worden. Maar denk dat ook dat meer iets is van: zien hoe je hondje gaat en daarop afstemmen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- asani
- Zeer actief
Misschien dat je eens zelf kan gaan lezen over versvlees en niet klakkeloos de mening van een dierenwinkel medewerker geloven.
De mensen die daar werken hebben over het algemeen geen opleiding gevolgd voor dierenverzorger.
De meeste da kennen te weinig van voer van honden omdat er bijna geen les aan besteed word tijdens de opleiding.
Daarbij heeft iedere dierenkliniek standaard de brokken staan om te verkopen dus waarom zouden ze versvlees promoten
Er zijn goede forums waar je heel veel zaken kan lezen en waar ze al je vragen kunnen /willen beantwoorden.
www.barfplaats.nl is zo'n forum.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
De mensen die daar werken hebben over het algemeen geen opleiding gevolgd voor dierenverzorger.
De meeste da kennen te weinig van voer van honden omdat er bijna geen les aan besteed word tijdens de opleiding.
Daarbij heeft iedere dierenkliniek standaard de brokken staan om te verkopen dus waarom zouden ze versvlees promoten
Er zijn goede forums waar je heel veel zaken kan lezen en waar ze al je vragen kunnen /willen beantwoorden.
www.barfplaats.nl is zo'n forum.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
- Hylos
- Zeer actief
Onze pup van nu 9 en een halve week krijgt Purina pro plan brok. Bij de vorige eigenaar kreeg ie royal canine, eukanuba ( of zo
) en pro plan door elkaar. We zijn doorgegaan op pro plan en hij doet het er goed op! Ontlasting ziet er goed uit en hij en volgens de DA was het ook goed voer.

- dagmar88
- Zeer actief
Hylos schreef:Onze pup van nu 9 en een halve week krijgt Purina pro plan brok. Bij de vorige eigenaar kreeg ie royal canine, eukanuba ( of zo) en pro plan door elkaar. We zijn doorgegaan op pro plan en hij doet het er goed op! Ontlasting ziet er goed uit en hij en volgens de DA was het ook goed voer.
Daar zou ik echt mee oppassen en kiezen voor een brok met een hoog percentage vlees en weinig tot geen tarwe en mais.
Pro plan is het omgekeerde.
Hier kun je meer informatie vinden:
http://www.voerwijzer.com/
- Hylos
- Zeer actief
Ik weet dat zn moeder allergisch is voor smølke brokken... Is het een idee om pro plan (wij hebben Athletic lam met rijst) te mengen met kvv?

-
nel-joey
- Actief
- Contacteer:
ik zelf heb ervoor gekozen combi brokjes en vers vlees, heb ik altijd al gedaan ook. Dat iemand niet volledig op barf gaat voor zijn of haar hond, betekent niet dat je van niks weet...lol
en reken maar dat er in de dierenspeciaalzaak waar ik kom gediplomeerde medewerkers staan....zelfs een kennis van mij werkt er al jaaaren, de eigenaar heeft ook zijn diploma's, ik ken deze winkel en medewerkers al heel lang. Tuurlijk lopen er ook jonge meiden die er stage lopen voor hun opleiding. en ik weet dat er in dierenwinkels elders vaak personeel loopt die er de ballen geen verstand van hebben dat komt vaak genoeg voor...maar daar kom ik niet....
Deze winkel promoot zeker vers vlees en hebben een diepvries midden in de zaak staan ....lol
Dus niet meteen klakkeloos maar een oordeel vellen...We zijn allemaal vrij om te kiezen wat we de hond geven en voeren, en ik moet zeggen ik heb een wereld dierenarts
... weet veel ook van voeding...niet alle dierenartsen zijn hetzelfde...
en er zijn gelukkig ook nog goede dierenspeciaalzaken... 
en reken maar dat er in de dierenspeciaalzaak waar ik kom gediplomeerde medewerkers staan....zelfs een kennis van mij werkt er al jaaaren, de eigenaar heeft ook zijn diploma's, ik ken deze winkel en medewerkers al heel lang. Tuurlijk lopen er ook jonge meiden die er stage lopen voor hun opleiding. en ik weet dat er in dierenwinkels elders vaak personeel loopt die er de ballen geen verstand van hebben dat komt vaak genoeg voor...maar daar kom ik niet....
Deze winkel promoot zeker vers vlees en hebben een diepvries midden in de zaak staan ....lol
Dus niet meteen klakkeloos maar een oordeel vellen...We zijn allemaal vrij om te kiezen wat we de hond geven en voeren, en ik moet zeggen ik heb een wereld dierenarts
Laatst gewijzigd door nel-joey op 16 dec 2012 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Je bent toch niet afhankelijk van je dierenwinkel of fokker, je kunt toch zelf ook wel gaan rondkijken en lezen?nel-joey schreef:Heb ik net al uitgelegd, zou het niet weten..... als zowel Da dierenspeciaalzaak ( en een goede ook) enzv dat zegt dan neem je dat gewoon aan....zal het eens vragen....weten we dat ook weer ..kan er nu geen antwoord op geven, heb helaas niet gevraagd waarom het niet mag, maar goed, het maakt mij niet zo uit, maak me er ook niet druk om...malinois schreef:Ow leg dat xavi ff uitnel-joey schreef:Omdat ie het rauw niet mag, zei de Da...
Het kleine ventje moet sinds kort toch geen rauw vlees, wat het ook is hij trekt zijn neus open loopt weg weigert er 1 hap van te eten......dus we wachten gewoon braafjes ermee, tot ie het wel weer wilt, al mijn hondjes kregen het dus zodra hij er weer zin in heeft krijgt hij het ook, en pens komt vanzelf wel
![]()
en tot dan geef ik hem wel gekookt kip en witvis, want dat vind ie wel heerlijk ( en zijn brokjes)...
Vlees/pens compleet, 25 dagen oud. pups van Xena destijds:

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als een dergelijk opgeleid iemand dan zegt dat pups geen pens mogen hebben dan heb ik toch ernstige bedenken bij de kennis van deze persoon.nel-joey schreef:ik zelf heb ervoor gekozen combi brokjes en vers vlees, heb ik altijd al gedaan ook. Dat iemand niet volledig op barf gaat voor zijn of haar hond, betekent niet dat je van niks weet...lol
Dus niet meteen klakkeloos maar een oordeel vellen...We zijn allemaal vrij om te kiezen wat we de hond geven en voeren, en ik moet zeggen ik heb een wereld dierenarts... weet veel ook van voeding...niet alle dierenartsen zijn hetzelfde...
Ben wel enorm benieuwd naar de reden.

-
nel-joey
- Actief
- Contacteer:
Ik zei het al die tijd almalinois schreef:Je bent toch niet afhankelijk van je dierenwinkel of fokker, je kunt toch zelf ook wel gaan rondkijken en lezen?nel-joey schreef:Heb ik net al uitgelegd, zou het niet weten..... als zowel Da dierenspeciaalzaak ( en een goede ook) enzv dat zegt dan neem je dat gewoon aan....zal het eens vragen....weten we dat ook weer ..kan er nu geen antwoord op geven, heb helaas niet gevraagd waarom het niet mag, maar goed, het maakt mij niet zo uit, maak me er ook niet druk om...malinois schreef:Ow leg dat xavi ff uitnel-joey schreef:Omdat ie het rauw niet mag, zei de Da...
Het kleine ventje moet sinds kort toch geen rauw vlees, wat het ook is hij trekt zijn neus open loopt weg weigert er 1 hap van te eten......dus we wachten gewoon braafjes ermee, tot ie het wel weer wilt, al mijn hondjes kregen het dus zodra hij er weer zin in heeft krijgt hij het ook, en pens komt vanzelf wel
![]()
Vlees/pens compleet, 25 dagen oud. pups van Xena destijds:
en op barf forums en sites heb ik al gekeken, maar nogmaals mijn pupsel moet het niet....lust het niet, en wordt er kots misselijk van

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Het gaat niet omdat het niet moet, omdat het niet MAG volgens jouw dierenwinkel en fokker.
Dan moet je het even overgieten met warm water, vaak houden ze het dan prima binnen. Overigens puppen kotsen het wel vaker uit hoor, dat is niet omdat ze het niet lusten maar omdat ze er aan moeten wennen. Als je het laat liggen eten ze het weer gewoon op.
Dan moet je het even overgieten met warm water, vaak houden ze het dan prima binnen. Overigens puppen kotsen het wel vaker uit hoor, dat is niet omdat ze het niet lusten maar omdat ze er aan moeten wennen. Als je het laat liggen eten ze het weer gewoon op.

-
nel-joey
- Actief
- Contacteer:
Tja ik ook....ben zelf nalatig geweest om niet te vragen waarom, en is niet de schuld van dierenarts of winkels...maar ja als je pup het niet lust....nogmaals...., dan vraag je het ook niet....malinois schreef:nel-joey schreef:ik zelf heb ervoor gekozen combi brokjes en vers vlees, heb ik altijd al gedaan ook. Dat iemand niet volledig op barf gaat voor zijn of haar hond, betekent niet dat je van niks weet...lol
Dus niet meteen klakkeloos maar een oordeel vellen...We zijn allemaal vrij om te kiezen wat we de hond geven en voeren, en ik moet zeggen ik heb een wereld dierenarts... weet veel ook van voeding...niet alle dierenartsen zijn hetzelfde...
Ben wel enorm benieuwd naar de reden.

-
nel-joey
- Actief
- Contacteer:
Mijn pup heeft het ook bij fokker gehad, de rodi hart en vlees versie, hij kent het rauw vlees dus kreeg het bij mij ook, maar nu weigert ie er 1 hap van te eten....en hij kotst er niet van ( als ie weigert er ook maar 1 hap van te eten kots ie het ook niet eruit), hij trekt zijn neus er voor op en trekt een vies gezicht (snuit eigenlijk) en loopt weg...en al laat ik het de hele dag liggen hij eet het niet.malinois schreef: Dan moet je het even overgieten met warm water, vaak houden ze het dan prima binnen. Overigens puppen kotsen het wel vaker uit hoor, dat is niet omdat ze het niet lusten maar omdat ze er aan moeten wennen. Als je het laat liggen eten ze het weer gewoon op.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij zegt dat ie er kotsmisselijk van wordt dus vandaar mijn reactie... de enige manier om dat te zien lijkt me dat ie dan kotstnel-joey schreef:Mijn pup heeft het ook bij fokker gehad, de rodi hart en vlees versie, hij kent het rauw vlees dus kreeg het bij mij ook, maar nu weigert ie er 1 hap van te eten....en hij kotst er niet van ( als ie weigert er ook maar 1 hap van te eten kots ie het ook niet eruit), hij trekt zijn neus er voor op en trekt een vies gezicht (snuit eigenlijk) en loopt weg...en al laat ik het de hele dag liggen hij eet het niet.malinois schreef: Dan moet je het even overgieten met warm water, vaak houden ze het dan prima binnen. Overigens puppen kotsen het wel vaker uit hoor, dat is niet omdat ze het niet lusten maar omdat ze er aan moeten wennen. Als je het laat liggen eten ze het weer gewoon op.
Maar goed dan geef je hem wat anders he... maar ik zou nog wel een keer vragen wat nu de reden was van het niet mogen... zou daar zelf wel benieuwd naar zijn

-
nel-joey
- Actief
- Contacteer:
Ja hij trekt een snuit alsof ie er kotsmisselijk van wordt , zo ziet dat er dan uit....heeft ie nooit gedaan, ging er wel steeds minder van eten, op het laatst een lik of 1 hap nog en loopt weg ervan... en nu dus trekt ie een snuit alsof ie er kotsmisselijk van wordt....gaat er ook beetje van kwijlen lijkt het wel en slikken, dus tja ik noem het dan kotsmisselijk.....eet er geen hap meer van...malinois schreef:Jij zegt dat ie er kotsmisselijk van wordt dus vandaar mijn reactie... de enige manier om dat te zien lijkt me dat ie dan kotstnel-joey schreef:Mijn pup heeft het ook bij fokker gehad, de rodi hart en vlees versie, hij kent het rauw vlees dus kreeg het bij mij ook, maar nu weigert ie er 1 hap van te eten....en hij kotst er niet van ( als ie weigert er ook maar 1 hap van te eten kots ie het ook niet eruit), hij trekt zijn neus er voor op en trekt een vies gezicht (snuit eigenlijk) en loopt weg...en al laat ik het de hele dag liggen hij eet het niet.malinois schreef: Dan moet je het even overgieten met warm water, vaak houden ze het dan prima binnen. Overigens puppen kotsen het wel vaker uit hoor, dat is niet omdat ze het niet lusten maar omdat ze er aan moeten wennen. Als je het laat liggen eten ze het weer gewoon op.![]()
Maar goed dan geef je hem wat anders he... maar ik zou nog wel een keer vragen wat nu de reden was van het niet mogen... zou daar zelf wel benieuwd naar zijn
ga ik zekers doen ben nu ook wel benieuwt....., zal het eens vragen.....volgende week vrijdag moet ik toch even naar de dierenwinkel iets ophalen, maar goed niet alleen de winkel zei dat ook de Da en fokker, mijn nicht zei het ook trouwens, die zit heel haar leven in de honden en gewerkt met honden en ook pups, die zei dat dus ook, maar goed zal het haar eens vragen als ik haar aan de foon heb..., waarom het eigenlijk niet voor mag voor jonge pupjes...

- Hutsje
- Zeer actief
bier en kaai enzo mal...malinois schreef:Het gaat niet omdat het niet moet, omdat het niet MAG volgens jouw dierenwinkel en fokker.

- dagmar88
- Zeer actief
nel-joey schreef: en reken maar dat er in de dierenspeciaalzaak waar ik kom gediplomeerde medewerkers staan....zelfs een kennis van mij werkt er al jaaaren, de eigenaar heeft ook zijn diploma's, ik ken deze winkel en medewerkers al heel lang. Tuurlijk lopen er ook jonge meiden die er stage lopen voor hun opleiding.
Dat zegt helemaal ruk.
- dagmar88
- Zeer actief
Hylos schreef:Ik weet dat zn moeder allergisch is voor smølke brokken... Is het een idee om pro plan (wij hebben Athletic lam met rijst) te mengen met kvv?
Mengen met kvv is een goed idee
Maar kijk ook eens verder. Dog lovers gold is bijvoorbeeld een goede brok in dezelfde prijsklasse.
Daar zit ipv tarwe en mais rijst in en daar reageren veel honden minder snel op.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Om het met Dagmars woorden te zeggen: ook dit zegt helemaal ruk. Ik ken wel meer mensen die al hun hele leven 'in de honden zitten' en nog steeds nauwelijks iets weten van hondenvoeding en hun honden de grootste rotzooi voorzetten.nel-joey schreef:mijn nicht zei het ook trouwens, die zit heel haar leven in de honden en gewerkt met honden en ook pups, die zei dat dus ook
-
nel-joey
- Actief
- Contacteer:
Dit is dus echt pas ruk, mijn nicht weet heel, maar heel veel van honden en voeding ook dus!, Wat weet jij nou van wat ze doet? helemaal ruk gezegd dus!.Tamara/Bayko schreef:Om het met Dagmars woorden te zeggen: ook dit zegt helemaal ruk. Ik ken wel meer mensen die al hun hele leven 'in de honden zitten' en nog steeds nauwelijks iets weten van hondenvoeding en hun honden de grootste rotzooi voorzetten.nel-joey schreef:mijn nicht zei het ook trouwens, die zit heel haar leven in de honden en gewerkt met honden en ook pups, die zei dat dus ook