Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mullu upd na 2 mnd!
Moderator: moderatorteam
-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
- Aantal honden: 2
Re: Mullu is alweer thuis!
Fijn dat het allemaal goed gegaan is 
-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
Re: Mullu's prostaat. Toch castratie ?:((
Heb je het nu tegen mij?blacky schreef:misschien een rare vraag hoor. Maar jij spuit liever rotzooi in je hond dan dat je hem laat castreren? En dat als ik het goed heb gelezen zijn hele leven lang?kanche schreef:hier totaal geen last van bijwerkingenCendy schreef:Merken jullie eigenlijk nog iets van bijwerkingen van de Ypozane?
Branco is niet te houden met etenik kan niks meer onberheerd op het aanrecht laten staan of hij jat het eraf, van de week nog een pakje croma wat hij gewoon vrolijk had opgegeten als ik het niet uit z'n bek had gehaald
eten beheerst z'n leven op het moment
![]()
Was met de vorige kuur ook hoor, het werd wel iets minder toen het was uitgewerkt.
ik ben niet voor castreren maar dit snap ik dan weer niet.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Wel heel raar, een Mullu zonder ballen, maar als hij er nog bij kan kwispelen is het helemaal goed.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Beterschap voor je ventje !!
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Re: Mullu's prostaat. Toch castratie ?:((
Er wordt niets ingespoten hoor, en de Ypozane werkt alleen maar op de prostaat en heeft geen effect op de andere organen.blacky schreef:misschien een rare vraag hoor. Maar jij spuit liever rotzooi in je hond dan dat je hem laat castreren? En dat als ik het goed heb gelezen zijn hele leven lang?kanche schreef:hier totaal geen last van bijwerkingenCendy schreef:Merken jullie eigenlijk nog iets van bijwerkingen van de Ypozane?
Branco is niet te houden met etenik kan niks meer onberheerd op het aanrecht laten staan of hij jat het eraf, van de week nog een pakje croma wat hij gewoon vrolijk had opgegeten als ik het niet uit z'n bek had gehaald
eten beheerst z'n leven op het moment
![]()
Was met de vorige kuur ook hoor, het werd wel iets minder toen het was uitgewerkt.
ik ben niet voor castreren maar dit snap ik dan weer niet.
Organen zijn voor en na de de kuur van 7 dagen (7 pilletjes) nagekeken , bloed en urine zijn voor en na de kuur nagekeken
wat denk jij dat wij en de DA over een nacht ijs gaan?
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Oh wat fijn dat het goed is gegaan.
Komt snel goed met hem!!
Komt snel goed met hem!!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor de beterschapswensen!
Het gaat heel goed met Mullu. Hij was al snel helemaal bij en hij kijkt heel helder uit zijn ogen. Hij heeft net wat gegeten en een plas gedaan.
maar hij heeft zijn lege zak nog. Die is ook enorm 
Nou ik hoop het dat het hier ook zo over is.Kit schreef:sirene schreef:
Nu hopen dat het gedonder met poepen en plassen snel beter wordt.
Dat was bij Zen eigenlijk meteen over, ik mocht er ook bij zijn, alleen werd hij slecht wakker, ik heb hem slapend mee naar huis genomen en in huis op een dekbed bij de verwarming gelegd..Hij vond het wel lekker geloof ik zo'n warm bedje hahaha
Het gaat heel goed met Mullu. Hij was al snel helemaal bij en hij kijkt heel helder uit zijn ogen. Hij heeft net wat gegeten en een plas gedaan.
Nou, dat wordt voor ons ook wel wennen. Hij had balletjes waar je niet omheen kon kijkenLief schreef:Wel heel raar, een Mullu zonder ballen, maar als hij er nog bij kan kwispelen is het helemaal goed.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ik wilde je gister nog mailen of je eraan zou denken te zeggen dat ze hem goed warm moesten houden maar bedacht me toen dat je dat zelf wel zou bedenken en dat was dus ook zo
Fijn dat het zo goed gegaan is, nu hopelijk de rest ook snel weer in orde met je mannetje
Maaruh hadden ze die niet gelijk een stukkie in kunnen korten? 
Fijn dat het zo goed gegaan is, nu hopelijk de rest ook snel weer in orde met je mannetje
Nou iddsirene schreef:Nou, dat wordt voor ons ook wel wennen. Hij had balletjes waar je niet omheen kon kijkenLief schreef:Wel heel raar, een Mullu zonder ballen, maar als hij er nog bij kan kwispelen is het helemaal goed.maar hij heeft zijn lege zak nog. Die is ook enorm
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Super dat ie al meteen zo goed gaat, heerlijk!!
Oh en die zak, die krimpt wel iets, maar niet helemaal hahahaha, Zen heeft er gewoon nog zo'n fliebertje onderhangen
Oh en die zak, die krimpt wel iets, maar niet helemaal hahahaha, Zen heeft er gewoon nog zo'n fliebertje onderhangen
- Sanne!!
- Zeer actief
Ze castreren hem niet op de zak hoorYvetteJ schreef:Ik wilde je gister nog mailen of je eraan zou denken te zeggen dat ze hem goed warm moesten houden maar bedacht me toen dat je dat zelf wel zou bedenken en dat was dus ook zo![]()
Fijn dat het zo goed gegaan is, nu hopelijk de rest ook snel weer in orde met je mannetje![]()
Nou iddsirene schreef:Nou, dat wordt voor ons ook wel wennen. Hij had balletjes waar je niet omheen kon kijkenLief schreef:Wel heel raar, een Mullu zonder ballen, maar als hij er nog bij kan kwispelen is het helemaal goed.maar hij heeft zijn lege zak nog. Die is ook enorm
Maaruh hadden ze die niet gelijk een stukkie in kunnen korten?
Zazoe is nu volgens mij 5 maanden gecastreerd ofzo en als hij ligt met zijn poten gestrekt naar achter is het zakje weg. Als hij in het water zwemt ook
Maar voor de rest hangt er nog altijd een klein flubbertje. Niet heel groot en opvallend gelukkig.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
OhSanne!! schreef:Ze castreren hem niet op de zak hoor![]()
Zazoe is nu volgens mij 5 maanden gecastreerd ofzo en als hij ligt met zijn poten gestrekt naar achter is het zakje weg. Als hij in het water zwemt ook![]()
Maar voor de rest hangt er nog altijd een klein flubbertje. Niet heel groot en opvallend gelukkig.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet hoe ze dan op die zak komen, dat lijkt me ook niet handig hechten. De balletjes werden een stuk ervoor tevoorschijn gehaald, aan een sliert zaadleider en bloedvat. Mullu wil jou vast wel zijn litteken showenYvetteJ schreef:OhSanne!! schreef:Ze castreren hem niet op de zak hoor![]()
Zazoe is nu volgens mij 5 maanden gecastreerd ofzo en als hij ligt met zijn poten gestrekt naar achter is het zakje weg. Als hij in het water zwemt ook![]()
Maar voor de rest hangt er nog altijd een klein flubbertje. Niet heel groot en opvallend gelukkig.![]()
Ik heb nog nooit een castratie van dichtbij meegemaakt
Zie in de trimsalon soms trouwens wel (overblijfselen van) hechtingen echt op de zak zelf zitten, hoe zit dat dan?
Hij ligt heerlijk boven op bed te slapen bij het baasje
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ha gelukkig is alles goed gegaan
Fijne dierenarts ook die zo meedenkt, top!
Geef Mullu maar een lekkere dikke knuffel
Geef Mullu maar een lekkere dikke knuffel
- Sanne!!
- Zeer actief
Dat is dan wel heel sneu want als ik de beesjes scheer voor castratie durf ik het zakje niet eens te scheren omdat als dat kapot gaat ze daar nog veel meer last van heb dan van de hele castratie zelf....YvetteJ schreef:OhSanne!! schreef:Ze castreren hem niet op de zak hoor![]()
Maar voor de rest hangt er nog altijd een klein flubbertje. Niet heel groot en opvallend gelukkig.![]()
Ik heb nog nooit een castratie van dichtbij meegemaakt
Zie in de trimsalon soms trouwens wel (overblijfselen van) hechtingen echt op de zak zelf zitten, hoe zit dat dan?
Dat is echt zoooo gevoelig.
http://www.google.nl/imgres?q=waar+hond ... x=36&ty=96
Op deze afbeelding zie je precies waar ze snijden daar hebben ze incision neer gezet.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Zo ging het bij Zen

- Sanne!!
- Zeer actief
Ja ook voor zijn balzak dus.... Ik kan ook wel eens van Zazoe een foto uploaden.
- Sanne!!
- Zeer actief

Alleen heeft hij 2 gaatjes omdat hij ook een binnenbal had....
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm nou dan weet ik niet wat ze met het hondje gedaan hebben die ik voor ogen had, van die weet ik zeker dat die net gecastreerd was, de anderen hadden misschien door andere redenen beschadigingen aan de balzak opgelopen dan 
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat er nog meer hondjes laatste tijd gecastreerd moesten worden zal ik eens updaten hoe het gaat.
Inmiddels bijna 2 mnd verder. Het gedonder met poepen en plassen was echt heel snel over. Echt binnen een paar dagen.
Over zijn spieren kan ik niets zeggen natuurlijk, dat zie je pas na een jaar ofzo. Ik kan me haast niet voorstellen dat het nog minder kan want hij is al zo plat.
Mullu had al jaren zo'n vieze groene puspiemel, dat hoorde bij hem en ik zat er niet mee. Hij leek er nooit last van te hebben. Maar die is nu dus helemaal over
dat had ik niet eens verwacht. Gevolg is nu dat zijn piemeltje blijkbaar niet lekker gesmeerd wordt want af en toe schacht hij uit en gaat hij niet meer terug. Nu smeer ik af en toe de voorkant van zijn vel in met vaseline en dan gebeurt het niet meer.
Qua gedrag is hij wel super gezellig buiten
hij was altijd aan het snuffelen en een beetje afwezig. Nu wil hij ballen, snoepjes en aandacht. Hij wilde vandaag de hele wandeling ballen apporteren! Gisteren kwamen we de labreu tegen waar hij smoorverliefd op was en altijd op ging rijden. Hij ging even snuffelen en die mvr moest al lachen maar er gebeurde niets. Hij zei hem gedag en dat was het. In de roedel merk ik geen verschil maar hij stond altijd al heel laag dus hopelijk maakt dat niet zo uit.
Dit is geen reclame voor castratie want ik zou een reu nooit zomaar laten castreren, ik vind het altijd doodzonde. Maar ik heb er zeker geen spijt van. Het kon sowieso niet anders maar ik kan me ergere dingen voorstellen dan een gezellige ballen apporterende en niet op labcastraten rijdende Mullu. Straks krijgt hij nog spieren van het hollen
Inmiddels bijna 2 mnd verder. Het gedonder met poepen en plassen was echt heel snel over. Echt binnen een paar dagen.
Over zijn spieren kan ik niets zeggen natuurlijk, dat zie je pas na een jaar ofzo. Ik kan me haast niet voorstellen dat het nog minder kan want hij is al zo plat.
Mullu had al jaren zo'n vieze groene puspiemel, dat hoorde bij hem en ik zat er niet mee. Hij leek er nooit last van te hebben. Maar die is nu dus helemaal over
Qua gedrag is hij wel super gezellig buiten
Dit is geen reclame voor castratie want ik zou een reu nooit zomaar laten castreren, ik vind het altijd doodzonde. Maar ik heb er zeker geen spijt van. Het kon sowieso niet anders maar ik kan me ergere dingen voorstellen dan een gezellige ballen apporterende en niet op labcastraten rijdende Mullu. Straks krijgt hij nog spieren van het hollen
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Mullu upd na 2 mnd!
Hij was verder nooit lastig of vervelend hoor. Die labreu wat 1 van de weinige waar hij dat op deed.Nanna schreef:Je hoeft je heus niet te verontschuldigen voor een zich na castratie beter gedragende reu hoor
Fijn dat ie het zo goed doet.
Verder was Mullu altijd heel makkelijk en sociaal. Maar wel een beetje ongezellig buiten toen hij volwassen werd. Altijd bezig met luchtjes enzo. Dit is wel gezelliger
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Klinkt precies als Luca. Die heeft dezelfde verandering ondergaan na de castratie. Hij is nu altijd bereikbaar buiten, lekker met mij bezig en andere honden vind hij niet zo interessant meer. Hij is trouwens ook niet dikker geworden. Hij is zelfs te mager momenteel
Wel is zijn vacht minder, maar daar heb jij geen last van 
- Rebble
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oja, Machie.
Ik had zo'n verandering helemaal niet verwacht met zijn 8jr. Zeker niet zo snel.
Ik had zo'n verandering helemaal niet verwacht met zijn 8jr. Zeker niet zo snel.
- Sanne!!
- Zeer actief
Ik zei het je ook al over Zazoe he.
Ook bij hem merk ik precies wat jij nu verteld.
Fijn dat het zo goed gaat met hem.
Ik ben ook zeker geen voorstander en vind het nog altijd zonde van Zazoe.
Maar ik heb nooit spijt gehad.
Ook bij hem merk ik precies wat jij nu verteld.
Fijn dat het zo goed gaat met hem.
Ik ben ook zeker geen voorstander en vind het nog altijd zonde van Zazoe.
Maar ik heb nooit spijt gehad.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Mullu upd na 2 mnd!
Fijn dat het zo goed met Mullu gaat.
Hier is ook 1 labreu de enige die aanleiding is om te gaan rijden, misschien dezelfde? Wel raar dat die piem zo bleef steken, je zou verwachten dat het juist soepeler zou lopen.
Hier is ook 1 labreu de enige die aanleiding is om te gaan rijden, misschien dezelfde? Wel raar dat die piem zo bleef steken, je zou verwachten dat het juist soepeler zou lopen.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou klinkt goed! Die veranderingen buiten ook, gezellig! Is toch een fijne bijkomstigheid 
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Net zo gezellig geworden als onze Flirtsirene schreef: Qua gedrag is hij wel super gezellig buitenhij was altijd aan het snuffelen en een beetje afwezig. Nu wil hij ballen, snoepjes en aandacht. Hij wilde vandaag de hele wandeling ballen apporteren!

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
jip007 schreef:Net zo gezellig geworden als onze Flirtsirene schreef: Qua gedrag is hij wel super gezellig buitenhij was altijd aan het snuffelen en een beetje afwezig. Nu wil hij ballen, snoepjes en aandacht. Hij wilde vandaag de hele wandeling ballen apporteren!
Dat scheelt ook enorm met Puchu; die stond eerst alleen maar stijf van de hormonen buiten en deed niets anders dan op hoge poten (met soms zelfs de kramp erin) om zich heen kijken.
Na zijn castratie is hij veel meer gaan bewegen, had hij weer interesse om te snuffelen, te rennen en te spelen.
Nog steeds is hij wel flink alert, maar nu is het allemaal goed in de hand te houden en ik heb ook echt het idee dat hij het zelf buiten veel meer naar zijn zin heeft. In plaats van constant in hoge staat van paraatheid, geniet hij nu van even gek te rennen en lekker te snuffelen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Fijn te horen 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi