Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gvd k.t jeugd
Moderator: moderatorteam
- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
gvd k.t jeugd
Damm wat ben ik woest. En heb mijn hart nog in mijn strot zitten.
Al een paar week wordt hier regelmatig 's avonds vuurwerk afgestoken. En geen rotjes, echt harde rot knallen.
Maar ja, ze zijn op de fiets, dus zien doe je ze niet.
Kom ik net beneden, laat de hondjes uit hun bench zodat ze naar buiten kunnen kijken.
En op moment dat beide honden op de bank springen, knalt hier iets aan vuurwerk uit elkaar voor het raam.
Echt een afschuwelijk rotknal, met een hoop licht en daarna rook...
Billy dondert van de bank, en meteen helemaal hysterisch natuurlijk.
Zelfs kid was geschrokken, en die beweegt normaal geen spier als ze een knal hoort.
Ze zit nog steeds strak gespannen op de bank wild om zich heen te kijken.
Die arme Bills ligt helemaal in elkaar gedoken. bij elk geluid gaat zijn kopje omhoog en kijkt verwilderd.
En de k.t is dat is straks moet werken, en mijn vader ook.
Tv maar loeihard aan, gordijnen dicht en licht op. Advocaat erin.
Denk dat ik ook maar even de politie ga bellen. Niet dat ik een omschrijving kan geven van het lieve volk. Maar wellicht schrikt het af als de politie hier door het dorp rijdt.
Zo dat lucht even op.
Al een paar week wordt hier regelmatig 's avonds vuurwerk afgestoken. En geen rotjes, echt harde rot knallen.
Maar ja, ze zijn op de fiets, dus zien doe je ze niet.
Kom ik net beneden, laat de hondjes uit hun bench zodat ze naar buiten kunnen kijken.
En op moment dat beide honden op de bank springen, knalt hier iets aan vuurwerk uit elkaar voor het raam.
Echt een afschuwelijk rotknal, met een hoop licht en daarna rook...
Billy dondert van de bank, en meteen helemaal hysterisch natuurlijk.
Zelfs kid was geschrokken, en die beweegt normaal geen spier als ze een knal hoort.
Ze zit nog steeds strak gespannen op de bank wild om zich heen te kijken.
Die arme Bills ligt helemaal in elkaar gedoken. bij elk geluid gaat zijn kopje omhoog en kijkt verwilderd.
En de k.t is dat is straks moet werken, en mijn vader ook.
Tv maar loeihard aan, gordijnen dicht en licht op. Advocaat erin.
Denk dat ik ook maar even de politie ga bellen. Niet dat ik een omschrijving kan geven van het lieve volk. Maar wellicht schrikt het af als de politie hier door het dorp rijdt.
Zo dat lucht even op.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- iones
- Zeer actief
Re: gvd k.t jeugd
Moet kunnen he. Iedereen moet altijd met vuurwerk kunnen spelen. Dat is een recht en het recht van iedereen is heeeeeeel belangrijk.
Zó belangrijk dat het dan maar over de rug van anderen moet gaan.
Zó belangrijk dat het dan maar over de rug van anderen moet gaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
blondie
- Zeer actief
Sneu voor de honden! Hier zijn ze ook weer begonnen. Net in het bosparkje weer wat knallen. En hierachter is een tunneltje met een vreselijke echo. Dat is ook altijd een fijne plek om hele harde knallen af te laten gaan.
Mijn honden hebben er gelukkig geen schrik van, maar vind het sneu voor mensen met honden die er wel moeite mee hebben. Zo is iemand zijn hond kwijtgeraakt die ik op strand vond. Hond was geschrokken van vuurwerk en had het op een lopen gezet.
Mijn honden hebben er gelukkig geen schrik van, maar vind het sneu voor mensen met honden die er wel moeite mee hebben. Zo is iemand zijn hond kwijtgeraakt die ik op strand vond. Hond was geschrokken van vuurwerk en had het op een lopen gezet.
- billyboy2
- Zeer actief
Het is echt zo naar om je hond zo bang te zien....krijg er altijd tranen van in mijn ogen.
De eerste oud en nieuw was Billy helemaal niet bang. Hij gaf er niks om.
Totdat we aan de wandel waren, en achter de bosjes een groepje jongens stond(niet gezien) en die gooide met zijn allen(5 stuks) rotjes voor zijn poten.
En sindsdien is het helemaal mis, en is hij bang voor alles wat knalt(zelfs voor de vliegenmepper). Onweer vindt hij ook doodeng.
Vanalles geprobeerd, cursus gevolgd. Zwaar gedrogeerd, maar niets hielp.
Godzijdank heeft Kid die angst niet over genomen. En hoop ook dat ze nu niet alsnog bang gaat worden.
Hij knalde echt op 4 meter voor hun neus uit elkaar.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar hoop dat die leuke jongetjes hun vingers eraf knallen.
Bills is er inmiddels weer. Gelukkig kan ik hem wel redelijk snel weer terug op de wereld krijgen(lang leven de voedsel obsessie). Maar Kid kijkt nog steeds flink beduusd.
Maar als dit een voorbode is voor wat dat rotvolk allemaal aan (illegaal)vuurwerk in huis heeft, dan houdt ik mijn hart vast.
De eerste oud en nieuw was Billy helemaal niet bang. Hij gaf er niks om.
Totdat we aan de wandel waren, en achter de bosjes een groepje jongens stond(niet gezien) en die gooide met zijn allen(5 stuks) rotjes voor zijn poten.
En sindsdien is het helemaal mis, en is hij bang voor alles wat knalt(zelfs voor de vliegenmepper). Onweer vindt hij ook doodeng.
Vanalles geprobeerd, cursus gevolgd. Zwaar gedrogeerd, maar niets hielp.
Godzijdank heeft Kid die angst niet over genomen. En hoop ook dat ze nu niet alsnog bang gaat worden.
Hij knalde echt op 4 meter voor hun neus uit elkaar.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar hoop dat die leuke jongetjes hun vingers eraf knallen.
Bills is er inmiddels weer. Gelukkig kan ik hem wel redelijk snel weer terug op de wereld krijgen(lang leven de voedsel obsessie). Maar Kid kijkt nog steeds flink beduusd.
Maar als dit een voorbode is voor wat dat rotvolk allemaal aan (illegaal)vuurwerk in huis heeft, dan houdt ik mijn hart vast.
- billyboy2
- Zeer actief
Ik laat Billy ook nooit uit rond oud en nieuw. Even snel aan de flexi in de tuin poepen en plassen.
Onze tuin is goed omheind, maar wat een hond in angst doet weet je nooit. Dus veilig aan de flexi
Onze tuin is goed omheind, maar wat een hond in angst doet weet je nooit. Dus veilig aan de flexi
- Ody
- Zeer actief
Ze gaan hier ook alweer behoorlijk los met dat klotevuurwerk.
Helaas betekent dat voor Ody weer dat ze de gehele maand december en een gedeelte van januari niet meer los mag lopen, omdat ze hem smeert als ze een flinke knal hoort.
Gelukkig gaat het sinds we Sira hebben wat beter, omdat zij er helemaal niet op reageert, maar van mij mogen ze de zooi verbieden.
Helaas betekent dat voor Ody weer dat ze de gehele maand december en een gedeelte van januari niet meer los mag lopen, omdat ze hem smeert als ze een flinke knal hoort.
Gelukkig gaat het sinds we Sira hebben wat beter, omdat zij er helemaal niet op reageert, maar van mij mogen ze de zooi verbieden.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- iones
- Zeer actief
Eigenlijk zouden die jongetjes achtervolgd moeten worden en als je dan hun adres weet, rotjes aansteken en tegen de ruiten aangooien.
Weten die ouders ook eens hoe leuk dat is als "andere kindertjes met vuurwerk spelen".
Weten die ouders ook eens hoe leuk dat is als "andere kindertjes met vuurwerk spelen".
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
wat sneu, je kan ook voor de schrik bach bloesem rescue geven, daar word Billy snel weer rustig van.

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
Ooh, die arme honden en jij ook natuurlijk, ons konijn is zich een paar jaar geleden letterlijk doodgeschrokken van vuurwerk voor het raam!!!!

- iones
- Zeer actief
Er is gewoon te veel kutjeugd waar geen controle op is en die mogen ook met vuurwerk spelen. En dat is precies de reden waarom het verboden zou moeten worden.
Want ze brengen de maatschappij en zichzelf in gevaar. Ik snap niet waarom dit nog eigenlijk wordt toegstaan.
In de maatschappij zijn dingen om minder verboden, worden mensen zo gepamperd, leggen ze het snelheidslimiet overdreven laag in het verkeer. Maar vuurwerk mag dan wel weer. Zeker vanwege de economische redenen.
Want ze brengen de maatschappij en zichzelf in gevaar. Ik snap niet waarom dit nog eigenlijk wordt toegstaan.
In de maatschappij zijn dingen om minder verboden, worden mensen zo gepamperd, leggen ze het snelheidslimiet overdreven laag in het verkeer. Maar vuurwerk mag dan wel weer. Zeker vanwege de economische redenen.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Triest he, als ze zo bang zijn! Klotejeugd ook, nu al dat geknal! Hier klinkt het in de verte iedere avond ook al. Maar gelukkig nog niet in onze eigen wijk. Cena is ook ZO bang! En het lijkt ieder jaar erger te worden... Toen laatste de achterdeur met een klap dichtsloeg, probeerde ze door het raam aan de voorkant naar buiten te vliegen 
RIP Cena
- billyboy2
- Zeer actief
iones schreef:Eigenlijk zouden die jongetjes achtervolgd moeten worden en als je dan hun adres weet, rotjes aansteken en tegen de ruiten aangooien.
Dat is dus het vervelende, tegen de tijd dat je de knal hoort zijn ze foetsie.
Woon in een straat vol bochten, dus weinig overzicht.
Bij hun rotjes voor het huis gooien is een idee. Ware het niet dat ik schijtsbenauwd ben om mijn vingers te verliezen.
Heb 1 keer geprobeerd een rotje aan te steken, maar had hem al weggegooid voor het vlammetje erbij was
Was altijd de enige puber in het dorp die geen vuurwerk af stak.
Maar als mensen aan ons(mijn vrienden dan) vroegen of wij geen vuurwerk voor het huis wouden af steken, dan deden we dat ook niet.
Maar we hebben hier erg los geslagen k.t jeugd....bang voor niks of niemand.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ik heb daar nooit de grap van ingezien, van dat door de wijk sjokken met een tas vol rotjes. Echt niet. Ver voor ik honden had al niet. Ooit een keertje met een toenmalig vriendje en zijn maten meegeweest, pijltje tegen m'n spiksplinternieuwe jas aan, brandgat, toen was ik er wel weer klaar mee. Mijn vent heeft het vroeger ook wel gedaan, met zo'n rugzak vol rotjes, en zijn enige commentaar is: "jamaar das leuk". Waaróm het dan leuk is heeft ie me nog niet kunnen vertellen..
Ik hoor hier al wel een hoop knallen, flink harde ook, maar dat is meer ver weg, gelukkig. Ollie doet stoïcijns, en dat wou ik graag zo houden..
Ik hoor hier al wel een hoop knallen, flink harde ook, maar dat is meer ver weg, gelukkig. Ollie doet stoïcijns, en dat wou ik graag zo houden..
- billyboy2
- Zeer actief
grover schreef:Ik heb daar nooit de grap van ingezien, van dat door de wijk sjokken met een tas vol rotjes. Echt niet. Ver voor ik honden had al niet. Ooit een keertje met een toenmalig vriendje en zijn maten meegeweest, pijltje tegen m'n spiksplinternieuwe jas aan, brandgat, toen was ik er wel weer klaar mee. Mijn vent heeft het vroeger ook wel gedaan, met zo'n rugzak vol rotjes, en zijn enige commentaar is: "jamaar das leuk". Waaróm het dan leuk is heeft ie me nog niet kunnen vertellen..
Ik heb ook nooit de lol ervan ingezien....siervuurwerk vind ik wel heel mooi. Maar die rotjes niet hoor.
Maar ja, mijn vrienden destijds wel.
Maar bij ons in het dorp bleef het bij rotjes. Illegaal vuurwerk was echt uit den boze in ons dorp.
Heb ook eens een vuurpijl in mijn muts gehad....gelukkig oude en dikke jas aan (die rap uit was trouwens).
Ik heb het niet zo op geamputeerde vingertjes en handjes. Op de middelbare school mocht ik ook altijd buiten lokaal zitten als de afschrikfilmpjes getoond werden....ze wisten toch wel dat ik veel te bang was voor vuurwerk.
Gelukkig heb ik mij aardig over mijn angst heen kunnen zetten (moet wel als eerste hulp verlener).
Maar vuurwerk afsteken.....never.
- Kat1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita
Hier ook al een paar van die achterlijk harde knallen gehad vandaag. Ik heb al twee keer Aiko zowat van het plafond af kunnen halen, en die is normaal voor de duvel nog niet bang.
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Hier vandaag tot twee keer toe zo'n doodsklap dat niet alleen mijn ruit bijna sprong maar ook de luxaflex bewogen. Enorme rookpluim, maar die gastjes zag ik niet. Zodra ik ze betrap zijn ze nog niet jarig. Drie weken geleden hebben ze weer een brievenbus bij het bellenplateau opgeblazen.
Ik ben voor een vuurwerkverbod, mensen zijn gewoon niet in staat normaal met dat soort dingen om te gaan. Dan maar verbieden en georganiseerd vuurwerk. Stukken goedkoper gezien de enorme schade elk jaar, het scheelt gigantisch veel overlast en niemand raakt gewond.
In een landje dat alles zo wil controleren snap ik niet dat deze situatie nog bestaat....
Ik ben voor een vuurwerkverbod, mensen zijn gewoon niet in staat normaal met dat soort dingen om te gaan. Dan maar verbieden en georganiseerd vuurwerk. Stukken goedkoper gezien de enorme schade elk jaar, het scheelt gigantisch veel overlast en niemand raakt gewond.
In een landje dat alles zo wil controleren snap ik niet dat deze situatie nog bestaat....
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik ben zo blij dat ik nog maar 1 week in het donker naar huis hoef te fietsen, om vervolgens met de honden te lopen, om die knallen.
- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik laat me mijn wandelplezier niet vergallen door die knallen hoor, ik doe gewoon om half 12 de laatste ronde als ik daar zin in heb. Of 1 uur, zoals vandaag :+ Maar ik ben wel op mijn hoede en groepjes jongelui vermijd ik sowieso al. Al was het alleen maar omdat Ollie thuis een chronisch gebrek aan aandacht heeft en elke voorbijganger ziet als een kans om eens schandalig aangehaald te worden :') en in de dagen tussen kerst en oud en nieuw laat ik de laatste ronde aan vriendlief over, omdat ik zélf ook als de dood ben voor vuurwerk en ik niet wil dat Ollie dat van me overneemt.
Moet overigens wel zeggen dat er ook jongelui rondlopen die wél kunnen nadenken. Liep vorig jaar op oudjaarsdag in het floriadebos in Zoetermeer. Achteraf gezien liepen we zelfs nog in een stuk waar honden niet eens los mogen. Kwamen we een stapel jochies tegen met een tas vol knallers, zij zien Ollie en het ventje voorop riep direct "jongens, even kappen nu, dr loopt een hond ja!" en Ollie kreeg nog een knuffel toe
Zo kan het gelukkig ook 
Moet overigens wel zeggen dat er ook jongelui rondlopen die wél kunnen nadenken. Liep vorig jaar op oudjaarsdag in het floriadebos in Zoetermeer. Achteraf gezien liepen we zelfs nog in een stuk waar honden niet eens los mogen. Kwamen we een stapel jochies tegen met een tas vol knallers, zij zien Ollie en het ventje voorop riep direct "jongens, even kappen nu, dr loopt een hond ja!" en Ollie kreeg nog een knuffel toe
- billyboy2
- Zeer actief
Als ik ze te pakken krijg zijn ze ook nog niet jarig......en mijn overbuurman wil ook even graag een praatje met ze maken (super lieve man, maar als je hem boos maakt.......)Jessica3787 schreef:Hier vandaag tot twee keer toe zo'n doodsklap dat niet alleen mijn ruit bijna sprong maar ook de luxaflex bewogen. Enorme rookpluim, maar die gastjes zag ik niet. Zodra ik ze betrap zijn ze nog niet jarig. Drie weken geleden hebben ze weer een brievenbus bij het bellenplateau opgeblazen.
- Dee
- Zeer actief
Nou ja ik wel, want vind het zelf doodeng, Figo reageert buiten nog redelijk. Dat wil ik graag zo houden. Helpt niet echt als ik als een bange poepert loopgrover schreef:Nou ik laat me mijn wandelplezier niet vergallen door die knallen hoor
- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja nouja ik kan het me wel voorstellen hoor. Ik doe het nu nog omdat het hier gewoon best meevalt en over het algemeen schrik ik harder dan Ollie :') Die me dan aankijkt met zo'n blik van "wat heb jíj nou?!"Dee schreef:Nou ja ik wel, want vind het zelf doodeng, Figo reageert buiten nog redelijk. Dat wil ik graag zo houden. Helpt niet echt als ik als een bange poepert loopgrover schreef:Nou ik laat me mijn wandelplezier niet vergallen door die knallen hoor
- billyboy2
- Zeer actief
Dee schreef:Nou ja ik wel, want vind het zelf doodeng, Figo reageert buiten nog redelijk. Dat wil ik graag zo houden. Helpt niet echt als ik als een bange poepert loopgrover schreef:Nou ik laat me mijn wandelplezier niet vergallen door die knallen hoor
Nee dat werkt zeker niet. Want hij neemt jouw angst over.
Probeer altijd de rust zelve te blijven (en dat heeft mijn teckel gelukkig over genomen)....maar ja, als er zo'n rotding uit elkaar klapt.....knap mens die dan zijn zenuwen rustig weet te houden.
Kid laat ik gewoon uit, die geeft er geen hol om.
Billy gaat even snel poepen en plassen aan de flexi in de tuin, en dan hup weer snel naar binnen.
- Dee
- Zeer actief
Overdag gaat dat wel, maar in het donker hoor ik ze, maar zie ik ze zelf niet.
Ga mezelf maar pilletjes toedienen denk ik haha.
Nee, we zijn 2 weken vrij. Dus we vinden wel een manier.
- billyboy2
- Zeer actief
Dee schreef:Overdag gaat dat wel, maar in het donker hoor ik ze, maar zie ik ze zelf niet.
Kalmte zal u redden
Op plekken lopen waar je ze aan ziet komen scheelt al hele hoop. Maar probeer er niet teveel aandacht op te vestigen.
Ga een liedje zingen en denk om je ademhaling, helpt echt
- Dee
- Zeer actief
Ik laat m'n vriend wel gewoon lopen als het donker is 
- billyboy2
- Zeer actief
Hahaha dat is uiteraard ook een optieDee schreef:Ik laat m'n vriend wel gewoon lopen als het donker is
Maar probeer eens een liedje te zingen tijden het lopen. Werkt echt.
Deed ik ook wel eens als mijn paard liep te ouwehoeren, dan ging ik een liedje zingen om te ontspannen. En dan ging het een stuk beter
- Dee
- Zeer actief
haha dat ga ik echt niet doen. Hardop.
Doe het wel in m'n hoofd
Doe het wel in m'n hoofd
- billyboy2
- Zeer actief
Dee schreef:haha dat ga ik echt niet doen. Hardop.
Doe het wel in m'n hoofd
A joh kan jou het schelen
Mijn paard legde als stille hint ook altijd zijn oren plat in zijn nek...
hmm misschien ging hij daarom zo braaf doen als ik begon te zingen
- Dee
- Zeer actief
Haha arm beestbillyboy2 schreef:Dee schreef:haha dat ga ik echt niet doen. Hardop.
Doe het wel in m'n hoofd
A joh kan jou het schelen
Mijn paard legde als stille hint ook altijd zijn oren plat in zijn nek...
hmm misschien ging hij daarom zo braaf doen als ik begon te zingenin de hoop dat ik stopte haha.