Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Botten
Moderator: moderatorteam
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
- Aantal honden: 1
Botten
Ik geef Ayla naast lotgering een keer per week iets van bot om op te moeten kauwen. Tot nu toe lamsribben en kippenkarkassen mee besteld bij lotgering, allebei heeft ze alweer een keer overgegeven, ik denk omdat ze er niet goed genoeg op kauwt. Wat geven jullie je (grote) hond voor de tanden, bij voorkeur bij lotgering mee te bestellen? En is het nodig om ze iets te kauwen te geven, ze krijgt ook wel eens per week of zo een runderhuid staafje of iets dergelijks.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Botten
Je zou runderknars/kraakbeen of strot kunnen proberen.
Dat kraakbeen valt echt niet snel weg te werken. Ik geef ze dan wel 's avonds pens en niets meer met bot er in.
Anders gaan ze krijt poepen.
-
Mojuan
- Zeer actief
Het kan zijn dat het voor jouw honden tevéél bot is, en dat je er dus wat stukken spiervlees bij moet gaan voeren.
Hier heeft Julia dat ook, als ik haar enkel en alleen vleesbotten geef, dan gaat dat niet goed. Dan spuugt ze een paar uur later allemaal stukjes bot uit.
Hier heeft Julia dat ook, als ik haar enkel en alleen vleesbotten geef, dan gaat dat niet goed. Dan spuugt ze een paar uur later allemaal stukjes bot uit.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier deed er eentje het alleen als ik het 's avonds gaf. Sinds ik het 's ochtends geef nergens meer last van.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
29996D
Hier krijgens ze eens per week een stuk runderknars, vinden ze heerlijk en is goed voor de tanden.
- pinguin20
- Zeer actief
Runderkraakbeen heeft ze ook wel eens gehad ja en dat ging toen goed. Zal ik dat nog eens proberen. En ze krijgt op zo'n dag al de rest van de dag gewoon vlees en in de middag het bot. Kan nog proberen om dat vlees dan te vervangen door pens.
-
Loek
- Zeer actief
penslappinguin20 schreef:Ik geef Ayla naast lotgering een keer per week iets van bot om op te moeten kauwen. Tot nu toe lamsribben en kippenkarkassen mee besteld bij lotgering, allebei heeft ze alweer een keer overgegeven, ik denk omdat ze er niet goed genoeg op kauwt. Wat geven jullie je (grote) hond voor de tanden, bij voorkeur bij lotgering mee te bestellen? En is het nodig om ze iets te kauwen te geven, ze krijgt ook wel eens per week of zo een runderhuid staafje of iets dergelijks.
-
S@ndr@
- Zeer actief
schapenkop 
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nou vind ik mezelf best stoer maar dat heb ik toch nooit durven halenS@ndr@ schreef:schapenkop
Met een runderstrot is Gol hier altijd vrij lang bezig, een lap pens moet wel heel groot zijn (+- 1 kilo) anders word het gewoon naar binnen geslurpt.
- pinguin20
- Zeer actief
Die heeft al eens op mijn bestelling gestaan maar toch maar eraf gehaald, dat past niet in de vriezerS@ndr@ schreef:schapenkop
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Hahaha dat doet Knoeppie ook! Als ik die een lap pens van ongeveer 300 gram geef (normaal eet ze 100 gram per keer dus het is al veel voor haar..) dan kauwt ze 1 of 2x, slikt en kotst het weer uit omdat het te groot was, dat doet ze gerust 3x dat ie goed valt....Gollum schreef:Nou vind ik mezelf best stoer maar dat heb ik toch nooit durven halenS@ndr@ schreef:schapenkop![]()
![]()
Met een runderstrot is Gol hier altijd vrij lang bezig, een lap pens moet wel heel groot zijn (+- 1 kilo) anders word het gewoon naar binnen geslurpt.
Ik geef dat dus niet meer, doodeng.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier is zo'n lap ook met een paar minuten weg, dat komt er wel een keer weer ergens uit hoorKnoeppie schreef:Hahaha dat doet Knoeppie ook! Als ik die een lap pens van ongeveer 300 gram geef (normaal eet ze 100 gram per keer dus het is al veel voor haar..) dan kauwt ze 1 of 2x, slikt en kotst het weer uit omdat het te groot was, dat doet ze gerust 3x dat ie goed valt....Gollum schreef:Nou vind ik mezelf best stoer maar dat heb ik toch nooit durven halenS@ndr@ schreef:schapenkop![]()
![]()
Ik geef dat dus niet meer, doodeng.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi