Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nee, niet weer....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Heamla
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever
Aantal honden: 2

nee, niet weer....

Ongelezen bericht door Heamla »

Roos heeft 3 weken geleden een darmontsteking gehad. Dit begon met braken, flink rammelende darmen en uiteindelijk poepte ze puur bloed. Het beestje is flink ziek geweest. Gelukkig is ze met behulp van oa antibiotica vlot opgeknapt.
Nu is ze sinds gisteren weer aan het braken, wil steeds gras eten, haar darmen rammelen volop en ze ligt zielig in een hoekje. Ze rent steeds naar de achterdeur, maar als ze dan buiten is doet ze niks. Ik vertrouw het niet, kan gelukkig later in de middag bij de dierenarts terecht.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: nee, niet weer....

Ongelezen bericht door marian* »

Is de ontlasting al eens getest op Giardia?Dat kan heel hardnekkig zijn en ab helpt er niet tegen.
Als je vanmiddag gaat een klein beetje meenemen (zo vers mogelijk) en een snaptest laten doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Hoe is het nu met haar. Hoop dat de da kon helpen.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Wat vervelend :( hopen dat het niet al te erg is!
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

marian* schreef:Is de ontlasting al eens getest op Giardia?Dat kan heel hardnekkig zijn en ab helpt er niet tegen.
Als je vanmiddag gaat een klein beetje meenemen (zo vers mogelijk) en een snaptest laten doen.
Beste is om 3 dagen ontlasting te bewaren voor giardiatest. Dan weet je zeker dat je geen vals negatieve uitslagen hebt.
Heamla
Actief

Inderdaad weer een darminfectie. De dierenarts heeft het vermoeden dat het veroorzaakt wordt door botten van rundehuid, bullepezen etc. Dit zou kunnen want eerder deze week heeft Roos een bullepees gehad. Ze slikt dit in grote stukken door.
Roos heeft altijd met regelmaat gebraakt. De dierenarts acht de kans groot dat de botten hier de oorzaak van zijn. Grote stukken bot verteren wel maar doen er lang over wat deze klachten kan geven . Ook grotere problemen waarbij de stukken bot operatief verwijderd moeten worden maakt hij regelmatig mee
Roos krijgt de komende weken niets extra's meer en we gaan kijken hoe het dan gaat. De dierenarts vindt de conditie van Roos op alle fronten te goed om iets ergers te verwachten. Als ze toch blijft spugen gaat hij verder kijken.
Voor nu een spuitje tegen de misselijkheid en antibiotica.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Jouw dierenarts staat niet achter het voeren van vers zeker?
Dan kan ik de reactie wel verklaren. Ik zou toch echt even verder laten kijken. Hier staan de honden al jaren op vers en hebben nog nooit een darmonsteking gehad. En die eten complete karkassen.
Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

moosje schreef:Jouw dierenarts staat niet achter het voeren van vers zeker?
Dan kan ik de reactie wel verklaren. Ik zou toch echt even verder laten kijken. Hier staan de honden al jaren op vers en hebben nog nooit een darmonsteking gehad. En die eten complete karkassen.
Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!
Hier ook al een tweede darmontsteking!
Na onderzoek bleek dat hier de versvlees eiwitten niet voldoende verteert kunnen worden.
En mijn DA is pro vers, haar eigen honden krijgen alleen vers te eten!
Hier nu alleen brok, die hij ook al kreeg, geen bullepezen of runderhuidbotten meer.

Hier ook medicatie, twee soorten, de ene is een broertje van prednison, de ander een AB!
Afbeelding
Heamla
Actief

Hij heeft geen problemen met vers. Heeft het me zelfs geadviseerd omdat Roos veel spuugde, Het is wel zo dat Roos grote stukken doorslikt. Een bullepees van 15 cm is binnen 2 minuten weg.
Ik ben benieuwd nu ze voorlopig niets krijgt hoe het met het spugen gaat. Ze krijgt AVG Breda complete voeding, dus ip hoeft er geen aanvulling bij.
Het gaat vandaag weer beter met Roos. Haar darmen hoor ik niet meer, geen diarree en niet meer gespuugt. Is nog wel erg rustig.
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Heamla schreef:Hij heeft geen problemen met vers. Heeft het me zelfs geadviseerd omdat Roos veel spuugde, Het is wel zo dat Roos grote stukken doorslikt. Een bullepees van 15 cm is binnen 2 minuten weg.
Ik ben benieuwd nu ze voorlopig niets krijgt hoe het met het spugen gaat. Ze krijgt AVG Breda complete voeding, dus ip hoeft er geen aanvulling bij.
Het gaat vandaag weer beter met Roos. Haar darmen hoor ik niet meer, geen diarree en niet meer gespuugt. Is nog wel erg rustig.

Ik heb van hier geschreven om aan te geven dat het verschillende oorzaken kan hebben, is van hond tot hond verschillend.
Ook hier gaat het beter, hoop dat het nu voor jou en mijn lieverd wegblijft.
Je wordt niet goed als je schatje ziek is!
Afbeelding
Heamla
Actief

Rita schreef:
Heamla schreef:Hij heeft geen problemen met vers. Heeft het me zelfs geadviseerd omdat Roos veel spuugde, Het is wel zo dat Roos grote stukken doorslikt. Een bullepees van 15 cm is binnen 2 minuten weg.

Ik heb van hier geschreven om aan te geven dat het verschillende oorzaken kan hebben, is van hond tot hond verschillend.
Ook hier gaat het beter, hoop dat het nu voor jou en mijn lieverd wegblijft.
Je wordt niet goed als je schatje ziek is!

Ik bedoelde dat de dierenarts geen problemen heeft met vers als reactie op de vraag van Moosje.
Je hebt gelijk dat er veel oorzaken kunnen zijn. We beginnen nu om de meest voor de hand liggende oorzaak, de botten, uit te sluiten. Ik hoop dat er niet iets meer aan de hand is. Gelukkig gaat het met jouw lieverd ook beter nu. Ik vind het vreselijk als een van mijn dieren ziek is.
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Heamla schreef:

Ik bedoelde dat de dierenarts geen problemen heeft met vers als reactie op de vraag van Moosje.
Je hebt gelijk dat er veel oorzaken kunnen zijn. We beginnen nu om de meest voor de hand liggende oorzaak, de botten, uit te sluiten. Ik hoop dat er niet iets meer aan de hand is. Gelukkig gaat het met jouw lieverd ook beter nu. Ik vind het vreselijk als een van mijn dieren ziek is.
IK kan er ook niet tegen, hoop dat het hier en bij jou blijft bij deze twee keer, laat het maar nooit meer terug komen.
Beterschap voor jou lieverd :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”