Ariane schreef:Plumeau schreef:dagmar88 schreef:Plumeau schreef:Waarom zou een kat wel geschikt zijn voor zulke mensen?

Die blaffen niet

Wil je Moefasa een nachtje van me lenen? Daarna vind je blaffende honden vast geen groot probleem meer

Wat doet die dan s'nachts?
Miauwen (brullen eerder). Het lijkt op dement gedrag, alleen doet hij dit nu al een jaartje of 11

Gelukkig niet elke nacht, maar uiteraard wel net als je de volgende dag vroeg op moet.
Daarnaast lekker tegen baasje aan slapen, wat inhoudt dat ik langzaamaan van mijn helft afduwd wordt en soms in een idioot verkrampte houding wakker wordt.
Cremes mag ik niet gebruiken, die worden eraf gelebberd. Soms is er ook zonder creme blijkbaar een (nachtelijke) wasbeurt nodig.
Te diep slapen. Na een paar hartverzakkingen in de laatste 5 jaar heb ik me maar aangewend om gewoon naar de slagader te voelen, want die kat lijkt echt dood (incl te koel en stijf aanvoelen en een onzichtbaar vlakke ademhaling).
De tijd dat hij 's nachts wel eens ruzie maakte met Jasmine is voorbij. Voor ons wel wat rustiger, maar tegelijk besef je je dan wel dat hij echt oud wordt.
En natuurlijk ALTIJD aandacht nodig hebben. Dus als je wil gaan zitten, zit hij daar eerst. Als je wilt lopen, loopt hij in de weg. Als je wilt lezen, staat hij voor je boek. Wil je douchen, dan moet hij eerst verkennen of dat wel veilig is. De enige tijd dat hij even afstand neemt, is als hij zijn tabletjes moet krijgen: het kost wel één keer roepen om hem dan te vangen.
Ik heb mijn hele leven al katten, maar eentje die zo extreem aanhankelijk is was ik nog niet tegengekomen (zelfs niet bij de oosterlingen...).